zajímal by mě váš názor na útočná děla:
1/ Škoda Š-I-d (sériové číslo Š-I-D)
2/ Škoda Š-I-j
Měla se čs.armáda více věnovat těmto československým obdobám německého StuG III. ??? Měla by tato technika šanci obstát v případě válečného konfliktu s Německem v letech 1938-1939 ? Mohla se tato technika uplatnit i v průběhu II SV ? Z jakého důvodu nebyla realizována pro potřeby čs.armády ???
1/ Škoda Š-I-D (T-32, označení Jugoslávie)
----------------------------------------------------
Tyto vozidla byla sice československé provenience, avšak nikdy v naší armádě nesloužila, protože ta je nepřijala. Nicméně několik strojů bylo exportována do Jugoslávie, kde sloužily u školních jednotek a při německé invazi se zúčastnily obrany Bělehradu. Setkání s nimi prý bylo pro německé tankisty nepříjemným překvapením. Nějaká vozidla se pravděpodobně dostala do německých rukou nepoškozená, ale o jejich nasazení v německých službách jsem žádnou bližší informaci nenalezl.
----------------------------------------------------
osádka 2
hmotnost 4,8 t
motor Škoda Flat Six, 44,1 kW, Diesel
rozměry 1,755x1,975x3,575 (VxŠxD)
panceřování 5-22 mm
výzbroj 1x37mm dělo Škoda A3 (42 ks střeliva)
1x7,92 ZB vz. 30J (1.000 ks střeliva)
rychlost 41 km/h
dojezd 250 km
stoupání 27°
překážky příkop 1,3m, stupeň 0,5m, brod 0,5m
Historie: prototyp Š-I-d, vyroben 1935
série 8 ks pro Jugoslávii, dodáno srpen 1937
Cena: 474.600,- Kč / ks (1936)
2/ Škoda Š-I-j
----------------------------------------------------
osádka 2
hmotnost 5,8 t
motor Škoda Diesel, 44,1 kW
rozměry 1,8x2,05x3,585 (VxŠxD)
panceřování 5-30 mm
výzbroj 1x47mm dělo Škoda A9J (42 ks střeliva)
1x7,92 ZB vz. 30J (1.000 ks střeliva)
rychlost 31 km/h
dojezd 6 hod
stoupání 27°
překážky příkop 1,3m, stupeň 0,5m, brod 0,5m
Historie: prototyp Š-I-j, vyroben květen 1938
předpokládaná výroba pro Jugoslávii, 108 ks
Cena: ??? odhad ceny 600.000,- Kč