PAK FA (Su-57)
Moderátor: Julesak
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Alchymisto: máš pravdu, je to photoshop. Toto video již velmi profláknuté, a tak někdo přidal jiný začátek videa. Ruská stíhačka zcela jistě již zkoušela odpal ŘS , ale Rusové to oficiálně nezveřejnily.
http://vimeo.com/30889105
http://vimeo.com/30889105
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Dik. Na videu to vyzerá pomerne hodnoverne a za určitých klimatických a svetelných podmienok by reálny odpal mohol vyzerať nejak podobne.
Na obrázkoch sa mi nezdal vzhľad dymovej stopy - pripadala mi až príliš "hustá" na moderné strely (dymová stopa je za nimi obvykle takmer neviditeľná)
a spôsob jej vzniku - objavuje sa hneď za raketou, proste až príliš blízko, reálne sa objavuje zhruba pol až jednu dĺžku strely za strelou.
Na obrázkoch sa mi nezdal vzhľad dymovej stopy - pripadala mi až príliš "hustá" na moderné strely (dymová stopa je za nimi obvykle takmer neviditeľná)
a spôsob jej vzniku - objavuje sa hneď za raketou, proste až príliš blízko, reálne sa objavuje zhruba pol až jednu dĺžku strely za strelou.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Rusko teprv 3 prototypy , ale již halasně prohlašuje za nej..nej..
http://ria.ru/defense_safety/20120213/564442288.html
tyto 3 prototypy již mají za sebou 120 zkušebních letů,a plánují do roku 2015 zvýšit počet prototypů na 14
http://en.rian.ru/mlitary_news/20120213/171286237.html
Konkurence od Mikojana , že by přece uspěla ? Již od roku 2005 lobuje pro svůj letoun. Teď ho nabízí jako proti typ projektu Boeing FX/NGAD.Mají teď velkého zastánce Rogozina
http://en.ria.ru/mlitary_news/20120216/171344471.html
http://ria.ru/defense_safety/20120213/564442288.html
tyto 3 prototypy již mají za sebou 120 zkušebních letů,a plánují do roku 2015 zvýšit počet prototypů na 14
http://en.rian.ru/mlitary_news/20120213/171286237.html
Konkurence od Mikojana , že by přece uspěla ? Již od roku 2005 lobuje pro svůj letoun. Teď ho nabízí jako proti typ projektu Boeing FX/NGAD.Mají teď velkého zastánce Rogozina
http://en.ria.ru/mlitary_news/20120216/171344471.html
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
křižák: a co jiného by měli prohlašovat? Kdyby pro nic jiného, tak to tak dělají všichni výrobci, armády a ministerstva obrany. Samozřejmě s proslavenou vyjímkou toho našeho MO...
Tohle je jediný kousek tmavého dýmu, který je vidět, jinak je spíš světlý...

http://www.youtube.com/watch?v=Y2uFiLwgdQc
Bohužel se mi nepovedlo sehnat slušnou fotku jiného odpalu...Alchymista píše:Dik. Na videu to vyzerá pomerne hodnoverne a za určitých klimatických a svetelných podmienok by reálny odpal mohol vyzerať nejak podobne.
Na obrázkoch sa mi nezdal vzhľad dymovej stopy - pripadala mi až príliš "hustá" na moderné strely (dymová stopa je za nimi obvykle takmer neviditeľná)
a spôsob jej vzniku - objavuje sa hneď za raketou, proste až príliš blízko, reálne sa objavuje zhruba pol až jednu dĺžku strely za strelou.
Tohle je jediný kousek tmavého dýmu, který je vidět, jinak je spíš světlý...

http://www.youtube.com/watch?v=Y2uFiLwgdQc



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1366
- Registrován: 9/10/2011, 19:03

Pokud bych měl soudit jen podle této fotografie i videa tak tmavá část "dýmu" za raketou je stín letounu. Na této části záběru je to myslím vidět dostatečně.
Naposledy upravil(a) Trismegistos dne 26/2/2012, 03:31, celkem upraveno 1 x.
V tom odkaze od krizaka je uvedeno, ze informaci o tom, ze T50 v některých základních provozních výkonech (max. rychlost, supercruise, pomer tah/hmothost,dolet...) překonává F-22 i J-20 uvedl vrchni velitel VVS Ruska generál plukovník Zelin. Tak jsem trochu "pátral" a tady je cely rozhovor.
Nicméně, bral bych to spise jako bezne, politické, vyjádření podpory domácímu produktu. Zvláště pak pokud si uvědomíme, ze NIKDO nezná TTD všech tří letadel.
A když pis NIKDO, myslím tím - skutečně nikdo. Veškeré uváděné hodnoty jsou bud odhady odborníků nebo mohou byt záměrně zkreslené oficielnimi místy
Raptor nebyl uvolněn pro vyvoz, a tak situace která nastala při vývoji Su-27, kdy byl prototyp primo konfrontovan s iranskym F-14, určitě nenastane.
Ale na druhou stranu, proc by Rusové vyvijeli letadlo, o kterém by byli přesvědčení, ze je horší než 20 let stary konkurent? Technologie pádí vpřed a není důvod se domnívat, ze to co jeden vyvine, a ukáže tak cestu, ostatní v krátké době vyvinou/zkopiruji též.
Nicméně, bral bych to spise jako bezne, politické, vyjádření podpory domácímu produktu. Zvláště pak pokud si uvědomíme, ze NIKDO nezná TTD všech tří letadel.
A když pis NIKDO, myslím tím - skutečně nikdo. Veškeré uváděné hodnoty jsou bud odhady odborníků nebo mohou byt záměrně zkreslené oficielnimi místy

Raptor nebyl uvolněn pro vyvoz, a tak situace která nastala při vývoji Su-27, kdy byl prototyp primo konfrontovan s iranskym F-14, určitě nenastane.
Ale na druhou stranu, proc by Rusové vyvijeli letadlo, o kterém by byli přesvědčení, ze je horší než 20 let stary konkurent? Technologie pádí vpřed a není důvod se domnívat, ze to co jeden vyvine, a ukáže tak cestu, ostatní v krátké době vyvinou/zkopiruji též.
Skeptiku: si mě předběhl,neznají přesné charakteristiky a vesele tvrdí jak T-50 nejlepší. Ta větší rychlost se bude T-50 v budoucnu hodit,až bude "utíkat"
před F-22
http://www.knaapo.ru/eng/popup.wbp?picp ... 02_big.jpg http://www.knaapo.ru/eng/popup.wbp?picp ... 03_big.jpg
před F-22

http://www.knaapo.ru/eng/popup.wbp?picp ... 02_big.jpg http://www.knaapo.ru/eng/popup.wbp?picp ... 03_big.jpg
Tak zase to nikto nie je až tak nikto. S 99% istotou to vedia konštruktéri lietadiel a ich častí, bavíme sa o Rusoch a Číňanoch. Predstav si, že napr. chlap čo 30 rokov pracuje u Tichomirovcov na vývoji a modernizácii radarov, dostane od "zvedov" podrobnejšie informácie o konštrukcii radaru z F-35 nie kompletné výkresy / aj keď tie asi majú /, ale niečo viac ako je v "bežných zdrojoch", tak pre neho nebude problém určiť veľmi presne jeho hodnoty a to sa týka všetkých častí lietadla. Stanoviť hodnoty pre odborníkov, samozrejme pri určitých vstupoch, nie je až taký problém.Problém nastáva pri snahe ich vyrobiť na požadovanej / obdobnej úrovni.A když pis NIKDO, myslím tím - skutečně nikdo.
V čase keď sa bude PAK zavádzať tak pôjde s určitosťou o stroj prevyšujúci v základných a podstatných ukazovateľoch F-22A, ale dokým bude jeho početnosť v relevantných číslach tak už budú Amíci seriózne pracovať na niečom ďalšom, asi.
Rabo, když jsem psal, že nikdo nezná TTD těch tří strojů, měl jsem na mysli jedinou osobu, která by je mohla nezávisle posoudit. Je jasné, že existují lidé, kteří podrobně znají jeden z nich, ale dovolím si tvrdit, že ani jeden nezná všechny tři.
Jistě, na základě vnějšího vzhledu a pokoutně získaných informací si odborník může udělat jakous-takous představu, ale plus mínus autobus.
Ano, lze předpokládat, ze PAK bude lepší co se letových výkonů týče - rusové byli vždy v aerodynamice na špičce. Ostatně je pravděpodbné, že F-22 je co do manévrovatelnosti překonáván Su-30 ... kdyby ničím jiným, tak 3D tryskami určitě (F-22 vektoruje jen "nahoru a dolů")
POZOR Aby to zas někdo blbě nepochopil. Neříkám, že Su-30 a jeho deriváty jsou lepší než F-22. Manévrovatelnost není vše, stejně jako u druhoválečných letadel nebylo vše jen o rychlosti - ač se to často pouze na rychlost redukuje.
O tom,který z nich - zda F22 ci PAK - je lepší muze rozhodnout jedine. Prime srovnání v jednou institutu nebo Bojove nasazeni v rámci dvou obdobných letectev.
Jistě, na základě vnějšího vzhledu a pokoutně získaných informací si odborník může udělat jakous-takous představu, ale plus mínus autobus.
Ano, lze předpokládat, ze PAK bude lepší co se letových výkonů týče - rusové byli vždy v aerodynamice na špičce. Ostatně je pravděpodbné, že F-22 je co do manévrovatelnosti překonáván Su-30 ... kdyby ničím jiným, tak 3D tryskami určitě (F-22 vektoruje jen "nahoru a dolů")
POZOR Aby to zas někdo blbě nepochopil. Neříkám, že Su-30 a jeho deriváty jsou lepší než F-22. Manévrovatelnost není vše, stejně jako u druhoválečných letadel nebylo vše jen o rychlosti - ač se to často pouze na rychlost redukuje.
O tom,který z nich - zda F22 ci PAK - je lepší muze rozhodnout jedine. Prime srovnání v jednou institutu nebo Bojove nasazeni v rámci dvou obdobných letectev.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 27/2/2012, 16:31, celkem upraveno 1 x.
Rabo: máš zcela pravdu v tom , že odborníci dokáží odhadnout nebo vypočítat hodnoty konkurenčních letadel. http://www.dept.aoe.vt.edu/~lutze/AOE31 ... flight.pdf
,tyto hodnoty jsou velmi teoretické. Ohledně zvědů , bitva mezi Rusi a Amíky v plném proudu. Nedávno ruský oficír předal utajované informace o nejnovějších ruských ICBM , a byl odhalen. Jedině to znamená , že tam máj svého člověka.
,tyto hodnoty jsou velmi teoretické. Ohledně zvědů , bitva mezi Rusi a Amíky v plném proudu. Nedávno ruský oficír předal utajované informace o nejnovějších ruských ICBM , a byl odhalen. Jedině to znamená , že tam máj svého člověka.
Unikátní nano nátěr pro letadlo páté generace T-50, který hájí kabinu letce před rádiovými vlnami a slunečním zářením, byl vyvinut v Rusku. Signál z radaru nepřátelské PVO se díky nátěru neodráží od kabiny a přístroje jsou neviditelné pro elektronické výzvědné prostředky.
Hlavní tajemství nátěru vyvinutého odborníky společnosti Technologie z vědeckého městečka Obninsku (Kalužská oblast v středním Rusku) spočívá v tom, že se skládá z několika kovů: zlata, india a cínu. Tloušťka jedné vrstvy nepřevyšuje 20 nanometrů a celého nátěru 90 nanometrů. Nanometr je miliardová část metru, proto spatřit tento nátěr prostým okem není možné. Nanášejí ho s pomocí speciálního zařízení, jež dovoluje dosáhnout rovnoměrného rozprašování po sklu kabiny. Na jedno letadlo jdou asi 2 gramy zlata.
Hlavním úkolem ve vývoji letadel páté generace je utajení zařízení kabiny před radary. Jsou li křídla a trup pokryty kompozitními panely, jež „skrývají“ letadlo, pak přes kabinu se dá podívat s pomocí moderních prostředků PVO. Spojení zlata, india a cínu v novém nátěru bylo výsledkem několika let výzkumu různých látek. Nový elaborát ruských odborníků posílí bitevní vlastnosti T-50, pověděl šéf internetového portálu avia.ru Roman Gusarov:
Vývoj podobného nátěru pro průzračné prvky konstrukce, aby se přitom zachovalo propouštění světla, je velmi složitou věcí. Proto jde o závažný krok v technologickém vývoji a v dosažení neviditelnosti letounů.
Nový nátěr dostane stíhačka páté generace T-50 po letových zkouškách. Sériová výroba stroje má být zahájena v roce 2015.
http://czech.ruvr.ru/2012_03_26/69665712/
Hlavní tajemství nátěru vyvinutého odborníky společnosti Technologie z vědeckého městečka Obninsku (Kalužská oblast v středním Rusku) spočívá v tom, že se skládá z několika kovů: zlata, india a cínu. Tloušťka jedné vrstvy nepřevyšuje 20 nanometrů a celého nátěru 90 nanometrů. Nanometr je miliardová část metru, proto spatřit tento nátěr prostým okem není možné. Nanášejí ho s pomocí speciálního zařízení, jež dovoluje dosáhnout rovnoměrného rozprašování po sklu kabiny. Na jedno letadlo jdou asi 2 gramy zlata.
Hlavním úkolem ve vývoji letadel páté generace je utajení zařízení kabiny před radary. Jsou li křídla a trup pokryty kompozitními panely, jež „skrývají“ letadlo, pak přes kabinu se dá podívat s pomocí moderních prostředků PVO. Spojení zlata, india a cínu v novém nátěru bylo výsledkem několika let výzkumu různých látek. Nový elaborát ruských odborníků posílí bitevní vlastnosti T-50, pověděl šéf internetového portálu avia.ru Roman Gusarov:
Vývoj podobného nátěru pro průzračné prvky konstrukce, aby se přitom zachovalo propouštění světla, je velmi složitou věcí. Proto jde o závažný krok v technologickém vývoji a v dosažení neviditelnosti letounů.
Nový nátěr dostane stíhačka páté generace T-50 po letových zkouškách. Sériová výroba stroje má být zahájena v roce 2015.
http://czech.ruvr.ru/2012_03_26/69665712/
„Veľké ideály sa často stretávali s prudkým odporom od priemerných ľudí.“ Albert Einstein
používat technologii, kterou Západ používá někdy od 70tých let
Pokovovanie plastov vyvinuli v CCCP, to ze kupujes srieborne lavory z talianska, je nedostatkom realsocializmu...
prvym svetovym seriovy plastovy vyrobkom bola 9K11 Maljutka. Ci to bol spravny krok, mam bochybnosti.
Lebo planktonozravce si rozdrobeny plast mylia s planktonom, ktory ty potom zjes vo forme tuniaka

Admin, kludne to zmaz ale naivna rusofobia ma vytaca.
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Jinak já proti Rusům nic nemám, nakonec jsem je sám i tu bránil před Destroymanem. Několik jich dokonce můžu nazvat svými přáteli a rozhodně uznávám (ovšem jak co) jejich techniku. Ale v momentě kdy mi někdo začne vykládat že pokovení plastů vymysleli v SSSR (a ještě ai jako že patrně nedávno) nebo že Tu-144 byl lepší dopravní letadlo než Concorde, pomyslím si jediné: :/!":/P/!_P/(.
Naposledy upravil(a) jersey.se dne 29/3/2012, 22:26, celkem upraveno 1 x.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast