Messerschmitt Bf 109
Moderátor: Hans S.
Re: Messerschmitt Bf 109
Pokud jde o výkony Bf 109, doporučuji tyto stránky - http://kurfurst.org/
Jsou tam testy "káčka" i materiály o motorech.
Jsou tam testy "káčka" i materiály o motorech.


Re: Messerschmitt Bf 109
Nemá tu prosím někdo z befologů tady tuhle knížku o stodevítce? Nebo možnost sehnat z ní pár stránek?
Re: Messerschmitt Bf 109
DB 605 AS byl o něco málo výškovější ( Volldruckhöhe 7,8 km vs. 7,6 km u DB 605D).Saburo píše:Prosím o odkaz, či vyjasnění rozdílů mezi jednotlivými verzemi DB-605. Já měl za to, že DB-605AS/ASM vznikl přidáním kompresoru z motoru DB-603 k DB-605A/AM a DB-605D vznikl dalšími (kterými?) úpravami DB-605A(M).
Dále mám jakousi publikaci na Bf 109K a v ní není dána odpověď na otázku letových výkonů, jako důvod je uvedeno něco jako že to vlastně už nikoho nezajímalo??? Údajně měli být více/méně stejné jako u Bf 109G-10???
Jde mi o odstavec BF vs. P-51, zvláště K-4
"Proti Bf 109 K-4 se situace radikálně změnila. Krom drobné převahy okolo 3500 m byl Mustang až do výšek okolo 10 000 m pomalejší"
Na základě čeho toto?
Díky.
DB 605 D se hlavně liší od DB 605 AS přepracovaným olejovým vedením. Z vnějšku snadno rozpoznatelný (tedy např. rozpoznání G-14/AS od G-10) podle dvou boulí kryjících nové potrubí odsávacích pump.

Rychlost třeba na již zmiňovaném Kurfurst.org : http://www.kurfurst.org/Performance_tes ... geschw.jpg
Jak na tom byly rychlostně Mustangy víš líp ty než já.
Mr. Rall, what was the best tactic against the P-47?
Against the P-47? Shoot him down!
Against the P-47? Shoot him down!
Re: Messerschmitt Bf 109
Spousta skvělých informací, až se v nich trochu topím. Co hledám jsem v té záplavě nenašel, tak se rovnou zeptám. Werknummer 244009. Je to Messerschmitt, nebo jiné letadlo?Farky píše:Pokud jde o výkony Bf 109, doporučuji tyto stránky - http://kurfurst.org/
Jsou tam testy "káčka" i materiály o motorech.
Re: Messerschmitt Bf 109
Nevím co to je, ale vím co to není - není to Bf 109 ani Fw 190. Vůbec netuším jaký typ měl přidělenou sérii 244xxx. Napadá mě jiná věc, není to překlep? Pokud by šlo o Werknummer 144009, pak by to byl Ju 88. Jsem si jistý že ti s tím dokáží poradit tady - http://forum.12oclockhigh.net/ a nebo zde - http://www.lwag.org/forums/ .elefen píše:Werknummer 244009. Je to Messerschmitt, nebo jiné letadlo?


- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Messerschmitt Bf 109
Tak výrobní série tedy v hlavě vážně nenosím 

- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Messerschmitt Bf 109
skôr nejaká kontrola geometrie... je to pomerne blízko koreňa krídla, zbrane sú ďalej.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Messerschmitt Bf 109
Tipnul bych si, že je to kamera v aerodynamickém krytu. Na klasický fotokulomet je to sice až moc velké, ale zas je to statší mezek takže kdo ví. Nebo se prostě točil nějaký film...



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Messerschmitt Bf 109
Hmmm...někde už jsem to viděl, ale na letadle to nebylo...když si vzpomenu, nebo to uvidím znovu, řeknu.
Re: Messerschmitt Bf 109
Já se tady trošku pochlubím svou skoro hotovou palubkou F4. Stála mě 3 roky života
Zatím chybí warnlampe paliva, ale už se na ní pracuje. Něco jsou kopie, ale schválně neřeknu co - můžete tipovat. Ale počítám, že kdo má nakoukáno, pozná to na první pohled. Sama deska je vyříznutá z hliníku a bohužel nemá zvednuté okraje, jak by měla mít. Ale uvažuju, že ji stejně celou zbořím a předělám na G2, na kterou si nechám desku odlít. Teda jestli seženu výkres - zatím jednám. Tím nenápadně naznačuji, že kdyby ho někdo třeba měl k dispozici...
Jo a že ty kontrolky kanonů tam nepatří vím...ale nedokázal jsem odolat.


Zatím chybí warnlampe paliva, ale už se na ní pracuje. Něco jsou kopie, ale schválně neřeknu co - můžete tipovat. Ale počítám, že kdo má nakoukáno, pozná to na první pohled. Sama deska je vyříznutá z hliníku a bohužel nemá zvednuté okraje, jak by měla mít. Ale uvažuju, že ji stejně celou zbořím a předělám na G2, na kterou si nechám desku odlít. Teda jestli seženu výkres - zatím jednám. Tím nenápadně naznačuji, že kdyby ho někdo třeba měl k dispozici...


- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Messerschmitt Bf 109
Super 

Re: Messerschmitt Bf 109
Díky Hansi. Vidíš, k té plynové přípusti, co jsme byli spolu měřit, jsem se ještě ani nedostal, akorát jsem si to rozkreslil.
Taky sháním pedály, tak kdyby někdo o nějakém věděl, tak mi prosím dejte vědět. Stačil by mi jeden půjčit na odlití, slévárnu už mám domluvenou. Stačila by i nějaká kopačka.
Taky sháním pedály, tak kdyby někdo o nějakém věděl, tak mi prosím dejte vědět. Stačil by mi jeden půjčit na odlití, slévárnu už mám domluvenou. Stačila by i nějaká kopačka.
Re: Messerschmitt Bf 109
Trochu to tu oživím, i když jen dotazy - kdo to ví, odpoví. Vezmu je popořadě:
1) Kde se přepínal automatický a manuální režim nastavení sklonu vrtulových listů - - mohl by to být přepínač na obrázku označený šipkou 2 ?
2) Dál by mě zajímalo, jak fungovalo zobrazení nastavení polohy klapek - tedy přístroj označený šipkou 1 - bylo to jen nějakým barevným terčíkem v tom malém okýnku ?

3) Jak se ovládalo nastavení chladičů - tou pákou se otáčelo, nebo nějak tahalo...?

A poslední - nemáte někdo plán nebo aspoň nějaký nákres zavěšení pedálů - je tam těch hejblí nějak moc a ještě co na jedné straně začíná v jedné rovině, na druhé končí úplně jinde - působí to na mě jako obrázek od M.C. Eschera...

Příspěvky spojil a obrázky správně vložil Jarl.
1) Kde se přepínal automatický a manuální režim nastavení sklonu vrtulových listů - - mohl by to být přepínač na obrázku označený šipkou 2 ?
2) Dál by mě zajímalo, jak fungovalo zobrazení nastavení polohy klapek - tedy přístroj označený šipkou 1 - bylo to jen nějakým barevným terčíkem v tom malém okýnku ?

3) Jak se ovládalo nastavení chladičů - tou pákou se otáčelo, nebo nějak tahalo...?

A poslední - nemáte někdo plán nebo aspoň nějaký nákres zavěšení pedálů - je tam těch hejblí nějak moc a ještě co na jedné straně začíná v jedné rovině, na druhé končí úplně jinde - působí to na mě jako obrázek od M.C. Eschera...

Příspěvky spojil a obrázky správně vložil Jarl.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Messerschmitt Bf 109
Jop, to označené dvojkou by mohlo být stavění listů vrtule. Hodně se to podobá přepínači, který byl k tomuto účelu u Bf 109 B, C, D a E umístěn ještě na palubní desce. Myslím, že Bf 109 to asi nikdy neměl (!) na plynpáce tak, jako Fw 190. Jak a kde se ukazovala poloha klapek netuším.
Chladiče téměř určitě otáčením (pokud se nezměnil systém od Bf 109 E, což je nepravděpodobné) + někde musel jít zapnout termostat (plná automatika), ale netuším, kde. Mělo by to mít dvě páky, jedna na ovládání chladičů vody a druhá na ovládání chladiče oleje. Nicméně ruce do ohně za to nedám, nemám tohle éro probádané úplně do posledního šroubku
.
Chladiče téměř určitě otáčením (pokud se nezměnil systém od Bf 109 E, což je nepravděpodobné) + někde musel jít zapnout termostat (plná automatika), ale netuším, kde. Mělo by to mít dvě páky, jedna na ovládání chladičů vody a druhá na ovládání chladiče oleje. Nicméně ruce do ohně za to nedám, nemám tohle éro probádané úplně do posledního šroubku

Re: Messerschmitt Bf 109
Díky Hansi, aspoň něco.
K tomu stavění listů vrtule - v manuálním režimu se čudlem na plynové páce u 109 nastavovaly listy určitě (teda od F-ka výš, ty starší modely zase neznám skoro vůbec). Jen jsem nikde nemohl najít to přepínání mezi manuálním a automatickým režimem.
K tomu stavění listů vrtule - v manuálním režimu se čudlem na plynové páce u 109 nastavovaly listy určitě (teda od F-ka výš, ty starší modely zase neznám skoro vůbec). Jen jsem nikde nemohl najít to přepínání mezi manuálním a automatickým režimem.
Re: Messerschmitt Bf 109
1)Měl by to být on. Jinak se opravdu v manuálu nastavoval úhel vrtule na kolébkovém přepínači na přípusti.Klot píše:Trochu to tu oživím, i když jen dotazy - kdo to ví, odpoví. Vezmu je popořadě:
1) Kde se přepínal automatický a manuální režim nastavení sklonu vrtulových listů - - mohl by to být přepínač na obrázku označený šipkou 2 ?
2) Dál by mě zajímalo, jak fungovalo zobrazení nastavení polohy klapek - tedy přístroj označený šipkou 1 - bylo to jen nějakým barevným terčíkem v tom malém okýnku ?
3) Jak se ovládalo nastavení chladičů - tou pákou se otáčelo, nebo nějak tahalo...?
A poslední - nemáte někdo plán nebo aspoň nějaký nákres zavěšení pedálů - je tam těch hejblí nějak moc a ještě co na jedné straně začíná v jedné rovině, na druhé končí úplně jinde - působí to na mě jako obrázek od M.C. Eschera...
2) Tohle není ukazatel polohy klapek, ale trimu výškovky, tedy úhlu náběhu stabilizátoru (+2° až -6°). Byl k němu náhon řetězem od kola trimu, je to vidět i na tvé fotce. V tom okýnku byla čísla. Sorry, lepší fotku teď po ruce nemám.

Poloha klapek měla jen nakreslenou stupnici na levé vztlakové klapce.
3)Točilo se, je v tom i zapnutí automatu. Na té fotce je i vidět táhlo k přerušení okruhu pravého chladiče.
Na ty pedály se ještě podívám.
Mr. Rall, what was the best tactic against the P-47?
Against the P-47? Shoot him down!
Against the P-47? Shoot him down!
Re: Messerschmitt Bf 109
Je to kamera označovaná ESK 2000. Byla schopná udělat 2000 snímků. Používala se při cvičných střelbách.
Bf 110 je používali jako fotokulomet, ty na ně měli dostatek místa v čumáku.
Mr. Rall, what was the best tactic against the P-47?
Against the P-47? Shoot him down!
Against the P-47? Shoot him down!