Zase si budem nadávať, že som vôbec reagoval!!!
Dzin:
- seskok výsadkových divizí by se dal těžko uskutečnit, byl nedostatek výsadkových letadel.
Ja:
na 1-2 výsadkové divízie počet určite mali, lebo rátali s vysadením 2 výsadkových divízii(okrem toho by postačovala aj preprava v deň D(noc) jedna a deň D+1(noc) ďalšia).
Dzin:
- invazní loďstvo by se přes Kanál plavilo 15 hodin! Je tedy nemyslitelné, aby vyplavalo v noci a dorazilo ráno. To je klasický problém, že v těchto konstrukcích se toto zcela pomíjí. A rozdělení na rychlé a pomalé by šlo těžko, těch rychlích bylo málo a navíc mnohdy táhli ty pomalé.
Ja:
Ak vyrazia o 23:00-24:00 je to príchod k plážam o 14:00-15:00 a prečo rozdelenie na rýchle a pomalé, lebo niektoré lode dokážu vyvinúť aj 5-10 uzlov a tie by boli schopné sa dostať na určené pozície ráno(na obed)
Dzin:
- Připlutí Royal Navy.
Ja:
Podľa mňa by R.N. vyplula v prípade že by ráno hlásili jednotky pobrežnej obrany že sa blížia Nemci a od vyhlásenia poplachu že invázia začala by si mal koľko hodín kým by R.N. priplávala do oblasti Doveru(podľa mňa noc D+ alebo ráno D+1)
Dzin:
- k úderům Luftwaffe na lodě. Úspěchů dosahovali prakticky vždy jen v přídapě, když měli (alespoň lokální) vzdušnou převahu. Mělo jen jeden sbor předurčený k úderům na lodě, zbytek Luftwaffe v tom neexceloval (orientace nad mořem, jiný typ útoku na lodě apod.). Při operaci Dynamo byly většina útoků vedena na zakotvené loďě, na které se naloďovali Spojenci. Čili to je použitelný příklad pro údery RAF na vyloďovací loďstvo a ne Luftwaffe na RN. Navíc, u velkých lodí bylo prakticky vždy hlavní příčinou potopení letecká torpéda a ne samotné pumy. Z hlavy mě napadá jen případ italské BL Roma a ten se nedá aplikovat a potom sovětského Marata, který byl ale zakotvený v přístavu. Můžeme ale třeba vzít Krétu. Zde při absolutní letecké nadvládě Luftwaffe potopila 25 nákladních lodí, ale z nich 18 v přístavu.
A ozázka na konec, kolik měli Němci průbojných 500 kg a těžších pum?
Ja:
-v oblasti predpokladanej bitky o Dover medzi Ramsgate, Belgickom a protilahlím brehom Británie by piloti problém s navigáciou a identifikovaním nepriateľských lodí nemali(všetko čo pláva smerom k Doveru zo smeru Severného mora treba bombardovať)
-ja argumentujem v prípade útokov Luftwafe evakuáciou Talinnu a Krétou.
-ja som tie bomby nerátal(ale v prípade serióznej prípravy na vylodenie určite dosť)
Dzin:
- príprava Seelöwe od dobytia Paríža - probíhala, měsíc Kriegsmarine plánovala a dospěla k závěru, že to nejde.
Ja:
No a to je čo za plánovanie, len papierovačky, veď si objednám aspoň to čo potrebujem nutne na operáciu a v tomto prípade(Kriegsmarine) dám pokyn na urýchlenie opráv lodí a urýchlené dokončenie výcviku a zaradenia jednotiek(lodí) do stavu Krigsmarine na predpokladaní termín koniec Augusta - začiatok Septembra a objednám námorné míny potrebné k uzavretiu oblasti vylodenia(ochrane plavebných trás transportov)
Dzin:
- nebombardovanie Londýna a ak tak v noci - to se na naúspěchu Lachtana vůbec nepodílelo.
- bombardovanie lodí v kanály, v prístavoch kanálu, letísk v južnom Anglicku(lietadlá, piloti, pozemní personál), bombardovania radarových staníc v južnom a juhovýchodnom Anglicku - ovšem luftwaffe neměla síly zničit vše vypsané. Navíc v případě letišť se o to snažili a neuspěli, jak víme z historie.
Ja:
-bombardovanie Londýna súvisí zo Seelöwe, lebo sa k vôli tomu prestalo s bombardovacou ofenzívou proti letiskám(piloti RAF boli už vyčerpaní a každá strata personálu, ako letecký mechanik, zbrojár je citeľná(tých nevycvičíš za pár týždňov) a aj každé zničené(poškodené) lietadlo na zemi, či pilot čo dostal črepinu sa tiež ráta)
-radarové stanice, útoky na tie ktoré sú v oblasti Doveru a doletu z Cherburgu by postačovalo a to Ju87 v doprovode Bf109 a tie vzdialenejšie by som napádal Me110(neviem či vtedy bola aj verzia schopná niesť bomby) a aj skutočné vyradenie len jednej stanice bolo zlé pre Britov a pravidelní výpadok by znamenal väčšie straty pre RAF a menšie straty pre Luftwafe
Dzin:
- vybudovanie batérie v Pas-de-Calais - samo o sobě by vylodění neuskutečnilo.
Ja:
Mali tam byť železničné delá 280mm na podporu vylodenia a ich použiteľnosť vidím v ostreľovaní ťažko poškodených lodí ktoré by sa predrali z mínového pola k oblasti vylodenia(samozrejme ich napadnutie torpédoborcami, torpédovkami a torpédovými člnmi Kriegsmarine)
A ešte dodatok k Luftwafe:
- Mala si objednať dostatoční počet bômb a vhodných na odrazenie R.N.
- Mala lepšie plánovať operácie(dolet Bf109 a bombardovanie Londýna, nebombardovanie radarov, skončenie bombardovania letísk )
- Ďalej pred operáciou Seelöwe vyčleniť časť Ju87 a časť Do17 a He111 aby si každá posádka urobila pár náletov na pontón ťahaný remorkérom s betónovými cvičnými bombami
- A samozrejme spolupráca s Kriegsmarine
Používej prosím quote, kde je to tlačítko, to ti snad nemusím popisovat...Kdo se v tom má vyznat... kopapaka
[quote][/quote]