Boeing B-29 Superfortress
Moderátor: Hans S.
- sa58
- 1. Armádní generál
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 4/2/2005, 12:43
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Add ztráty F-86 a MiG-15
Američané několikrát změnili počty svých sestřelených letadel - po válce to bylo 58 v leteckém boji a 971 celkem a 792 sestřelů Migů. Pozdější korekce uvádí ztráty 103 a sestřely 379.
V té době každá strana lhala až se hory zelenaly
Navíc MiG byl v té době už standartním letounem, první F-86 přišly z USA od protivzdušné obrany. Původně neměli být vůbec nasazeny, ovšem technická převaha MiGu nad F-80 a F-84 přiměla američany toto rozhodnutí změnit.
Američané několikrát změnili počty svých sestřelených letadel - po válce to bylo 58 v leteckém boji a 971 celkem a 792 sestřelů Migů. Pozdější korekce uvádí ztráty 103 a sestřely 379.
V té době každá strana lhala až se hory zelenaly

Navíc MiG byl v té době už standartním letounem, první F-86 přišly z USA od protivzdušné obrany. Původně neměli být vůbec nasazeny, ovšem technická převaha MiGu nad F-80 a F-84 přiměla američany toto rozhodnutí změnit.
To jsem taky slyšel že se amíci vůbec báli nasadit F-86,ale nakonec po tom co viděli jak se Migy-15 dokážou prosadit je nasadit museli.
Ty počty právě pořád všude říkají jak američané letadla na korejské straně "drtili",ale nikde není pořádně psaný jak to bylo na straně právě korejců.
A co Mig-9 ten je taky hodně podobný těmhle německým letounům?!
Ty počty právě pořád všude říkají jak američané letadla na korejské straně "drtili",ale nikde není pořádně psaný jak to bylo na straně právě korejců.
A co Mig-9 ten je taky hodně podobný těmhle německým letounům?!
Navíc,ale letadel podobným těmto bylo v poválečném ruském letectvu víc (třeba Jak-15 aj.) a nejen "okopírovaných" těchto,ale i jiných letadel.Alexejev I-215 - Gloster Meteor)
Jen k těm motorům Jumo 004 ty tam byly proto že Mig byl začítej projektován ještě za války a rusové se zmocnili mnoha těchle motorů a ty jim zajistily dostatek pohonných jednotek než bude k dispozici domácí, ruská výroba.
Jen k těm motorům Jumo 004 ty tam byly proto že Mig byl začítej projektován ještě za války a rusové se zmocnili mnoha těchle motorů a ty jim zajistily dostatek pohonných jednotek než bude k dispozici domácí, ruská výroba.
S motory měl SSSR velmi problémy. Např. do cca. poloviny 50 let vycházely víceméně z německých (Jumo 004, BMW 003) a britských (Nene, Derwent). Poté již měli dostatečně kvalitní vlastní konstrukce, ovšem s - v porovnání s USA, GB...- velmi vysokou spotřebou. Dolet sovětských letounů je z toho důvodu značně nižší. V tomto ohledu se dotáhli až v cca. 80 letech (AL-31, R-33,...) a to ne naprosto.
Nízká byla též životnost motorů mezi resurzy, zde trvalo dotažení ještě déle...to spolu s velkým zaostáním v avionice zapříčinilo nižší kvalitu jinak často po drakové stránce skvělých letounů. Na druhou stranu zde je výrazně nižší cena.
Nízká byla též životnost motorů mezi resurzy, zde trvalo dotažení ještě déle...to spolu s velkým zaostáním v avionice zapříčinilo nižší kvalitu jinak často po drakové stránce skvělých letounů. Na druhou stranu zde je výrazně nižší cena.


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Souhlasím, výzbroj MiGu-15 byla dobrá na bombardéry, ale pro stíhací souboje nic moc: malá rachlost palby a ještě menší množství munice. K tomu zastaralý zaměřovač. Na druhou stranu Američani chtěli něco účinnějšího, zkoušelo se 4x20 mm s úspěchem, později bylo zavedeno.


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
- EASY_COMPANY
- rotný
- Příspěvky: 94
- Registrován: 13/11/2005, 12:39
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
V těch letech ale rychle zastarávalala vetšina letounů, snad kromě několika vznikajících konstrukcí.
Třeba Corsairy se ve Francii používaly do roku 1964. Nebo Avengery se na letadlových lodích vyskytovaly až do r.1954. Maraudery dolétaly až v r. 1958.
Ovšem třeba době používání B-52 se myslím nemůže rovnat žádný letoun.
Třeba Corsairy se ve Francii používaly do roku 1964. Nebo Avengery se na letadlových lodích vyskytovaly až do r.1954. Maraudery dolétaly až v r. 1958.
Ovšem třeba době používání B-52 se myslím nemůže rovnat žádný letoun.


Z Palby jsem odešel, dotazy už na mě nesměrujte.
Zase válečné stroje rychle zastarávaly,ale byly často měněny/přestavovány na jiné stroje, jako příklad je třeba Lancaster a Lincoln.
S těma zbraněma jsou to pořád 2 tábory jeden který je na straně že kadence má nětší účinnost a druhý že velikost projektilu je +.Já si myslím že byla možná ta kadence slabších zbraní u Sabru lepší pže na dobu do které dostanete protivníka do zaměřovače, a navíc jich měl 6 a ty trefí celý letadlo takže můžou způsobit stejné škody,jako jednen zásah z kanonu MiGu.
S těma zbraněma jsou to pořád 2 tábory jeden který je na straně že kadence má nětší účinnost a druhý že velikost projektilu je +.Já si myslím že byla možná ta kadence slabších zbraní u Sabru lepší pže na dobu do které dostanete protivníka do zaměřovače, a navíc jich měl 6 a ty trefí celý letadlo takže můžou způsobit stejné škody,jako jednen zásah z kanonu MiGu.


Pouze zasáhnout nestačí.....
Ja si myslim, ze to neni nejaka extra valka, kanony maji 3-4x lepsi ucinnost jenom co se hmotnosti projektilu tyka+jeste nasledny vybuch a strepiny, tomu proste nemuze normalni kulometna kulka konkurovat, navic piloti migu mohli zacit strilet na vetsi vzdalenost, nez piloti Sabru, coz se ale hodilo asi jenom pri utoku na buffy, protoze stihacky byly tak maly, ze se stejne nemohlo strilet moc z dalky.
Druha vec je ta, ze zbrane migu mely odlisnou balistiku, takze se s tim hure trefovalo (do dneska se mi nepodarilo zjistit, jesli meli piloti moznost strilet jenom 37mm a jenom 23mm, nebo museli vsechno najednou), pri deflekcni strelbe jsou taky urcite vyhodnejsi zbrane Sabru, protoze proste s vic munice posprejujou prostor a ono se neco ujme. Kanony jsou na strelbu v tomhle ohledu tezsi prave kvuli poctu munice.
Takze ono jde o to, na kolik veleni svym pilotum veri, ze maji kvalitni strelecky vycvik, ale jeste vic jde o to, jakou roli ma dane letadlo plnit a tady je prave ten rozdil mezi Migem-15 a F-86, Sabre mel za ukol chranit bombardery, takze boj proti stihackam, na to se urcite vic hodily 12mm kulomety, protoze ikdyz uz amici nepritele nesestrelili, tak ho aspon zahnali poskozenyho na utek, cimz vlastne svuj ukol splnili, bombardery ochranili, oproti tomu Mig-15 mel za ukol sestrelovat bombardery a soubojum se stihackama se pokud mozno vyhybat a na to byla urcite lepsi kanonova vybroj, protoze buffy jsou sedici kachny. Kdyby amici potrebovali sestrelovat hlavne bombardery, jsem si jistej, ze by nasadili kanonovou vyzbroj hodne rychle a sakra radi....
Druha vec je ta, ze zbrane migu mely odlisnou balistiku, takze se s tim hure trefovalo (do dneska se mi nepodarilo zjistit, jesli meli piloti moznost strilet jenom 37mm a jenom 23mm, nebo museli vsechno najednou), pri deflekcni strelbe jsou taky urcite vyhodnejsi zbrane Sabru, protoze proste s vic munice posprejujou prostor a ono se neco ujme. Kanony jsou na strelbu v tomhle ohledu tezsi prave kvuli poctu munice.
Takze ono jde o to, na kolik veleni svym pilotum veri, ze maji kvalitni strelecky vycvik, ale jeste vic jde o to, jakou roli ma dane letadlo plnit a tady je prave ten rozdil mezi Migem-15 a F-86, Sabre mel za ukol chranit bombardery, takze boj proti stihackam, na to se urcite vic hodily 12mm kulomety, protoze ikdyz uz amici nepritele nesestrelili, tak ho aspon zahnali poskozenyho na utek, cimz vlastne svuj ukol splnili, bombardery ochranili, oproti tomu Mig-15 mel za ukol sestrelovat bombardery a soubojum se stihackama se pokud mozno vyhybat a na to byla urcite lepsi kanonova vybroj, protoze buffy jsou sedici kachny. Kdyby amici potrebovali sestrelovat hlavne bombardery, jsem si jistej, ze by nasadili kanonovou vyzbroj hodne rychle a sakra radi....
válka je vůl