Messerschmitt Me 262 Schwalbe
Moderátor: Hans S.
- Atlantis
- nadporučík
- Příspěvky: 819
- Registrován: 7/4/2005, 15:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Heh, tak to je síla.
Fatale: Jen tak...rpoč potom američané s oblibou čekali na Me-262 nad jejich letišti při přistání a vzletech? Vždzť po varování (alespoň u přistání) by jim byly schopni vždy uletět.
Dále, obecně se udává, že vrtulové stíhačky jsou obratnější než proudové. A to je v podstatě logický fkt. Na zatáčky a akrobacie se dodnes používají spíše vrtulové než proudové stíhačky-ty se můžou promenádovat při kobře a podobných blbostech, ale např. plochou vývrtku těžce nezvládají.
A navíc u té akcelerace. Me-262 potřeboval poměrně dlouhé rozjezdové a přisávací dráhy. Při Tebou udávané velké akceleraci by stačila snad normální délka, ne? A to i při vyšší vzletové rychlosti.
Fatale: Jen tak...rpoč potom američané s oblibou čekali na Me-262 nad jejich letišti při přistání a vzletech? Vždzť po varování (alespoň u přistání) by jim byly schopni vždy uletět.
Dále, obecně se udává, že vrtulové stíhačky jsou obratnější než proudové. A to je v podstatě logický fkt. Na zatáčky a akrobacie se dodnes používají spíše vrtulové než proudové stíhačky-ty se můžou promenádovat při kobře a podobných blbostech, ale např. plochou vývrtku těžce nezvládají.
A navíc u té akcelerace. Me-262 potřeboval poměrně dlouhé rozjezdové a přisávací dráhy. Při Tebou udávané velké akceleraci by stačila snad normální délka, ne? A to i při vyšší vzletové rychlosti.
1)U pristavacich drah cekali s oblibou proto, ze tam 262 musely letet pomalu, tudis meli sanci je sestrelit, jak nasadily svou obvyklou rychlost, byla tahle sance miziva. Jenom pro upresneni, takhle se necekalo jenom na 262, ale i na ostatni stihacky LW, protoze to jsou logicky snadne killy, az na ten flak, samozrejme. Uletet nemohly ani po varovani, je to naprostej nesmysl, vem si, ze 262 letely tak 300 km/h a Tempesty ci Mustangy na ne sly divem v rychlosti treba 700-800 km/h, tam by byla bez sance i treba F16, nebo Grippen...Atlantis píše:Heh, tak to je síla.
Fatale: Jen tak...rpoč potom američané s oblibou čekali na Me-262 nad jejich letišti při přistání a vzletech? Vždzť po varování (alespoň u přistání) by jim byly schopni vždy uletět.
Dále, obecně se udává, že vrtulové stíhačky jsou obratnější než proudové. A to je v podstatě logický fkt. Na zatáčky a akrobacie se dodnes používají spíše vrtulové než proudové stíhačky-ty se můžou promenádovat při kobře a podobných blbostech, ale např. plochou vývrtku těžce nezvládají.
A navíc u té akcelerace. Me-262 potřeboval poměrně dlouhé rozjezdové a přisávací dráhy. Při Tebou udávané velké akceleraci by stačila snad normální délka, ne? A to i při vyšší vzletové rychlosti.
2)Vrtulovy stihacky byly obratnejsi, jasne ze jo, ale 262 mohly delat manevry pod takovou rychlosti, jaky nebyly souperi schopny celit, nebylo to mysleno tak, ze mely mensi polomer zatacek, atd...
3)Nezamenuj delku vzletu s akceleraci letadla, to je o necem jinym, roli hraje daleko vic faktoru, treba uroven klapek, plosny zatizeni kridla, vykon motoru v urcitych otackach....
válka je vůl
- Atlantis
- nadporučík
- Příspěvky: 819
- Registrován: 7/4/2005, 15:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No možná a budiž. Ale hlavně...rpoč v tom případě měly co se týče soubojů se stíhačkami takovou mizernou statistiku. Já vím, bavili jsme se tady o tom, že do nějakých rozsáhlých soubojů se ani pouštět nemohli a byly opravdu pri¨márně hlavně proti bombardérům, ale nějaké osamělé dogfighty snad proběhly, ne? A s jakým výsledkem?
S jakym vysledkem nevim, ale myslim si, ze pokud pilot soupere nalitavajici 262 videl, tak byl nesestrelitelnej, protoze by ho jednoduse vymanevroval, protoze pistaky lip tocily a navic kormidla 262 byly svazany tou rychlosti, kterou 262 letela, tedy vetsinou velmi vysokou, 262 imho sestrelovaly nepozorne piloty, nebo pak ty, ktere dokazaly trefit behem prvnich par vterin souboje, protoze dlouhodobejsi toceni si nemohly 262 dovolit...
Naposledy upravil(a) Fatale dne 23/11/2005, 16:07, celkem upraveno 1 x.
válka je vůl
Ze pistaky nemohly 262 sestrelit, protoze treba kruh udelal Mustang s 1.5x mensim polomerem, ale zaroven taky 2x pomalejc. Co jsem navic cetl, tak 262 mely i velmi dobrej rollrate, lepsi nez Spitfiry a Mustangy, o Tempestech nemluve, Jugum ale samozrejme nestacily...
Zkratka pistaky mely neco do sebe, ale to 262 taky, ktera si ale diky rychlosti mohla urcovat pravidla hry, coz je v boji o zivot neocenitelna vyhoda.
Zkratka pistaky mely neco do sebe, ale to 262 taky, ktera si ale diky rychlosti mohla urcovat pravidla hry, coz je v boji o zivot neocenitelna vyhoda.
válka je vůl
Muj názor je že až na problémy se surovinami je Me 262 výborná záchytná stíhačka,hlavně proti bombardérum. S planovanou výzbroji Bk 5 kdy udajně stačil jeden dobře umístěný zásah do B-17 a ona pokračovala směrem dolů,v lepším se radši vrácela,by B-29 si taky moc neškrtla.Pro případ nejslabšího místa Me 262 tj.přístání a hlavně vzlet,by se nasadily jednotky po příkladu tzv Papagai stafel. Jinak další výhodou pro Me 262 a nejen pro ni byly R4M.
Vím že nic nevím a to je vše co vím,
Všichni se jednou, nebo dvakrát a další číslo už nebudu říkat, protože se stejně jako správně ješitný chlapíci, vracíme k tomu co jsme udělali, co jsme řekli, nedej Bože napsali. Pánové to byla první pořadná, proudová stihačka, která, má za sebou, skutečné sestřelení mnoha letadel. STejně už tehdy rovnováhu sil, nemohla ovlinit. Podle mne je to modla toho co zde stále častěji děláme, vyvarujte se toho, když něco píšete. "JE TO TO KDYBY". Posuzování věcí je mnohem lepší. Kurva ta stihčka byla dorá.


