Turínské plátno
Moderátor: Bleu
Re: Turínské plátno
Tak ti nevím, ale Ježíš měl být po otci Josefovi tesař (nebo zpracovatel dřeva, kamení, kovů, či výrobce zemědělských nástrojů - podle toho k jakému významu slova tekton se přikloníš), takže nelze očekávat žádného střízlíka. Určitě si od malička tvrdě máknul
No a co se stravy týče, tak minimálně proti jezení ryb nic neměl, když jimi nasytil davy, takže suchého vegoše taky nešlo očekávat.
No a co se stravy týče, tak minimálně proti jezení ryb nic neměl, když jimi nasytil davy, takže suchého vegoše taky nešlo očekávat.
Re: Turínské plátno
Lorde katarské hereze jsou v Evropě záležitostí století 12. a 13. rozhodně ne poloviny 14. Tak jaký protilék?
Mirek "Copánek a úprava vousů odpovídají židovským zvyklostem v dobách kolem přelomu našeho letopočtu."
Stuka - dnes o existenci piláta pochyb není - do 70tých let tyto pochyby byly tečka.
Lorde - veříš, že toohle scutum je 1757let starý?
Mirek "Copánek a úprava vousů odpovídají židovským zvyklostem v dobách kolem přelomu našeho letopočtu."
Stuka - dnes o existenci piláta pochyb není - do 70tých let tyto pochyby byly tečka.
Lorde - veříš, že toohle scutum je 1757let starý?
"Slepému neukážeš, hluchému nepovíš, debilovi nedokážeš..."
- Anonym -
Historie bude mít právo nárokovat si místo mezi znalostmi opravdu hodnými úsilí pouze tehdy, pokud nám místo pouhého výčtu postrádajícího souvislosti a prakticky i omezení umožní racionální řazení a postupnou srozumitelnost.
Marc Bloch, 1942
Re: Turínské plátno
Další výklad čekého výrazu pro povolání Josefa je -stavitel-. A údajně v této situaci žádný "lopata".
Takhle vypěstovaná muskulatura, vyžaduje trénink, nikoliv dřinu nádeníka, a hlavně příslušnou stravu ,ne tří nebo více let asketické stravy při "potulkách" o chlebu a vodě.
Takhle vypěstovaná muskulatura, vyžaduje trénink, nikoliv dřinu nádeníka, a hlavně příslušnou stravu ,ne tří nebo více let asketické stravy při "potulkách" o chlebu a vodě.
Re: Turínské plátno
Bleu, herezi udává zdroj, o intenzitě se přít nebudu, každopádně když už 12.století, tak plátno vytvořili v tom času, což sedí. Či plátno z té doby, malůvky o století starší. Prostě musel být silný důvod přinést ovečkám "důkaz".
Ostatně tady má taky jasno - Potvrzeno: Turínské plátno je podvrh
V roce 2002 kardinál Severino Poletti sdělil, že plátno nese skutečnou podobu Ježíše Krista. Proti tomuto tvrzení ale stojí několik argumentů. Jestliže církev o plátnu věděla tak dlouhou dobu, proč se o něm dlouhá staletí nezmiňovala? Lidský obličej je trojrozměrný, a tak by otisk musel působit přeci jen trochu rozplácle (zkuste si navlhčit obličej a ten zabalit do papíru). Místo toho otisk vypadá jako obraz.
http://polanecky.blog.idnes.cz/c/104869 ... odvrh.html
Mirku byl to vysoký urostlý muž, to je fakt. Klidně to mohl být třeba i padlý bojovník, z nějaké potyčky, války, kterého pak zřídili dle evangélia.
Kdyby chtěl někdo jiný zdroj. Plísně a mikroorganismy prý pocházejí z 1. století. Nejen, že jsou vlákna tak stará, ale komplexní tkací styl je typický pro 1. století v Samaří a Judei. A prý dokonce objevili pylová zrna na rubáši z rostlin, které rostou pouze v této části světa ... a rostou tam pouze na jaře, kdy byl ukřižován Jesus ...
http://afterlifeforums.com/content.php/ ... d-of-Turin
Tak jsem z toho trošku jelen, Stuka co Ty o tom soudíš ?
Ostatně tady má taky jasno - Potvrzeno: Turínské plátno je podvrh
V roce 2002 kardinál Severino Poletti sdělil, že plátno nese skutečnou podobu Ježíše Krista. Proti tomuto tvrzení ale stojí několik argumentů. Jestliže církev o plátnu věděla tak dlouhou dobu, proč se o něm dlouhá staletí nezmiňovala? Lidský obličej je trojrozměrný, a tak by otisk musel působit přeci jen trochu rozplácle (zkuste si navlhčit obličej a ten zabalit do papíru). Místo toho otisk vypadá jako obraz.
http://polanecky.blog.idnes.cz/c/104869 ... odvrh.html
To je možný, ale z čeho to je vyrobený? Něco jiného je konzervovaná kůže a dřevo. A něco jiného kus hadru. Toho se časem chytnou plísně, rozpadne se, atd.Lorde - veříš, že tohle scutum je 1757 let starý?
Mirku byl to vysoký urostlý muž, to je fakt. Klidně to mohl být třeba i padlý bojovník, z nějaké potyčky, války, kterého pak zřídili dle evangélia.
Kdyby chtěl někdo jiný zdroj. Plísně a mikroorganismy prý pocházejí z 1. století. Nejen, že jsou vlákna tak stará, ale komplexní tkací styl je typický pro 1. století v Samaří a Judei. A prý dokonce objevili pylová zrna na rubáši z rostlin, které rostou pouze v této části světa ... a rostou tam pouze na jaře, kdy byl ukřižován Jesus ...
http://afterlifeforums.com/content.php/ ... d-of-Turin
Tak jsem z toho trošku jelen, Stuka co Ty o tom soudíš ?
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turínské plátno
Já myslím, že se spíše ví, jak byl Ježíš ukřižován. Stačí se podívat, jak skončil sv. Petr, který se nechal ukřižovat hlavou dolů, tedy obráceně, než Ježíš. I když je fakt, že tento způsob byl doložen z apokryfních Skutků Petrových, které pochází z období kolem roku 200. O tomto neobvyklém způsobu ukřižování hovoří i Órigenés, Tertullianus a další prameny.Stuka píše:Ukřižování se dělalo na víc způsobů. Někdy i hlavou dolů. Pokud bylo hlavou nahoru, tak se ruce a nohy mohly přivázat. Hřeby nebyly nutné. Anebo se použily i hřeby. Často se mezi rozkrok dávala dřevěná opěrka, aby držela váhu těla. Nohy byly pokrčené, přivázané, hřeby se tedy mohly přibít i do nártu i do dlaní, nebo nad dlaně - váhu těla držela opěrka v rozkroku nebo pro nohy a taky provazy. Ruce se někdy vázaly nad rameno kříže a potom tělo držely ruce.
Způsobů ukřižování bylo mnoho. Jak byl Kristus ukřižován, nikdo neví. Pozdější zobrazení jsou de facto jenom představou umělce.
Re: Turínské plátno
Jsou to lepené vrstvy dreva, na vrchu je kuze a na ni platno.
tak jinak
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Thorsberg_Tunic.jpg tunika 4. století n.l.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Copti ... _83484.jpg tunika 6. století
fusekle egypt 4.. století
http://www.huffingtonpost.com/2013/03/2 ... 32431.html jedna tunika datované kolem roku 300
tak jinak
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Thorsberg_Tunic.jpg tunika 4. století n.l.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Copti ... _83484.jpg tunika 6. století
fusekle egypt 4.. století
http://www.huffingtonpost.com/2013/03/2 ... 32431.html jedna tunika datované kolem roku 300
"Slepému neukážeš, hluchému nepovíš, debilovi nedokážeš..."
- Anonym -
Historie bude mít právo nárokovat si místo mezi znalostmi opravdu hodnými úsilí pouze tehdy, pokud nám místo pouhého výčtu postrádajícího souvislosti a prakticky i omezení umožní racionální řazení a postupnou srozumitelnost.
Marc Bloch, 1942
Re: Turínské plátno
Dobrý, to si někdo musel schovávat. Nebo se to našlo zamražený v ledu? Koukám na video. To je trošku něco jiného, když k tomu nemůže vzduch. Fusekle z Egypta, tam je zase teplo. Ten rubáš by musel někdo ihned schovat do truhly, jenže ani církev se o tom dříve nezmiňovala, což však nemusí být směrodatné.
Re: Turínské plátno
Tak on Ježíš byl popisován jako muž vysoké a statné postavy .. takže jsme v tomhle tak nějak furt na mrtvém bodě
Re: Turínské plátno
Vysoká,statná postava, to ano, ale pokud byl Ježíš židovského původu, tak i logicky semitského typu. Tenkrát genotypy byly celkem stabilní, ne guláš jako ted.
Blízký východ byla sice obchodní křižovatka ,ale pouze obdobných typů lidí.
A známky po zranění odpovídají také pádu z koně a kousek vlečení po zádech/pád na jednu stranu, poté přetočení na záda/.Navíc postava z plátna má hezky vyrýsované lýtkové svaly, což chodec by měl lýtkový sval delší a ne tak vyrýsovaný.
Blízký východ byla sice obchodní křižovatka ,ale pouze obdobných typů lidí.
A známky po zranění odpovídají také pádu z koně a kousek vlečení po zádech/pád na jednu stranu, poté přetočení na záda/.Navíc postava z plátna má hezky vyrýsované lýtkové svaly, což chodec by měl lýtkový sval delší a ne tak vyrýsovaný.
Re: Turínské plátno
Dali si na tom záležet, pokud to je podvrh tak hodně zdařilý, žádnej blb to nedělal. Sukno fakt možná splašili taky starý.
Pak je tady jen možnost paranormálních jevů
Kdyby se v tom chtěl někdo pitvat vědecky, tak tady je o tom celý blog
http://shroudstory.com/
Včetně vědeckých metod, atd. Namátkou volný překlad ... u tkaniny se v průběhu času celulóza ve vláknech mění a snižuje. Čím více času, tím větší je změna. Na základě měření, z textilie neznámého stáří, některé parametry, které se vztahují na stupně změny, a porovnání s hodnotami stejně staré textilie známého věku. To by fungovalo, pokud by změny probíhaly při různých rychlostech v závislosti na několika faktorech. Stručně řečeno, degradace celulózy ... můžu zkusit zjistit, jestli jsou šaty nové nebo staré, pokud je nosí, roztrhané, vybledlé nebo zmačkané. Ale nemůžu správně odhadnout věk, pokud neberu v úvahu různé jiné faktory, jako je kvalita tkaniny, podmínky uložení...
Jakýsi Giulio Fanti o tom napsal "senzační knihu".
http://www.shroud.com/pdfs/Fanti-refl.pdf
http://www.dim.unipd.it/fanti/Shroud.htm
Pak je tady jen možnost paranormálních jevů
Kdyby se v tom chtěl někdo pitvat vědecky, tak tady je o tom celý blog
http://shroudstory.com/
Včetně vědeckých metod, atd. Namátkou volný překlad ... u tkaniny se v průběhu času celulóza ve vláknech mění a snižuje. Čím více času, tím větší je změna. Na základě měření, z textilie neznámého stáří, některé parametry, které se vztahují na stupně změny, a porovnání s hodnotami stejně staré textilie známého věku. To by fungovalo, pokud by změny probíhaly při různých rychlostech v závislosti na několika faktorech. Stručně řečeno, degradace celulózy ... můžu zkusit zjistit, jestli jsou šaty nové nebo staré, pokud je nosí, roztrhané, vybledlé nebo zmačkané. Ale nemůžu správně odhadnout věk, pokud neberu v úvahu různé jiné faktory, jako je kvalita tkaniny, podmínky uložení...
Jakýsi Giulio Fanti o tom napsal "senzační knihu".
http://www.shroud.com/pdfs/Fanti-refl.pdf
http://www.dim.unipd.it/fanti/Shroud.htm
Re: Turínské plátno
Kdyby někdo četl to, co sem dávám, tak by zjistil, že právě na základě zkoumání Fantiho jsem založila tohle vlákno. Je to v prvním odkazu a protože vím, že odkazy nikdo nečte, dala jsem to i do druhého příspěvku - podrobně. Viď:
K další debatě o fuseklích z Egypta a paranormálních jevech - se nemám proč vyjadřovat.
Zdravím
Dále sem Lord dal rekonstrukci postavy ježíše v 3D podle otisku v turínském plátně o níž jsem se předtím zmínila, že tuto rekonstrukci realizovali avšak to, co z ní vylezlo - neharmonizuje. Kdyby jste si všimli líp - zadní část těla je o dost robustnější než přední a nezapadá do přední, tudíž z toho vylézá nesouměrná postava a to také o něčem svědčí. Podle této rekonstrukce není možné určit, jakou měl ježíš (pokud jde o něho) postavu. Takže debata o jeho vzhledu na základě této rekonstrukce je bezpředmětná.Před velikonocemi se objevila zpráva, že profesor Giulio Fanti a jeho skupina z Padovské univerzity zkoumali opětovně vlákna z plátna, a zjistili, že jsou z let 300 p.n.l. až 400 n.l. Fanti je věřící, to třeba připomenout. Dobře si to hoch načasoval - před velikonocemi. Zkoumal stejná vlákna, která byla zkoumána v r. 1988 - jiná k dispozici nejsou. Většina se staví k jeho zkoumání skepticky. Víc: http://theshroudofturin.blogspot.sk/201 ... -show.html
K další debatě o fuseklích z Egypta a paranormálních jevech - se nemám proč vyjadřovat.
Zdravím
Re: Turínské plátno
Inu kolegové, mě osobně turínké plátno nehává klidným, jelikož co jsem pobral trochu rozumu nevěřím co se týká relikvií a to konkrétně křesťanských ničemu co církem tvrdí. Jelikož jsou na světě tři - zaručeně pravé - lebky svatého Vojtěcha a spousta dalších ostků svatých že jeden by musel mí třeba čelisti jak žralok aby se mu do nich všehno vlezlo, tak je to pro mě jen další, i když zajímavý padělek.
Pokud Ježíš existoval a zde naopak věřím že ano, byl popraven jako obyčejný lump. Byl uložen do hrobu a vstal zmrtvých. Když to tak má být , dobře. Ale kdo a proč by uchovával jeho roucho tak, že by se o něm dlouhá staletí nevědělo? A najednou legendy praví jak se stěhovalo a bla bal.
Jako symbol, beru to. Jako regulerní relikvii? Ó nikoli...
Pokud Ježíš existoval a zde naopak věřím že ano, byl popraven jako obyčejný lump. Byl uložen do hrobu a vstal zmrtvých. Když to tak má být , dobře. Ale kdo a proč by uchovával jeho roucho tak, že by se o něm dlouhá staletí nevědělo? A najednou legendy praví jak se stěhovalo a bla bal.
Jako symbol, beru to. Jako regulerní relikvii? Ó nikoli...
Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Re: Turínské plátno
Stuka od výkladu seš tady Ty, to se jinak nejde bavit, pokud tě to zajímá a chceš to rozvinout, musíš to lidem naservírovat na stříbrném podnosu.
Re: Turínské plátno
Pátrač: Jelikož jsou na světě tři - zaručeně pravé - lebky svatého Vojtěcha
Lebka sv. Vojtěcha je pravá jen jedna - to dokázal zkoumáním Emanuel Vlček na základě příbuznosti Slavníkovců a Přemyslovců.
Lepší příklad jsou úlomky pravého kříže. V Německu byl proveden výzkum, kde byly všechny tyto třísky zváženy a celková hmotnost vyšla na 4 tuny
Lebka sv. Vojtěcha je pravá jen jedna - to dokázal zkoumáním Emanuel Vlček na základě příbuznosti Slavníkovců a Přemyslovců.
Lepší příklad jsou úlomky pravého kříže. V Německu byl proveden výzkum, kde byly všechny tyto třísky zváženy a celková hmotnost vyšla na 4 tuny
Re: Turínské plátno
t.hajek - ale to já vím. Ale před těmito testy byly podle jejich majitelů pravé všechny. To značí, že dva znich celá staletí svým věřícím lhali. Proč by ohledně plátna měla být situace jiná?
Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Re: Turínské plátno
Obchod s ostatky a předměty svatých byl ve středověku výnosný biznis.
Když tomu ostatně kupující věřili, tak jenom blázen by je nepadělal a nevydělával na tom. Krom toho, každý kostel který vlastnil nějakou relikvii, měl potom i automaticky větší návštěvnost. Relikvie se dávaly do cenných a umělecky krásných schránek, které jsou samy o sobě úctu vzbuzující.
Pátrač má pravdu v tom, že nejvíc podezření vzbuzuje, že plátno se objevilo na scéně až tak pozdě, tj. v pol.14.století a šlechtic de Charny, který jej umístnil v novém chrámu nikdy nevysvětlil odkud ho vzal a posléze v boji zemřel. Ani v bibli , či jiných dokumentech se neuvádí, že plátno, do kterého byl kristus zahalen by vykazovalo nějaké zvláštnosti. Kdyby plátno mělo na sobě otisk těla, jistě by se o tom mezi křesťany zachovalo ústní podání, které by později někdo písemně zachytil.
Osobně si myslím, že to, že dnes nevíme zcela jasně vysvětlit, jak otisk vznikl, ještě neznamená , že vznikl působením nadpřirozených sil. Je mnoho mistrovských uměleckých děl (obrazů, soch atd.) u kterých nevíme přesně určit jakým výrobním postupem vznikla. Třeba jak barvu namíchali, udělali podklad, jakou slitinu použili atd.
Už jsem to zde uvedla, ale znova opakuji, že samotná církev je ve vyjádřeních o turinském plátnu opatrná. Samozřejmě spousta lidí i církevních hodnostářů věří, že je pravé, a to je právě stav, který církvi nejvíc vyhovuje a nejde jen o plátno. Každé náboženství je postaveno na tom, že se jeho podstata a mnoho věcí s ním spojených nedá dokázat ale ani vyvrátit. A tak lidi tápou a když tápat nechtějí a chtějí důkazy - je jim doporučeno, že víra důkazy nepotřebuje. Che.
Když tomu ostatně kupující věřili, tak jenom blázen by je nepadělal a nevydělával na tom. Krom toho, každý kostel který vlastnil nějakou relikvii, měl potom i automaticky větší návštěvnost. Relikvie se dávaly do cenných a umělecky krásných schránek, které jsou samy o sobě úctu vzbuzující.
Pátrač má pravdu v tom, že nejvíc podezření vzbuzuje, že plátno se objevilo na scéně až tak pozdě, tj. v pol.14.století a šlechtic de Charny, který jej umístnil v novém chrámu nikdy nevysvětlil odkud ho vzal a posléze v boji zemřel. Ani v bibli , či jiných dokumentech se neuvádí, že plátno, do kterého byl kristus zahalen by vykazovalo nějaké zvláštnosti. Kdyby plátno mělo na sobě otisk těla, jistě by se o tom mezi křesťany zachovalo ústní podání, které by později někdo písemně zachytil.
Osobně si myslím, že to, že dnes nevíme zcela jasně vysvětlit, jak otisk vznikl, ještě neznamená , že vznikl působením nadpřirozených sil. Je mnoho mistrovských uměleckých děl (obrazů, soch atd.) u kterých nevíme přesně určit jakým výrobním postupem vznikla. Třeba jak barvu namíchali, udělali podklad, jakou slitinu použili atd.
Už jsem to zde uvedla, ale znova opakuji, že samotná církev je ve vyjádřeních o turinském plátnu opatrná. Samozřejmě spousta lidí i církevních hodnostářů věří, že je pravé, a to je právě stav, který církvi nejvíc vyhovuje a nejde jen o plátno. Každé náboženství je postaveno na tom, že se jeho podstata a mnoho věcí s ním spojených nedá dokázat ale ani vyvrátit. A tak lidi tápou a když tápat nechtějí a chtějí důkazy - je jim doporučeno, že víra důkazy nepotřebuje. Che.
- Vlastimil Čech
- štábní praporčík
- Příspěvky: 594
- Registrován: 3/12/2012, 16:49
- Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.
Re: Turínské plátno
Údajně dokonce zjistili krevní skupinu skvrny na tom plátně... AB+...
Re: Turínské plátno
Tak to má Turinské plátno problém se svým postavením reliqie. Krevní skupina AB je údajně stará jen asi 1000let.
- Vlastimil Čech
- štábní praporčík
- Příspěvky: 594
- Registrován: 3/12/2012, 16:49
- Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.
Re: Turínské plátno
A to jsem se holedbal příbuzenstvím ... mám ji totiž taky...
Re: Turínské plátno
Čech:
Jé taky byl tvůj pra.......pra předek stepní lupič?
Jé taky byl tvůj pra.......pra předek stepní lupič?