Kerbal Space Program
Moderátor: jarl
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1366
- Registrován: 9/10/2011, 19:03
Re: Kerbal Space Program
Už se na něm pracuje viz. : http://forum.kerbalspaceprogram.com/sho ... WIP-Skylon
Re: Kerbal Space Program
Mohl by mi někdo poradit, jak propojit nádrže? Shodou okolností jsem si chtěl včera postavit "něco-jako-skylon" a ať jsem spojoval nádrže trubkama jakkoliv, vždycky motory vyčerpaly palivo jen z křídelních "gondol" (taky nádrže), kde byly ty motory upevněné. Musí být vždycky trubky propojené přímo s motorem? Dal jsem oranžovou nádrž, pak kokpit, pak zase nádrž a na křídlech menší nádrže s motory. Rozvržení podobné, jako má skylon.
"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
-Helena de Farkas
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1366
- Registrován: 9/10/2011, 19:03
Re: Kerbal Space Program
Nejsem si jistý, ale nebude problém v tom, že jeden typ nádrže je na "letecké" palivo a ten druhý použitý tip nádrž na "raketové" palivo? 

Re: Kerbal Space Program
To ne, na tohle už jsem přišel předtím
Mám na letadle jen raketové motory a raketové palivo.

"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
-Helena de Farkas
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
Problém bude zrejme v tom, ako "vysoko" je ktorá časť umiestnená. Pasívne prečerpávanie funguje smerom "zhora dolu" a "od okraja ku stredu". opaným smerom treba asi ťahať správne orientované trubky. Hoď prípadne niekam tvoj *.craft súbor.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Kerbal Space Program
Je to naprosto přesně tak, jak popisuje Alchymista.
Palivo samo teče přesně podle spojeného nádobí. To znamená, pokud jsou nádrže buď na sebe, nebo jsou spojeny kusem, který má v popisu "fuel crossfeed capable", tak se přemístí ve směru tížnice (obecně tedy dolů, ale když běží nějaký motor, tak...), no a pokud máš větší a menší nádrž spojenou, tak teče tak, aby naposled bylo tam, co je "dolní" dno. Šmarjá, co já se s tím natrápím...
Pokud chceš čerpat nahoru, musíš tam dát tu žlutou toubelku. A ve správném směru
Vůbec, takové fyzikální vychytávky jsou v KSP naprosto úžasné - s něčím takovým by si klidně mohli vytřít - ale to ne, když Newtonovskou, tak se vším!
Nádrže na jet a raketové lze taky spojit, a přečerpávají v pohodě, jen ta na jet fuel neobsahuje okysličovadlo, takže potom něco chybí a něco přebývá.
Palivo samo teče přesně podle spojeného nádobí. To znamená, pokud jsou nádrže buď na sebe, nebo jsou spojeny kusem, který má v popisu "fuel crossfeed capable", tak se přemístí ve směru tížnice (obecně tedy dolů, ale když běží nějaký motor, tak...), no a pokud máš větší a menší nádrž spojenou, tak teče tak, aby naposled bylo tam, co je "dolní" dno. Šmarjá, co já se s tím natrápím...

Pokud chceš čerpat nahoru, musíš tam dát tu žlutou toubelku. A ve správném směru

Vůbec, takové fyzikální vychytávky jsou v KSP naprosto úžasné - s něčím takovým by si klidně mohli vytřít - ale to ne, když Newtonovskou, tak se vším!

Nádrže na jet a raketové lze taky spojit, a přečerpávají v pohodě, jen ta na jet fuel neobsahuje okysličovadlo, takže potom něco chybí a něco přebývá.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
A preto som si urobil pre "turboreaktívne boostery" malé, placaté, asi "40 jednotkové" nadrže len na palivo. Funguje to obstojne - nádržka je priamo nad motorom a nad ňou je ešte normálna (200 jednotiek) nádrž paliva a okysličovadla. Turboreaktívny motor vydrží pracovať do výšky cca 18000, potom mu už silne klesne výkon a treba ho odhodiť (najneskôr v 19000, inak mechjeb zablbne a odkloní sa výrzne z plánovanej dráhy!). Za ten čas spotrebuje turboreaktívny motor cca 30-35 jednotiek paliva (podľa profilu letu).
Pre turboreaktívne boostre je potrebné najprv naštartovať turbomotory a držať raketu na rampe asi 8-10 sekúnd, najlepšie sledovať výkon motorov (stačí jedného) aby dosiahol ťah aspoň 100kN (strop je cca 115kN) a až potom otvoriť rampu a zapáliť raketové motory. Proste turboreaktívne motory nabiehajú do maximálneho ťahu pomaly a dlho. Pokiaľ to "uspěcháte", raketa vám môže spadnúť na zadok, čo je obvykle fatálne....
Vyriešil som aj problém "nevhodného osvetlenia" - bolo to napokon až smiešne jednoduché. Model som needitoval vôbec, takže odkazuje na pôvodné textúry *.mbm, a tie sú aj zväčša použité. Jediná textúra, ktorú som zmenil, je "color map" textúra, obvykle označená model000.mbm, ktorú som premenoval na model000.raw a pomocou irfanview previedol do png a následne normálne editoval, ostané textúry model00X.mbm som ponechal v pôvodnej podobe. Color map textúra však nemusí byť vždy len model000.mbm, takže do RAW treba obvykle previesť všetky textúry a v irfanview zistiť "tú správnu". Systém sa zrejme prednostne orientuje podľa mena, nie podľa prípony a poradí si aj s textúrov vo formáte png, pokiaľ má rovnaké meno, teda model000.png. Pôvodnú model000.mbm treba odstrániť alebo aspoň premenovať, aby ju systém "nenašiel"/"nevidel" - potom použije moju editovanú model000.png. Mierne sa pritom predĺži čas nahrávania pri štarte - odhadujem o sekundu za každých päť textúr png, ale presne som to nepočítal a nemeral.
Pre turboreaktívne boostre je potrebné najprv naštartovať turbomotory a držať raketu na rampe asi 8-10 sekúnd, najlepšie sledovať výkon motorov (stačí jedného) aby dosiahol ťah aspoň 100kN (strop je cca 115kN) a až potom otvoriť rampu a zapáliť raketové motory. Proste turboreaktívne motory nabiehajú do maximálneho ťahu pomaly a dlho. Pokiaľ to "uspěcháte", raketa vám môže spadnúť na zadok, čo je obvykle fatálne....
Vyriešil som aj problém "nevhodného osvetlenia" - bolo to napokon až smiešne jednoduché. Model som needitoval vôbec, takže odkazuje na pôvodné textúry *.mbm, a tie sú aj zväčša použité. Jediná textúra, ktorú som zmenil, je "color map" textúra, obvykle označená model000.mbm, ktorú som premenoval na model000.raw a pomocou irfanview previedol do png a následne normálne editoval, ostané textúry model00X.mbm som ponechal v pôvodnej podobe. Color map textúra však nemusí byť vždy len model000.mbm, takže do RAW treba obvykle previesť všetky textúry a v irfanview zistiť "tú správnu". Systém sa zrejme prednostne orientuje podľa mena, nie podľa prípony a poradí si aj s textúrov vo formáte png, pokiaľ má rovnaké meno, teda model000.png. Pôvodnú model000.mbm treba odstrániť alebo aspoň premenovať, aby ju systém "nenašiel"/"nevidel" - potom použije moju editovanú model000.png. Mierne sa pritom predĺži čas nahrávania pri štarte - odhadujem o sekundu za každých päť textúr png, ale presne som to nepočítal a nemeral.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
Tak jsem si zas nainstaloval demo a kupodivu funguje, jenže do ní nejdou přidat mody... Ach jo 




"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1366
- Registrován: 9/10/2011, 19:03
Re: Kerbal Space Program
Použij tohle: http://kerbalspaceport.com/ksp-mod-admin/ S pomoci tohoto prográmku snadno přidáš i odebereš pluginy.kopapaka píše:Tak jsem si zas nainstaloval demo a kupodivu funguje, jenže do ní nejdou přidat mody... Ach jo
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
Silne pochybujem, pretože v demo, ktoré mám (exe verzia 4.0.1.62181) to vyzerá tak, že diely v demo sú zakódované natvrdo a ďalšie sa pridať nedajú. Njn, dajú ti okoštovať jeden bombónik a ukážu, že majú celú krabicu - lenže tá je už "za peniaze".
EDIT:
Demo Restrictions and changes:
Part loading limited to the 25 stock ones.
No Plugin loading.
SPH and Runway Facilities are unnaccessible.
Only one save profile allowed.
Cannot launch new flights if 3 or more are already in progress.
Kerbin, the Mun and the Sun are the only celestial bodies in the solar system.
Replaced the Spaceport button on the main menu with a button to order the full version.
Revised tutorials and scenarios to be compatible with the demo set of parts.
Removed the Station One and Mun Orbit scenarios as those require parts from the full version.
EDIT:
Demo Restrictions and changes:
Part loading limited to the 25 stock ones.
No Plugin loading.
SPH and Runway Facilities are unnaccessible.
Only one save profile allowed.
Cannot launch new flights if 3 or more are already in progress.
Kerbin, the Mun and the Sun are the only celestial bodies in the solar system.
Replaced the Spaceport button on the main menu with a button to order the full version.
Revised tutorials and scenarios to be compatible with the demo set of parts.
Removed the Station One and Mun Orbit scenarios as those require parts from the full version.
Naposledy upravil(a) Alchymista dne 25/7/2013, 10:37, celkem upraveno 1 x.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
Mimochodom - poznáte Orbiter?
http://orbit.medphys.ucl.ac.uk/
je Free, a oproti KSP má podstatne vernejšie modely a realistickejšiu simuláciu - so všetkými kladmi a zápormi z toho vyplívajúcimi.

je Free, a oproti KSP má podstatne vernejšie modely a realistickejšiu simuláciu - so všetkými kladmi a zápormi z toho vyplívajúcimi.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Kerbal Space Program
Znám, zkoušel. Kerbal je větší sranda 

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Kerbal Space Program
A priznajte sa teraz aké straty na životoch priniesli vaše projekty :-D
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
Zatiaľ nula z asi tuctu pilotovaných letov. Môj kozmický program je prevažne bezpilotný.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Kerbal Space Program
Vědomě jsem do kosmu bez možnosti návratu vystřelil asi dvě osoby + jednomu návratovému modulu jsem zapoměl přidělat padák a u jednoho jsem padák přidělal špatně = mezu modulem a padákem byl separační člen - padák se oddělil od modulu ještě v kosmu.Hektor píše:A priznajte sa teraz aké straty na životoch priniesli vaše projekty :-D

Teď už jsem ale hodný chlapec a ladím konstrukce raket pouze s družicemi.
Nebát se a nekrást!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1366
- Registrován: 9/10/2011, 19:03
Re: Kerbal Space Program
Hmm tak to asi budu působit jako sadistický vrah, ale moje "score" je něco kolem 130 kerbonautů.
Většina hrdinně zahynula na startovací rampě.

Re: Kerbal Space Program
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program

Skoro tak nějak - Kerbíci jsou ovšem neuvěřitelně odolní, posledně jsem zjistil, že osádka může z lodi vystoupit i na rampě, no, kutálel se až dolů a přesto přežil :)Podařilo se mi vypustit jakousi mapovací družici, ale jestli funguje, to už jsem nezjistil. Opravdu spoustě věcí nerozumím.



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
ISA-MapSat?
Naveď družicu na takmer polárnu dráhu (inklinácia 87-92°), kruhovú, vo výške cca 200-300km (doba obehu ideálne okolo 40 minút, ale nie presne 40), otvor okno malou ikonkou (s kružítkom) vľavo dole, zapni zapisovanie do PNG a do CSV a zapni zrýchlenie času cca 10x (nad 50x už satelit nefunguje). Za niekoľko hodín reálneho času sa vygeneruje výšková mapa planéty. Družica sníma "úzky pruh" terénu pod sebou a postupne tak mapu zostaví. Funguje to "automaticky", bezobslužne, ale musíte mať satelit stále ako aktívnu misiu - nemôžete robiť niečo iné. Ideálne je KSP minimalizovať - a nechať bežať na pozadí alebo aj cez noc/počas práce. Mapovanie je značne pomalé, Kerbin som mapoval cca 10 dní času hry (asi tak 120-150 obletov).
ISA Map Kerbin (skutočná veľkosť 2048x1024 png)
ISA Map Mun (skutočná veľkosť 2048x1024 png)

Naveď družicu na takmer polárnu dráhu (inklinácia 87-92°), kruhovú, vo výške cca 200-300km (doba obehu ideálne okolo 40 minút, ale nie presne 40), otvor okno malou ikonkou (s kružítkom) vľavo dole, zapni zapisovanie do PNG a do CSV a zapni zrýchlenie času cca 10x (nad 50x už satelit nefunguje). Za niekoľko hodín reálneho času sa vygeneruje výšková mapa planéty. Družica sníma "úzky pruh" terénu pod sebou a postupne tak mapu zostaví. Funguje to "automaticky", bezobslužne, ale musíte mať satelit stále ako aktívnu misiu - nemôžete robiť niečo iné. Ideálne je KSP minimalizovať - a nechať bežať na pozadí alebo aj cez noc/počas práce. Mapovanie je značne pomalé, Kerbin som mapoval cca 10 dní času hry (asi tak 120-150 obletov).
ISA Map Kerbin (skutočná veľkosť 2048x1024 png)


ISA Map Mun (skutočná veľkosť 2048x1024 png)




Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
Eh, tak na to nemám trpělivost 
Družice už je stejně bez paliva a na nějaké šílené dráze - Mechjeb mi totiž nefunguje a na nějaké přesnější navedení moje ruce nestačí...
Poslední pokus s pilotovanou lodí ( ještě šílenější dráha
) skončil s neplánovaným vypuštěním pilotované minidružice - ano, Kerbonaut se mi po výstupu natolik vzdálil od lodi, že sem ho už nedokázal vrátit 
Radši sem to vypnul, ať ho nemám na svědomí...
Asi to balím...

Družice už je stejně bez paliva a na nějaké šílené dráze - Mechjeb mi totiž nefunguje a na nějaké přesnější navedení moje ruce nestačí...
Poslední pokus s pilotovanou lodí ( ještě šílenější dráha


Radši sem to vypnul, ať ho nemám na svědomí...
Asi to balím...



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"