Diesel má nižšiu mernú spotrebu ako benzín na základe toho že produkuje nižšie množstvo odpadného tepla.Martin Hessler píše:Existují i další, sice podružné, ale zajímavé důvody: Např. diesel produkuje mnohem větší množství odpadního tepla, musí tedy mít výkonnější chlazení (opět s nároky na vyšší spolehlivost a údržbu), což znamená větší chladiče a vyšší objem chladicího okruhu.
Zhodou okolností som kedysi jazdieval na Fabii 1,4D Combi(nafta) a tam išlo tak malé množstvo tepla do chladenia, že v zime keď som mal pustené kurenie na parkovisku na volnobeh,tak podchladilo celý motor.Za jazdy veľmi dlho trvalo zohriatie motora.Priemernú spotrebu som mal cca 5,6l/100km.
Zhodou okolností som mal potom zase Fábiu 1,2 Combi (benzín) ktorá sa zohriala v zime podstatne rýchlejšie(väčšie množstvo odpadového tepla).Priemerná spotreba cca 6,6l/100km.
Každé palivo má svoje výhody a nevýhody.Vzhľadom k tomu,že z ropy pri bežných postupoch urobíme len určité percento benzinu,tak nám zostane ďaľšia frakcia, ktorú dokážu spaliť len naftové motory,tak tú frakciu nebudem vylievať, ale zadám priemyslu vývoj naftového motoru pre nákladné autá a tanky,pretože lodné motory môžu spalovať aj to čo je ešte nad naftou(mazut?) a viac by toho aj tak nespotrebovali.Pri danej produkcii ropy tak mám napríklad benzínu pre 100000 aut a k tomu ešte naftu pre ďaľších 50000 aut(tie čísla som si vymyslel) .Takže dokážem prevádzovať podstatne viac techniky.