Střední tank T-34 / 76
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
No, pokud vím, tak v tomto případě se doporučovalo nestřílet...Docela by bylo zajímavé vědět, kam by měl střelec mířit, kdyby jel protivníkův tank šikmo. Tam by mu byly tečky prd platné.
Šikmo ze předu je totiž nejhorší možná situace při střelbě na tank a ve většině případů střelec jen prozradí svou pozici.
Asi tak nějak...Na pás, po jehož zničení by se tank setrvačností stočil. Usměv



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
No také to bylo rpo mne překvapující.Ale asi to tak bude,udává se to i v Pantherfibelu(i když zde má T-34 přídavný pancíř).Nejsem si tím sice 100% jistý, ale bílá místa pravděpodobně představují neprůstřelné zóny.
Jak píše pokapaka věž je zaoblená a z výkresů je podle mého odhadu sklon(horizontální)asi 20-30°.Rozdíl tedy v odolnosti mezi kolmou a odchýlenou částí věže může být i 17%(pokud je sklon např. 25°).A jak udává kopakaka hraje v tom pravděpodobně roli i umístění rpůzorů a střelišť.
Není to ale záležitost pouze T-34,stejnou oblast na bocích věže mají i Sherman ,Matilda atd.(opět např podle Pantherfibelu).
mimochodem pochopili jste to o maskování tanku?
Jinak jsem našel zajímavou stránku www.tarrif.net , jsou tam základní technické informace(včetně průbojnosti kanónů),výkresy,fotky... nejen tanků.
Jak píše pokapaka věž je zaoblená a z výkresů je podle mého odhadu sklon(horizontální)asi 20-30°.Rozdíl tedy v odolnosti mezi kolmou a odchýlenou částí věže může být i 17%(pokud je sklon např. 25°).A jak udává kopakaka hraje v tom pravděpodobně roli i umístění rpůzorů a střelišť.
Není to ale záležitost pouze T-34,stejnou oblast na bocích věže mají i Sherman ,Matilda atd.(opět např podle Pantherfibelu).
mimochodem pochopili jste to o maskování tanku?
Jinak jsem našel zajímavou stránku www.tarrif.net , jsou tam základní technické informace(včetně průbojnosti kanónů),výkresy,fotky... nejen tanků.
Našel jsem něco k podvozku :
Zleva : starší žebrované články šířky 500 mm, 550 mm široké žebrované, staré deskové, starý vzor 550 mm širokých článků

Zleva : hnací, tvarově se téměř neměnilo, modernizované lité se složitým žebrováním, nouzové celokovovové s vnitřním odpružením "stalingradské" používané v roce 1943, původní lisované používané i na tancích poválečné výroby, zcela vpravo novější verze napínacího kola

Zleva : starší žebrované články šířky 500 mm, 550 mm široké žebrované, staré deskové, starý vzor 550 mm širokých článků

Zleva : hnací, tvarově se téměř neměnilo, modernizované lité se složitým žebrováním, nouzové celokovovové s vnitřním odpružením "stalingradské" používané v roce 1943, původní lisované používané i na tancích poválečné výroby, zcela vpravo novější verze napínacího kola

Zde je uveden zajímavé foto T 34/76 ( verze rok 1941 ) s přidaným ( přivařeným ? ) pancířem horního čela korby. Jak zde bylo uvedeno, jednalo se o nouzové řešení z důvodu problémů s výrobou silnějších pancéřových plátů.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Panc%C3%A9 ... .A1n.C3.AD
http://cs.wikipedia.org/wiki/Panc%C3%A9 ... .A1n.C3.AD

Nemohl jsem najít, ve které debatě je odkaz na signalizaci praporky, proto jsem to dal t typu tanku. Kdo bude vědět, kde je dotaz, sdělte mi to a já článek přemístím. Díky.
Na stropě věže T 34 verze 1939 / 1940 byl velký poklop, společný pro velitele i nabíječe. Na něm byl zakrývatelný otvor umožňující vysunutí signalizačního praporku. Signalizace probíhala následujícím způsobem.
- červený praporek samostatně v klidu znamenal "Stůj"
- červený praporek samostatně v pohybu do stran značil "Zpomal!"
- červený praporek samostatně v pohybu v ose stroje "Couvat!"
- žlutý praporek samostatně v klidu, či pohybu v ose stroje "Vpřed"
- žlutý praporek samostatně v klidu vykloněn do strany znamenal "Zatočit do naznačeného směru"
- oba praporky (žlutý a červený) současně krouživý pohyb kolmý k ose stroje "Nastartovat motory"
- oba praporky současně v "Semaforu" či "Morse" "Předání zprávy"
http://www.valka.cz/clanek_12644.html#ixzz0gxpXplLG
Na stropě věže T 34 verze 1939 / 1940 byl velký poklop, společný pro velitele i nabíječe. Na něm byl zakrývatelný otvor umožňující vysunutí signalizačního praporku. Signalizace probíhala následujícím způsobem.
- červený praporek samostatně v klidu znamenal "Stůj"
- červený praporek samostatně v pohybu do stran značil "Zpomal!"
- červený praporek samostatně v pohybu v ose stroje "Couvat!"
- žlutý praporek samostatně v klidu, či pohybu v ose stroje "Vpřed"
- žlutý praporek samostatně v klidu vykloněn do strany znamenal "Zatočit do naznačeného směru"
- oba praporky (žlutý a červený) současně krouživý pohyb kolmý k ose stroje "Nastartovat motory"
- oba praporky současně v "Semaforu" či "Morse" "Předání zprávy"
http://www.valka.cz/clanek_12644.html#ixzz0gxpXplLG

- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1919
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:

"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zajímavé fotky časopisu LIFE vydané v červenci 1950, z testovacího zařízení Aberdeen. Krásně na nich vyzní výškový rozdíl mezi T-34/76 prvních verzí a M4 Sherman
http://www.life.com/image/50872968
http://www.life.com/image/50872969
http://www.life.com/image/50872966
http://www.life.com/image/50872970
http://www.life.com/image/50872968
http://www.life.com/image/50872969
http://www.life.com/image/50872966
http://www.life.com/image/50872970



- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Videa na Youtube
Vyproštění T-34 z rašeliny. Je nádherně zachovalý, včetně nátěru, munice do kanonu i kulometů a dokonce bedýnky s granáty.
Re: Videa na Youtube
To vedľa vstupu vodiča je zarytý projektil?p3tris píše:Vyproštění T-34 z rašeliny. Je nádherně zachovalý, včetně nátěru, munice do kanonu i kulometů a dokonce bedýnky s granáty.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Střední tank T-34 / 76
vyzerá to tak...


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Střední tank T-34 / 76
Zajímavější ale je, že se po tak dlouhém pobytu v rašelině kola i pásy točí. Mazivem se asi nešetřilo 



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Střední tank T-34 / 76
Nebo tam byly obrovské vůleSkeptik píše:Zajímavější ale je, že se po tak dlouhém pobytu v rašelině kola i pásy točí. Mazivem se asi nešetřilo

Vojáci!!!!
Jste vojáci smrtí!!! A já jsem ten, co Vás bude posílat tam, kde se umírá!!!
Jste vojáci smrtí!!! A já jsem ten, co Vás bude posílat tam, kde se umírá!!!
Re: Střední tank T-34 / 76
V rašelině a bahně moc železo nerezne. Ani biol. materiály nepodléhají tak snadno ničení - viz archeol. nálezy v rašeliništích. Nejhorší je mořská voda. Na lodě se musí nýtovat taková "kapka" z kovu s vyšším ničením, a má předepsanou velikost na které se musí vyměnit.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Střední tank T-34 / 76
Heuréka Alfíku - malinko jsi mne předeběhl - ale urá uhodil jsi hřebíček na hlavičku. Já stále doufám, že v předchozích dvou příspěvcích šlo o žert. 


Re: Střední tank T-34 / 76
Chlapi, mám dotaz, na pojezdových kolech byly u T34 kuličková ložiska nebo kluzný ,bronzový?
U nás vytahli T34 taky z rašeliniště/2002/, ale než jsme ji stačili ofotit a prokoukat ,tak ji dali do šrotu . Jediný co jsem zaregistroval byl trám. kříž na věži, takže to byl kořistní kousek.
U nás vytahli T34 taky z rašeliniště/2002/, ale než jsme ji stačili ofotit a prokoukat ,tak ji dali do šrotu . Jediný co jsem zaregistroval byl trám. kříž na věži, takže to byl kořistní kousek.

