Hotové modely letadel a další létající techniky
Moderátor: jarl
-
- podpraporčík
- Příspěvky: 272
- Registrován: 11/4/2010, 12:20
- Bydliště: mnichovice
Někdy kolem člověka krouží opravdové skvosty a vůbec to nevidí. Bohužel to zjistí až časem,když už je pozdě.K té knížce gratuluji Hansi , ve správný čas na správném místěHans S. píše:Veliteli: moc díky za informace, to lícování je přecijen slabší. Líbí se mi ale na tvých stránkách letadla od Hobby Masteru, tak mezi nimi časem asi zalovím (bohužel jsem při stěhování přišel o můj dlouholetý talisman v podobě Fw 190 D). Líbí se mi TAHLE čtvrtka. Navíc má zřejmě i ten Hakenkreuz
Napsal myslím jen knihu "Rammjäger", o jiné nevím. Jak to ohodnotit stručně..noZemakt píše:ale ale, nějaké stručné ifno vč. vlasního hodnocení by nebylo? Nahoru
zřejmě půjde o toto RAMMJÄGER, Das letzte AUFGEBOT? Na ebayi za to chtěj čtyři pětky sofort. To je teda dostJe to psané velice poutavě, chvílemi naprosto srovnatelné i s válečným deníkem Helmuta Lipferta, který považuji za naprostý vrchol, co se čtivosti týče. Zcela přesně vystihl například pocit osamění, které na okamžik zažije pilot jednomístného letounu po zavření kokpitu. Je tam i pár docela veselých příhod, například když na jejich letiště zavítá Wanderzirkus Rosarius zrovna v den, kdy má na nějakou inspekci, nebo pokec, přijet Pips Priller
No Dahl sedl do Mustangu, dal si pár okruhů, když v tom spatřil Mercedes blížící se k letišti
Cvičně provedl pár hloubkových útoků na přijíždějícího Prillera. Zvláštní, že Priller ve svých memoárech tuto vtipnou událost, kdy pelášil z auta do příkopu pod "útokem" německého Mustanga, nezmiňuje
.
Nechápu, že to nikdo nepřeložil ani do angličtiny (nebo o tom nevím), ta knížka je prostě celá velice poutavá.
PS: Veselá historka se váže k tomu, jak jsem knihu získalNa simulátorovém fóru jsem se začal hádat (jak je mým zvykem) s jedním dobrým známým, majitelem antikvariátu, na téma zvýšení DPH na knihy (on říkal, že pro ně je to likvidační a já mu říkal, že pendrek). A že za skutečně zajímavou knihu jsem ochotný vysolit spoustu peněz a je mi úplně jedno, jestli bude DPH 10, 15, 20, nebo 30%. On na to, že před časem nabízel jednu knihu dokonce s podpisem a věnováním a že po ní neštěkl pes. A tím se pomalu dostáváme k jádru věci: Ano, mám Rammjägera s podpisem a věnováním přímo od Walthera Dahla

-
- praporčík
- Příspěvky: 335
- Registrován: 1/9/2010, 19:34
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Tak mě napadlo, nebyl to přímo tento:Hans S. píše:Je tam i pár docela veselých příhod, například když na jejich letiště zavítá Wanderzirkus Rosarius zrovna v den, kdy má na nějakou inspekci, nebo pokec, přijet Pips PrillerNo Dahl sedl do Mustangu, dal si pár okruhů, když v tom spatřil Mercedes blížící se k letišti
Cvičně provedl pár hloubkových útoků na přijíždějícího Prillera. Zvláštní, že Priller ve svých memoárech tuto vtipnou událost, kdy pelášil z auta do příkopu pod "útokem" německého Mustanga, nezmiňuje
.
http://modelyletadel.cz/index.php?main_ ... cts_id=378
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:

Po Boeing Chinook HC.1 ohlášen Eurocopter EC135, takže ten seznam bude asi opravdu zaručený:
15 - Eurocopter EC135
16 - Augusta A119
17 - Bell 206 JetRanger
18 - Agusta A109
Naposledy upravil(a) p3tris dne 27/4/2012, 07:29, celkem upraveno 1 x.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Veliteli, ty Mustangy měl údajně Zirkus Rosarius 2 ks (51 B/C), tzn. mohl to být on a nemusel 

-
- praporčík
- Příspěvky: 335
- Registrován: 1/9/2010, 19:34
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
V USA ho tak mají označený, takže to asi skutečně bude on:Hans S. píše:Veliteli, ty Mustangy měl údajně Zirkus Rosarius 2 ks (51 B/C), tzn. mohl to být on a nemusel
http://www.flyingmule.com/products/GJ-GALFT2007
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Nejedna slečna ti jistě potvrdí, že i malinký dovede potěšitDominik píše:Na Me 163 bych se moc netěšil , je totiž hrozně malinký :-(

Amercom mi dělá radost s Mi-4, teď už jen H-19 Chickasaw (Westland Whirlwind) a bude to z těch hnusnejch "hrbáčů" s motorem v čumáku asi všechno. Ale hlavně po všech těch "skorocivilech" s létajícím banánem. Doufám, že ho nezprzní kamufláží jako Chinook.
A mimochodem, ta kamo SR-71 v barvách NASA taky není k zahození.
-
- praporčík
- Příspěvky: 335
- Registrován: 1/9/2010, 19:34
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Takže ve věci modelu Spitfire Mk.Vb od Warmasteru.
Berte to jako předběžné resumé, protože zatím nemám fyzicky v ruce model, abych mohl zaujmout konečné stanovisko a taky čekám na vyjádření výrobce.
Podle předložených odkazů a vyjádření renomovanějších znalců máme za prokázané, že "pětka" ( jakákoliv ) určitě byla s invazními pruhy.
Odkaz na konkrétní letoun, aby se prokázalo, že se Warmaster nesekl se prozatím nepodařilo najít.
Byl nalezen letoun se stejnou imatrikulací OU v, avšak je to "devítka".
Jenže co vím a mám to přímo od p. Rajlicha, mohl existovat letoun se stejnou imatrikulací, avšak s rozdílným výrobním číslem, potažmo to mohl být jiný typ, resp. verze. Před časem jsem dohledával přesnou kamo a čísla letadla jednoho čs. pilota a narazil jsem na fotky dvou letadel, kde byla stejná imatrikulace, ale rozdílná výrobní čísla, tak jsem to s ním konzultoval a on mi to potvrdil, že to tak klidně být mohlo. Ale za prase ty odkazy teď nemůžu najít, takže nemohu předložit důkaz.
Čili, teoreticky mohla "pětka" s invazními pruhy a imatrikulací OU v skutečně existovat.
Ovšem bez podkladu si fakt musíme prozatím myslet, že soudruzi z Warmasteru někde udělali chybu.
Až se mi k tomu vyjádří výrobce, pokud tedy vůbec, tak sem dám info.
Berte to jako předběžné resumé, protože zatím nemám fyzicky v ruce model, abych mohl zaujmout konečné stanovisko a taky čekám na vyjádření výrobce.
Podle předložených odkazů a vyjádření renomovanějších znalců máme za prokázané, že "pětka" ( jakákoliv ) určitě byla s invazními pruhy.
Odkaz na konkrétní letoun, aby se prokázalo, že se Warmaster nesekl se prozatím nepodařilo najít.
Byl nalezen letoun se stejnou imatrikulací OU v, avšak je to "devítka".
Jenže co vím a mám to přímo od p. Rajlicha, mohl existovat letoun se stejnou imatrikulací, avšak s rozdílným výrobním číslem, potažmo to mohl být jiný typ, resp. verze. Před časem jsem dohledával přesnou kamo a čísla letadla jednoho čs. pilota a narazil jsem na fotky dvou letadel, kde byla stejná imatrikulace, ale rozdílná výrobní čísla, tak jsem to s ním konzultoval a on mi to potvrdil, že to tak klidně být mohlo. Ale za prase ty odkazy teď nemůžu najít, takže nemohu předložit důkaz.
Čili, teoreticky mohla "pětka" s invazními pruhy a imatrikulací OU v skutečně existovat.
Ovšem bez podkladu si fakt musíme prozatím myslet, že soudruzi z Warmasteru někde udělali chybu.
Až se mi k tomu vyjádří výrobce, pokud tedy vůbec, tak sem dám info.
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Že se vyskytovaly dva letouny se stejnou imatrikulací je už z důvodu pravděpodobnosti jisté. Přece jen má anglická abeceda jen 26 znaků a v peruti se určitě vystřídalo letadel víc. Tohle berte jen jako příklad, nechce se mi to hledat a nevím, jestli je to pravda, ale třeba známé označení NN-N měla nejspíš před kbelskou devítkou taky nějaká pětka. Stejně tak, když nějaký pilot svojí mašinu zrušil, na té další měl určitě zase svůj volací znak (pokud se pletu, tak mě opravte, předpokládám, že dvoupísmeno je kód peruti a jednopísmeno volací znak pilota).
A proč si myslím, že pětka OU-V existovat nemohla ani teoreticky? Ta známá devítka OU-V válku přežila a slouží dodnes. Takže její označení nemohla převzít nějaká olétaná pětka. A pokud by měla být ta pětka z dřívější doby, zase by neměla invazní pruhy.
Ale co mě taky zajímá je to, proč ta Mk.Vb nemá kanony. Jestli budeš komunikovat s výrobcem, zkus se ho zeptat i na tohle.
Nechci nikoho očerňovat a třeba se pletu, ale tady to pro mě zavání jednoduše businessem . A to, že je tenhle konkrétní spit zaměřen na lidi, kteří ho uvidí na nějaké letecké show "v akci". A že původně měla mít ta Mk.Vb kamufláž jinou. Ale třeba se pletu a opravdu se tady objeví fotka Spitfire OU-V verze Vb bez kanonů a s invazníma pruhama.
Jestli vám připadá, že se rýpu v malichernostech, Warmastery vypadají jako sběratelské modely, které si zakládají na kvalitě. Jak psal Velitel, jejich výrobce je puntíčkář a myslím, že i jemu prospěje takováhle zpětná vazba, pokud s ním Velitel jako prodejce dál komunikuje. Tak mě napadá, výrobci by možná měli dávat fotky z testpressů na nám podobná fóra dřív, než dají model do výroby. Komunita si někdy všimne i věcí, který ve fabrice přehlédnou i po sto kontrolách. Co ty na to, Veliteli?
A proč si myslím, že pětka OU-V existovat nemohla ani teoreticky? Ta známá devítka OU-V válku přežila a slouží dodnes. Takže její označení nemohla převzít nějaká olétaná pětka. A pokud by měla být ta pětka z dřívější doby, zase by neměla invazní pruhy.
Ale co mě taky zajímá je to, proč ta Mk.Vb nemá kanony. Jestli budeš komunikovat s výrobcem, zkus se ho zeptat i na tohle.
Nechci nikoho očerňovat a třeba se pletu, ale tady to pro mě zavání jednoduše businessem . A to, že je tenhle konkrétní spit zaměřen na lidi, kteří ho uvidí na nějaké letecké show "v akci". A že původně měla mít ta Mk.Vb kamufláž jinou. Ale třeba se pletu a opravdu se tady objeví fotka Spitfire OU-V verze Vb bez kanonů a s invazníma pruhama.
Jestli vám připadá, že se rýpu v malichernostech, Warmastery vypadají jako sběratelské modely, které si zakládají na kvalitě. Jak psal Velitel, jejich výrobce je puntíčkář a myslím, že i jemu prospěje takováhle zpětná vazba, pokud s ním Velitel jako prodejce dál komunikuje. Tak mě napadá, výrobci by možná měli dávat fotky z testpressů na nám podobná fóra dřív, než dají model do výroby. Komunita si někdy všimne i věcí, který ve fabrice přehlédnou i po sto kontrolách. Co ty na to, Veliteli?

- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Tak hlavně ta jednotka, které Spitfire patří a jejíž imatrikulaci nese (OU - 485. letka novozélandského královského letectva), létala už půl roku čistě na Spitfirech Mk.IX
A jak píše p3tris, osud toho letadla je slušně zdokumentován. Prostě se ve WarMasteru asi drobátko sekli 
Leda by to tedy byla nějaká skutečně šílená anomálie, ale přijde mi to opravdu krajně nepravděpodobné.


Leda by to tedy byla nějaká skutečně šílená anomálie, ale přijde mi to opravdu krajně nepravděpodobné.
-
- praporčík
- Příspěvky: 335
- Registrován: 1/9/2010, 19:34
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Tvoje argumenty mají hlavu a patu a velice těžko se na ně dá dát protiargument.
Nicméně to zkusím.
Ví se od kdy létala ta devítka s ima. OU v ? Nemohlo to třeba být tak, že tuhle ima měla ta pětka, která šla pak do kopru a po ní to převzala devítka?
Argument byznysu bych přijal, kdyby to byl nějaký "divný" výrobce. Ale tahle série je dokonce limitovaná, 2 000 ks, každý s vlastním číslem na krabičce, resp. v krabičce. Takže je to cílené na sběratele a ne na masový prodej. A tihle lidé většinou vědí o co go, ostatně viz tady ta diskuze, tak by se cítili dost podvedení, kdyby jim někdo prodával neexistující letadlo.
Ale hin sa hukáže.
Nicméně to zkusím.

Ví se od kdy létala ta devítka s ima. OU v ? Nemohlo to třeba být tak, že tuhle ima měla ta pětka, která šla pak do kopru a po ní to převzala devítka?
Argument byznysu bych přijal, kdyby to byl nějaký "divný" výrobce. Ale tahle série je dokonce limitovaná, 2 000 ks, každý s vlastním číslem na krabičce, resp. v krabičce. Takže je to cílené na sběratele a ne na masový prodej. A tihle lidé většinou vědí o co go, ostatně viz tady ta diskuze, tak by se cítili dost podvedení, kdyby jim někdo prodával neexistující letadlo.
Ale hin sa hukáže.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
V RAF nebylo obvyklé, aby u jedné perutě najednou sloužilo více typů letadel, podobně jako to nebylo obvyklé v německých Staffeln. Občas k tomu docházelo, ale samozřejmě to akorát komplikovalo logistiku. Bylo prostě výhodnější mít letku Spitfirů LF.Vb s Merlinem 46 (pokud tedy LF.Vb má Merlina 46) a druhou letku se Spitfiry F.Mk.IXc a Merliny 63.
Fakta:
- No.485 sq. RNZAF byla od února oficiálně přezbrojena na Mk.IX, dokonce jako jedna z prvních jednotek testovala gyroskopické zaměřovače (pokud se dá věřit Wikiinfu).
- Pilot Spitfiru OU o V hned 6. 6. 1944 nárokuje nad Normandií sestřel Ju 88.
- Toto vítězné letadlo se až do dnešního dne dochovalo, je tedy krajně nepravděpodobné, že by bylo z jednotky přeloženo jinam, tam přeznačeno (případně přeznačeno již v rámci 485 sq.) tak, aby jeho označení mohl převzít nějaký Mk.V. Je to velmi nepravděpodobné, ale stát se to mohlo.
- Druhá teoretická možnost je, že nějaký Mk.V s označením OU o V měla jednotka krátce před invazí a letoun již byl označen pruhy. Při nějaké nehodě o stroj mohla přijít a nově příchozí Mk.IX převzal imatrikulaci. Nicméně Pruhy byly na letadla nakresleny myslím až bezprostředně před invazí, aby "nevykecávaly" nic dopředu. I tohle je velmi nepravděpodobné, ač se to stát mohlo.
Nebýt OU o V zachován do dnešních dnů, nemít ten sestřel ze 6.6. a nebýt 485. peruť přezbrojena již tak dlouho před invazí, pak by to nechávalo prostor k diskusi mnohem větší (například jako Focke-Wulf Walthera Dahla z prosince 44), ale takhle? Popravdě řečeno jsem si docela jistý, že je to špatně. Ale jsem opravdu zvědavý, jak odpoví. Domnívám se, že se dost možná v tuhle chvíli u výrobce někdo už pěkně potí
Podobné chybné série mají (domnívám se) z dlouhodobého hlediska sběratelskou hodnotu paradoxně ještě vyšší, jen se to nesmí stát pravidlem
.
Fakta:
- No.485 sq. RNZAF byla od února oficiálně přezbrojena na Mk.IX, dokonce jako jedna z prvních jednotek testovala gyroskopické zaměřovače (pokud se dá věřit Wikiinfu).
- Pilot Spitfiru OU o V hned 6. 6. 1944 nárokuje nad Normandií sestřel Ju 88.
- Toto vítězné letadlo se až do dnešního dne dochovalo, je tedy krajně nepravděpodobné, že by bylo z jednotky přeloženo jinam, tam přeznačeno (případně přeznačeno již v rámci 485 sq.) tak, aby jeho označení mohl převzít nějaký Mk.V. Je to velmi nepravděpodobné, ale stát se to mohlo.
- Druhá teoretická možnost je, že nějaký Mk.V s označením OU o V měla jednotka krátce před invazí a letoun již byl označen pruhy. Při nějaké nehodě o stroj mohla přijít a nově příchozí Mk.IX převzal imatrikulaci. Nicméně Pruhy byly na letadla nakresleny myslím až bezprostředně před invazí, aby "nevykecávaly" nic dopředu. I tohle je velmi nepravděpodobné, ač se to stát mohlo.
Nebýt OU o V zachován do dnešních dnů, nemít ten sestřel ze 6.6. a nebýt 485. peruť přezbrojena již tak dlouho před invazí, pak by to nechávalo prostor k diskusi mnohem větší (například jako Focke-Wulf Walthera Dahla z prosince 44), ale takhle? Popravdě řečeno jsem si docela jistý, že je to špatně. Ale jsem opravdu zvědavý, jak odpoví. Domnívám se, že se dost možná v tuhle chvíli u výrobce někdo už pěkně potí

Podobné chybné série mají (domnívám se) z dlouhodobého hlediska sběratelskou hodnotu paradoxně ještě vyšší, jen se to nesmí stát pravidlem

Na podstavci toho modelu Spitfiru je Mk.IX, což je samozřejmě správně. A má i ty kanóny. Alespoň podle obrázků zde - http://www.flyingmule.com/products/WM-APF0011