Landkreuzer P.1000 a Monster P.1500
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:


V případě Ratte by jeho zničení nebylo zase až tak jednoduché, jak by se na první pohled zdálo. Přeci jenom AA zbraně v podobě dvou palpostů o síle 4x20mm každý, není zase tak málo. Plus kolem Ratte by jistě byla celá řada dalších bojových prostředků včetně mobilních AA zbraní (ratte by nešel do útoku sám). A určitě by šlo tyto AA zbraně doplnit ještě o další. Takže nepřátelská letadla by musela nejprve proniknout touto AA palbou. Samozřejmě dříve či později by se podařilo stroj Ratte zničit (pokud by sám nedojel na technické obtíže související s konstrukcí, hmotností atd.). Cena sestřelených pár letadel by pak byla samozřejmě pro nepřítele pžijatelná. Takže tak jako tak, bylo to jen plýtvání časem a prostředky. Ratte neměl budoucnost a A.Speer udělal dobře, když jeho další vývoj zastavil.



Bitevné lode mali podstatne lepšiu AA výzbroj a aj tak nakoniec neodolali sústredeným útokom.Dokonca sú názory, že nakoniec urobili väčšiu službu tým, že na seba pútali nemalé vojenské sily,ktoré sa ich snažili zlikvidovať a nie priamym vojenským nasadením v boji(napr Tirpitz).Možno podobne by nemci použili Ratte(na viazanie síl protivníka).Je ale otázna efektivita takéhoto využitia tak náročného a prácneho zariadenia(tak ako u Tirpitza).
K té rychlosti Landkreuzer P.1000, rychlost 40 km/h je uváděna jako ta optimističtější varianta, reálně by byl určitě pomalejší, setkal jsem se s uváděnými údaji 10-15 km/h, což mi přijde jako reálnější odhad.
Studená válka, současné konflikty, tanky, vojenská letadla a lodě na mém blogu:
http://militaryrange.blogspot.com/
http://militaryrange.blogspot.com/
Len tak pre zaujímavosť,transportér pre prepravu raketoplánov( http://cs.wikipedia.org/wiki/Crawler-Transporter )
Hmotnosť 2700ton -rýchlosť bez nákladu 3km/h(samozrejme nebol konštruovaný na rýchlu jazdu a manévrovanie).
Neviete o niečom pásovom, čo by sa hmotnostne rovnalo Rattu a akú to malo rýchlosť.
Hmotnosť 2700ton -rýchlosť bez nákladu 3km/h(samozrejme nebol konštruovaný na rýchlu jazdu a manévrovanie).
Neviete o niečom pásovom, čo by sa hmotnostne rovnalo Rattu a akú to malo rýchlosť.
Koukám na ten obrázek od Kačermíry …

Jednoduše lze napsat, že bojový užitek, by nepřekonal náklady a komplikace s tím spojené. Navíc by to šlo dřív nebo později zničit, poškodit, vyřadit.

Co mě však spíše zaujalo, je že vzadu jsou flaky, zatímco jiné verze (obrázky) tam mají dokonce dvě věže ze 128mm děly vypadající jako od menšího brášky Mause

Pochybuji ovšem o využití tohoto stroje v protitankovém boji. Spíše se mělo jednat o mobilní dělostřelectvo (dva 280 mm kanony SK C/34).
Je uváděno až 8 x 20 mm FLAK 38, a 1 x 128 mm KWK 44 L/55, který měl být však namontován vepředu.
Hezké video …
www.youtube.com/watch?v=z8c3fBNKja8
Co se týče rychlosti asi by šlo o sílu motorů, na silnici nebo v terénu, ale jinak čistě teoreticky se jeví 20 km/hod. jako „reálnější“, už kvůli opotřebení. Uvádí se 8x námořní vznětový dvacetiválec Daimler-Benz MB501 nebo 2x čtyřiadvacetiválcový námořní vznětový MAN V12Z32/44 o výkonu 12 000 až 13 000 kW (16 000 až 17 000 hp), což je solidní. Takže takové byly koncepce a s takovou silou bylo možné teoreticky vyvinout i rychlost 40 km/hod.
Odkaz: http://landcruiser.greyfalcon.us/
Kenavf – crawler jede docela pomalu, má na to čas. Navíc to bude asi jen větší a 2,7x těžší, i když ne tolik pancéřované. Hlavní je kolik to má koní. Co čtu, tak pohon tvoří 16 trakčních motorů, poháněných 1000 kW generátory. Takže to má dokonce větší výkon 16 000 kW. Vozidlo má rozměry 40 x 35 metrů, váží 2 700 tun.
Zatímco Landkreuzer P.1000 měl mít hmotnost „jen“ 1000 tun. Z toho lze odvodit výkon na jednu tunu, cca 12 kW na tunu.. Tiger II měl výkon motoru 515 kW : 70 tun je 7,4 kW na tunu, tedy méně než P.1000

Jednoduše lze napsat, že bojový užitek, by nepřekonal náklady a komplikace s tím spojené. Navíc by to šlo dřív nebo později zničit, poškodit, vyřadit.

Co mě však spíše zaujalo, je že vzadu jsou flaky, zatímco jiné verze (obrázky) tam mají dokonce dvě věže ze 128mm děly vypadající jako od menšího brášky Mause


Pochybuji ovšem o využití tohoto stroje v protitankovém boji. Spíše se mělo jednat o mobilní dělostřelectvo (dva 280 mm kanony SK C/34).
Je uváděno až 8 x 20 mm FLAK 38, a 1 x 128 mm KWK 44 L/55, který měl být však namontován vepředu.
Hezké video …
www.youtube.com/watch?v=z8c3fBNKja8
Co se týče rychlosti asi by šlo o sílu motorů, na silnici nebo v terénu, ale jinak čistě teoreticky se jeví 20 km/hod. jako „reálnější“, už kvůli opotřebení. Uvádí se 8x námořní vznětový dvacetiválec Daimler-Benz MB501 nebo 2x čtyřiadvacetiválcový námořní vznětový MAN V12Z32/44 o výkonu 12 000 až 13 000 kW (16 000 až 17 000 hp), což je solidní. Takže takové byly koncepce a s takovou silou bylo možné teoreticky vyvinout i rychlost 40 km/hod.
Odkaz: http://landcruiser.greyfalcon.us/
Kenavf – crawler jede docela pomalu, má na to čas. Navíc to bude asi jen větší a 2,7x těžší, i když ne tolik pancéřované. Hlavní je kolik to má koní. Co čtu, tak pohon tvoří 16 trakčních motorů, poháněných 1000 kW generátory. Takže to má dokonce větší výkon 16 000 kW. Vozidlo má rozměry 40 x 35 metrů, váží 2 700 tun.
Zatímco Landkreuzer P.1000 měl mít hmotnost „jen“ 1000 tun. Z toho lze odvodit výkon na jednu tunu, cca 12 kW na tunu.. Tiger II měl výkon motoru 515 kW : 70 tun je 7,4 kW na tunu, tedy méně než P.1000






- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1919
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Tyger II byl "podmotorovaný"

"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
I kdyby to jezdilo 100 km/h, tak by to nejspíš zahučelo do první řeky a po válce by měli místní skvělou budku pro kachny...



U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1919
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Vzhledem ke spotřebě a množství paliva které měli Němci k dispozici na konci války, by to k ní nejspíš ani nedojelo...

"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zde je 3D animace Landkreuzer P1000 a tady Laundkreuzer ve hře World of Tanks Aprílový žert autorů hry Jinak šlo o jistě zajímavý projekt, avšak byla by to spíše psychologická zbraň jako např. Krupp 28-cm-Kanone 5 nebo Schwerer Gustav. Navíc je zajímavé i to, že spojenci by neměli žádnou protitankovou zbraň, kterou by P1000 mohli zničit, např. takový stíhač T28, Tortoise nebo IS-3 by ho ani neškrábli, pokud ovšem údaje odpovídají odhadům Zničující by pro něj bylo letectvo, kterého měli spojenci dostatek.
Pěkné srovnání velikosti: P1000 a vedle něj E-100, Maus, Jagdpanther, A7V- a Haunebu

Pěkné srovnání velikosti: P1000 a vedle něj E-100, Maus, Jagdpanther, A7V- a Haunebu


Studená válka, současné konflikty, tanky, vojenská letadla a lodě na mém blogu:
http://militaryrange.blogspot.com/
http://militaryrange.blogspot.com/
Nějak si nedokážu představit, že by se to vůbec dostalo do přímého dotyku s nepřítelem, aby to hrálo nějakou roli. To by se musela fronta zaseknout na pár let jako v první světové a nepřítel by jej musel okázale ignorovat. Možná ani to letectvo by nebylo bezpodmínečně nutné.



U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
No práve - tie odhady sú dosť smrtiace pre tvrdenie o "mimoriadnej odolnosti".burkut píše: pokud ovšem údaje odpovídají odhadům
Autor vychádza z predpokladanej hmotnosti 1000 ton a predpokladá, že hmotnosť veže je 300 ton, motory a prevody 100 ton, podvozok/pásy 100 ton, konštrukcia 200 ton, na pancieru trupu vozidla odhaduje 200 ton (chýba mu tam 100 ton, to by mohla by zásoba paliva, munície, doplnkových zbraní a ďalšieho vybavenia). Ďalej počíta plochy jednotlivých pancierových plátov trupu a dospieva k výsledku, že pri hmotnosti pancieru 200 ton je priemerná hrúbka pancierovania trupu len 26,5 mm.
S tým by dlho nevydržal...
IMHO aj odhad 100 ton na pásy je "optimistický" - Tiger II pri dĺžke trupu 6,4m mal pás široký 80cm a pozostávajúci z 92 článkov po 30kg. Ratte mal mať na každej strane tri pásy po 1,2 metra a dlžku trupu 35 metrov - o polovicu širší článok by vážil najmenej 45kg, skôr viac (musí byť aj hrubší) a každý pás by pozostával z ~500 článkov (spolu ~3000 článkov) - to dáva najmenej 135 ton, skôr až 150-180 ton (pri 50kg a 60 kg na článok). K tomu kolesá (~30 kusov s priemerom okolo 2 metre - najmenej dve tony každé), ich zavesenie a odpruženie...
BTW - koľko vážia motory Daimler-Benz MB501 alebo MAN V12Z32/44? Napriek intenzívnemu hľadaniu som to nenašiel a pre motor MAN 12M32/44 som našiel hmotnosť 121 ton (ale zasa bez udania výkonu...)
Mám totiž pocit, že "1000 ton" je silne podcenená hmotnosť a pokiaľ by sa to začalo skutočne počítať, narastie to najmenej o 50-100%.
edit:
Takže trochu inak. Budem počítať veľmi zjednodušený model pancierovania trupu. predpokladám rozmery trupu: dĺžka 35 metrov, výška trupu 6 metrov, šírka 14 metrov. Hrúbky plátov dávam odhadom ako "spoľahlivo nepriestrelné v danej dobe"
Čelný plát: 6x14 metrov, hrúbka 300mm (0,3m) -> 197 ton
Bočné steny: 2x 6x35 metrov, hrúbka 150mm (0,15m) -> 495 ton
Strop: 14x35 metrov, výrez veže 6x6 metrov, hrúbka 70mm (0,07m) -> 250 ton
Dno trupu: 6,5x35 metrov, hrúbka 30mm (0,03m) -> 53 ton
Zadný plát: 6x14 metrov, hrúbka 100 mm (0,1m) -> 66 ton
Spolu - 1061 ton len pancierovanie trupu

Podobne zjednodušený model pancierovania veže - prepokladám: výška 2,5 metra, dĺžka 11 metrov, šírka 7 metrov.
Čelný plát: 2,5x6 metrov, hrúbka 300mm (0,3m) -> 35 ton
Bočné pláty: 2x 2,5x11 metrov, hrúbka 250mm (0,25m) -> 108 ton
Zadný plát: 2,5x7 metrov, hrúbka 200 mm (0,2m) -> 27 ton
Strop veže: 7x11 metrov, hrúbka 100mm (0,1m) -> 60 ton
Spolu - 230 ton veža bez zbraní, otočnej dráhy a vybavenia.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Alchymisto výborný příspěvek k věci. S tím pancířem můžeš mít pravdu.
Dále si myslím, že tento stroj nebyl určen pro boj v první linii. Samozřejmě si vůbec nedovedu představit, jak by ten kolos dostali / dopravili někam na východní frontu.
Snad jen rozmontovaný, dopravovaný po železnici, podobně jako Dora – Gustav.
Hlavní výzbrojí byly dvě 280mm děla s max. dostřelem 40 km, jejich úlohu si dovedu představit, jak už zmínil Polarfox, jen při víceméně statické frontě nebo obléhání. Byl to experiment a po právu zůstal jen na papíře. Zázemí, náklady a komplikace, jenž by musely kolem něho být, by nešlo ospravedlnit, navíc funkci dalekonosného dělostřelectva lépe obstaraly štuky.
Dále si myslím, že tento stroj nebyl určen pro boj v první linii. Samozřejmě si vůbec nedovedu představit, jak by ten kolos dostali / dopravili někam na východní frontu.
Snad jen rozmontovaný, dopravovaný po železnici, podobně jako Dora – Gustav.
Hlavní výzbrojí byly dvě 280mm děla s max. dostřelem 40 km, jejich úlohu si dovedu představit, jak už zmínil Polarfox, jen při víceméně statické frontě nebo obléhání. Byl to experiment a po právu zůstal jen na papíře. Zázemí, náklady a komplikace, jenž by musely kolem něho být, by nešlo ospravedlnit, navíc funkci dalekonosného dělostřelectva lépe obstaraly štuky.





Je to fakt magořina, protože má zabudované vlastnosti, které si navzájem funkčně/takticky odporují a akorát mu přidávají na hmotnosti, složitosti atd.
Působil by za liniemi, ale pancíř to má jak na souboj s bitevní lodí (pokud by byl tak silný, viz. výše), deprese děl na dvě věci, na zádi dvě věže čertví vůbec k čemu a v dost úchylné pozici...a další pikantnosti. Snad jedině posadit to zadkem napřed v roce 1945 před Hitlerův hlavní stan když se hnali Rusové...
Působil by za liniemi, ale pancíř to má jak na souboj s bitevní lodí (pokud by byl tak silný, viz. výše), deprese děl na dvě věci, na zádi dvě věže čertví vůbec k čemu a v dost úchylné pozici...a další pikantnosti. Snad jedině posadit to zadkem napřed v roce 1945 před Hitlerův hlavní stan když se hnali Rusové...



U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Neřekl bych, že pancíř byl na úrovni toho, který by byl použit u bitevní lodě. Třídělová věž u třídy DEUTSCHLAND vážila 590 tun. Když odečtu 48,2 tuny za třetí hlaveń, plus menší věž, slabší pancéřování atd., tak bych redukoval hmotnost věže o 150 až 250 tun na nějakých 340 tun.Polarfox píše:Působil by za liniemi, ale pancíř to má jak na souboj s bitevní lodí (pokud by byl tak silný, viz. výše), deprese děl na dvě věci, na zádi dvě věže čertví vůbec k čemu a v dost úchylné pozici...a další pikantnosti. Snad jedině posadit to zadkem napřed v roce 1945 před Hitlerův hlavní stan když se hnali Rusové...



- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Keď to zoberiem z opačnej strany a k odhadu 230 ton pancieru pripočítam 2x 50 ton na zbrane, dostanem sa na 330 ton bez ďalšieho príslušenstva - to je celkom slušná zhoda.
Mažiar Karl-Gerät 041 kalibru 54 cm spomenutý na predošlej strane mal dĺžku 11,37 metra, šírku 3,16 metra a výšku 4,38 metra pri hmotnosti 126 ton.
Mažiar Karl-Gerät 041 kalibru 54 cm spomenutý na predošlej strane mal dĺžku 11,37 metra, šírku 3,16 metra a výšku 4,38 metra pri hmotnosti 126 ton.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Tak to byla samozřejmě nadsázka a příměr k té diskutované velké pancéřové ochraně a nezranitelnosti ze strany tanků atp.Neřekl bych, že pancíř byl na úrovni toho, který by byl použit u bitevní lodě.



U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Ono se stačí podívat, jak si vedly v roce 1945 berlínské "flakturmy" v boji proti sovětům, nakonec se vzdali až 2. a 3. května, a Sověti měli problém je vyřídit a i přes četné zásahy vydržely až do samotného konce. Takže Landkreuzer (ikdyž nebyl tak silný jako flakturmy z železobetonu) by vázal nemalé síly protivníka.Polarfox píše:Snad jedině posadit to zadkem napřed v roce 1945 před Hitlerův hlavní stan když se hnali Rusové...
Studená válka, současné konflikty, tanky, vojenská letadla a lodě na mém blogu:
http://militaryrange.blogspot.com/
http://militaryrange.blogspot.com/