Pseudoadiabatický motor
Moderátor: Pátrač
Pseudoadiabatický motor
Keď nefunguje "studená fúzia" tak možno bude fungovať toto.Spalovací motor s účinnosťou 70%.Tvrdia že nepotrebuje ani chladič. http://www.webnoviny.sk/automagazin/slo ... lanok.html . http://style.hnonline.sk/auto/c1-586145 ... krsti-fico .Vie niekto o tom niečo bližšie?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Pseudoadiabatický motor
Zajímavé
Bohužel princip této novinky společnost neuvádí, přestože RTU na svých stránkách nějaké základní údaje nabízí a nabízí také základní animaci. Kouzlo je skryto v nízkých teplotách. Oficiálně zprávy hovoří o teplotě nasávaného vzduchu mínus 20°C, teplotě výfukových plynů 590°C a teplotě chladicí kapaliny pouhých 35°C.
http://www.autorevue.cz/motor-s-vykonem ... sky-zazrak

Bohužel princip této novinky společnost neuvádí, přestože RTU na svých stránkách nějaké základní údaje nabízí a nabízí také základní animaci. Kouzlo je skryto v nízkých teplotách. Oficiálně zprávy hovoří o teplotě nasávaného vzduchu mínus 20°C, teplotě výfukových plynů 590°C a teplotě chladicí kapaliny pouhých 35°C.
http://www.autorevue.cz/motor-s-vykonem ... sky-zazrak





- pomala.jesterka
- desátník
- Příspěvky: 52
- Registrován: 11/2/2010, 18:36
Re: Revolučný slovenský spalovací motor-bez chladiča
Mě trochu zaráží, jak ten motor mohl vydržet víc jak 2,5-násobné mechanické namáhání. Někde jsem totiž četl, že ty uváděné údaje ukazovali na brzdě. Zcela jistě to vydrží nejvýš chvilku.
Každopádně, pokud je tento princip již známý a technologicky nenáročný, proč už se po tom automobilky nevrhly? V tom bude určitě ta ropná lobby!
Každopádně, pokud je tento princip již známý a technologicky nenáročný, proč už se po tom automobilky nevrhly? V tom bude určitě ta ropná lobby!

Re: Revolučný slovenský spalovací motor-bez chladiča
Jestloi nebude tím háčkem mrazák v autě co ochladí ten vstupní vzduch na -20. A evidentně to není žádný slovenský motor, když to má patentovaný někdo jinej a tento motor byl už i jinde použit.
Re: Revolučný slovenský spalovací motor-bez chladiča
V diskuziách je celkom rozumný protiargument,že by s trojnásobným výkonom alebo krútiacim momentom,mali problém pôvodné ložiská,hlavové skrutky a pod.Preto, že uvádzajú že došlo v podstate len k úpravám pôvodných dielov.Vzhľadom k tomu že som skeptik,tak sa mi to zdá až príliš výborné.Na tej brzde bol ukázaný len "impulzný výkon a krútiaci moment a nie záťaž ktorá by trvala aspoň niekoľko sekund alebo minút.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Revolučný slovenský spalovací motor-bez chladiča
Myslím, že to Japonské automobilky zkoušely někdy v 80. letech. Používaly keramická dna pístů, položená na mřížce z karbidů, aby se odizolovala (ta dna) od zbytku pístů, a podobné vymyšlenosti. Principem bylo, využít větší podíl tepla na výkon, méně jej odvést v chlazení.
Nějak to nemělo ten správný ekonomický efekt. Bylo to poruchové, málo to vydrželo, využitelný výkon se zas o tolik nezvýšil, a cena ropy zas tak vysoká není, aby to přebila. Možná, jednou... až bude dražší, pak uvidíme.
Nějak to nemělo ten správný ekonomický efekt. Bylo to poruchové, málo to vydrželo, využitelný výkon se zas o tolik nezvýšil, a cena ropy zas tak vysoká není, aby to přebila. Možná, jednou... až bude dražší, pak uvidíme.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Revolučný slovenský spalovací motor-bez chladiča
Podľa všetkého tá finta ani nie je v špeciálnych materiáloch(kramika a pod.) ale v tom pojme "pseudoadiabatický".Turbo že vraj pracuje s tlakom 2,8 Bar(sa mi nezdá že by to dokázalo turbo takej pôvodnej konštrukcie, ako je na obrázku).Po ochladení v chladiči nasávaného vzduchu a jeho čiastočnej expanzii pri nasátí do valca by sa mal vzduch ochladiť na tých -20°C(?)
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Revolučný slovenský spalovací motor-bez chladiča
No je to zajímavé, nicméně jsem spíše skeptický. Motor pracuje v daleko nižším pásmu teplot, vzduch vstupující do válců má teplotu -20°C. To co se mi na tom nezdá, je turbo, které podává masivní tlak 2,8 bar a to bude mít neblahý vliv na odolnost a výdž mechanických částí.
Revoluční spalovací motor
Tak není to ani slovenský vynález, není to ani bez chladiče, protože se musí ochlazovat vzduch a to dost výrazně!
Musíme sebou vést tekutý dusík
Kolik žere to chlazení
Nemluví se ani o materiálech motoru, které můžou být drahé, ale dosáhlo se jen výborné účinnosti spalování.
Tak asi to nějak zatím vidím. Dobrý objev, ale zatím asi drahý špás, ale možná se pletu.
Je do všechno asi pseudo, jakoby ... perpetum mobile to asi nebude, na jedný straně dosáhnu úspory, na druhý se to prodraží.
Musíme sebou vést tekutý dusík



Nemluví se ani o materiálech motoru, které můžou být drahé, ale dosáhlo se jen výborné účinnosti spalování.
Tak asi to nějak zatím vidím. Dobrý objev, ale zatím asi drahý špás, ale možná se pletu.

Je do všechno asi pseudo, jakoby ... perpetum mobile to asi nebude, na jedný straně dosáhnu úspory, na druhý se to prodraží.




