Díky. Myslel jsem spíš anglický originál, ale i tak se do Hrbků podívám, jestli to je to, co mám na mysli.Destroyman píše:Tyhle tabulky a data jsou u Hrbků, Salvy nad vlnami, str. 167 - 173.
V té, kterou jsem viděl, se počítaly čistě obchodní lodě v celém Kanálu a kolik z nich projelo i úžinou.Destroyman píše:Počítalo se do toho i to, že rybář večer vyjel a ráno se vrátil s rybama?
Počítají, proč by ne? Místo bojového vzletu by byl lepší termín operační vzlet (Angličani to tak mají - operational sortie, Němci tomu říkají tuším Einsatz - nasazení). Resp. počítají se ty, ke kterým je vydán operační rozkaz, ne přelety, zalétávání strojů apod. Třeba takový F/O Carey z 617. sqn mohl nadávat, když letěl do Ruska k útoku na Tirpitz, nad Švédskem mu Lancaster poškodila palba tamního flaku a mechanici mu éro stihli opravit až na cestu zpátky - a protože se neúčastnil samotného náletu, tak se to celé osádce do operační túry nepočítalo.Destroyman píše:A co to je "bojový vzlet"? Počítají se do toho i meteolety a průzkumné mise?
(Ono je ale taky potřeba rozlišovat - u Luftwaffe se to v Bitvě o Británii obyčejně bere za celou Luftwaffe, tedy včetně všeho průzkumu, meteorologických letů, záchranných letů apod.; zatímco RAF se zužuje na Fighter Command, což jsou vzlety téměř jenom stíhaček. Taky ale platí, že bombardovací a stíhací vzlety Luftwaffe prakticky vždycky znamenají boj - ostatně i většina průzkumných - zatímco u Fighter Command dost záleží, jestli se povede dostat stíhačky do kontaktu s nepřítelem.)