Ale pokud u toho, poněkud zmršeného letadla v.č. 45210139, stačíl forsážní režim motoru (mimochodem přidávající 311 koní a ne 150-200 ... viz údaje z toho protokolu výše) k nárůstu rychlosti z 556 km/h na 597 km/h, tak proč by u Etalonu nemohl znamenat navýšení rychlosti z 597 km/h na 530 - 540 km/h ???
V obou případech jde o nárůst o cca 40 km/h.
A ty testy uváděné Farkym?
Podle mne prokazují hlavně to, že i nadále pokračovaly problémy v sériové výrobě - viz. rychlostní testy sériové La-7 v.č. 45213276 z dubna 1945. Výkony ve srovnání s 45210139 vyrobené ve stejném závodě vzrostly - pokud vezmeme opět rychlost ve výšce 0 tak:
Na nominále z 556 na 580 km/h
Na forsáži z 597 na 616 km/h
Poz. Nechci se přít o každý kilometr za hodinu. Předpokládám, že je všem jasné, že pokud jeden kus z 2.000 letadel dosáhne za stanovených podmínek rychlost X km/h tak všech zbývajících 1.999 letadel dosáhne přesně stejnou rychlost. S největší pravděpodobností dosáhne, pokud ten zkoušený letoun je "vymazlený" prototyp, který výrobce (západ) nebo konstrukční tým (východ) nabízí uživateli (státu).
To platí všude.
Pozor, to neznamená, že se při sériové výrobě nemůže povést kus, který je lepší než ten prototyp - aerodynamika je mocná čarodějka a stačí "někde, něco ohnout jinak"
