Hotové modely letadel a další létající techniky
Moderátor: jarl
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Zvláštní, jak jsem psal výše, můj Fokouš je celkem v rychtigu. Větší úpravu bude chtít jen nátěr vrtulového kuželu, musel jsem srovnat listy a pak úprava podvozkových nohou. Ty jsou v pravým úhlu ke křídlum místo ve sklonu, takže kolečka "šmajdaj". Ale jinak se mi oproti některým z dřívějších modelů celkem líbí.Vlasta píše:tak z FW190 hrubé zklamání. budu muset zamakat, abych z toho udělal dívatelný model. navíc jich došlo málo a paní říkala, že nadávali všichni
Mne Focke-Wulf celkem příjemně překvapil . Na fotkách od Amercomu je vidět , že zakončení překrytu kokpitu směrem k ocasu ,,přečuhuje" . Můj Fokouš tímto nedostatkem netrpí . Navíc , na fotkách na časopise při pohledu zezdola je vidět šrouby (jak je to u Amercomu zvykem) , ale na modelu jsou překryty ,,špuntky" . Znak Waltera Dahla a i ,,jiné označení německých letounů" jsou nalepeny správně . Jediné mé výtky směřují k neobarveným kanonům a nedobarvenému vrtulovému kuželu . Ale jinak to je docela vydařený model



- TonyHazard
- Důstojník v záloze
- Příspěvky: 2674
- Registrován: 17/9/2007, 23:30
Hotové modely letadel a další létající techniky

Kolekce"Vojenská letadla"

Dne 9. prosince 2011 vyšel časopis číslo 42. s modelem letounu FW 190 A-8
(obrázky se nemusí shodovat s modelem, od čísla 32 asi ano)
Zdroj (text a foto): nakladatelství AMERCOM S.A., Pete´s Colletibles, Hobby Master, Gragon, Vojenské modely, raidentech.com, corgi.co.com, positivo.pl.
Naposledy upravil(a) TonyHazard dne 25/12/2011, 22:35, celkem upraveno 2 x.




Nebojuj s nikým, kdo neví nic o vztahu rytíře a meče!
Na fóru Palba.cz jsem skončil, dotazy a SZ prosím neposílat.
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Kolekce "Helikoptéry světa"

Kolekce "Helikoptéry světa"

Dne 12. prosince 2011 vyšel časopis číslo 4 s modelem helikoptéry Kamov Ka-50 Black Shark / Hokum A
Zdroj: nakladatelství AMERCOM S.A., positivo.pl[/align]
Naposledy upravil(a) p3tris dne 28/12/2011, 07:54, celkem upraveno 3 x.
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Na Miniwojně je náhled na AH-64D Apache Longbow a F-117A Nighthawk. První jmenovaný je na rozdíl od fotky v časopise v americké vojenské kamufláži, místo avizované izraelské. Ten druhý je (pro někoho bohužel) opravdu v měřítku 1:144.
http://miniwojna.blogspot.com/search/label/Amercom
http://miniwojna.blogspot.com/search/label/Amercom
Kamov Ka-50 od Amercomu, aneb patálie s Hokumem
Sérii vrtulníky jsem původně chtěl zcela pominout, ale nakonec jsem se nechal zlákat předcházejícím Hindem v českém markingu a nyní i Kamovem Ka-50 Hokum. Po vybalení mě první pohled upoutala nesprávně vychýlená osa rotorů. Jal jsem se ji tedy napravovat mírný tlakem a zhruba na třetí pokus ji vylomil. Oči se mi podlily krví, model šoupnul na polici a odjel se do Prahy kulturně vyžívat.
Druhý den, již uklidněný, jsem se k modelu vrátil a podrobil jej zevrubnější prohlídce. Nelíbilo se mi postavení modelu na podložce – bylo příliš skloněné k přídi. Zjistil jsem, že plastová šachta příďového podvozku je uchycena pouze vzadu a při dosednutí propruží dovnitř i s přední nohou. Moc jsem se s ní nemazal a zakápnul prstolepem. Byl jsem připraven případně nemodelově vlepit pod nohu plastikovou destičku, ale nebylo toho třeba. Další, co jsem se rozhodl napravit, byl palubní kanón, jeho náměr očividně přesahoval uváděnou maximální hodnotu +3 stupně. V místě jeho uchycení jsem v e l i c e jemně vyvinul tlak a úspěšně jej nastavil zhruba do nulové polohy. Trochu jsem upravil i odměr, rovněž zhruba do osy letu. Úsťovou brzdu, která tvarem připomíná nejspíš koš na papíry, jsem nechal být, i když u ní by se slušelo aspoň jemným vrtáčkem znázornit ústí. Rovněž poněkud šmajdající levé kolečko zdvojeného příďového podvozku jsem nechal v původním stavu. Zatím, uvidím časem. Dále jsem svou pozornost věnoval podkřídelním závěsníkům, byly v různých polohách jen ne těch správných. Některé šly napravit jen opatrným tlakem, jiné podlehly a musely být znovu přilepeny. V podstatě žádný větší problém. Křivě jsou na závěsnících uchyceny držáky s protitankovým systémem „Vichr“, jejich rekonstrukce by však zabrala až příliš času a úsilí. Opět jsem nechal v původním stavu. Tím jsem vyčerpal nejvíce do očí bijící nedostatky a mohl jsem se vrátit k základnímu problému – vylomené ose rotorů.
Jak se ukázalo, problém nebyl zdaleka takový, jak jsem očekával. Při prvním pokusu o přilepení jsem totiž z osičky celkem bez potíží stáhl celou rotorovou koaxiální hlavu a pak už bylo velmi jednoduché ji uchytit. Navíc jsem mohl velice snadno nastavit její správný sklon, to znamená rovně v příčné a mírně dopředu v podélné ose – vše podle fotek a nákresů. Takže nakonec nehoda se změnila ve výhodu.
Pokud mohu soudit po dvou modelech, tak jejich přesnost provedení je o stupeň horší než u série Vojenská letadla. Ono vcelku není divu, nejrůznější podvěsné systémy, antény, čidla, o rotorech samotných ani nemluvě, zřejmě přesahují schopnost drobných čínských dětských ruček zajistit dostatečnou kvalitu v požadované časové normě.
Ještě dvě poznámky, řekl bych, že použitý plast u vrtulníků je méně pružný a tím křehčí než u letadel, a za druhé, příště dám předem všem listům rotoru příslušné prohnutí v horké vodě.
Vím, že nedostatky u těchto sérií se dost opakují, snad mé zkušenosti někomu pomohou při úpravách.
Druhý den, již uklidněný, jsem se k modelu vrátil a podrobil jej zevrubnější prohlídce. Nelíbilo se mi postavení modelu na podložce – bylo příliš skloněné k přídi. Zjistil jsem, že plastová šachta příďového podvozku je uchycena pouze vzadu a při dosednutí propruží dovnitř i s přední nohou. Moc jsem se s ní nemazal a zakápnul prstolepem. Byl jsem připraven případně nemodelově vlepit pod nohu plastikovou destičku, ale nebylo toho třeba. Další, co jsem se rozhodl napravit, byl palubní kanón, jeho náměr očividně přesahoval uváděnou maximální hodnotu +3 stupně. V místě jeho uchycení jsem v e l i c e jemně vyvinul tlak a úspěšně jej nastavil zhruba do nulové polohy. Trochu jsem upravil i odměr, rovněž zhruba do osy letu. Úsťovou brzdu, která tvarem připomíná nejspíš koš na papíry, jsem nechal být, i když u ní by se slušelo aspoň jemným vrtáčkem znázornit ústí. Rovněž poněkud šmajdající levé kolečko zdvojeného příďového podvozku jsem nechal v původním stavu. Zatím, uvidím časem. Dále jsem svou pozornost věnoval podkřídelním závěsníkům, byly v různých polohách jen ne těch správných. Některé šly napravit jen opatrným tlakem, jiné podlehly a musely být znovu přilepeny. V podstatě žádný větší problém. Křivě jsou na závěsnících uchyceny držáky s protitankovým systémem „Vichr“, jejich rekonstrukce by však zabrala až příliš času a úsilí. Opět jsem nechal v původním stavu. Tím jsem vyčerpal nejvíce do očí bijící nedostatky a mohl jsem se vrátit k základnímu problému – vylomené ose rotorů.
Jak se ukázalo, problém nebyl zdaleka takový, jak jsem očekával. Při prvním pokusu o přilepení jsem totiž z osičky celkem bez potíží stáhl celou rotorovou koaxiální hlavu a pak už bylo velmi jednoduché ji uchytit. Navíc jsem mohl velice snadno nastavit její správný sklon, to znamená rovně v příčné a mírně dopředu v podélné ose – vše podle fotek a nákresů. Takže nakonec nehoda se změnila ve výhodu.
Pokud mohu soudit po dvou modelech, tak jejich přesnost provedení je o stupeň horší než u série Vojenská letadla. Ono vcelku není divu, nejrůznější podvěsné systémy, antény, čidla, o rotorech samotných ani nemluvě, zřejmě přesahují schopnost drobných čínských dětských ruček zajistit dostatečnou kvalitu v požadované časové normě.
Ještě dvě poznámky, řekl bych, že použitý plast u vrtulníků je méně pružný a tím křehčí než u letadel, a za druhé, příště dám předem všem listům rotoru příslušné prohnutí v horké vodě.
Vím, že nedostatky u těchto sérií se dost opakují, snad mé zkušenosti někomu pomohou při úpravách.
-
- podpraporčík
- Příspěvky: 272
- Registrován: 11/4/2010, 12:20
- Bydliště: mnichovice
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Hotové modely letadel a další létající techniky
Tak pokud budeš chtít UH-1 Hueye sehnat, měl bys sis pospíšit, protože vyšel už 31. října. Sice jsem ho v některých trafikách ještě viděl, ale je to spíš náhoda. Pak by ti nezbýval než Amercomácký eshop, kde si nemůžeš zkontrolovat (ne)poškození modelu. A ano, je to docela hezky provedený model.kingandcountry píše:Ten Iroquois a Cobra na menší měřítko vypadají dobře.Jsem na ně moc zvědav.Jsou moje srdeční záležitost.
EDIT:
Na stránkách Amecomu malý náhled na LT-6G Texan:

Naposledy upravil(a) p3tris dne 27/4/2012, 07:39, celkem upraveno 1 x.
-
- podpraporčík
- Příspěvky: 272
- Registrován: 11/4/2010, 12:20
- Bydliště: mnichovice
Já tohle menší měřítko tak dopodrobna nesleduji,ale samozřejmě pokud se mi to líbí :-).Na vojně jsem na kobru koukal z pár metrů. Snad jen trochu stísněný pocit když začal hejbat výzbrojí.No,ale když už jsem to měl za pár, tak jsem byl v klidu :-D.Díky za upozornění Petris.
Jinak pánové co kapřík na vánoce,bude :-),nebo se uchytí vegetariánskopacifistycké vánoce.
Jinak pánové co kapřík na vánoce,bude :-),nebo se uchytí vegetariánskopacifistycké vánoce.
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Tenhle článek bude vypadat spíš jako výčet typů, ale omlouvám se, nemohl jsem si pomoct. Jelikož z polských stránek Amercomu nenápadně zmizela informace o 60 číslech, samozřejmě mě hned napadlo, jestli budou vycházet dál. Podle mě by mohli a dokonce i měli, protože zásadních kusů techniky je ještě přehršel. Takže sem dávám pár nápadů a ty podle mě nejvíce zásadní ještě zvýrazním.
Jelikož se v sérii už dlouho neobjevila První válka, začnu tam. Nemělo by se zapomenou na Fokker Eindecker, protože to je vlastně první klasická stíhačka vůbec. Dalším dlouho používaným typem byl cvičný Avro 504, konstrukčně zajímavý Airco DH.2 a abych nezapomněl na Francouze, tak třeba Nieuport 11 nebo 17.
V Druhé válce to bude trošku složitější. Začnu SSSR. Z těch jejich zásadních stíhacích typů se zapomnělo na Polikarpov I-153 a hlavně Polikarpov I-16, což byla první sériová jednoplošná stíhačka vůbec. Italové nebyli vůbec žádní, tak jen namátkou Macci MC.200 a MC.205 nebo Fiat G.50. Ze začátku války by se mohl objevit britský Bolton Paul Defiant nebo francouzský Bloch MB.152. Z Američanů mi dost chybí Bell P-39 Airacobra. A ze strojů Luftwaffe aspoň ty konstrukčně nejzajímavější, jako Messerschmitt Me-163 Komet, Horten Ho-229 Gotcha a Dornier Do 355 Pfeil. Od jejich japonských spojenců pak Mitsubiši A5M, Nakadžima Ki-43 Hajabusa, nebo překrásný Kyušu J7W1 Šinden. Určitě by se hezky vyjímal i některý z kurýrních strojů jako Polikarpov Po-2, Piper Cub a Fieseler Fi-156 Storch. Abych nezapomněl na neutrální státy, určitě i švédský Saab 21 nebo jeho proudovou verzi R.
Poválečné období bude na výběr nejsložitější. Z letadel USAF by se nemělo zapomenout na jejich první „tryskáč“ Lockheed P-80 Shooting Star a určitě ne na korejskou ikonu North American F-86 Sabre. Další ikonou, tentokráte vietnamskou je bezesporu Northrop F-5E Tiger II a větší Republic F-105 Thunderchief. A pak jejich námořní bráškové Vought A-7 Corsair II a Vought F-8 Crusader. A Američany bych uzavřel nejmodernějším Lockheed Martin F-35 Lightning II. Dalším velkým hráčem bylo SSSR a nejznámější pak konstrukční kancelář MiG. Tam neudělají chybu žádným z výběru. Počínaje MiG-9 Fargo, přes MiG-17 Fresco, MiG-19 Farmer, MiG-25 Foxbat až po MiG-31 Foxhound. Méně známý pak jsou Jakovlev Jak-17 a 23 nebo odpověď na Harrier v podobě Jak-38 Forger či mladšího bratříčka Jak-141 Freestyle. A pokud vyšel A-10, určitě by si to zasloužili i „hrábě“ Suchoj Su-25 Frogfoot či z ČSLA známý Su-7 a Su-22. Určitě bych nezapomněl ani na Francouze v podání Dassault Mystere a Dassault Rafale. A hlavně pak na švédské Saaby 29 Tunnan, 32 Lansen, 35 Draken, 37 Viggen a 39 Gripen. A jako třešničku na dortu bych si nechal cvičné Aera L-29 Delfín a L-39 Albatros, když na nich cvičila celá Varšavská smlouva.
Omlouvám se za rozsáhlý elaborát, ale pomohlo mi to setřídit si myšlenky a třeba se mnou bude chtít někdo polemizovat. Do výčtu jsem taky nezařadil vícevrtulové a bitevní stroje. Předpokládám, že třeba s Henschel Hs-129, Pe-2, Tu-2, Stukou, Mosquitem, Beaufighterem nebo Lightningem se spíš teď setkáme v bombardérech.
Jelikož se v sérii už dlouho neobjevila První válka, začnu tam. Nemělo by se zapomenou na Fokker Eindecker, protože to je vlastně první klasická stíhačka vůbec. Dalším dlouho používaným typem byl cvičný Avro 504, konstrukčně zajímavý Airco DH.2 a abych nezapomněl na Francouze, tak třeba Nieuport 11 nebo 17.
V Druhé válce to bude trošku složitější. Začnu SSSR. Z těch jejich zásadních stíhacích typů se zapomnělo na Polikarpov I-153 a hlavně Polikarpov I-16, což byla první sériová jednoplošná stíhačka vůbec. Italové nebyli vůbec žádní, tak jen namátkou Macci MC.200 a MC.205 nebo Fiat G.50. Ze začátku války by se mohl objevit britský Bolton Paul Defiant nebo francouzský Bloch MB.152. Z Američanů mi dost chybí Bell P-39 Airacobra. A ze strojů Luftwaffe aspoň ty konstrukčně nejzajímavější, jako Messerschmitt Me-163 Komet, Horten Ho-229 Gotcha a Dornier Do 355 Pfeil. Od jejich japonských spojenců pak Mitsubiši A5M, Nakadžima Ki-43 Hajabusa, nebo překrásný Kyušu J7W1 Šinden. Určitě by se hezky vyjímal i některý z kurýrních strojů jako Polikarpov Po-2, Piper Cub a Fieseler Fi-156 Storch. Abych nezapomněl na neutrální státy, určitě i švédský Saab 21 nebo jeho proudovou verzi R.
Poválečné období bude na výběr nejsložitější. Z letadel USAF by se nemělo zapomenout na jejich první „tryskáč“ Lockheed P-80 Shooting Star a určitě ne na korejskou ikonu North American F-86 Sabre. Další ikonou, tentokráte vietnamskou je bezesporu Northrop F-5E Tiger II a větší Republic F-105 Thunderchief. A pak jejich námořní bráškové Vought A-7 Corsair II a Vought F-8 Crusader. A Američany bych uzavřel nejmodernějším Lockheed Martin F-35 Lightning II. Dalším velkým hráčem bylo SSSR a nejznámější pak konstrukční kancelář MiG. Tam neudělají chybu žádným z výběru. Počínaje MiG-9 Fargo, přes MiG-17 Fresco, MiG-19 Farmer, MiG-25 Foxbat až po MiG-31 Foxhound. Méně známý pak jsou Jakovlev Jak-17 a 23 nebo odpověď na Harrier v podobě Jak-38 Forger či mladšího bratříčka Jak-141 Freestyle. A pokud vyšel A-10, určitě by si to zasloužili i „hrábě“ Suchoj Su-25 Frogfoot či z ČSLA známý Su-7 a Su-22. Určitě bych nezapomněl ani na Francouze v podání Dassault Mystere a Dassault Rafale. A hlavně pak na švédské Saaby 29 Tunnan, 32 Lansen, 35 Draken, 37 Viggen a 39 Gripen. A jako třešničku na dortu bych si nechal cvičné Aera L-29 Delfín a L-39 Albatros, když na nich cvičila celá Varšavská smlouva.
Omlouvám se za rozsáhlý elaborát, ale pomohlo mi to setřídit si myšlenky a třeba se mnou bude chtít někdo polemizovat. Do výčtu jsem taky nezařadil vícevrtulové a bitevní stroje. Předpokládám, že třeba s Henschel Hs-129, Pe-2, Tu-2, Stukou, Mosquitem, Beaufighterem nebo Lightningem se spíš teď setkáme v bombardérech.
p3tris: mozna sem slepej, ale ten apache vypada s us znakama, s izraelskejma je cobra?
ad tipy: ja bych touzil snad jen po te P-38, vzhledem k velikosti pochybuju, ze by ho dali do "bombarderu" (1:144?) a nejsem znalec, ale typove bych ho tam taky neradil. v bombarderech bych zase rad videl catalinu, i kdyz to neni typickej bomber.
jinak diky za tohle tema - vzhledem k volnymu mistu uz si musim vybirat, co od amercomu koupit, takze je tohle pro prehled co vychazi mnohem lepsi nez jejich cz stranky...
jeste dotaz - nechce se mi to premerovat, ale ze jim obcas trochu ujede meritko? treba spad VIII vs spad VII mi moc nestimujou. ale jasne, za 130 penez nemuzu chtit spickovou kvalitu.

ad tipy: ja bych touzil snad jen po te P-38, vzhledem k velikosti pochybuju, ze by ho dali do "bombarderu" (1:144?) a nejsem znalec, ale typove bych ho tam taky neradil. v bombarderech bych zase rad videl catalinu, i kdyz to neni typickej bomber.
jinak diky za tohle tema - vzhledem k volnymu mistu uz si musim vybirat, co od amercomu koupit, takze je tohle pro prehled co vychazi mnohem lepsi nez jejich cz stranky...
jeste dotaz - nechce se mi to premerovat, ale ze jim obcas trochu ujede meritko? treba spad VIII vs spad VII mi moc nestimujou. ale jasne, za 130 penez nemuzu chtit spickovou kvalitu.
kingandcountry píše:Já tohle menší měřítko tak dopodrobna nesleduji,ale samozřejmě pokud se mi to líbí :-).Na vojně jsem na kobru koukal z pár metrů. Snad jen trochu stísněný pocit když začal hejbat výzbrojí.No,ale když už jsem to měl za pár, tak jsem byl v klidu :-D.Díky za upozornění Petris.
Jinak pánové co kapřík na vánoce,bude :-),nebo se uchytí vegetariánskopacifistycké vánoce.
Mám podobné zkušenosti s Mi 24, ten "gatling" vepředu byl mimořádně nesympatický.
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Ne těhle fotkách právě jo, ale na fotce v časopisu měl Apache znaky taky izraelský.rychlik píše:p3tris: mozna sem slepej, ale ten apache vypada s us znakama, s izraelskejma je cobra?![]()
Máš pravdu, s tou P-38 jsem trošku ujel. Taky by se mi moc líbila. Jen bych měl strach, že by to dopadlo jako s Bf-110 a byla by 1:100. I když série se nejmenuje "stíhací letadla", ale "vojenská letadla" a když vyšel v 1:72 Swordfish, klidně by mohla i ta P-38, Il-2 nebo Hs-129. A ani Mosquito nebo Beaufighter by nebyli v 1:72 o moc větší. A Catalliny se podle mě dočkáš, je to dosti zásadní typ aby se do 48 kousků vešel.rychlik píše:ad tipy: ja bych touzil snad jen po te P-38, vzhledem k velikosti pochybuju, ze by ho dali do "bombarderu" (1:144?) a nejsem znalec, ale typove bych ho tam taky neradil. v bombarderech bych zase rad videl catalinu, i kdyz to neni typickej bomber.
Máš pravdu, Spad VII podle mě neni 1:72, ale nepřeměřoval jsem ho.rychlik píše:jeste dotaz - nechce se mi to premerovat, ale ze jim obcas trochu ujede meritko? treba spad VIII vs spad VII mi moc nestimujou. ale jasne, za 130 penez nemuzu chtit spickovou kvalitu.
Jinak na hodně letadal jsem předtím určitě zapomněl. Už teď mě napadla asi nejlepší stíhačka z 1. světový a to Fokker VII.
-
- podpraporčík
- Příspěvky: 272
- Registrován: 11/4/2010, 12:20
- Bydliště: mnichovice
Poslední model, co vyšel - FW 190 A-8 - to bylo snad nejdefektnější letadlo roku
U nás jsem ho nestihnul koupit (protože už zbyl jediný obchod, kde ještě letadla berou a 2 kusy byly pryč už v pondělí). V Brně jich bylo spousta i po týdnu. Na jedný prodejně jsem porovnával i 4 kusy, ale nešlo vybrat bezvadný kus 
Na různých kusech jsem objevil následující vady (nedostatky): obrovská "fuka" mezi spodní a vrchní částí (jak je to k sobě našroubovaný), ohnuté kanóny (nebo/a pitotova trubice), špatně nalepené podvozkové nohy, blbě nalepené kolečko, ohnuté vrtule, blbě slepená přídatná nádrž, ulámané úchytky u přídavné nádrže, špatně nalepená kabina (nedosedající). Prostě mazec


Na různých kusech jsem objevil následující vady (nedostatky): obrovská "fuka" mezi spodní a vrchní částí (jak je to k sobě našroubovaný), ohnuté kanóny (nebo/a pitotova trubice), špatně nalepené podvozkové nohy, blbě nalepené kolečko, ohnuté vrtule, blbě slepená přídatná nádrž, ulámané úchytky u přídavné nádrže, špatně nalepená kabina (nedosedající). Prostě mazec

-
- podpraporčík
- Příspěvky: 272
- Registrován: 11/4/2010, 12:20
- Bydliště: mnichovice