Aktuálny stav ruského námorníctva

Moderátor: Julesak

Odpovědět
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od arten »

rabo píše:
Poprosím Ťa, prečítaj si ešte raz tú časť o 971. "Gepard" je už tam, kontrakt na opravu a modernizáciu ďalších dvoch je pred získaním. Preložme si to, 3 ponorky zo severu sa budú opravovať a modernizovať. Čo sa bude modernizovať neviem, ale ak druhé dve prídu v roku 2014-2015 tak z opráv a modernizácie sa vrátia v roku 2016-2017. Je šanca, že ich vyradia pred rokom 2020 ? Opravené a modernizované ? To ťažko. A ďalšia časť, závod má zaistenú modernizáciu všetkých Barsov a prídu k nim aj z Tichého oceána. Čo z toho vyplýva ? Že ak budú prichádzať v rozpätí rokov 2015-2017 tak posledný sa vráti až po roku 2020. Tie optimistické 2 roky na modernizáciu a opravy som dal z dôvodu, že 971 poznajú, vedia čo do nich dať a nové systémy už budú mať vďaka Indickým 971 a 885 odskúšané. Ešte niečo k 971 a roku 2020 ? Je pravda, že nemám žiadny zdroj z RIA, čo je škoda, lebo to je alfa a omega informácií a všetky opravené a modernizované 971 budú naozaj naraz vyradené do roku 2020, lebo ich úlohy prevezmú dve 945, pár kusov 885 a samozrejme špičkovo modernizované a so 72 Kaliber/Onix osadené 949. V počte ? No budeme "nad vecou " 5 ?
Ved v klude. Ked si si vsimol ja s tebou suhlasim, ze 971 prezije r. 2020 :-)
Ale nemyslim si, ze "vsetky Barsy" budu ultimativne modernizovane - to zase nema lgiku.
Otazka - "Indickým 971?" Preco to mnozne cislo?
rabo píše: Nemajú. Špecifikum VMF ZSSR, čo projekt tak iné systémy. 945 majú staršiu verziu motora, iný BIUS, iný sonar atď. Majú pár zhodný systémov, ale určite sa nedá povedať o zhode vnútrajška. 971 boli elektronicky a iné ďalej a mali toho viacej, už len ten "neznámi" Soks. 971 boli vrcholom Soviet. konštruktérov a rvali do toho to najlepšie a čo najviac. Arten, že Ty zase nevieš o čom píšeš ? Je len tak skusmo, vieš s čím sú porovnávané posledné sériovo zavedené 971 ?
To sa hlboko mylis. Projekty rovnakej generacie použivaju prakticky rovnake systemy. A špecifikom tychto dvoch tried je prave že su velmi podobne - 971 je v zasade ocelovy analog 945ky. Rozdiel vo verziach vybavenia je asi taky ako medzi jednotkami v ramci triedy.

MGK-500 Skat na 971, cez MGK-501 Skat-MS po MGK-540 Skat-3
MGK-500/503 Skat na 945 po MGK-540 Skat-3 na 945A, podla zdroja samozrejme.
V čom je ten zásadný rozdiel?

V principe - pre ucely modernizacie, o ktorej sa tu bavime - neexistuje dovod, preco by modernizacne prvky pre 971 neboli aplikovatelne na 945.
rabo píše: ich hlavná výhoda bola schopnosť ponoru, to bola celá "nevidimka". Ale to bolo hodnotné na konci 80. rokov a v prvej polke 90. Teraz sú zbrane a prieskumné zariadenia inde.
...
Je to buď tunel. Buď ich opravia a modernizujú a predajú.
...
Mne tá drahá oprava a modernizácia dvoch Barakúd príde ako veľmi divná a dosť nedôležitá
No pozri, v kazdom pripade maju 945 oproti 971 pri rovnakej techn. urovni vyhodu titanoveho trupu - nizsia detekcia, lepsi ponor, vyssia zivotnost a asi su aj rychlejsie (rovnaky pohon - mensi vytlak).
Preco nemodernizovat, ked vies pouzit rovnake systemy ako pri modernizacii 971? Prečo by mala byť ich modernizácia drahšia ako pri 971?
A iste v tychto zemepisnych dlzkach moze byt cokolvek tunel. Ale to nevieme a samotny zamer logiku ma.
Naposledy upravil(a) arten dne 9/2/2013, 23:42, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od rabo »

Zhodné určite nie sú, ale veľmi podobné hej - sonar MGK-540, BIUS typu Omnibus MVU-132, reaktor OK-650M, spojovacie prostriedky. To sú základné systémy, ktoré sú spoločné prakticky pre všetky atómové ponorky VMF rokov 80-tych - obvykle platí že mladšia ponorka bez ohľadu na projekt dostala modernejšiu verziu toho ktorého zariadenia.
Sonar u Barakúd je Skat SK u 971 Skat 3, motor u Barakúd je OK-650A u 971 ОК-650М.01,Možno drobné zmeny v názve ,ale...Môžeme sa zhodnúť na tom, že sú si podobné a v niečom zhodné, ale určite nie rovnaké.
Projekty 945 aj 971 boli vyvýjané ako konkurenčné, Ščuky (971) vyhrali kvôli nižším nákladom na výstavbu tlakových trupov z "obyčajnej" ocele. Projekt 945A má Soks tiež, resp. jeho časť na veži. Plutvičky so senzormi pred vežou či na boku trupu,alebo tú trojicu valcovitých objektov tiež pred vežou pokiaľ viem nenesú. Inak niektoré dnes slúžiace lode projektu 971 Soks tiež po dokončení údajne nemali - či ho dostali/dostanú behom modernizáci si momentálne nespomínam.
Tá obyčajná oceľ je tzv. nízkomagnetická. Titanový trup ma hlavnú výhodu v pevnosti, čo umožňovalo väčšiu hĺbku ponoru, čo malo zabezpečiť väčšiu šancu na prežitie. To, že o smerovaní rozhodli len "tlakové trupy" je dosť diskutabilné. O koľko sa navýšila cena ? O 5% o 20% o 50 ? Tých dôvod bolo určite viacej. Ten Soks beriem. To to nie je diskusia pre ktorú by som zase začal prezerať fotky, knižky, fóra a 945 je mimo môjho záujmu.
To závisí od toho koho sa pýtaš - niektoré západné zdroje hovoria o modernejších lodiach triedy Los Angeles, ruské o triede Seawolf. Ja sa kloním k tomu druhému.
Nebolo to na Teba. Ale OK. V prípade Gepardu a Indických je to Seawolf.
Keby ich 20 rokov neopravovali tak dnes nie sú tri v službe. Mali rovnakú údržbu ako Ščuky či Anteje.
No papierovo môžu byť zaradené v službe, ale koľko toho naplávali ? Ja som len citoval - "20 rokov sa na nich nerobila žiadna oprava". Nájdeš niekde zmienku o oprave ? Obávam sa, že ťažko.
Proti hocikomu. Pri celkovom počte útočných ponoriek VMF nejakých 20-22 kusov (671 RTMK, 945, 949, 971, výhľadovo 885) sú 2 ponorky cca 10% počtov. Ak chceš zabezpečiť doprovod nosičov rakiet, zväzov hladinových lodí aj bežný výcvik a to všetko v dvoch geograficky izolovaných oblastiach, potrebuješ nejaký počet jednotiek aby si si zabezpečil ich nasaditeľnosť - časť bude vždy nebojaschopná.
Nuž proti hocikomu ? Koľko týchto ponoriek je možné použiť proti hocikomu ? To to je ten papierový stav. Proti lodiam len tie 949A, aj to je dosť sporné proti modernému loďstvu. Na stíhanie moderných ponoriek ? Možno Leopard, ale ten je mimo. Možno niečo s posledných 971. Proti pozemným cieľom nič. My sme sa asi nerozumeli. Rusko je v súčasnosti v stave, že ak by malo len 5 funkčných ponoriek tak mu to úplne stačí. Nemá nijaké väčšie námorné vojenské ohrozenie. Aké súčasné zväzy hladinových lodí ? Jeden Peter Veľký, prípadne nejaké Slavy a čo ďalej k nim ? Aké robí Rusko výpravy na oceány ? Rusko môže uvažovať nad takýmito výpravami až keď bude mať vhodné lode.
Ved v klude. Ked si si vsimol ja s tebou suhlasim, ze 971 prezije r. 2020 :-)
Ale nemyslim si, ze "vsetky Barsy" budu ultimativne modernizovane - to zase nema lgiku.
Otazka - "Indickým 971?" Preco to mnozne cislo?
Ja ani nikde netvrdím, že všetky, možno 5-6. Viac ani nebudú potrebovať.
S tou Indiou si ma dostal. Neviem prečo, ale bol som v tom, že India chcela dve, ale asi to bude len tá Nerpa.
MGK-500 Skat na 971, cez MGK-501 Skat-MS po MGK-540 Skat-3
MGK-500/503 Skat na 945 po MGK-540 Skat-3 na 945A, podla zdroja samozrejme.
V čom je ten zásadný rozdiel?
Netuším. Naozaj je na poslednej Barakude Skat 3 ? Ale kľudne to beriem len sa pýtam. Rozdiel môže byť v tých konkrétnych strojoch určených na modernizáciu. Posledné 971 sú nikde inde ako prvé a možno inde ako posledné 945.
No pozri, v kazdom pripade maju 945 oproti 971 pri rovnakej techn. urovni vyhodu titanoveho trupu - nizsia detekcia, lepsi ponor, vyssia zivotnost a asi su aj rychlejsie (rovnaky pohon - mensi vytlak).
Preco nemodernizovat, ked vies pouzit rovnake systemy ako pri modernizacii 971? Prečo by mala byť ich modernizácia drahšia ako pri 971?
Zásadným problémom je , že sú len dve. Nikdy nedosiahneš 100% zhodu a je náročnejšie mať dva respekt 3 druhy stíh. ponoriek. Druhým problémom môžu byť tie titanové trupy. To je ako tehla vs panel.
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od arten »

rabo píše: Zásadným problémom je , že sú len dve. Nikdy nedosiahneš 100% zhodu a je náročnejšie mať dva respekt 3 druhy stíh. ponoriek.
Rabo toto je presne „udriet klincek po hlavicke.“ Za normalnych okolnosti je urcite lepsie mat 2 triedy namiesto 3. Ale to co sa snazim povedat je, ze systemovo je to de facto „jedna trieda“ a tento problem odpada - dve paralelne stavane triedy s velkou zhodou sytemovej architektury (nenajdes vo svete rovnaky priklad).
Tu nemoze byt zasadny problem v aplikacii rovnakych modernizacnych prvkov.
rabo píše: Druhým problémom môžu byť tie titanové trupy. To je ako tehla vs panel.
Ano. Asi tie titanove trupy budu potrebovat nejake opravy, co je dost drahsie ako ocel, na druhej strane takpovediac „nemusis smirglovat hrdzu z celeho trupu.“ K tomu sa priratavaju benefity ktore som pisal – mag. detekcia, ponor, zivotnost...
Proste – ma to logiku.

(špekulácia – ak upgradnu systemy 945 na uroven 885, titanova 945 moze byt „Ruským Seawolfom“)

edit:
rabo píše:Rozdiel môže byť v tých konkrétnych strojoch určených na modernizáciu. Posledné 971 sú nikde inde ako prvé a možno inde ako posledné 945.
945A a 971 z prvej polovice 90tych rokov budu na tom zhruba rovnako
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od rabo »

Dnes som strávil nejaký čas prelúskaním nejakých knižiek a fór na tému 945 a 971 a som nútený svoje tvrdenia opraviť prípadne doplniť.
Súhlasím, nižšia zistiteľnosť detektorom magnetických anomálií môže byť jednou z výhod titánových trupov.
A nie len to, sú to aj elektromagnetické a elektrické anomálie.

Zhodné určite nie sú, ale veľmi podobné hej - sonar MGK-540, BIUS typu Omnibus MVU-132, reaktor OK-650M, spojovacie prostriedky. To sú základné systémy, ktoré sú spoločné prakticky pre všetky atómové ponorky VMF rokov 80-tych - obvykle platí že mladšia ponorka bez ohľadu na projekt dostala modernejšiu verziu toho ktorého zariadenia.


Sonar Skat 3 na 945A je naozaj zhodný, aj keď muselo dôjsť k priestorovej úprave ponoriek 945A. Omnibus-5 uvádzaný na 945A je dosť možné zhodný s Omnibusom na 971, ale to je s otáznikom, reaktor - na dvoch 945A je rozdielny reaktor OK-650M 01 a OK-650M 02, na prvej 971 je reaktor OK-650M 01 a od nej OK-650V. Ďalšie rozdieli v iných systémoch nebojových a bojových sa dajú ťažko zistiť, ale 971 by ich mal mať viacej nakoľko je mladší a už zhruba prvej polky 80. rokov pokladaný za perspektívnejší, určitým vyrovnaním mal byť pr. 945AB, ale to sa už nestihlo a prvá ponorka novej verzie bola začiatkom 90. rokov rozrezaná.
Projekty 945 aj 971 boli vyvýjané ako konkurenčné, Ščuky (971) vyhrali kvôli nižším nákladom na výstavbu tlakových trupov z "obyčajnej" ocele. Projekt 945A má Soks tiež, resp. jeho časť na veži. Plutvičky so senzormi pred vežou či na boku trupu,alebo tú trojicu valcovitých objektov tiež pred vežou pokiaľ viem nenesú. Inak niektoré dnes slúžiace lode projektu 971 Soks tiež po dokončení údajne nemali - či ho dostali/dostanú behom modernizáci si momentálne nespomínam.
To to je zaujímavá časť. 945 a 971 neboli až taký konkurenti. Na začiatku 70. rokov padla požiadavka na novú ponorku schopnú stíhať iné ponorky a ničiť hladinové lode, vyberalo sa z 12 projektov a vyhral 945. V 74. bola hotová tech. dokumentácia a teraz to začalo.Nastali problémy s výrobou kde ich vyrábať ? Vhodné lodenice boli obsadené 671 a ich modernizácia na opracovanie titanových trupov bola extrémne náročná a až v roku 79 sa našla ako tak vhodná výrobňa. V júly 1979 bol začaté práce na prvej ponorke, ale v roku 80. bola technická pripravenosť na úrovni 18% . A problémy pokračovali, hlavný vinník titan, jeho spracovanie bolo technicky tak náročné a problémové, že prvá ponorka bola prijatá do VMF až v septembri 1984 a ešte 4 roky na to prebiehali jej skúšky a zisťovanie tech. schopností.
Už v polke 70. rokov si VMF uvedomilo, že 945 nie je tá cesta, ktorá umožní masovú výrobu / 30 / ponoriek schopných konkurovať ponorkám US Navy a začalo sa hľadať riešenie najprv. to bol pr. 991 ,ale všetko vyústilo v pr. 971 - bol ľahšie stavateľný, mal disponovať novšími zariadeniami a zariadeniami ktoré sa už nestihli, alebo nevedeli dať do 945 a mal byť schopný použitia novinky - rakiet na ničenie pobrežia. Napriek tomu, že sa jednalo o niekoľko rokov mladší projekt, tak prvá bola zaradená do VMF len o tri mesiace neskôr, ako prvá 945 a to mala už 971 za sebou viacej skúšok. Cena - často je uvádzaný ako dôvod cena. Áno bol to jeden z motívov pre zavedenie 971, ale nakoniec sa u 971, možno aj vďaka novým veciam, nepodarilo znížiť cenu pod 945, ale značne sa znížila komplikovanosť výroby.
Soks údajne nemá prvá ponorka 971, ale ja si myslím, že ani druhá.
Keby ich 20 rokov neopravovali tak dnes nie sú tri v službe. Mali rovnakú údržbu ako Ščuky či Anteje.
Oni ich naozaj opravovali, ale 2. 945 je v oprave od roku 2000 a podľa všetkého sa už z tade nevráti. 2.945A / Pskov / je od roku 2011 v opravách a 2. asi pláva.
Rabo toto je presne „udriet klincek po hlavicke.“ Za normalnych okolnosti je urcite lepsie mat 2 triedy namiesto 3. Ale to co sa snazim povedat je, ze systemovo je to de facto „jedna trieda“ a tento problem odpada - dve paralelne stavane triedy s velkou zhodou sytemovej architektury (nenajdes vo svete rovnaky priklad).
Tu nemoze byt zasadny problem v aplikacii rovnakych modernizacnych prvkov.
Je uvedené, že modernizácia 2 bude. Tie projekty nie sú úplne zhodné svojimi úlohami a ani svojou konštrukciou. Okrem toho 971 bol stavaný už s prispôsobením na novšie systémy, ale ja sa nechám prekvapiť čo bude tá modernizácia 945A.
Ano. Asi tie titanove trupy budu potrebovat nejake opravy, co je dost drahsie ako ocel, na druhej strane takpovediac „nemusis smirglovat hrdzu z celeho trupu.“ K tomu sa priratavaju benefity ktore som pisal – mag. detekcia, ponor, zivotnost...
Proste – ma to logiku.
Logiku to má a asi to našlo aj podporvateľov a opodstatnenie. U titanových trupov nie je problém so šmirgľovaním, ale s rezaním a spájaním. Tá magnetická detekcia je OK, ešte je otázna šumová, lebo už na 945A sa v tomto smere museli robiť nápravy.
945A a 971 z prvej polovice 90tych rokov budu na tom zhruba rovnako
To určite nie. 945A je konštrukčne staršia a tu nejde len o pár systémov. Ale možno si budem vedieť nakoniec predstaviť, že Rusko bude disponovať 2 modernizovanými tit. ponorkami.
reddog
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 469
Registrován: 21/11/2008, 11:40
Bydliště: Litoměřice

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od reddog »

Titan se nepájí ale svařuje ! , řežeme ho nejlépe vodním paprskem , laserem a nebo klasickou pilou .
Cena titanu v rusku je velmi nízká( nesrovnatelná s ostatním světem) vzhledem k nízkým nákladům výroby , zpracování a pro použití na ponorky se přímo nabízí.
Pro výrobu pláště ponorek není ani potřeba špičkových technologií používaných v letectví ke zpracování titanu. Což vyhovuje ruským podmínkám.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od Julesak »

rabo píše:Môžeme sa zhodnúť na tom, že sú si podobné a v niečom zhodné, ale určite nie rovnaké.
OK
rabo píše:O 5% o 20% o 50 ? Tých dôvod bolo určite viacej.
No, niekde sa dá dočítať že za cenu jednej Barakudy sa dali postaviť tri Ščuky. Samozrejme po rozpade ZSSR dostala prednosť konštrukcia, ktorá pri podobných schopnostiach bola lacnejšia a v danje dobe aj oveľa sériovejšia.
rabo píše:Rusko je v súčasnosti v stave, že ak by malo len 5 funkčných ponoriek tak mu to úplne stačí. Nemá nijaké väčšie námorné vojenské ohrozenie. Aké súčasné zväzy hladinových lodí ? Jeden Peter Veľký, prípadne nejaké Slavy a čo ďalej k nim ? Aké robí Rusko výpravy na oceány ? Rusko môže uvažovať nad takýmito výpravami až keď bude mať vhodné lode.
Ak by malo VMF 5 ponoriek, reálne môže nasadiť dve, najviac tri - a to ešte časť v Severnom Atlantiku a časť v Ticho oceáne. Zvyšok bude na údržbe alebo si posádka bude precvičovať základné postupy.
Súčasné zväzy hladinových lodí - napríklad to medializované cvičenie v Stredomorí čo skončilo minulý týždeň. Alebo plavba Petra Veľkého okolo sveta. A pod.
rabo píše:Rusko je v súčasnosti v stave, že ak by malo len 5 funkčných ponoriek tak mu to úplne stačí. Nemá nijaké väčšie námorné vojenské ohrozenie. Aké súčasné zväzy hladinových lodí ? Jeden Peter Veľký, prípadne nejaké Slavy a čo ďalej k nim ? Aké robí Rusko výpravy na oceány ? Rusko môže uvažovať nad takýmito výpravami až keď bude mať vhodné lode.
Ako to chápem ja, tak ponorky všetkých typov počas výroby dostávali postupne novšie vybavenie. Výmena staršej verzie sonaru za novšiu je presne jednou z tých vecí to čo si predstavujem že robia počas tých pravidelných opráv po cca 10 rokoch.
rabo píše:To určite nie. 945A je konštrukčne staršia a tu nejde len o pár systémov. Ale možno si budem vedieť nakoniec predstaviť, že Rusko bude disponovať 2 modernizovanými tit. ponorkami.
No, jednotlivé prvky prístrojovího vybavenia sa podľa mňa nahradiť dajú, viď vyššie. Čo sa týka samotnej konštrukcie - tu naozaj neviem, technologicky sú podľa mňa na tom skoro rovnako - i keď Projekt 971 vďaka tomu že je mladši, mohol absorbovať aj skúsenosti z prevádzky iných lodí tej istej generácie (671RTMK, 949).
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od rabo »

Cena titanu v rusku je velmi nízká( nesrovnatelná s ostatním světem) vzhledem k nízkým nákladům výroby , zpracování a pro použití na ponorky se přímo nabízí.
Pro výrobu pláště ponorek není ani potřeba špičkových technologií používaných v letectví ke zpracování titanu. Což vyhovuje ruským podmínkám.
Na 945/945A ne je použitý čistý titan, ale zliatina titanu a zirkonia / ten je tam aj proti korodovaniu / a nepoužil sa len na trup, ale v dosť veľkej miere na časti a konštrukcie vo vnútri ponoriek. Ono sa povie - nie je to ťažké, keď je postavený závod, ale ten najprv bolo treba postaviť a to bolo dosť náročné a vychytať všetky muchy.
No, niekde sa dá dočítať že za cenu jednej Barakudy sa dali postaviť tri Ščuky. Samozrejme po rozpade ZSSR dostala prednosť konštrukcia, ktorá pri podobných schopnostiach bola lacnejšia a v danje dobe aj oveľa sériovejšia.
Na tom nie je nič prekvapivé. Už na konci 70. rokov bola požiadavka VMF pri 945 skresaná z pôvodných 30 ks na 6 a keď sa započítajú všetky vstupy spojené s prípravou a vybudovaním špeciálnej lodenice, tak tá cena bola značná, ale prekvapivo a nemám dôvod tomu neveriť, sa nakoniec jednotková cena vyrovnala. 971 mal viacej systémov, v porovnaní s 945 novšie hlavné bojové systémy, nové motory, nové zbrane / Granat - jeho vývoj pre námorníctvo bol veľmi komplikovaný a to sa dá tiež zarátať do ceny 971 / vyššiu automatizáciu, lepšie zobrazovacie jednotky / v dnešnej dobe nič extra, ale v tedy to bolo veľká vec / a iné. 971 dostal prednosť aj pre svoju viacúčelovosť a väčšiu ničivú silu - na palube bola schopná niesť viacej výkonných zbraní, v porovnaní s triedou 945A disponovala 650mm torpédami . 945 boli konštrukčne staršie a boli stavané pre staršie systémy, 945A chceli upravili na nové systémy napr Skat-3, ale za cenu zmeny konštrukcie a zmenšenia miesta pre muníciu, došlo k zníženia bojovej sily - 650mm sa zamenilo za 533mm. 971 boli už projektované na novšie zariadenia a novšie zbrane. Bola to jednoducho novšia konštrukcia. Už som to písal vyššie, ale hlučnosť 945 bola vyššia, ako pri 945A tzn., že sa ju snažili dostať na úroveň modernej doby.
Ako to chápem ja, tak ponorky všetkých typov počas výroby dostávali postupne novšie vybavenie. Výmena staršej verzie sonaru za novšiu je presne jednou z tých vecí to čo si predstavujem že robia počas tých pravidelných opráv po cca 10 rokoch.
Počas tých pravidelných opráv robia len pravidelné opravy / niekedy tzv havarijné / za účelom predĺženia ich schopnosti plávať, žiadne modernizácie. Uvediem príklad - opravy, naozaj len opravy Smolenska a Voroneža tr. 949A predĺžia ich použitie v službe o 3,5 roka ! Čím ich modernizovať ? Tým čo bolo vyvinuté v 80 rokoch ? Nové zariadenia sú ešte len v skúškach. Nové zariadenia môžu byť zavádené až keď budú odskúšané. A to bude niekedy po roku 2015.
No, jednotlivé prvky prístrojovího vybavenia sa podľa mňa nahradiť dajú, viď vyššie. Čo sa týka samotnej konštrukcie - tu naozaj neviem, technologicky sú podľa mňa na tom skoro rovnako - i keď Projekt 971 vďaka tomu že je mladši, mohol absorbovať aj skúsenosti z prevádzky iných lodí tej istej generácie (671RTMK, 949).
Možno sa budem opakovať, ale 945 je oproti 971 staršia možno o 7 rokov a 945A bola prerábaná pre systémy z druhej polky 80. rokov za cenu dosť vysokú. Je plána na modernizáciu 2 945A, čo bude výsledkom je vo hviezdach. Je predpoklad, že pri vývoji 885 sa bral ohľad na možnú modernizáciu flotily 971,ale určite nie dvoch 945A . Preto je možné, že 971 dostanú viac nového z 885 a 945A niečo napr. motory a iné časti z 971 a možno niečo málo z 885.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od rabo »

Ak by malo VMF 5 ponoriek, reálne môže nasadiť dve, najviac tri - a to ešte časť v Severnom Atlantiku a časť v Ticho oceáne. Zvyšok bude na údržbe alebo si posádka bude precvičovať základné postupy.
Súčasné zväzy hladinových lodí - napríklad to medializované cvičenie v Stredomorí čo skončilo minulý týždeň. Alebo plavba Petra Veľkého okolo sveta. A pod.
Nerozumiem. Naznačoval som, že Rusko nie je v priamom ohrození a nemá a ani nemôže mať, pri súčasnom stave loďstva, nejaké veľké oceánske ambície. Rusko má papierovo v stave x ponoriek, ale reálne na moriach len menšiu časť a aj to im stačí na papierové odstrašnie.
reddog
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 469
Registrován: 21/11/2008, 11:40
Bydliště: Litoměřice

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od reddog »

Samozřejmě že nepoužívají čistý titan , ten je vhodný jen do chemického průmyslu .Ruské slitiny titanu obsahující zirkon a i jiné legury jsou BT 9,BT20,BT25 a PT7M.
Zirkon (cca 1 - 4 % objemu )v titanu se používá především pro námořní aplikace.
Jistě že musely postavit fabriku ale to není takový problém . Jako větší oříšek vidím zvládnutí technologie.
Ale jak vidno i to zvládly.
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od arten »

Niekde som dokonca čítal, že pôvodne boli plánované náklady na 971 štvrtinové oproti 945. Ale, ako Rabo píše, jednotkova cena sa vyrovnala. To by na jednej strane znamenalo podstatne väčšiu váhu ceny systémov, ako titánového trupu, čo naznačil reddog. Na druhej strane nie je dôvod predpokladať, že tieto systémy neboli implementované do 945A.

Ak sú spomínané dve modernizované ponorky verzie 945 A, tak sa budú modernizovať tieto dve, ak je tam aj 945 (Brakudy), tak sa ich bude výhľadovo modernizovať viac.
rabo píše:Uvediem príklad - opravy, naozaj len opravy Smolenska a Voroneža tr. 949A predĺžia ich použitie v službe o 3,5 roka !
Rabo povedal som že na tvoje prispevky k 949 už nebudem reagovať, ale k tomuto - pravdepodobne nejde o predlženie služby, ale termín ďalšej modernizácie.

Aj na veľmi dobrých zdrojoch: http://www.deepstorm.ru/DeepStorm.files ... A/list.htm sa spomína „predĺženie životnosti o najmenej 3 roky.“ Samo o sebe je to po tak dlhých opravách nezmysel, odpoveď sa možno skrýva tu:

Na nejakom ruskom fóre som našiel vyjadrenie chlapika udajne zo Zvezdočky, ktorý tvridil, že v r. 2016 ma k nim prísť Voronež a v r. 2018 Smolensk na modernizáciu. To by práve mohla byť výmena Granitov. Nejednoznačne sa vyjadruje o Orel a hovori, ze modernizovat sa budu 949 severnej flotily. Bud je to tak a v tom pripade budu modernizovane 2-3 jednotky, alebo sa budu 949 modernizovat aj v pacifickych lodeniciach a zdroj to nevie.

Нас проинформировали о перспективах переоборудования "Воронежа" (начало - 2016 г.) и "Смоленска" (начало работ - 2018 год). Переоборудование 949А потребует не слишком объемной модернизации второй очереди главного стапельного цеха. В ФЦП "Развитие ОПК..." эти мероприятия предусмотрены и к началу работ должны быть завершены. О загрузке: ВТГ 667БДРМ, модернизация 971-х, ремонт (возм. модернизация) 877-х, строительство 20180... Принимая во внимание стремление руководства вынести "гражданку" куда-нибудь на "Красную кузницу" можно смело утверждать, что мощей вполне достаточно, чтобы последовательно выполнить переоборудование двух Антеев. Про "Орел" что-то ни гу-гу... Вопрос в том, сможет ли "Звезда" окучить ТОФовские "Антеи". Насколько я в курсе, там все очень и очень грустно.

Nepostol som to k 949, lebo je to zdroj z fora, ale obraz to dopĺňa.
rabo píše:Je predpoklad, že pri vývoji 885 sa bral ohľad na možnú modernizáciu flotily 971,ale určite nie dvoch 945A . Preto je možné, že 971 dostanú viac nového z 885 a 945A niečo napr. motory a iné časti z 971 a možno niečo málo z 885.
To už prečo? Ja si myslim, že 945 dostanu to uplne najmodernejšie čo je.
Uživatelský avatar
freeman
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 237
Registrován: 13/5/2006, 18:55
Bydliště: slovakia - absurdistan

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od freeman »

Nedokončená fregata Novik má byť po 11 tich rokoch doknčená ako školné plavidlo Borodino
http://flotprom.ru/news/?ELEMENT_ID=137738
Now it's all over and I'm standin' pretty
In this dust that was a city
If I could find a souvenir
Just to prove the world was here....
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od rabo »

Na druhej strane nie je dôvod predpokladať, že tieto systémy neboli implementované do 945A.
Niektoré určite, ale nie všetky, 945A nemá schopnosť niesť Granat, nikdy na to nebol stavaný a nikdy ani testovaný, okrem toho vyradením 650mm torpédometov sa znížila schopnosť pôsobenia proti lodiam. Stále ňou disponuje, ale už bez ťažkých torpéd.
Ak sú spomínané dve modernizované ponorky verzie 945 A, tak sa budú modernizovať tieto dve, ak je tam aj 945 (Brakudy), tak sa ich bude výhľadovo modernizovať viac.
Už len asi tie 945A, nakoľko prvá 945 bola vyradená a druhá je podľa všetkého stále neplávajúca, síce v stave VMF, ale ukotvená. Jej modernizácia neprichádza v úvahu, nakoľko už na 945A boli vykonané rozsiahle zmeny spojené zo zmenou celej konštrukcie. Úprava tak nákladná a rozsiahla a rozsiahla modernizácia je ťažko predstaviteľná. Dostať ju len do úrovne 945A by žiadalo značné úsilie a náklady a nie to pre nové systémy. Zatiaľ sa vie o dvoch.
Rabo povedal som že na tvoje prispevky k 949 už nebudem reagovať, ale k tomuto - pravdepodobne nejde o predlženie služby, ale termín ďalšej modernizácie.

Aj na veľmi dobrých zdrojoch: http://www.deepstorm.ru/DeepStorm.files ... A/list.htm sa spomína „predĺženie životnosti o najmenej 3 roky.“ Samo o sebe je to po tak dlhých opravách nezmysel, odpoveď sa možno skrýva tu:

Na nejakom ruskom fóre som našiel vyjadrenie chlapika udajne zo Zvezdočky, ktorý tvridil, že v r. 2016 ma k nim prísť Voronež a v r. 2018 Smolensk na modernizáciu. To by práve mohla byť výmena Granitov. Nejednoznačne sa vyjadruje o Orel a hovori, ze modernizovat sa budu 949 severnej flotily. Bud je to tak a v tom pripade budu modernizovane 2-3 jednotky, alebo sa budu 949 modernizovat aj v pacifickych lodeniciach a zdroj to nevie.

Нас проинформировали о перспективах переоборудования "Воронежа" (начало - 2016 г.) и "Смоленска" (начало работ - 2018 год). Переоборудование 949А потребует не слишком объемной модернизации второй очереди главного стапельного цеха. В ФЦП "Развитие ОПК..." эти мероприятия предусмотрены и к началу работ должны быть завершены. О загрузке: ВТГ 667БДРМ, модернизация 971-х, ремонт (возм. модернизация) 877-х, строительство 20180... Принимая во внимание стремление руководства вынести "гражданку" куда-нибудь на "Красную кузницу" можно смело утверждать, что мощей вполне достаточно, чтобы последовательно выполнить переоборудование двух Антеев. Про "Орел" что-то ни гу-гу... Вопрос в том, сможет ли "Звезда" окучить ТОФовские "Антеи". Насколько я в курсе, там все очень и очень грустно.

Nepostol som to k 949, lebo je to zdroj z fora, ale obraz to dopĺňa.

No zatiaľ je faktom len toto - http://tv29.ru/index.php?number=13180 čo bude potom je vo hviezdach. To, že sa modernizácia môže uskutočniť a je na to závod pripravený, neznamená, že sa uskutoční. Uverím až keď si prečítam, že bola spravená objednávka a začnú sa robiť skúšky nových systémov. A ak to bude tak sa to neprehliadne. Zatiaľ je to v rovine - možno. Nič viac.
To už prečo? Ja si myslim, že 945 dostanu to uplne najmodernejšie čo je.
A prečo ? Myslíš, že prevádzka dvoch modernizovaných ponoriek 945A je pre Rusko tak zaujímavá, že budú do nej rvať všetko najnovšie, za cenu nákladnej prestavby ? Ktorej výsledkom môže byť stroj na úrovni Lady len s at. pohonom ? Nevieme čo bude výsledkom modernizácie. Kľudne to môže byť ponorka pre záškodnícku činnosť so schopnosťou nenápadného priblíženia a vysadenia pár vojakov, alebo niečo podobné, viď posledná rozostavaná 949A.
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od arten »

rabo píše: Niektoré určite, ale nie všetky, 945A nemá schopnosť niesť Granat, nikdy na to nebol stavaný a nikdy ani testovaný, okrem toho vyradením 650mm torpédometov sa znížila schopnosť pôsobenia proti lodiam. Stále ňou disponuje, ale už bez ťažkých torpéd.
Rabo, 954A samozrejme mali integrovany Granat (fakt zlepsi pracu so zdrojmi...) a nemali 650mm? Tak to je pre mna novinka. Načim doložiť zdrojmi Rabo...
rabo píše: Už len asi tie 945A, nakoľko prvá 945 bola vyradená a druhá je podľa všetkého stále neplávajúca, síce v stave VMF, ale ukotvená. Jej modernizácia neprichádza v úvahu, nakoľko už na 945A boli vykonané rozsiahle zmeny spojené zo zmenou celej konštrukcie. Úprava tak nákladná a rozsiahla a rozsiahla modernizácia je ťažko predstaviteľná. Dostať ju len do úrovne 945A by žiadalo značné úsilie a náklady a nie to pre nové systémy. Zatiaľ sa vie o dvoch.
No to ale nevime. Ja s tebou v zasade suhlasim, ale sef Zvezdocky hovori o „Barakudach,“ nie o „Kondoroch.“ Moze to byt samozrejme vseobecne uzivany nazov celej triedy...
rabo píše: No zatiaľ je faktom len toto - http://tv29.ru/index.php?number=13180 čo bude potom je vo hviezdach.
Ale to je, s prepacenim, chujovina. Modernizacia na 3,5 roka?? Kde, kedy, kto modernizoval niečo s vyhladom troch rokov zivotnosti? Ovela pravdepodobnejsie je to co som postol – ide o dvojfazovu modernizaciu.
rabo píše:Myslíš, že prevádzka dvoch modernizovaných ponoriek 945A je pre Rusko tak zaujímavá, že budú do nej rvať všetko najnovšie, za cenu nákladnej prestavby ? Ktorej výsledkom môže byť stroj na úrovni Lady len s at. pohonom ?
Myslim.
Pretoze to co sa ti tu snazime viaceri vysvetlit, je ze ta modernizacia nemusi byt nijako specialne nakladna, ze dokazu pouzit tie iste modernizacne prvky ako pre najlepsie 971. K tomu prirataj benefity titanovej konstrukcie.
Pretoze po aplikacii najmodernejsich systemov, moze byt titanova 945A najlepsou ponorkou VMF – ruskym „Seawolfom“
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od Julesak »

rabo píše:Nerozumiem. Naznačoval som, že Rusko nie je v priamom ohrození a nemá a ani nemôže mať, pri súčasnom stave loďstva, nejaké veľké oceánske ambície. Rusko má papierovo v stave x ponoriek, ale reálne na moriach len menšiu časť a aj to im stačí na papierové odstrašnie.
Aby si mohol mať v prevádzke jednu ponorku, potrebuješ ich mať aspoň tri alebo štyri. Slúžia ešte aj lode Projektu 671RTM, dokončované na prelome 80-tych a 90-tych rokov. Prostá logistika, žiadne (prehnané) ambície.
Tu nejde o to mať lode papierovo v službe, ale o normálny životný cyklus údržba - výcvik - služba.
arten píše:Rabo, 954A samozrejme mali integrovany Granat (fakt zlepsi pracu so zdrojmi...) a nemali 650mm? Tak to je pre mna novinka. Načim doložiť zdrojmi Rabo...
Či mali lode Projektu 945 integrovaný systém Granat neviem, ale pokladám to za pravdepodobné u druhej dvojice - Projekt 945A. Tá naozaj nemá 650 mm torpédomety, ale "len" 6 x 533. To by ale vadiť nemalo, Granat bol pokiaľ viem vypúšťaný z nich.
arten píše:Pretoze to co sa ti tu snazime viaceri vysvetlit, je ze ta modernizacia nemusi byt nijako specialne nakladna, ze dokazu pouzit tie iste modernizacne prvky ako pre najlepsie 971. K tomu prirataj benefity titanovej konstrukcie.
Pretoze po aplikacii najmodernejsich systemov, moze byt titanova 945A najlepsou ponorkou VMF – ruskym „Seawolfom“
Samozrejme bude nákladná - ale to bude aj modernizácia Projektu 971. A ruským Seawolfom je podľa mňa Projekt 945A už teraz, spolu s poslednými loĎami Projektu 971 (Samara, Vepr. Gepard).
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od arten »

páni, nie že by absencia 650mm bola zasadny problem – Rusi vsetky zbr. systemy vyvijali ako analogy 533/650 a dnes je k dispozicii z 650mm akurat jedno torpedo ak sa nemylim. Skratka – absencia 650mm neznamena kriticke zmensenie schopnosti, hlavne preto, lebo sa tu bavime o modernizacnych sadach a teda o najmä o Kalibre – 945A je na tom rovnako ako 971.

Ale zaujimali by ma zdroje.

edit: julesak moderniazacia 945 bude nakladovo zhruba na urovni 971. To vycitam Rabovi, ze nekriticky hodnoti 971 a hyperkriticky 945, pricom, a na tom sa myslim zhodneme, nie je principialny problem, preco by 945 mali v modernizacii problem - ide o implementaciu v zasade rovnakych systemov. Pricom ja si myslim, ze 945 bude mat po takej modernizacii lepsie TTD ako modernizovana 971 - dovody vid vyssie.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od rabo »

Rabo, 954A samozrejme mali integrovany Granat (fakt zlepsi pracu so zdrojmi...) a nemali 650mm? Tak to je pre mna novinka. Načim doložiť zdrojmi Rabo...
Arten, takto sa so mnou nebav. Ja som si pre tú to debatu zohnal dokonca špeciálne vydanie almanachu Tajfúnu o ponorke 945/945A o čom Ty môžeš len snívať, alebo si ho za 399 Rubľov bez dopravy objednať. Ale aby som nebol za prudiča tak si na http://www.deepstorm.ru/ nájdi ponorky do roku 1992 a tam raketovo torpédne a tam 945 a pozri sa na výzbroj. Na 945 nikdy nebol plán niesť Granat v čase keď už bol projekt 945 hotový sa ešte len začalo s projektovaním Granatu, keď už bol 945 postavený sa Granat ešte len testoval. Z 945 a 945A nikdy nevyletel ani jeden , to že sa niekde uvádza je len preto, že sa domnievali, že by tam mohol byť, ale nebol.
Ale to je, s prepacenim, chujovina. Modernizacia na 3,5 roka?? Kde, kedy, kto modernizoval niečo s vyhladom troch rokov zivotnosti? Ovela pravdepodobnejsie je to co som postol – ide o dvojfazovu modernizaciu.
O tom, že prebehla modernizácia píšeš len Ty a Ria novosti atď. Všade sú uvádzané len opravy. Čo modernizovali a čím ? Nové bojové systémy ? Ktoré? Rusko až teraz stavia novú atomovú útočnú ponorku 885 s novými systémami a posledný nový systém bol Skat 3M pre Indiu. Nič viac, všetky ich systémy sú z max . začiatku 90. rokov. Žiadna útočná ponorka sa nemodernizovala, len opravovala, už aj to bolo pre Ruský rozpočet značný problém, majú ponorky na opravách, ktoré nevedia ukončiť a oni idú modernizovať. Príde Ti OK modernizácia zariadeniami z konca 80. prípadne začiatku 90. rokov ? Veď nájdi čo je na nich modernizované.
Myslim.
Pretoze to co sa ti tu snazime viaceri vysvetlit, je ze ta modernizacia nemusi byt nijako specialne nakladna, ze dokazu pouzit tie iste modernizacne prvky ako pre najlepsie 971. K tomu prirataj benefity titanovej konstrukcie.
Pretoze po aplikacii najmodernejsich systemov, moze byt titanova 945A najlepsou ponorkou VMF – ruskym „Seawolfom“
Nech Vás tu je aj tisíc, čo sa mi snažíte vysvetliť, že modernizovať 945A do úrovne Seawolfa nie je nákladné , tak ja budem ten jeden, čo bude tvrdiť a argumentovať, že je to blbosť. Moje presvedčenie sa zmení, až keď si to prečítam zo ser. zdroja. A už nebuď tak nadšený z toho titanu. V čom bude titanová 945 Seawolf v roku 201x tak výnimočná, respekt. čo jej zabezpečí špeciálnu schopnosť prežitia ? Projekt titanovej ponorky sa zrodil v začiatku 70 rokov a bol poplatný tej dobe a daným protivníkom.
Aby si mohol mať v prevádzke jednu ponorku, potrebuješ ich mať aspoň tri alebo štyri. Slúžia ešte aj lode Projektu 671RTM, dokončované na prelome 80-tych a 90-tych rokov. Prostá logistika, žiadne (prehnané) ambície.
Tu nejde o to mať lode papierovo v službe, ale o normálny životný cyklus údržba - výcvik - služba.
Si robíš srandu ? Už zhruba od druhej polky 90. rokov je Ruské VMF hlavne papierové. O čom boli tie vzdychy, že VMF je v rozklade,keď majú také množstvo ponoriek.Jasné, že ich majú funkčné v počte väčšom ako 5. To bol len príklad, že pri dnešnom ohrození by im kľudne stačilo mať len 5 plávajúcich na moriach nič viacej. To to nejdem rozoberať, to je skôr geopolitika.
Či mali lode Projektu 945 integrovaný systém Granat neviem, ale pokladám to za pravdepodobné u druhej dvojice - Projekt 945A. Tá naozaj nemá 650 mm torpédomety, ale "len" 6 x 533. To by ale vadiť nemalo, Granat bol pokiaľ viem vypúšťaný z nich.
Už som to písal vyššie, nikdy na ich palube nebol a nikdy z nej nebol ani vystrelený skúšobne. Nemal byť prečo. 945 boli projektované na boj s ponorkami a loďami súpera. Až 971 dostala schopnosť pôsobenia proti pobrežiu a to za cenu drahého skúšania. Prečo by na 945A zase draho skúšali Granat, keď boli radi, že aspoň v pôsobení proti ponorkám dosiahli úroveň 971 a to ja za cenu rozsiahlej prestavby ponorky 945A. Okrem toho, už v čase ukončenia skúšok 945A, bola rozbehnutá mnohopočetná výroba ponoriek 971, ktoré boli na túto zbraň odskúšané a prispôsobené. Netreba zabúdať na fakt, že to, že koncom 80. rokov bežala sériová výroba 945A nebol dôsledok jej unikátnej konštrukcie, ale toho, že bolo objednaných ešte koncom 70. rokov 6ks. Piata 945AB, napriek tomu, že už by bola pravdepodobne na celkom slušnej úrovni, bola nedokončená, začiatkom 90. rokov daná do zberných surovín. Aj 949, 941 atď. majú 533mm a sú z nich odpaľované Granaty ? Arten by napísal, že prečo nie, ale...
Samozrejme bude nákladná - ale to bude aj modernizácia Projektu 971. A ruským Seawolfom je podľa mňa Projekt 945A už teraz, spolu s poslednými loĎami Projektu 971 (Samara, Vepr. Gepard).
No len otázkou je, čo získajú modernizáciou dvoch 945A a čo niekoľkých 971 ?Ak budú chcieť dostať modernizované 945A do úrovne modernizovanej 971, tak jednotková cena bude hovoriť v prospech väčšieho počtu 971. Ale to to sa už točíme dokola. Počkám si čo vlastne z tej modernizovanej 945A vlastne bude. To najoptimistickejšie, že atomová 877, ani nie 677.
páni, nie že by absencia 650mm bola zasadny problem – Rusi vsetky zbr. systemy vyvijali ako analogy 533/650 a dnes je k dispozicii z 650mm akurat jedno torpedo ak sa nemylim. Skratka – absencia 650mm neznamena kriticke zmensenie schopnosti, hlavne preto, lebo sa tu bavime o modernizacnych sadach a teda o najmä o Kalibre – 945A je na tom rovnako ako 971.
To máš pravdu. V dnešnej dobe, je 650mm prežitok a už nič sa v tomto smere neplánuje robiť, všetko smeruje do 533mm. Nie len 945A je na tom ako 971. ale aj 877, 949,677M... to, že má torpédomety ráže 533 neznamená, že tam dostane aj tie rakety. To nie je len o vytrhaní káblov, nahradení budíkov displejmi a strčenie Kaliborv do 533mm, to sú aj skúšky a testovanie s následnou úpravou nosiča. Pre 971 tie skúšky zaplatila India, 6363 sú v pláne v počte 6 ks a zaplatila to aj India a Vietnam a asi aj Čína, 949 je s veľkým otáznikom, 677M má byť naftová budúcnosť VMF a budú si to možno platiť sami, ale cez následný export im to zaplatí niekto iný. Čo z toho vyplýva, že najdrahšie to bude pre dve 945A. Prečo sa brániš tomu, že je možná prestavba 945A "len" na úroveň nosiča výkonných torpéd, prípadne nebojovej verzie. Bude značne nákladné mať pripravenú jednu lodenicu na opravy a údržbu dvoch titanových ponoriek.
edit: julesak moderniazacia 945 bude nakladovo zhruba na urovni 971. To vycitam Rabovi, ze nekriticky hodnoti 971 a hyperkriticky 945, pricom, a na tom sa myslim zhodneme, nie je principialny problem, preco by 945 mali v modernizacii problem - ide o implementaciu v zasade rovnakych systemov. Pricom ja si myslim, ze 945 bude mat po takej modernizacii lepsie TTD ako modernizovana 971 - dovody vid vyssie.
Ako vieš, že modernizácia a cena 945A bude na úrovni 971? Lebo si to myslí Julesák ? Máš úplnú pravdu, jednotková modernizácia x 971 výjde na to isté ako jednotková modernizácia dvoch 945A. Prečo ? Lebo chcem aby tak vyšla. Neberme v úvahu, že sa jedná o inú konštrukciu, materiál, tzv. množstevnú zľavu a iné. A ktoré TTD má 945A lepšie ako 971 ? Len tu nezačni písať ponor, alebo "neviditeľnosť", prípadne rýchlosť. Lebo v prvom sú zhodné, v druhom bez reálneho zdroja a v treťom nepodstatná veličina pokým tam nie je rozdiel extra významný, hlavne pri zohľadnený hrozieb.
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6042
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od Polarfox »

Já do problému nevidím detailně, ale to co tu podotýká rabo má svojí logiku, protože s různými prohlášeními a parametry je třeba pracovat opatrně a v kontextu. Značná část vojenských projektů několikrát změní podobu a termín, je nutno vzít v potaz celkovou situaci a podobné projekty. Dále není opravdu modernizace jako modernizace! (někdy se tak označuje opravdový radikální zásah, jindy jsou to změny na úrovni obyčejné údržby) a ne vždy obvykle zažité schopnosti odpovídají realitě (spousta válečných plavidel nese toto a toto, ale skutečnost je jiná). Osobně bych taktéž nepodléhal optimistickým prohlášením a nejideálnějším verzím.
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od Julesak »

rabo píše:Si robíš srandu ? Už zhruba od druhej polky 90. rokov je Ruské VMF hlavne papierové. O čom boli tie vzdychy, že VMF je v rozklade,keď majú také množstvo ponoriek.Jasné, že ich majú funkčné v počte väčšom ako 5. To bol len príklad, že pri dnešnom ohrození by im kľudne stačilo mať len 5 plávajúcich na moriach nič viacej. To to nejdem rozoberať, to je skôr geopolitika.
No, dnes je si myslím VMF už niekde inde než v druhej polovici 90-tych rokov. Keď má nejakú loď v oprave, dá sa čakať že ju aj dostane späť.
Z tohto pohľadu je každé námorníctvo z veľkej časti papierové, keďže nikdy nemôže nasadiť celú svoju tabuľkovú zostavu. VMF vo svojom najhoršom období bol ale naozaj extrém.
rabo píše:Už som to písal vyššie, nikdy na ich palube nebol a nikdy z nej nebol ani vystrelený skúšobne. Nemal byť prečo. 945 boli projektované na boj s ponorkami a loďami súpera. Až 971 dostala schopnosť pôsobenia proti pobrežiu a to za cenu drahého skúšania. Prečo by na 945A zase draho skúšali Granat, keď boli radi, že aspoň v pôsobení proti ponorkám dosiahli úroveň 971 a to ja za cenu rozsiahlej prestavby ponorky 945A. Okrem toho, už v čase ukončenia skúšok 945A, bola rozbehnutá mnohopočetná výroba ponoriek 971, ktoré boli na túto zbraň odskúšané a prispôsobené. Netreba zabúdať na fakt, že to, že koncom 80. rokov bežala sériová výroba 945A nebol dôsledok jej unikátnej konštrukcie, ale toho, že bolo objednaných ešte koncom 70. rokov 6ks. Piata 945AB, napriek tomu, že už by bola pravdepodobne na celkom slušnej úrovni, bola nedokončená, začiatkom 90. rokov daná do zberných surovín. Aj 949, 941 atď. majú 533mm a sú z nich odpaľované Granaty ? Arten by napísal, že prečo nie, ale...
V poriadku, o tom sa nejdem hádať.
rabo píše:No len otázkou je, čo získajú modernizáciou dvoch 945A a čo niekoľkých 971 ?Ak budú chcieť dostať modernizované 945A do úrovne modernizovanej 971, tak jednotková cena bude hovoriť v prospech väčšieho počtu 971. Ale to to sa už točíme dokola. Počkám si čo vlastne z tej modernizovanej 945A vlastne bude. To najoptimistickejšie, že atomová 877, ani nie 677.
Získajú dve relatívne moderné ponorky. Čo pre dnešný VMF nie je málo. Iste, myslím si že jednotková cena modernizácie bude priaznivejšia u Projektu 971. Samozrejme neočakávam modernizáciu Projektu 945A na spôsob "72 x Kalibr", to určite nie. Skôr nový alebo vylepšený sonar, BIUS, výsuvné systémy, nová výzbroje (torpéda, Kalibr :D ). Proste čo najviac muziky za čo najmenej peňazí.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od rabo »

No, dnes je si myslím VMF už niekde inde než v druhej polovici 90-tych rokov. Keď má nejakú loď v oprave, dá sa čakať že ju aj dostane späť.
Z tohto pohľadu je každé námorníctvo z veľkej časti papierové, keďže nikdy nemôže nasadiť celú svoju tabuľkovú zostavu. VMF vo svojom najhoršom období bol ale naozaj extrém.
Vďaka "len" opravám sa z toho najhoršieho dostali,ale chýbajúca modernizácia udržiava loďstvo len na úrovni 90 rokov so samozrejmím odpočtom vyradených lodí. Ruské VMF je inde ako v 90. rokoch, ale tiež len papierovo, moderné lode/ponorky sú ešte len v štádiu nepatrného zavádzania a aj to "zjednodušených" strojov - 22380 / prává loď je taký skúšobný stroj /, 955 / prvé tri lode postavené z nedokončených 971/,atď. Všetko staršie dostalo len havarijné opravy, žiadne modernizácie. Rusko je stále technologicky na úrovni začiatku 90. rokov.
Získajú dve relatívne moderné ponorky. Čo pre dnešný VMF nie je málo. Iste, myslím si že jednotková cena modernizácie bude priaznivejšia u Projektu 971. Samozrejme neočakávam modernizáciu Projektu 945A na spôsob "72 x Kalibr", to určite nie. Skôr nový alebo vylepšený sonar, BIUS, výsuvné systémy, nová výzbroje (torpéda, Kalibr ). Proste čo najviac muziky za čo najmenej peňazí.
Hmm, lenže 945A nemjú byť zmodernizované teraz, ale boh vie kedy a ako, preto sa o nich dá ťažko rozprávať ako o potrebách dnešnej doby. Ak sa tam má spraviť riadna oprava a modernizácia na nové systémy ,tak nevylezú z lodeníc za menej ako 4-5 rokov a to som optimista, nakoľko pre tento typ ponoriek to chce špeciálne "zaobchádzanie" a nie to, na čo boli doteraz lodenice pri opravách a hlavne možnej modernizácii ponoriek pripravené. Prečo majú byť dve modernizované ponorky 945A na rovnakej úrovni ako modernizované 971 ?
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od rabo »

Nedávno sme tu spomínali torpédoborce 956 a ich problémy s motorom. V decembri bol podpísaný kontrakt s "OAO Kirovskij zavod" na modernizáciu motora pre "Burnyj" a tento rok pre ďalší, nie je uvedené ktorý. Je to dosť prekvapivé, nakoľko v prípade 956 sa o modernizácii nikde nič nepísalo a je tu zrazu kontrakt na dva a práve v tej najpálčivejšej oblasti - motor. Nič výrazné to nemusí znamenať, len to o čom je tu už dlhšiu dobu debata v oblasti ponoriek - predĺženie schopnosti plávať, pokým ich nenahradia iné stroje. V prípade 956 sú to 22380 respekt. 22350.
Odpovědět

Zpět na „Námořnictvo“