

Alfíku-potěšení na naší straně



Mechoš-děkujeme



Moderátoři: Pátrač, kacermiroslav
sic se to tu, už nějaký čas řešilo. Ale s tímto musím souhlasit. Ono těch "překabátění" (rovněž i viz Pátračovo práce) bylo na můj vkus přespříliš. Ono "vata" a moc je silný to motor a kam pak se hrabe morál a rádoby přesvědčení.Na co se tím snažím poukázat ve vztahu ke 30-ti leté válce? Na obrovský a nesmyslný ideologický nános, který zde leží mezi našima očima a realitou. Vnímáme totiž tuhle válku jako náboženskou. A tou ona nebyla!
On ten "nesmyslný" ideologický nános je ale z velké části již dobový. Ve chvíli kdy se na to budeš koukat prizmatem peněz+moci+"reál" politiky, tak dle mého soudu prostě vypouštíš a zbavuješ se obtížně uchopitelné avšak zásadní věci. Je to doba - válka - ve které se todle láme. Třicetiletá válka není čistě náboženská, ale je nábožensky motivovaná.Zemakt píše:sic se to tu, už nějaký čas řešilo. Ale s tímto musím souhlasit. Ono těch "překabátění" (rovněž i viz Pátračovo práce) bylo na můj vkus přespříliš. Ono "vata" a moc je silný to motor a kam pak se hrabe morál a rádoby přesvědčení.Na co se tím snažím poukázat ve vztahu ke 30-ti leté válce? Na obrovský a nesmyslný ideologický nános, který zde leží mezi našima očima a realitou. Vnímáme totiž tuhle válku jako náboženskou. A tou ona nebyla!
A potřebuješ k tomu načíst něco konkrétního? Něco pro zasvěcené a veřejnosti utajené? Nebo jen trošku přemýšlet a stavět věci do souvislostí?Polarfox - zcela rýpavě se zeptám - co jsi k danému tématu načetl?
.....vlivem merkantilistických teorií se v první polovině 16. století začal v některých západoevropských zemích prosazovat kapitalismus. Jeden ze základů této teorie spočívá v dosažení aktivní mezinárodní obchodní bilance s podporou státu. Jako jeden z nástrojů lze využít zavedení ochranných cel a zvýhodňování vývozu zboží. Na rozdíl od evropských zemí, které se daly touto cestou zastávala rakouská monarchie konzervativní hledisko a dále prohlubovala feudální společenské zřízení. První kroky v celní politice, které můžeme chápat jako vykročení novým směrem lze vystopovat, až počátkem 18. století. V tomto období byl např. zakázán dovoz některých hotových výrobků a vývoz určitých surovin. Nicméně pozdní zavedení moderních myšlenek do praxe a jistá míra konzervativnosti vedení říše, mněla za důsledek propad domácího obchodu ve srovnání s okolními rozvíjejícími se západoevropskými ekonomikami. Přesto v průběhu 18. století pokračoval pozvolný rozvoj manufakturní výroby i v Rakouském císařství (1804), jehož centrum se vyskytovalo právě na území českých zemí. Za pomoci státu vznikaly obchodní společnosti, jejichž účelem byl zámořský obchod. Lepšící se podmínky pro rozvoj obchodu byly také umocněny vznikem několika velkých přístavů na území císařství. Přes existenci těchto důležitých změn zůstával systém a organizace výběru cla a mýta nadále v nezměněné podobě a svojí zastaralostí, tvořil významnou překážku na cestě k obchodnímu prosperitě. Clo bylo vybíráno nejen na vnějších hranicích Rakouského císařství, ale rovněž na vnitřních hranicích jednotlivých zemí císařství. Stále existovala síť mýtných stanic a leckde bylo clo a mýto vybíráno při vstupu do jednotlivých panství. Počátkem 18. století lze zaznamenat snahu o nápravu tohoto stavu v podobě revize soukromých celních a mýtných míst, ovšem očekávaný výsledek se nedostavil.Dále byl mimořádně významný nárůst celních bariér, který omezil pohyb českého zboží do našich tradičních odbytišť.
A ty považuješ za totéž ty stejné lidi a všechny ostatní historiky, kteří si dávají práci s tím ti popsat detaily, leč ty na ně pečeš a tunelově se soustředíš na jednu věc?fajn tak jedny z největších evropských historiků považuješ za bandu neschopnejch komiků.