
Chengdu J-20
ad ta fejk fotka
http://www.hitechweb.genezis.eu/stealth5b.htm
pise se tam
jake to jsou?
http://www.hitechweb.genezis.eu/stealth5b.htm
pise se tam
.... ja sim si nevsiml, a snazim se je najitPritom človek nemusí byť ani profesionálny letecký inžinier na to, aby si všimol niekoľko veľmi neštandardných a nezmyselných aerodynamických či konštrukčných riešení

Když sem si tak prohlížel fotky prototypů J-20 a T-50, tak s překvapením zjistil,že dílenské zpracování bude lepší u J-20. Na draku letounu nejsou například vidět nýty jak u letounu T-50.
I když možná to zakrývá ta "sexi" černá barva
http://www.freeimagehosting.net/993e3
Menší příklad:


I když možná to zakrývá ta "sexi" černá barva
http://www.freeimagehosting.net/993e3
Menší příklad:

Přiznám se, že nechápu jak je možné z jednoho detailu odvodit lepší nebo horší dílenské zpracování :o)
Osobně žádné "horší" zpracování nevidím. Jediné, co tam vidím je, že tato část potahu je nýtovaná a nýty zabroučené. No a co?
Ne všechny části je nutno / možno lepit, ne všechny části konstrukce jsou kompozitní.
Pokud je díl nýtovaný, tak při jakékoli úrovni zpracování povrchu jsou nýty na "syrovém" povrchu patrné - prostě je to jiný kousek materiálu uprostřed plochy jiného materiálu.
Trochu odlišné zbarvení, které nýt identifikuje, není žádná chyba.
Osobně žádné "horší" zpracování nevidím. Jediné, co tam vidím je, že tato část potahu je nýtovaná a nýty zabroučené. No a co?
Ne všechny části je nutno / možno lepit, ne všechny části konstrukce jsou kompozitní.
Pokud je díl nýtovaný, tak při jakékoli úrovni zpracování povrchu jsou nýty na "syrovém" povrchu patrné - prostě je to jiný kousek materiálu uprostřed plochy jiného materiálu.
Trochu odlišné zbarvení, které nýt identifikuje, není žádná chyba.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Fotka patriaca k T-50 ukazuje nenastriekaný poťah, panely sú surovom stave, alebo so základovou farbou - na tom potom vidíš každý detail, i v ďaka tomu, že nity a panely majú rozdielny odtieň. Pozrie si podobné detaily na prototypoch T-50 už s náterom - množstvo nitov na paneloch zmizne celkom, ostatné sú potom menej výrazné.
Pritom si dovolím vysloviť domnienku, že prototypové T-50 ešte nemajú povrchový finiš sériových strojov - na prototypoch technici lezú aj pod panely, ktoré sa u sériových strojov nebudú otvárať celé roky (pokiaľ bude stroj slúžiť o útvaru). Takže je pomerne zbytočné nity dôsledne tmeliť - dneska to zatmelíš a prestriekaš, aby si to o týždeň, či dva, zasa odvrtával, pretože sa robí nejaká úprava či zmena, ktorý vyplynula zo skúšok...
A mimochodom, žiadnu podobne detailnú fotku J-XX som zatiaľ nevidel, všetky sú z urobené väčšej diaľky, obvykle teleobjektívmi. Takže porovnávanie kvality povrchového spracovania stojí dosť na vode. Čierny alebo tmavý náter navyše množstvo drobných detailov skryje, pretože nemajú dostatočný kontrast.
pre porovnanie: J-XX
PAK-FA/T-50 a F-22

Na svetlej spodnej strane F-22 je tiež vidieť nitovanie - napríklad aj v mieste výstuže dvierok zbraňovej šachty.
Na snímkach "zhora" je zreteľne vidno paneláž na PAK-FA, pri podrobnejšom skúmaní (silné zväčšenie) ale zistíte, že panely sú zrejme orámované červenou linkou.
Pritom si dovolím vysloviť domnienku, že prototypové T-50 ešte nemajú povrchový finiš sériových strojov - na prototypoch technici lezú aj pod panely, ktoré sa u sériových strojov nebudú otvárať celé roky (pokiaľ bude stroj slúžiť o útvaru). Takže je pomerne zbytočné nity dôsledne tmeliť - dneska to zatmelíš a prestriekaš, aby si to o týždeň, či dva, zasa odvrtával, pretože sa robí nejaká úprava či zmena, ktorý vyplynula zo skúšok...
A mimochodom, žiadnu podobne detailnú fotku J-XX som zatiaľ nevidel, všetky sú z urobené väčšej diaľky, obvykle teleobjektívmi. Takže porovnávanie kvality povrchového spracovania stojí dosť na vode. Čierny alebo tmavý náter navyše množstvo drobných detailov skryje, pretože nemajú dostatočný kontrast.
pre porovnanie: J-XX

PAK-FA/T-50 a F-22


Na svetlej spodnej strane F-22 je tiež vidieť nitovanie - napríklad aj v mieste výstuže dvierok zbraňovej šachty.
Na snímkach "zhora" je zreteľne vidno paneláž na PAK-FA, pri podrobnejšom skúmaní (silné zväčšenie) ale zistíte, že panely sú zrejme orámované červenou linkou.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова


detailnější záběry na J-20 a trošku vzdálenější pohled na J-20

Čína konečně zvládla vývoj motoru WS-10A o zhruba stejném výkonu jak ruský motor AL-31/123KN/ a tyto motory budou montovány do stíhaček J-10/11/15. Pro stíhačku J-20 ie usilovně vyvíjen motor WS-15,který má mít výkon řádu 170-200KN


motor typu WS-10A a sériová výroba motorů typu WS-10A
Februarove fotky J20
http://www.chinesemilitaryreview.blogsp ... light.html
http://www.chinesemilitaryreview.blogsp ... light.html
„Veľké ideály sa často stretávali s prudkým odporom od priemerných ľudí.“ Albert Einstein
Před několika měsíci se objevil na plotě základny,kde se testují J-20 tento plakát s technickými údaji J-20
Tyto údaje velmi nedůvěryhodné :
max. rychlost -M2,5
hmot.letounu -17OOOkg
vzlet.hmotn. - 25 000kg
rozpětí křídla- 12,8 metrů
cest. rychlost- M-1,83
max. dostup- 20000metr
boj. rádius - 2OOOkm
max.dolet - 5500km
Podle posledních informací již 2 prototypy J-20 mají za sebou 60 zkušebních letů. Tady v tomto odkazu též odhad možnosti J-20
http://www.dept.aoe.vt.edu/~mason/Mason_f/J20Spr11.pdf

Tyto údaje velmi nedůvěryhodné :
max. rychlost -M2,5
hmot.letounu -17OOOkg
vzlet.hmotn. - 25 000kg
rozpětí křídla- 12,8 metrů
cest. rychlost- M-1,83
max. dostup- 20000metr
boj. rádius - 2OOOkm
max.dolet - 5500km
Podle posledních informací již 2 prototypy J-20 mají za sebou 60 zkušebních letů. Tady v tomto odkazu též odhad možnosti J-20
http://www.dept.aoe.vt.edu/~mason/Mason_f/J20Spr11.pdf
Naposledy upravil(a) krizak dne 29/3/2014, 10:26, celkem upraveno 3 x.
Re: J-XX (J-20)
Čínský pokrok v programu vývoje J-20:
Dne 1.3. již vzlétl prototyp 2011-pravděpodobně předsériová verze J-20 http://imp-navigator.livejournal.com/254448.html
Rozdíl v konstrukci prototypů

J-20/2011

Další změny v konstrukci:
Srdce každého letounu-vyvíjený motor WS-15

Dne 1.3. již vzlétl prototyp 2011-pravděpodobně předsériová verze J-20 http://imp-navigator.livejournal.com/254448.html
Rozdíl v konstrukci prototypů


J-20/2011



Další změny v konstrukci:



Srdce každého letounu-vyvíjený motor WS-15

Naposledy upravil(a) krizak dne 3/3/2014, 08:04, celkem upraveno 1 x.

Re: J-XX (J-20)
No nie je to predsériový stroj ani náhodou. Práve to označenie 2011 má poukazovať na 3. prototyp a podstatne prepracovaný. Pritom 2011 bola doteraz v štádiu pozemných skúšok - rozbeh - odlepenie predného podvozku - aerodyn. pribrzdenie - dosad na 3 body - dobrzdenie 2 vyhadz. padákmi. Pri skúškach sa naďalej používajú deriváty AL-31, Číňania blafujú v pokrokoch na motoroch, na vývoz idú len typy s originál zakúpenými motormi ruskej výroby, tým vlastne došlo k udobreniu vzťahov za nelicenčné kópie Su-27 a začatiu rokovania o kúpe letky (12 - 20) Su-35(BN) - teda prototypu z ktorého ďalším vývojom vznikol Su-35S. S-ka sa má vyrábať len pre ruské letectvo. Po totálnom krachu Číny okopírovať námorný Su-33 číňania prišli s prosíkom do SATURN-u(dvorný dodávateľ motorov pre Súčka, inak člen holdingu Suchoj) aby im pomohli s motormi, pričom niektoré časti budú kupovať priamo z Ruska a za motory Čína bude platiť obmedzené licencie. Rusko tak opäť získalo kontrolu nad čínskym vývozom kópií ruských lietadiel.
http://vpk.name/news/105970_kitai_nacha ... a_j20.html
http://vpk.name/news/105970_kitai_nacha ... a_j20.html
Re: J-XX (J-20)
absík
Prototyp nebo předsériový letoun označen 2011 vzlétl 1.3. 2014 http://imp-navigator.livejournal.com/254448.html
tento letoun má pravděpodobně instalovan radar na boku trupu

No a zda je to jen prototyp nebo již před sériový letoun ví zatím jen Číńané
Tak to nebude radar ,ale odsáváni-viz podobné řešeni SU-27

Prototyp nebo předsériový letoun označen 2011 vzlétl 1.3. 2014 http://imp-navigator.livejournal.com/254448.html
tento letoun má pravděpodobně instalovan radar na boku trupu


No a zda je to jen prototyp nebo již před sériový letoun ví zatím jen Číńané



Tak to nebude radar ,ale odsáváni-viz podobné řešeni SU-27


Naposledy upravil(a) krizak dne 5/3/2014, 12:41, celkem upraveno 3 x.

Re: J-XX (J-20)
Myslím že ani oniNo a zda je to jen prototyp nebo již před sériový letoun ví zatím jen Číńané

Isté je len že prvú sériu budú poháňať ruské motory:
Čiže: "prvé sériové J-20 budú osadené motormi Al-31FM1 (ťahu 13,5 ton), AL-31M2 (ťah 14,3 ton) alebo 117S (ťah 14,5 tony). V r.2010 sa objavili správy, že Čína sa chystá nakúpiť 117S pre J-20, ale Rusko sa s predajom neponáhľa, nechce ich predávať oddelene od Su-35.....первые серийные J-20 будут оснащаться двигателями АЛ-31Ф-М1 (тяга 13,5 т), АЛ-31М2 (14,3 т) или 117С (14,5 т). В 2010 году появились сообщения, что Китай стремится закупить 117С для J-20, но Россия не спешит продавать эти двигатели отдельно от Су-35.
Испытания первых серийных истребителей J-20 c двигателями российского производства в составе ВВС НОАК могут начаться уже в 2015 году, поступление на вооружение в 2017 году и обретение первоначальной боевой готовности к 2019 году.
Skúšky prvých sériových J-20 s motormi ruskej výrobyv zostave VVS Číny sa môžu začať už v r.2015, zavedenie do výzbroje vr.2017 a do stavu bojovej pripravenosti k r.2019.
Údajne v tomto alebo budúcom roku sa objaví aj dvojmiestny prototyp J-20S.
- Karsa Orlong
- Příspěvky: 9
- Registrován: 21/6/2014, 17:05
Re: J-XX (J-20)
hm, tak Čína pěkně šlápla na plyn, protože první let má za sebou už šestý prototyp J-20
starty jednotlivých prototypů:
2001 11. leden 2011
2002 6. květen 2012
2011 1. březen 2014
2012 26. červenec 2014
2013 29. listopad 2014
2015 19. prosinec 2014
(číslo 2014 bylo přeskočeno, protože čtrnáctka je v asijské kultuře považováno za hodně nešťastné číslo)
„patnáctka“ při svém prvním letu

starty jednotlivých prototypů:
2001 11. leden 2011
2002 6. květen 2012
2011 1. březen 2014
2012 26. červenec 2014
2013 29. listopad 2014
2015 19. prosinec 2014
(číslo 2014 bylo přeskočeno, protože čtrnáctka je v asijské kultuře považováno za hodně nešťastné číslo)
„patnáctka“ při svém prvním letu


Re: J-XX (J-20)
je to už dřív co jsem brouzdal po netu a někde jsem četl že do roku 2022 chce mít čína 250 ks J20