Curtis P-40
Moderátor: Hans S.
No a abych se přidal i já:
1.) Hanessi máš zajisté pravdu že na začátku války v Pacifiku, byl asi nejčastěji foceným, podle mnohých reportérů vypadal bojově a tak byl hodně znám.
2.) Zero bylo absolutním překvapením pro mnoho spojeneckých pilotů a díky své mimořádné obratnosti se stalo v první části pacifické války takřka mýtickým postrachem. To byl protipól k náhledu, který dříve vedl k přehlížení všech japonských úspěchů, ale to odbočuji. Porovnat Zero s P-40, snad vše tady bylo řečeno, tedy až na jednu podle mně důležitou vlastnost obou letadel - oba motory nebyly moc výškové. To byl hlavní problém P-40 i v Evropě.
3.) Díky malé výškovosti motoru, vlastnosti vydržet poškození v boji a poměrně dobré nosnosti pum byla P-40 nasazována čím dál častěji jako stíhací bombardér a nezapomeňte na Afriku.
4.) Chenault byl skvělým pilotem a taktikem zároveň a jeho cit pro letadla mu umožnil zvolit správné zásady pro boj s japonskými stíhačkami.
5.) F4F Wildcatt napřišel do výzbroje jako protiváha Zer on již ve výzbroji byl, ale u námořního letectva. Oproti Zeru měl velkou výhodu pasivní ochranu a odolnější konstrukci. Možná i výcvik námořních pilotů byl kvalitnější. O jeho úspěšnosti vypovídá skóre, které bylo tuším 7,1:1
6.) Z hlediska dělení amerických ozbrojených složek na armádní letactvo, námořní letectvo a letectvo námořní pěchoty, nedokážu spolknout myšlenku, že F4U a F6F byla náhrada P-40. P 40 nahradily P-38, P-47 a P-51, zrovna tak jako byly nahrazeny P-36, P-39 a P-43.
1.) Hanessi máš zajisté pravdu že na začátku války v Pacifiku, byl asi nejčastěji foceným, podle mnohých reportérů vypadal bojově a tak byl hodně znám.
2.) Zero bylo absolutním překvapením pro mnoho spojeneckých pilotů a díky své mimořádné obratnosti se stalo v první části pacifické války takřka mýtickým postrachem. To byl protipól k náhledu, který dříve vedl k přehlížení všech japonských úspěchů, ale to odbočuji. Porovnat Zero s P-40, snad vše tady bylo řečeno, tedy až na jednu podle mně důležitou vlastnost obou letadel - oba motory nebyly moc výškové. To byl hlavní problém P-40 i v Evropě.
3.) Díky malé výškovosti motoru, vlastnosti vydržet poškození v boji a poměrně dobré nosnosti pum byla P-40 nasazována čím dál častěji jako stíhací bombardér a nezapomeňte na Afriku.
4.) Chenault byl skvělým pilotem a taktikem zároveň a jeho cit pro letadla mu umožnil zvolit správné zásady pro boj s japonskými stíhačkami.
5.) F4F Wildcatt napřišel do výzbroje jako protiváha Zer on již ve výzbroji byl, ale u námořního letectva. Oproti Zeru měl velkou výhodu pasivní ochranu a odolnější konstrukci. Možná i výcvik námořních pilotů byl kvalitnější. O jeho úspěšnosti vypovídá skóre, které bylo tuším 7,1:1
6.) Z hlediska dělení amerických ozbrojených složek na armádní letactvo, námořní letectvo a letectvo námořní pěchoty, nedokážu spolknout myšlenku, že F4U a F6F byla náhrada P-40. P 40 nahradily P-38, P-47 a P-51, zrovna tak jako byly nahrazeny P-36, P-39 a P-43.
Naposledy upravil(a) Reisen dne 16/12/2005, 23:59, celkem upraveno 1 x.
"Hlavní problém P-40 v Evropě" celkově P-40 neměla v Evropě moc šancí na úspěch, proto se jí taky ani v RAF neopovažovali moc nasazovat, ani se jim nedivím.
Proti Me-109 by neměla moc šancí. Stejně tak v pacifiku kde se sanžili fofrem najít náhradu...ale to už se tu probíralo;)
Proti Me-109 by neměla moc šancí. Stejně tak v pacifiku kde se sanžili fofrem najít náhradu...ale to už se tu probíralo;)


Pouze zasáhnout nestačí.....
Re: Curtis P-40
V křídlech byly pouze 4x7,62mm, ty si Briti předělaly na 7,7mm a na trupu nechali 12,7mm. (P-40B)Haness píše:
- výzbroj:2x 12,7mm kulomet na přídi
4x 12,7mm kulomet v křídlech (u RAF byly tyto zbraně nahrazeny 6ti kulomety 7,7mm)
*** Diskuse byla uzamčena. Aktualizovaná verze článku je k dispozici ZDE ***