Túto tvoju úvahu zaradím do "konšpiračných teorií".Myslím že to tak nie je .Skrátka sú tam technické problémy ktoré sa zatial nepodarilo odstrániť a preto to ešte nieje životaschopné.Tá ČVUT nepotrebovala miliardy a vyrobila funkčný prototyp.Mirek58 píše:Největší problém podle mne bude v samotném automobilovém průmyslu.
Lineární spal. motor ve spojení s el.generátorem je geniální ve své jednoduchosti, ale doslova průser pro kapitál a zaměstnanost.
Jak se na tento druh pohohu dívají investoři, kteří do výroby klasických motorů, převodovek, ložisek nacpali biliony, jak se na toto "mimino" dívají politici?
Vždyt v okamžiku zahájení výroby se stanou zbytečnými stroje ve fabrikách min z 50%. A zaměstnanci? Ti ze 70%( dosad si možnosti 3D tiskáren).
Ano, vývoj je zapotřebí od počátku, výpočty, testy, ale vznětový motor na tom byl stejně ( první měl vnější kompresor).
Mám takový divný pocit, že tohle "mimino" jde přímo po krční tepně dosavadního světového strojírenství.
A proto se zatím všichni snaží o jeho zadupání.
Jen bude sranda, až se toho někdo chopí( hodí do projektu potřebné miliardy), ten ovládne svět.
Že tie konšpiračné teorie neexistujú sa dá dokázať na analógii, ktorú sem tam rád používam.Firma NSU a Mazda sa cca 50 rokov trápili s Wankelovým motorom a investovali miliony.Auta s tým motorom sa aj sériovo vyrábali ,ale aj tak ho "klasika" vytlačila na smetisko dejin. Keby bol nejaký principiálne nový motor, ktorý by zrazu mal podstatne lepšie parametry,tak sa určite najde aspoň jeden výrobca,ktorý by ho začal vyrábať(možno pre armádu) a potom už by sa to šírilo lavinovite z dôvodu konkurencieschopnosti.
Preto na rôzne elektrolizéry,pohon na vodu,pseudoadiabatické motory neverím.
Zober si ako digitálna fotografia vytlačila klasickú fotografiu.Nikto sa nepýtal firmy Kodak,Agfa alebo Polaroid či s tým súhlasí alebo či niekto príde o zamestnanie.