
(ale to neznamená že by z ní byl srovnatelný bojový letoun)
Moderátor: Julesak
Ale bude. Stroj vychádzajúci z prototypu bombardéru Tu-98 sa vybavil radarom a zodpovedajúcimi strelami a stíhacie lietadlo Tu-128 s hmotnosťou blížiacou sa k najlahšiemu 737 bolo na svete.Skeptik píše:Nejde přeci o možnost setřelu - to samozřejmě možné je téměř jakýmkoli letadlem s dostatečnou nosností. Pokud třeba dopravní B-737 vybavíme velikým a těžkým AESA radarem s dosahem přes 400 km a odpovádajícími střelami s dosahem cca 300 km, může tato "kompilace" postřelovat jakékoli letouny. Stihací letadlo to ale nebude![]()
A to je právě ten omyl.cayman: Ale bude. Stroj vychádzajúci z prototypu bombardéru Tu-98 sa vybavil radarom a zodpovedajúcimi strelami a stíhacie lietadlo Tu-128 s hmotnosťou blížiacou sa k najlahšiemu 737 bolo na svete.
Pokud si toto skutečně myslíš, pak jakákoli iskuze ztrácí smysl.jersey: MiG-21 je v tomto srovnání rozhodně blíž militarizované Cessně než Gripenu.
Já bych řekl, že když zanalyzujeme vzdušné boje moderních letounů za posledních 25 let, vyjde nám z toho, že toho je sakra málo k vyvození nějaké obecně platné tezeAnalyzujeme-li vzdušné boje moderních bojových letounů za posledních 25 let, tak naprostá většina sestřelů byla dosažena BVR případně raketami krátkého dosahu na hranici jejich doletu.
Tedy fakt nejsem expert na radary a proto raději citace:A ta by rozhodně pojala lepší anténu radaru s větším zorným polem než 21