PAK FA (Su-57)
Moderátor: Julesak
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
to by príliš neprekvapilo - je to výzbroj pre plus-minus dve bojové letky a pár kusov vyslovene na testy. Teda asi toľko, koľko treba pre prepracovanie súčasnej a rozpracovanie budúcej taktiky efektívneho bojového použitia v rôznych podmienkach.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
K tým protoypom, je plánovaná aj palubná verzia?
Pre Kuznecova sa vraj (HPM) navrhovala aj AWACS verzia Su-27 ako náhrada JAK-44E mohol by byť T-50 ešte viac radaroví a plniť túto funkciu?
Bude sa v rusku používať aj dvojmiestna verzia? Po skúsenostiach so Su-30 by to bolo logické.
Objavili sa nejaký záujemcovia mimo Ruska a Indie?
Pre Kuznecova sa vraj (HPM) navrhovala aj AWACS verzia Su-27 ako náhrada JAK-44E mohol by byť T-50 ešte viac radaroví a plniť túto funkciu?
Bude sa v rusku používať aj dvojmiestna verzia? Po skúsenostiach so Su-30 by to bolo logické.
Objavili sa nejaký záujemcovia mimo Ruska a Indie?
Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
Do roku 2020- 2025 sa palubná verzia (FFGA, bude ju robiť Indický HAL v kooperácii) neobjaví, TAKR Kuznecov momentálne prezbrojuje na MiG-33/29KUB tak nebudú o pár rokov meniť na nový palubný typ. Na zemi sa zatiaľ s dvojmiestnym strojom nepočíta, na to je tam ten spomínaný digitálny "co-pilot" s umelou inteligenciou. Inak by sa zmenšil min. dolet(menšie trupové nádrže) a o "niečo"(tak 400 kg) aj užitočná nosnosť. Ale je možné že urobia pár spáriek pre nácvik"šílenej" supermanévrovateľnosti akú predviedlol S.Bogdan na MAKS-e 2013.
K záujemcom - Hlavne Brazília. Istý čas sa hovorilo dokonca o ponúknutí spolupráce na výrobe PAK FA a za Cháveza reálne snívala aj Venezuela, celkom potichu snívala aj "bývalá" Sýria ale to by Izrael rázne zatrhol. Už je to pasé.
Inak sa na ruských fórach hovorí o zavedení JAk-141 do sériovky, vidím však problém v ošetrení licenčných práv pretože komplet dokumentácia s prototypom bola riadne predaná do USA a výrazne postavila "na nohy" prototyp F-35
141-tka zrovna neovplýva nosnosťou ale nejaký prehľadový RL stredného dosahu by bol reálny, spracovanie dát na nosiči cez datalink, asi by to bolo lepšie ako terajšie Ka-31 včasnej výstrahy-
K záujemcom - Hlavne Brazília. Istý čas sa hovorilo dokonca o ponúknutí spolupráce na výrobe PAK FA a za Cháveza reálne snívala aj Venezuela, celkom potichu snívala aj "bývalá" Sýria ale to by Izrael rázne zatrhol. Už je to pasé.
Inak sa na ruských fórach hovorí o zavedení JAk-141 do sériovky, vidím však problém v ošetrení licenčných práv pretože komplet dokumentácia s prototypom bola riadne predaná do USA a výrazne postavila "na nohy" prototyp F-35

141-tka zrovna neovplýva nosnosťou ale nejaký prehľadový RL stredného dosahu by bol reálny, spracovanie dát na nosiči cez datalink, asi by to bolo lepšie ako terajšie Ka-31 včasnej výstrahy-
Naposledy upravil(a) absik dne 13/12/2013, 16:17, celkem upraveno 2 x.
Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
Prototyp B-35 určitě neee, protože ten vypadá úplně jinak
Navíc nejčastěji se mluví o tom, že byla prodána dokumentace na model Jak-43, který z Jak-141 vycházel. A jako další pochybuji, že by ruská vláda povolila prodej všech práv na Jak-141, tak aby se tento nikdy nemohl dělat na ruském území.
Ale zpět k Suchojům.. dost mě překvapuje, že se nechystá palubní verze Su-34?

Navíc nejčastěji se mluví o tom, že byla prodána dokumentace na model Jak-43, který z Jak-141 vycházel. A jako další pochybuji, že by ruská vláda povolila prodej všech práv na Jak-141, tak aby se tento nikdy nemohl dělat na ruském území.
Ale zpět k Suchojům.. dost mě překvapuje, že se nechystá palubní verze Su-34?



Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
skelet:
Späť k T-50 a ako to Rusi mienia vážne:
upravený text podľa posledných info
vzniká spoločnosť na výrobu PLRS R-77M, už vybavených s AESA navádzacími hlavicami, R-77M (izd.180) má byť základnou výzbrojou pre režim vzduch - vzduch (2x 4 ks v podtrupových pumovniciach, dosah 80 až 100 km). Vo vývoji je verzia R-77ME (izd.180BD) s náporovým motorom a dosahom 160 až 180 km.
http://vpk.name/news/101415_istrebitel_ ... etami.html
Pozn. Su-34 palubná by nemala význam, pri dolete cca 4000 km s výzbrojou + tankovanie za letu dosiahne hocktoré more v Európe a severe Ázie. A ak som písal o "uspatí" PAK DA, tak to neplatí pre PAUK DA o dolete cca 6000 - 10000km. Tak aj preto tie MiG-33 na lietadlovom nosiči.
(to U znamená Udarnoj -útočný/bombardovací)
Aale určite áno pretože prvý prototyp bol s toho doslova poskladaný o i. kompletný segmentový záves sklopnej zadnej trysky a dokonca aj použitia KM-36(však Italeri aby bola prvá tak postavila model len z fotografií prototypu a tú sedačku dala aj do modelu X-35 JSF, viz. No 1209).Prototyp F-35 určitě neee, protože ten vypadá úplně jinak
Späť k T-50 a ako to Rusi mienia vážne:
upravený text podľa posledných info
vzniká spoločnosť na výrobu PLRS R-77M, už vybavených s AESA navádzacími hlavicami, R-77M (izd.180) má byť základnou výzbrojou pre režim vzduch - vzduch (2x 4 ks v podtrupových pumovniciach, dosah 80 až 100 km). Vo vývoji je verzia R-77ME (izd.180BD) s náporovým motorom a dosahom 160 až 180 km.
http://vpk.name/news/101415_istrebitel_ ... etami.html
Pozn. Su-34 palubná by nemala význam, pri dolete cca 4000 km s výzbrojou + tankovanie za letu dosiahne hocktoré more v Európe a severe Ázie. A ak som písal o "uspatí" PAK DA, tak to neplatí pre PAUK DA o dolete cca 6000 - 10000km. Tak aj preto tie MiG-33 na lietadlovom nosiči.
(to U znamená Udarnoj -útočný/bombardovací)
Naposledy upravil(a) absik dne 16/12/2013, 12:30, celkem upraveno 3 x.
Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
Absik určitě neee, protože B-35 byl projekt těžkého bombardéru, létajícího křídla ze 40.let
s tím Su-34 máš pravdu, až později jsem si uvědomil, že útočná verze měla být odvozena od Su-33KUB

s tím Su-34 máš pravdu, až později jsem si uvědomil, že útočná verze měla být odvozena od Su-33KUB



Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
Asi tak, já jen nechápu ty co v tom vidí jen závody, jde o to že to co vyvíjejí teď (pro ně je dobře že na to neměli peníze před 10-15 lety bo technologie hlavně polovodičová elektronika a vše s tím spojené je dnes úplně někde jinde, než tenkrát a nemusí řešit kompromisy a mohou zavádět na zelené louce opravdu moderní zařízení). Jediný na čem to Rusům visí, jsou zas jen ty peníze, pokud ty budou mít (jako že mají), tak se vsaďte že zpoždění rok či dva je u takových projektů standart i na západěXawi3r píše:absik píše:Dodaný 5. prototyp je posledný zo série určenej na továrenské skúšky. Je plne vybavený AESA radarmi a do konca roka ukončí továrenské skúšky. 5-ty prototyp už obsahuje všetky zmeny podľa požiadaviek ktoré sa objavili v priebehu skúšok prvých 4 prototypov. Od roku 2014 začnú štátne skúšky a v januári 2016 bude vydaný protokol o uvolnení do (sériovej) výroby. Počas roka 2014 sa vyrobí 10 ks nultej série a výroba bude pokračovať aj počas r. 2015 tempom 1 ks mesačne pre výrobu cca 15 ks, určených na výcvik pilotov v skúšobnom a výcvikovom centre v Lipecku. Oproti pôvodným zámerom V.Putina a S.Ivanova tak má program PAK-FA sklz 1 až 2 roky.
http://www.nakanune.ru/news/2013/11/21/22332253/
starší odkaz na Lipeck http://arms-tass.su/?page=article&aid=80558&cid=25
Tak tomu snad nevěří ani ti největší optimisté5-tý prototyp je jen poslední z první várky prototypů. Pro státní zkoušky v příštím roce bude uvolněno několik z těchto prototypů. Momentálně se údajně pracuje na T-50-6-1,T-50-6-2 (létající) a T-50-7 (pro statické zkoušky). Pokud se jim podaří dokončit tyto tři kousky v příštím roce,tak to bude úspěch. Následovat mají poté ještě další tři prototypy a první předsériové kousky se dostanou do vzduchu nejdříve v roce 2016... Produkce finální verze T-50 s novými motory nezačne dle mě dřív, jak v roce 2020...
Nicméně se závěrem se dá souhlasit-program má přibližně dva roky zpoždění (což je dle mě u takových vývojových programů zcela běžné a pochopitelné).

Hektor píše:K tým protoypom, je plánovaná aj palubná verzia?

Teď okamžitě asi ne, dle mého, až pokud začnou stavět novou letadlovou loď by bylo záhodno spustit vývoj palubní verze. Bo na mezinárodní vojensko námořní výstavě v Petrohradě se objevil model budoucí nové ruské letadlové lodě na jehož palubě lze identifikovat MiG-29K a námořní verzi PAK-FA. Samozřejmě je to jen plán, ale v konstrukci letadla je na takové použiti jistě myšleno, proč by si měli přidělávat starosti do budoucna, že

http://www.aame.in/2013/07/naval-t-50-p ... -navy.html

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
No a to opozdenie je pre VVS dosť veľký problém, lebo modernizácia ich stíhacieho letectva stojí na zavedení pár desiatok kusov modernizovaných Su-27/30, Mig-29 a Mig-31 a na pár desiatok nových Su-35. Čím dlhšie sa bude oddaľovať zavedenie Paku,tak hrozí, že ešte dlhé roky budú najpočetnejšie stíhače vo VVS staré Mig-29 a Su-27, alebo sa objednajú ďalšie modernizované prípadne nové Su-35 a to zase znamená, že spolu s novými Pakmi bude mať Rusko ďalší typ/ typy ťažkých nových stíhačov.i kdyby měli 5 let zpoždění to není pro ně důležitý,
Neviem či som to napísal zrozumiteľne, napíšem to aj inak. Celé VVS má najväčší problém so stíhačmi. Cvičné - nové Jak-130, podpora poz. síl - modernizované Su-25SM, tak. bombardéry - nové Su-34. No a stíhače - modernizované Su-27/30SM, Mig-31BM, nové Su-35, Mig-29SMT. No proste kopec typov, málo kusov, drvivá priemernosť a ...chaos. Čím dlhšie bude zavedenie Paku trvať o to dlhšie bude aj trvanie chaosu. Ak budú chcieť zastaviť zastarávanie stíhačov a zavádzať ďalšie modernizované a nové stíhače, mimo Paku tak im hrozí, že nad Ruskom bude lietať v roku 2025 kľudne aj 4-5 typov stíhačov a to ešte dlho po tomto roku.
Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
To vidíš moc černě, koukáš nato s výhledem že do 5 let bude 3 světová válka, kde by se tento momentální nedostatek mohl projevit a být fatálnírabo píše:No a to opozdenie je pre VVS dosť veľký problém, lebo modernizácia ich stíhacieho letectva stojí na zavedení pár desiatok kusov modernizovaných Su-27/30, Mig-29 a Mig-31 a na pár desiatok nových Su-35. Čím dlhšie sa bude oddaľovať zavedenie Paku,tak hrozí, že ešte dlhé roky budú najpočetnejšie stíhače vo VVS staré Mig-29 a Su-27, alebo sa objednajú ďalšie modernizované prípadne nové Su-35 a to zase znamená, že spolu s novými Pakmi bude mať Rusko ďalší typ/ typy ťažkých nových stíhačov.i kdyby měli 5 let zpoždění to není pro ně důležitý,
Neviem či som to napísal zrozumiteľne, napíšem to aj inak. Celé VVS má najväčší problém so stíhačmi. Cvičné - nové Jak-130, podpora poz. síl - modernizované Su-25SM, tak. bombardéry - nové Su-34. No a stíhače - modernizované Su-27/30SM, Mig-31BM, nové Su-35, Mig-29SMT. No proste kopec typov, málo kusov, drvivá priemernosť a ...chaos. Čím dlhšie bude zavedenie Paku trvať o to dlhšie bude aj trvanie chaosu. Ak budú chcieť zastaviť zastarávanie stíhačov a zavádzať ďalšie modernizované a nové stíhače, mimo Paku tak im hrozí, že nad Ruskom bude lietať v roku 2025 kľudne aj 4-5 typov stíhačov a to ešte dlho po tomto roku.


Jistá proporčnost letounů ve výzbroji 5 generace a koexistence s novými 4++ generačními Su-35, MiG-35 (modernizované MiG-29SMT, Su-27SM, MiG-31BM doslouží výhledově do 15 let) kdy už je plně nahradí PAK-FA a nově vyvíjeny lehký stíhač (který má nahradit defakto MiGy-29 všech verzí) a že na to Rusové sázejí by odpovídalo i zatím objednaným počtům 4++ generace v počtech desítek kusů. Pořád předpokládáš že vznikne velký skluz ve vývoji PAK-FA (dejme tomu přes těch 5 let), což si teda nemyslím (tak velký skluz může vzniknout maximálně fatální chybou konstrukce (na to to nevypadá) nebo s vývojem motoru, tam to vypadá zatím že jsou dokonce v mírném předstihu) ale právě proto je u PAK-FA motor řešen ne hned revolučně ale evolučně. Prvně přijdou motory evoluční k první výrobní sérii PAK-FA (2015-2020) a v druhé výrobní sérii od roku 2020 dojde k podstatnému navýšení výkonu díky úplně novým motorům, novinky v druhé výrobní série se nemají týkat jen motorů. Tenhle přístup může dojet (dodržení termínu +- akceptovatelné zpoždění) jen na fatální konstrukční chybu, nebo samozřejmě nedostatek financí. Já bych to tak černě opravdu neviděl.

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
A čo tak varianta,že keď už budú postupne prezbrojovať na PAK-FA a na ten nový ľahký stíhač, tak tie ostatné staršie lietadlá jednoducho postupne predajú do krajín tretieho sveta(samozrejme s určitou stratou).Veď napríklad F-16ky sa takto teraz relatívne bežne odpredávajú.rabo píše:.... tak im hrozí, že nad Ruskom bude lietať v roku 2025 kľudne aj 4-5 typov stíhačov a to ešte dlho po tomto roku.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
I to je možnost, samozřejmě i jen vyřazení jakékoliv techniky je nakladná věc a pokud ji můžeš ještě prodat (zbavit se jí), tak většina států to ráda udělá :-) Každopádně tohle je házení s haus numery co bude za 10-15 let, já to vidím tak že pro VVS PAK-FA a teď už i vývoj nového lehkého stíhače je generační existenční nutností, v tom se nemohou dělat kompromisy, pokud na to mají finance tak to prostě zvládnout musí, jinak i takové stíhací letectvo Číny bude do 20let daleko před nimi.kenavf píše:A čo tak varianta,že keď už budú postupne prezbrojovať na PAK-FA a na ten nový ľahký stíhač, tak tie ostatné staršie lietadlá jednoducho postupne predajú do krajín tretieho sveta(samozrejme s určitou stratou).Veď napríklad F-16ky sa takto teraz relatívne bežne odpredávajú.rabo píše:.... tak im hrozí, že nad Ruskom bude lietať v roku 2025 kľudne aj 4-5 typov stíhačov a to ešte dlho po tomto roku.

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
mapo:
*4 -tý prototyp je tiež osadený niektorými radarmi a spolu s 50-5 ukončia tov. radarové skúšky do konca roku, od januára ´14 budú v skúškach pokračovať už pod hlavičkou štátnych skúšok.
* 50-5 je de fakt predsériovým lietadlom, ďalších 10 predsériových strojov budú jeho kopiráky. Podľa rozhovoru S.Bogdana na T-50 sa nič podstatné nebude meniť, použité motory F41xxx(továren. izd.129) dávajú ťah 2x 11000 kg nom. a 2x 18000kg na forsáži čo dáva predpoklad dosiahnutia klúčového pomeru 1 kg ťahu/kg hmotnosti v celej letovej obálke, nové motory majú byť až v toľko (tu) spomínanom roku 2020, dovtedy všetky vyrobené stroje budú s motormi izd.129
* v závode Komsomolsk na Amure sú 3 výrobné standy + 1 skúšobný/expedičný , Suchoj korp. robí už len cca 10+ ks Su-35(S) ročne, ost. Su-27M a deriváty cca pár ks ročne, Su-34 cca 5 ks ročne, chystaný bezpilotný kategórie UCAV/UCLASV má byť v prototype až 2018, navyše pôjde o zmenšeninu PAK FA asi s polovičnou max. hmotnosťou, civilná výroba SuperJetov Su-100 max. pár ks ročne nestojí za reč, tak čo budú tie stovky kvalifikovaných (nadbytočných) robošov vlastne robiť?!
* Skúšobné a výcvikové stredisko v Lipecku potrebuje tých sľúbených 15 ks ako soľ, bez nich celá letová, taktická a logistická príprava môže byť akurát na PlayStation
a Putin nedovolí aby jeho osobný (a stále sledovaný) sľub stratil cenu v očiach fanúšikov... Navyše nedávno sľúbil vliať 41 miliárd rbl. pre programy PAK FA a PAK DA pričom druhý zatiaľ prebieha len na "papieri" teda v CAD Invertor a SolidWorks
Ak rabo písal o frustrácii z dodávok pár ks ročne, tak táto mimo Su(50, 35, 34) a MiG-33 pokračuje, napr. Južný vojenský okruh má dostávať Su-30MK(?) 2(slovom dva!!) ks ročne a MiG-35 1 ks za 3/4 roka....
Myslím že sme s rabom realisti, do 2 rokov začne príprava Ukrajiny pre vstup do EU a za 5-7 rokov je v NATO, do 10 rokov budú F-22 a F-35 kopírovať ruské hranice. Včera som mal nachystaný obsiahly príspevok ktorý som nechtiac zmazal. Tak tu je - prečo bude a musí RF robiť T-50 tempom cca 10 ks/rok:To vidíš moc černě, koukáš nato s výhledem že do 5 let bude 3 světová válka, kde by se tento momentální nedostatek mohl projevit a být fatální Mě se právě zdá že to mají Rusové dobře rozfázovaný a přemýšlí nad tím komplexně Těch více jak 20let ne-vývoje nebo vývoje tak leda do šuplíku prostě mávnutím kouzelného proutku nepřekonáš.
Jistá proporčnost letounů ve výzbroji 5 generace a koexistence s novými 4++ generačními Su-35, MiG-35 (modernizované MiG-29SMT, Su-27SM, MiG-31BM doslouží výhledově do 15 let) kdy už je plně nahradí PAK-FA a nově vyvíjeny lehký stíhač (který má nahradit defakto MiGy-29 všech verzí) a že na to Rusové sázejí by odpovídalo i zatím objednaným počtům 4++ generace v počtech desítek kusů.
*4 -tý prototyp je tiež osadený niektorými radarmi a spolu s 50-5 ukončia tov. radarové skúšky do konca roku, od januára ´14 budú v skúškach pokračovať už pod hlavičkou štátnych skúšok.
* 50-5 je de fakt predsériovým lietadlom, ďalších 10 predsériových strojov budú jeho kopiráky. Podľa rozhovoru S.Bogdana na T-50 sa nič podstatné nebude meniť, použité motory F41xxx(továren. izd.129) dávajú ťah 2x 11000 kg nom. a 2x 18000kg na forsáži čo dáva predpoklad dosiahnutia klúčového pomeru 1 kg ťahu/kg hmotnosti v celej letovej obálke, nové motory majú byť až v toľko (tu) spomínanom roku 2020, dovtedy všetky vyrobené stroje budú s motormi izd.129
* v závode Komsomolsk na Amure sú 3 výrobné standy + 1 skúšobný/expedičný , Suchoj korp. robí už len cca 10+ ks Su-35(S) ročne, ost. Su-27M a deriváty cca pár ks ročne, Su-34 cca 5 ks ročne, chystaný bezpilotný kategórie UCAV/UCLASV má byť v prototype až 2018, navyše pôjde o zmenšeninu PAK FA asi s polovičnou max. hmotnosťou, civilná výroba SuperJetov Su-100 max. pár ks ročne nestojí za reč, tak čo budú tie stovky kvalifikovaných (nadbytočných) robošov vlastne robiť?!
* Skúšobné a výcvikové stredisko v Lipecku potrebuje tých sľúbených 15 ks ako soľ, bez nich celá letová, taktická a logistická príprava môže byť akurát na PlayStation

Ak rabo písal o frustrácii z dodávok pár ks ročne, tak táto mimo Su(50, 35, 34) a MiG-33 pokračuje, napr. Južný vojenský okruh má dostávať Su-30MK(?) 2(slovom dva!!) ks ročne a MiG-35 1 ks za 3/4 roka....
Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
Pořád to vidíte moc černě, nemůžu si pomociabsik píše:mapo:Myslím že sme s rabom realisti, do 2 rokov začne príprava Ukrajiny pre vstup do EU a za 5-7 rokov je v NATO, do 10 rokov budú F-22 a F-35 kopírovať ruské hranice. Včera som mal nachystaný obsiahly príspevok ktorý som nechtiac zmazal. Tak tu je - prečo bude a musí RF robiť T-50 tempom cca 10 ks/rok:To vidíš moc černě, koukáš nato s výhledem že do 5 let bude 3 světová válka, kde by se tento momentální nedostatek mohl projevit a být fatální Mě se právě zdá že to mají Rusové dobře rozfázovaný a přemýšlí nad tím komplexně Těch více jak 20let ne-vývoje nebo vývoje tak leda do šuplíku prostě mávnutím kouzelného proutku nepřekonáš.
Jistá proporčnost letounů ve výzbroji 5 generace a koexistence s novými 4++ generačními Su-35, MiG-35 (modernizované MiG-29SMT, Su-27SM, MiG-31BM doslouží výhledově do 15 let) kdy už je plně nahradí PAK-FA a nově vyvíjeny lehký stíhač (který má nahradit defakto MiGy-29 všech verzí) a že na to Rusové sázejí by odpovídalo i zatím objednaným počtům 4++ generace v počtech desítek kusů.
*4 -tý prototyp je tiež osadený niektorými radarmi a spolu s 50-5 ukončia tov. radarové skúšky do konca roku, od januára ´14 budú v skúškach pokračovať už pod hlavičkou štátnych skúšok.
* 50-5 je de fakt predsériovým lietadlom, ďalších 10 predsériových strojov budú jeho kopiráky. Podľa rozhovoru S.Bogdana na T-50 sa nič podstatné nebude meniť, použité motory F41xxx(továren. izd.129) dávajú ťah 2x 11000 kg nom. a 2x 18000kg na forsáži čo dáva predpoklad dosiahnutia klúčového pomeru 1 kg ťahu/kg hmotnosti v celej letovej obálke, nové motory majú byť až v toľko (tu) spomínanom roku 2020, dovtedy všetky vyrobené stroje budú s motormi izd.129
* v závode Komsomolsk na Amure sú 3 výrobné standy + 1 skúšobný/expedičný , Suchoj korp. robí už len cca 10+ ks Su-35(S) ročne, ost. Su-27M a deriváty cca pár ks ročne, Su-34 cca 5 ks ročne, chystaný bezpilotný kategórie UCAV/UCLASV má byť v prototype až 2018, navyše pôjde o zmenšeninu PAK FA asi s polovičnou max. hmotnosťou, civilná výroba SuperJetov Su-100 max. pár ks ročne nestojí za reč, tak čo budú tie stovky kvalifikovaných (nadbytočných) robošov vlastne robiť?!
* Skúšobné a výcvikové stredisko v Lipecku potrebuje tých sľúbených 15 ks ako soľ, bez nich celá letová, taktická a logistická príprava môže byť akurát na PlayStationa Putin nedovolí aby jeho osobný (a stále sledovaný) sľub stratil cenu v očiach fanúšikov... Navyše nedávno sľúbil vliať 41 miliárd rbl. pre programy PAK FA a PAK DA pričom druhý zatiaľ prebieha len na "papieri" teda v CAD Invertor a SolidWorks
Ak rabo písal o frustrácii z dodávok pár ks ročne, tak táto mimo Su(50, 35, 34) a MiG-33 pokračuje, napr. Južný vojenský okruh má dostávať Su-30MK(?) 2(slovom dva!!) ks ročne a MiG-35 1 ks za 3/4 roka....



Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
To už v terajšom T-50-5 sú namontované motory s ťahom s forsážou 18000kg?Nikde nemôžem nájsť nejaký odkaz na izd.129 -máte niekto niečo?Koľko by potom mali mať ťah motory po roku 2020?absik píše: použité motory F41xxx(továren. izd.129) dávajú ťah 2x 11000 kg nom. a 2x 18000kg na forsáži čo dáva predpoklad dosiahnutia klúčového pomeru 1 kg ťahu/kg hmotnosti v celej letovej obálke, nové motory majú byť až v toľko (tu) spomínanom roku 2020, dovtedy všetky vyrobené stroje budú s motormi izd.129....
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
S čim lítají teď PAKy to je otázka, taky bych to rád věděl ;)kenavf píše:To už v terajšom T-50-5 sú namontované motory s ťahom s forsážou 18000kg?Nikde nemôžem nájsť nejaký odkaz na izd.129 -máte niekto niečo?Koľko by potom mali mať ťah motory po roku 2020?absik píše: použité motory F41xxx(továren. izd.129) dávajú ťah 2x 11000 kg nom. a 2x 18000kg na forsáži čo dáva predpoklad dosiahnutia klúčového pomeru 1 kg ťahu/kg hmotnosti v celej letovej obálke, nové motory majú byť až v toľko (tu) spomínanom roku 2020, dovtedy všetky vyrobené stroje budú s motormi izd.129....
AL-41F1 motor pro PAK-FA první série (2015 - 2020) dává u prototypové verze (rok 2008) 147kN cca 15000kg u finální verze cca 160kN cca 16500kg tahu (jiné zdroje hovoří o tahu kolem 176kN ale to už se mě zdá moc, což by ale odpovídalo jak uvádíš 18000kg na forsáž).
Jinak tady najdete více informací o AL-41F1 http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%9B-41%D0%A41 je zajímavé že tento motor využívá k zapalování plazmu

Pro PAK-FA druhé série (od roku 2020) se vyvíjí úplně nový motor s tahem přes 190kN takže cca 20000kg.
Jinak Izd.129 není nový motor pro PAK-FA to je Izd.30. Izd.129 je součástí Izd.30 a je to jeho nízkotlaká část.

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
k motorom:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0% ... .A41.D0.A1
O izd.30 nič neviem ale rád sa nechám poučiť...
Takže stále sú to zlepšené deriváty AL 41F1S (izd.117S).Двигатели разрабатываются НПО «Сатурн» по заказу «Объединенной авиастроительной корпорации» (ОАК), первый из них именуется «Изделие 117», а двигатель второго этапа – «Изделие 129».(motory sú rozpracované v NPO Saturn podľa objednávky tzv. Spoj.letec.korporácie OAK, v prvej etape izd.117(pozn. ťah 8800kg nom.) no i motor 2. etapy izd.129) prevzaté z livejournal.com
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0% ... .A41.D0.A1
O izd.30 nič neviem ale rád sa nechám poučiť...
Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
Derivát? záleží jak se nato díváš, technický vzato je to nový motor ale postaveny na bázi 117S, je tam překopané nové digitální řízení, plazmové zapalovní a další, ale tenhle motor má sloužit na PAK-FA jen do dokončení vývoje uplně nového motoru tzv. druhé etapy izd.30 rok 2020 který jej nahradí (již to nebude derivát žádného předchozího typu). Označení izd.129 má byt označení nizkotlaké části tohoto motoru (izd.30) , psalo se o tom dříve na více fórech. Samozřejmě dokumentaci nemám k novému motoru :-D a víme jak je to se značením projektů, takže i já to číslování beru s rezervu, dokud se to nedozvíme na beton. Ač tak, či tak s tim značením, důležitější je jaký ten nový motor vyvinou. :-) Jinak ze Saturnu prosakují poslední dobou informace že vývojové prace na motoru druhé etapy jsou ve výrazném předstihu a že motor první etapy AL-41F1 který má být použít na prvních 60 sériových kusech PAK-FA, tedy spíše jeho výroba pro program PAK-FA nebude pro podnik moc rentabilní, když vyroba bude přecházet na nový motor druhé etapy. Tak i z tohoto hlediska jsou motivovaní aby vývoj maximálně urychlovali.absik píše:k motorom:Takže stále sú to zlepšené deriváty AL 41F1S (izd.117S).Двигатели разрабатываются НПО «Сатурн» по заказу «Объединенной авиастроительной корпорации» (ОАК), первый из них именуется «Изделие 117», а двигатель второго этапа – «Изделие 129».(motory sú rozpracované v NPO Saturn podľa objednávky tzv. Spoj.letec.korporácie OAK, v prvej etape izd.117(pozn. ťah 8800kg nom.) no i motor 2. etapy izd.129) prevzaté z livejournal.com
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0% ... .A41.D0.A1
O izd.30 nič neviem ale rád sa nechám poučiť...

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
Pozerám, že tu už riešite motory, ale ešte sa vrátim k straším príspevkom.
Mepu, Rusko potrebuje dostať do sériovej výroby Pak čo najskôr. Nejde o vojnu, je to naozaj súťaž. Je to súťaž o prestíž a o export/vplyv. Ak chce byť Rusko brané ako moderná vojenská veľmoc, tak potrebuje reálny stíhač 5. gen . Má ho len USA a aké im to robí už roky PR. Zavedenie špičkovej stíhačky a umožnenie jej exportu otvorí Rusku trhy pre kvantum výrobkov. Má ich predbehnúť Čína ? To to je hnacia sila pre nadštandardné financovanie Paku. Sekundárne, to čo som uviedol vyššie. Chaos a veľké množstvo typov stíhačov vo VVS.
Mepu, Rusko potrebuje dostať do sériovej výroby Pak čo najskôr. Nejde o vojnu, je to naozaj súťaž. Je to súťaž o prestíž a o export/vplyv. Ak chce byť Rusko brané ako moderná vojenská veľmoc, tak potrebuje reálny stíhač 5. gen . Má ho len USA a aké im to robí už roky PR. Zavedenie špičkovej stíhačky a umožnenie jej exportu otvorí Rusku trhy pre kvantum výrobkov. Má ich predbehnúť Čína ? To to je hnacia sila pre nadštandardné financovanie Paku. Sekundárne, to čo som uviedol vyššie. Chaos a veľké množstvo typov stíhačov vo VVS.
Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
Rabo, však o tom žádná že ho potřebuje zavést co nejdřív, ale je zavést a zavést, o tom se tu celou dobu snažím hovořit, že to není jen o PAK-FA ale i hlavě o přípravě nového mladého kvalitního personálu po generaci úpadku skoro celé armády. Pokud chce být Rusko bráno jako moderní vojenská velmoc tak PAK-FA je jen významná ale malá část skládačky, bez něho ji nebude, a jen s ním také ne.rabo píše:Pozerám, že tu už riešite motory, ale ešte sa vrátim k straším príspevkom.
Mepu, Rusko potrebuje dostať do sériovej výroby Pak čo najskôr. Nejde o vojnu, je to naozaj súťaž. Je to súťaž o prestíž a o export/vplyv. Ak chce byť Rusko brané ako moderná vojenská veľmoc, tak potrebuje reálny stíhač 5. gen . Má ho len USA a aké im to robí už roky PR. Zavedenie špičkovej stíhačky a umožnenie jej exportu otvorí Rusku trhy pre kvantum výrobkov. Má ich predbehnúť Čína ? To to je hnacia sila pre nadštandardné financovanie Paku. Sekundárne, to čo som uviedol vyššie. Chaos a veľké množstvo typov stíhačov vo VVS.
Co se týká PR, to bych se s tebou klidně hádal


Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)
Cez Pak-FA si zase robí PR pán Putin a vzhľadom k tomu, že dal určité termínové prísluby o zavedení už v roku 2015 a tie už sa posúvali,tak verím tomu, že stále dýcha vývojárom z OKB Suchoj a ostatným na krk a nedá im pokoj.Ale skrátka sú veci ktoré ani naliate peniaze neurýchlia.Nového pilota vyškolíš alebo preškolíš za tri-štyri roky,preškolenie trvá ešte rýchlejšie(samozrejme potom sa ešte roky zlepšujú).Ale výborný motor(alebo lietadlo) dokáže navrhnúť len skúsený konštruktér ktorého výchova trvá dlhé roky a peniazmi sa to dá urýchliť len čiastočne.
Zavedenie Pak-Fa asi robia čo najrýchlejšie, ale dovtedy to musia vykryť pomocou lietadiel 4+ generácie.Zároveň si zabezpečia aj to, že budú mať lietadla generácie 4+,pretože zostane veľa krajín, ktoré si lietadlá 5.generácie nebudú môcť dovoliť.
Zavedenie Pak-Fa asi robia čo najrýchlejšie, ale dovtedy to musia vykryť pomocou lietadiel 4+ generácie.Zároveň si zabezpečia aj to, že budú mať lietadla generácie 4+,pretože zostane veľa krajín, ktoré si lietadlá 5.generácie nebudú môcť dovoliť.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."



