


Me 262
Moderátor: Hans S.
zdroj: http://www.rozhlas.cz/wwii/technika_nem ... ava/162943CR píše:V posledních týdnech války startovaly "vlaštovky" i z pražského ruzyňského letiště. Pravděpodobně to byl jeden z ruzyňských Me-262, kdo 6. května 1945 během bojů o rozhlas zasáhl svrženou pumou přímo budovu Československého rozhlasu na pražské Vinohradské (tehdy Schwerinově) třídě.
fatale píše:Tohle je ale zajimavy, nocni verze Me-262! Je vybaven radarem typu Neptun V, zkusim sehnat vic informaci, protoze to vidim prvne, zajimalo by mne, jestli byl nekdo schopnej s 262 opravdu v noci pristat....
tak to teda cumimPrvní noční stíhací letouny Me 262A-1/U1 byla zaváděna do výzbroje Luftwaffe v prosinci 1944. První jednotkou, která Me 262A-1/U1 obdržela, bylo Komando Stamp, které bylo později přejmenováno na Komando Welter, které mělo bránit Berlín. V únoru 1945 pak bylo Komando přeznačeno na 10./NJG 11.
Komando Welter obdrželo na začátku roku 1945 také dvoumístné letouny Me 262 B-1a/U1. Mezi 12.12.1944 a 8.5.1945 dosáhli piloti Komada Welter celkem 50 vítězství (většinou to byla Mosquita a čtyřmotorové bombardéry RAF) v 70 nočních operacích v oblasti Berlína. Welter sám zaznamenal 6 vítězství nad Mosquity během jedné noci.
zajimavy cislo, ikdyby se to lisilo rekneme o 10%, tak je to furt hodne velky masotyhle stroje sestřelily od r. 44 do konce války ±730 bombardérů
Zaujímavé info - neviem, či je to fakt pravda, ale keď áno, tak bol ten Welter fakt maník. Ináč dosť podrobný životopis Kurta Weltera bol aj v jednom z prvých čísel REVI (dali ho tam potom, čo im na nejakú súťaž prišli iba 3 správne odpovede - lebo každý písal, že najúspešnejším pilotom na Me-262 bol Heinz Bär, Weltera napísali iba trajaV závěru je ještě nutno připomenout noční stíhací úspěchy nadporučíka Weltera.
Welter, muž, který přistupoval ke svým úkolům s mimořádným zaujetím, dokázal zanedlouho s tímto typem jako osamělý lovec sestřelit v noci více než 20 soupeřů, aniž by poškodil jediný stroj.
Nadporučík Welter dokázal dosáhnout svých úspěchů i s takovým Me 262, jaké byly v bojích u JG 7, tedy bez zamontovaní dodatečných přístrojů a bez kursového řízení s FuG 215. Sestřelů dosahoval ve světle světlometů především nad Berlínem.
vidis, to je mozna (mozna) jeden z tech mytu, protoze sami amici priznavaji z povalecnych testu, ze 262 mel daleko lepsi akceleraci, nez jejich masiny, britsky letadla taky nebyly v lvl zadny dela, snad jedine spitfire, pak uz jenom tyfus a tempest v divu...YAMATO píše:Zrychlení čili akcelerace? Ta přeci byla velmi bídná, stejně tak i opačně!