
http://stojizato.sme.sk/c/6754254/je-tu ... tisek.html
Upravil Skelet
Moderátor: Bleu
A to by se prokázalo jak?Mirek58 píše:Stuko, umíte si představit ten malér,kdyby se zjistilo, že Turinské plátno je pravé a opravdu halilo Ježíše?
Jak to vyrobyl? Ufoni nebo martani? Mrtvola tam nějaká nade vší pochybnost byla, ale vyjádřím se víc až se přectu ty ofiko zprávy za posledních 40let nebo kolik. Pak budu moudřejší. Pro sebe si připouštím v podstatě jakoukoliv možnost.Stuka píše:Plátno bylo zkoumáno a pochybnosti nejdřív nebyly - že je ze 13.století. Potom ale toto zkoumání zpochybnily, jak už to bývá.
Já osobně si ale myslím, že samozřejmě jde o podvrh. Viděla jsem pár dokumentů a četla pár článků, a podle nich si lze udělat celkem jasný obrázek a není třeba příliš pochybovat o tom, že v době kdy se jako na běžícím pásu vyráběly zaručeně pravé hřeby nebo dřevěné třísky z Kristova kříže, nebo kapky jeho krve atd. nějaký koumák vyrobil na starém plátnu obraz idylické kristovy tváře a tvar těla a jeho zranění - podle učení křesťanů. Takto vznikl další zázračný artefakt a lákal lidi do kostela, kde byl umístěn. Byl to biznis a reklama jako hrom. Poutníci se hrnuli a penízky pršeli. Sláva a věhlas kostela do celého světa. Tento podvrh ze středověku je "důkaz" nejen Kristovy fyzické existence ale i jeho nadpřirozených schopností, proto se legenda okolo něho pořád živí, i když církev se oficiálně nikdy o něm jako o relikvii nevyjádřila.
Na každém tedy záleží, jestli věří v pravost plátna nebo ne. Kdo chce v něho věřit, toho ani 50 zkoušek nepřesvědčí, že jde o podvrh a církvi daný stav vyhovuje.
Před velikonocemi se objevila zpráva, že profesor Giulio Fanti a jeho skupina z Padovské univerzity zkoumali opětovně vlákna z plátna, a zjistili, že jsou z let 300 p.n.l. až 400 n.l. Fanti je věřící, to třeba připomenout. Dobře si to hoch načasoval - před velikonocemi. Zkoumal stejná vlákna, která byla zkoumána v r. 1988 - jiná k dispozici nejsou. Většina se staví k jeho zkoumání skepticky. Víc: http://theshroudofturin.blogspot.sk/201 ... -show.html
A jak chceš z Turínského plátna dokázat existenci Ježíše Krista z Nazaretu? Radiokarbonová metoda ti může ověřit jen stáří plátna v řádech až několika desetiletí. To jest i kdyby určila období Ježíšova života, tak ti nedokáže že v ní byl zahalen po smrti Ježíš. Jediné co může tato metoda dokázat (a dokázala), že Ježíš nebyl plátnem přikryt, protože plátno je prostě o víc jak tisíc let mladšího data.Mirek58 píše:Skelet:
Jde hlavně o Ježíše, potvrzení jeho existence.
Tato by znamenala v budoucnu obrovský rozkol v systému křestanství.
Pokud by se prokázala jeho existence, tak potom nastoupí zcela legitimně otázka existence rodičů/konstrukce otec,syn a duch boží se zhroutí/.A znova se rozvine problematika existence Ježísových potomků, jako v minulosti, a následovnictví v otázkách víry.
Vůbec to nepokládám za malér. Pokud by se prokázala pravost plátna, nic se neděje. Pro ateistu by to byl důkaz, že Kristus existoval, což mnozí připouštíme i bez důkazu.umíte si představit ten malér,kdyby se zjistilo, že Turinské plátno je pravé a opravdu halilo Ježíše?
Otisk mohl být zfalšován. Nevíme přesně jakým způsobem, i když teď se mi zdá, že jsem kdysi viděla dokument, kde zkoušeli různými metody vyrobit otisk do plátna a že se jim to podařilo. No, možná se mýlím, už si to dobře nepamatuju. Zfalšování otisku mnozí připouštějí z důvodů o kterých jsem už psala. Významné artefakty křesťanství chybí (namátkou si teď ani na jeden nevzpomínám), tak se nějaký vyrobil. Turinské plátno je , myslím, nejvýznamnější artefakt křesťanství. Když tak mně opravte. Plátno samotné možná použili starší než ze 13.stol. Běžně se takhle falšovali staré obrazy. Vzalo se nějaké plátno malíře, který namaloval umělecky bezcenný obraz z období mistra, kterého chtějí zfalšovat a na toto plátno se namaloval ztracený obraz a vydával se za pravý. Např. známá aféra s Vermeerovými padělky. Znalci zkoumali plátno a zjistili, že pochází z doby Vermeera, dále zjistili, že i barvy jsou namíchané přesně podle toho, jak se tehdy dělaly, štětce také použily takové jak se tehdy používaly, no a potom stačí jenom odborná ruka padělatele a dílo se prodalo za originál.Mrtvola tam nějaká nade vší pochybnost byla,