Tak ještě jednou a naposledy, tvrzení "Stačilo říct Cr.42 nechcem a šmitec" je sice krásné, ale celkem o ničem, co by bylo dál, po takovém poněkud furiantském gestu? Na lince kde se montovaly dvojplošníky z trubek a plátna by se M.C.200 montovat nedaly, to asi pochopí každý, muselo by se změnit jak strojní zařízení, tak pracovní postupy. Výsledkem by bylo že místo C.R. by nějakou dobu nebylo nic, po několika měsících by vycházely z linky pomaleji MC (počet by byl rozhodně menší než těch dvouplošníků. Co by tedy bylo dalším krokem? vznikl by nedostatek letounů u jednotek, řešením by bylo buď ponechat (nebo aktivovat) starší CR32 (což by rozhodně nebyla výhra) nebo snížit počet jednotek (protě by jich zbylo jen tolik kolik by bylo dodáno letadel. Navíc pořád pomíjíš, jestli vůnec bylo v dané době k dispozici dostatek materiálu (tedy hliníku) na větší počet MC. Pokud by materíálu nebylo dost, což zdá se hrozilo, pak by sice byla slavně přestavěna linka na jiný typ, ale jeho výroba by byla i nadále limitována dodávkami plechů. Na rozdíl od tebe tohle vše musí vzít jakýkoli plánovač v úvahu. Ono to není o tom co by bylo kdyby to bylo jak si představuješ, je to o realitě a ta je mnohem složitější.
Docela pikantní je že v odvolávce na MC 205 a G55 se dovoláváš toho co se líbilo pilotům, jedním z důvodů (asi nikoli hlavním) výroby C.R.42 bylo, jak se tvrdí právě to, že piloti je preferovali. Italské továrny vyvíjeli i modernější stroje, ale zavedeny byly i C.R.42, důvodů bylo jistě řada, ty výrobní zřejmě hráli tu hlavní roli. Představa toho jak zavelím že "nechci C.R.42" a od té chvíle se z linky sype něco jiného je obávám se hodně naivní.
To že by se při dostatku motorů vyrobilo víc MC200 je pravděpodobné, otázkou je o kolik. Tam právě narážíme na to že krom motorů je těch věcí které omezují výrobu víc, počínaje hliníkem a konče třeba nějakými komponenty. To bohužel nejsme schopni doložit (nikoho to moc nezajímá, bohužel). To je právě to co sice ty konstruuješ, ale bez podkladů. To že byly výroba motorů nedostačující je jasné, otázkou je co by se stalo, kdyby byl vybrán právě ten Re.2000, měl jiný motor )otázkou je jak by ho byli schopni vyrábět) takže se mohly vyrábět souběžně typy s Piagio i s Fiatem. Ale, kolik jich byla Regiane schopna vyrábět, jak moc byla schopna výrobu zavést jinde (to je o přípravcích a strojním vybavení i o lidech). A zase jsme u toho že vyrobit se dá jen to na co je materiál a na co jsou výrobní prostředky. To ostatně potvrzuje i to proč byl objednán G.50, bylo to z toho důvodu že byl Fiat schopen ho dodávat rychleji (což asi víš) MC byl dodáván později, pokud potřebuješ letadla co nejdřív, je asi volba jasná. Ty pořád žiješ v tom že "kdyby se" háček je že prostě to není o kdyby, ale o tom že zítra potřebuji koupit nějaký počet výrobků a jediný kdo je schopen mi je dodat je firma XY, to že firma YZ je schona dodat třeba lepší ale až někdy možná za n měsíců je mi ve chvíli potřeby celkem na pendrek. a k tvému že výroba byla delší )u C.R.42, výroba začala koncem roku 1939, skončila před koncem roku 1942. Následně bylo ještě doobjednáno 150 kusů v roce 1943 které byly vyrobeny jako CN tedy noční stíhači, není jasné jestli jde o novovýrobu nebo kompletaci ze skladovaných součástek a poslední byla výroba v roce 1944 pro němce, která byla mezi 49 a 60 kusy (zdroje se rozchází) I zde jde o verzi nikoli stíhací ale CB tedy bitevník. Výroba skončila v roce 1942 po ní se dodělalo dalších cca 200 kusů kde není jasné jak a z čeho byly stavěny. Protože jsou zahrnuty do celkové výroby, jde zřejmě o stavbu z dílů které byly k dispozici a které umožnily rychlou dodávku. Celkový počet je udáván 1781 (někdy jen 1780), takže pokud si je odečteš )těch 200) je výroba za 3 roky asi o polovinu větší. A pokud by fiat vyráběl MC asi by je dělal na lince kde byly vyráběny G.50, pak bez ohledu jestli je správné číslo 350 nebo 426, počet MC by rozhodně nebyl větší (asi spíš naopak, díky jiné výrobě než na kterou byla továrna zvyklá) pokud si představíš imaginární druhou linku (tu po CR) pak pokud by dosáhla stejné výkonosti je to kolem 700 - 800 kusů dohromady, produkce Fiatu tak jak byla do roku 1942 byla ale kolem 2000, čili asi dvojnásobek. Je otázkou jak rychle by se vůbec výroba dala zavést (i u Macchi s ní měly na počátku problémy (asi z části díky výbavě továrny) takže zavádění by asi tohle poněkud snížilo. Takže ta představa jednoho typu zdaleka není tak jednoduchá jak maluješ.
Pořád dokola se ptáš proč, odpověď je tu už tolikrát, že považuji za zbytečné dále na podobnou otázku reagovat, zajímavé že stejně jako já by ti odpověděli (na stejnou otázku) třeba tady :
http://www.historyofwar.org/articles/we ... falco.html
narazil jsem na tu stránku když jsem hledal kolik hodin bylo třeba na výrobu C.R.42 (bohužel jsem na to nenarazil, 22000 hodin se uvádí u MC s tím že je to opravdu hodně a že to stroj diskvalifikovalo z pohledu výroby.