L159 ALCA a její předchůdci
Naděje pro L-159 v polském letectvu stále žije. Poláci změnili tendr a velký favorit, slavný korejský T-50 Golden Eagle nevyhovuje kriteriím na cvičný letoun a proto bude vypsáno nové výběrové řízení.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... ojowy.html
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... ojowy.html
Šanci má leda, že by jsme je vyměnili za W-3 Gluszec (Tetřev)
http://images2.jetphotos.net/img/3/9/7/ ... 617579.jpg
http://images2.jetphotos.net/img/3/9/7/ ... 617579.jpg



- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Tak že by další pokus?
Už tomu ani nevěřím, ale že by tentokrát?
http://www.mocr.army.cz/informacni-serv ... lca-64440/
Už tomu ani nevěřím, ale že by tentokrát?
http://www.mocr.army.cz/informacni-serv ... lca-64440/
Iráčtí vrcholní představitelé deklarovali zájem o letouny L-159 ALCA
23.1.2012 • V pondělí 23. ledna 2012 jednaly v Praze delegace Ministerstva obrany České republiky a Ministerstva obrany Irácké republiky vedené ministry Alexandrem Vondrou a Sadoonem Al-Dulaimim.



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Snad neprozradím něco interního. Bylo nám dnes v Aeru řečeno, že se obě strany dohodly a podepsaly předběžné smlouvy. Což znamená, že irácká vláda chce nakoupit L-159 a podepsala se smlouva o smlouvě. ALE, celý kšeft musí posvětit ještě irácký parlament. Pokud to projde, nic už nebude stát tomu obchodu v cestě.
Ještě doplním, že Irák chce pouze nová letadla, o armádní "uloženky" nemá zájem. S tím, že irácká strana požaduje nějaké modifikace. Šlo by tedy o novou verzi L-159.
Ještě doplním, že Irák chce pouze nová letadla, o armádní "uloženky" nemá zájem. S tím, že irácká strana požaduje nějaké modifikace. Šlo by tedy o novou verzi L-159.
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
No, CAF to letadlo prej potřebuje a využije. Otázka potom je, proč stále zůstává zakonzervovaných tolik jiných letadel
. Podle mě typická fraška, kdy je kompenzace provedena prostřednictvím něčeho, co ČR moc nepomůže...
ps. Z dobrého zdroje mám, že vejvar pro Omnipol nebyl na CASAách ve skutečnosti nijak velký. Pokud si někdo nahrabal, museli bychom sledovat trochu jiné než oficiální penězovody zejména jednotlivců...

ps. Z dobrého zdroje mám, že vejvar pro Omnipol nebyl na CASAách ve skutečnosti nijak velký. Pokud si někdo nahrabal, museli bychom sledovat trochu jiné než oficiální penězovody zejména jednotlivců...
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Je nepřekonatelný problém vybavit jinak nepotřebné letadlo koncipované od začátku jako dvojmístné druhým kokpitem? Bude to dražší než platit jejich skladování dalších 10 let a pak je v tichosti sešrotovat?? Tomu se pak říká "vyšší zájem". Vyšší proto, že je nadřazen potřebám vojáků i daňových poplatníků. Armáda má už tahle u veřejnosti nálepku trafiky, tak proč v tom nepokračovat, že...
Nakonec v roce 2007 si nechalo ministerstvo obrany z těchto zásob přestavět za zhruba 450 milionů korun z osmi jednomístných L-159A čtyři dvoumístné letouny L-159T1.
Nakonec v roce 2007 si nechalo ministerstvo obrany z těchto zásob přestavět za zhruba 450 milionů korun z osmi jednomístných L-159A čtyři dvoumístné letouny L-159T1.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Já spíš upozornil na to, že letadla, která CAF potřebovala, už byla patrně přestavěna a předána CAF. Nepředpokládám že reálná potřeba by oproti roku 2007 o tolik stoupla. Ano, v čechách byl prováděn výcvik tuším Thajců, takže letadla byla ve vzduchu denně a finančně to jistě taky pomohlo, ale neřekl bych, že by se tolik olétala.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
ee viz stránka 6 a 7 tohoto vlákna:

Téčka jsou opravdu tři. Jedno už lítá u AČR delší dobu, další dvě se předělávali během teď už minulého roku 2010. Měli být předány nejpozději do konce roku, ale nevím jestli se stihla předat i ta druhá mašina , protože se tam vyskytl menší zádrhel. Než jsem šel na dovolenou, ještě myslím předaná nebyla. Všechno to jsou přestavby z "áček". Přestavba vypadá tak, že se vyrobí kompletně nový trup od špičky až po spojovací přepážku trup/ocas, zbytek zůstává z "áčka".
Určitě ne, protože už sou ve Španělsku. 30. listopadu tam letěly 2 ks L-159T1 ( ev. č. 6071 a 6072 ), zbylé 3 ks jednomístných ( ev. č. 6065, 6068 a 6070 ) bylo převezeno po zemi.
Ale nic bližšího o tom co s nima je nemám.
tak asi tak noS těma počtama jsem to nějak pohnojil, je to myslím takhle -
L-159A - 72 jednomístných letadel pro AČR.
L-159B - 1 prototyp patřící Aeru (ev. číslo 6073)
L-159T (T1) - 4 kusy přestavěny z L-159A (6067, 6069, 6071 a 6072).
L-159T (možná už T2) - 2 kusy přestavěné v roce 2010. Čísla zjistím, přesnou verzi upřesním.
Jinak "T" znamená prostě Trainer nebo Training. S označením T1 to vysvětlil kopapaka.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Jsem zvědavý, jak dopadne vyjednávání s Iráken o dodání zcela nové verze L-159. Obávám se, že smlouvě o prodeji uškodí neustálé zasahování našich ministrů a jejich náměstků.
Přitom se určitě L-159 Iráku hodí coby hlídkový a protipartyzánský lehký stroj, který má relativně nízké provozní náklady a je málo poruchový.
Zajímají mne avizované úpravy letounu. Třeba konečně někdo potřebuje dořešit zavedení plně funkčního autopilota nebo instalaci tankování za letu.
Přitom se určitě L-159 Iráku hodí coby hlídkový a protipartyzánský lehký stroj, který má relativně nízké provozní náklady a je málo poruchový.
Zajímají mne avizované úpravy letounu. Třeba konečně někdo potřebuje dořešit zavedení plně funkčního autopilota nebo instalaci tankování za letu.