http://www.militarybox.cz/news/suchoj-t ... ebni-lety/
ON je fakt pěkný

http://russianplanes.net/st/Sukhoi/T-50
(bohužel nahrávání do Albumu nefunguje, nevím jak jinak vložit foto

A co takhle zkusit http://galerie.palba.cz/ kopapaka
Moderátor: Julesak
Mám spolahlivé informácie len k radarom: prvé 2 prototypy bez radarov, T 50.3 predný a bočné X radary, T 50.4 má predný, bočné a zadný X radar, na slotoch má len dielektrické kryty bez antén, T 50.5 je komplet vybavená radarmi(4 X a L radar) a 8 anténami.mepu:
T-50-1 : pravděpodobně bez radarů (možné testování bočních?), . později byl výrazně pozměněn a prodloužen (zakulacen) konec žihadla.
T-50-2 : pravděpodobně bez radarů (možné testování bočních?),
T-50-3 : testování předního a zadního + bočních radarů
T-50-4 : testování předního a zadního + bočních radarů,
T-50-5 : testování předního a zadního + bočních radarů + L pásmových v náběžných hranách...
Ten protivývrtkový padák mě také napadl, to je celkem možné.absik píše: Mám spolahlivé informácie len k radarom: prvé 2 prototypy bez radarov, T 50.3 predný a bočné X radary, T 50.4 má predný, bočné a zadný X radar, na slotoch má len dielektrické kryty bez antén, T 50.5 je komplet vybavená radarmi(4 X a L radar) a 8 anténami.
T 50.1 má v dlhom chvoste protivývrtkový padák, od T 50.3 majú nezávislú klímu kokpitu a zdroj kyslíku pre pilota - nie sú obmedzené tlakovými flašami na palube.
Tak to mě teda vysvětli proč to označení není všude kde je na T-50-5 (celkem na 12 místech) a to 2x za dielektrickým krytem hlavního radaru a před dielektrickým krytem bočních, na zadním radaru ze spod a z vrchu, tedy 2x, dále je na náběžných hranách křídel a LEX-spoilerech také zvrchu a zespod a to celkem 8x. Tedy na T-50-1 je toto značení 2x a na T-50-5 12x kdyby to bylo jak říkáš, tak to dají hned na všechna místa ne?, aby si nato technici zvykli. Přijde mě právě, že tím značí skutečná zařízení na konkretním stroji a ne aby si na něco někdo měl zvykat do budoucna.Alchymista píše:Prečo by si mali robiť prdel z technikov?
To označenie tam je od začiatku preto, aby technici vedeli (zvykli si), že tam také zariadenie je/bude a podľa toho sa ku krytu či panelu chovali. To značenie totiž v skutočnosti neznamená "pozor, toto vyžaruje", ale naopak "pozor antény, nešahať bez oprávnenia"...
Preto je práve tak veľké aby ho bolo dobre vidno viacmenej len zblízka - v prípade vyžarovania bude zariadenie nebezpečné na celé metre či desiatky metrov a nejaké označenie antén ako zdroja žiarenia je vcelku zbytočné, ledaže by malo veľkosť dopravných značiek...
A že nie je na bočných anténach? - je málo pravdepodobné, že by niekto pri pozemnej manipulácii s lietadlom tlačil práve na kryt bočnej antény, ale zatlačiť pri tom na nábežku je celkom "prirodzené", podobne na prednom kryte bude označenie až niekde blízko okraju krytu, kde je možnosť, že by niekto miesto na trup zatlačil na kryt.
Žiaľ neviem nájsť vyššie rozlíšenie:mepu:
Tak to mě teda vysvětli proč to označení není všude kde je na T-50-5 (celkem na 12 místech) a to 2x za dielektrickým krytem hlavního radaru a před dielektrickým krytem bočních, na zadním radaru ze spod a z vrchu, tedy 2x, dále je na náběžných hranách křídel a LEX-spoilerech také zvrchu a zespod a to celkem 8x.
To je teoretická možnost pro aktivní radiolokační fázi cca 15-20km by to bylo teoreticky skvělé, ale je to dost těžce realizovatelné v hmotnostní kategorii střel AIM-120/R77, protože o tu energii 20-30% co si uchováš na druhý zážeh, se zas ochudíš při prvním a snížíš tím výrazně dosah, i když při druhém budeš urychlovat o dost lehčí střelu, a když druhý zážeh provedeš tak aby ti neklesl dosah - před konečnou aktivní fázi samo-navedení, tak to zas postrádá logiku, dostaneš se s tím do dost začarovaného kruhu.madrabbit píše:Rozhodně by to chtělo "vylepšit" o aktivní působení proti naváděcí hlavici nebo raketě jako takové. Co bylo v LaK, tak se uvažuje o restartovatelném motoru (perspektivní protiletadlové střely) - právě jako protiopatření před ztrátou energie při závěrečném útoku na aktivně manévrující cíl. Otázkou je pak účinnosti dalších opatření - flare, chaff, ECM.
Dosah by sa mohol zväčšiť.Keď urýchliš raketu jedným veľkým impulzom,tak sa dosiahne vyššiu maximálnu rýchlosť ale zase bude mať väčší aerodynamický odpor(rastie so štvorcom rýchlosti).Keby sa využil najprv impulz napríklad s polovicou energie a potom po určitej dobe(po poklese rýchlosti rakety) by sa spotreboval zvyšok paliva,tak by raketa možno doletela ďalej.Je otázne aký by to malo vplyv na celkový dolet,celkovú dobu letu,priemernú rýchlosť rakety.mepu píše:madrabbit píše:... protože o tu energii 20-30% co si uchováš na druhý zážeh, se zas ochudíš při prvním a snížíš tím výrazně dosah, i když při druhém budeš urychlovat o dost lehčí střelu, a když druhý zážeh provedeš tak aby ti neklesl dosah ...
Takový blbý dotaz - na jakou vzdálenost ty senzory dokážou sledovat letadlo..?mepu píše:Je zajímavé, že na MiGu-35 jsou tyto senzory schopny sledovat střely na vzdálenostech:
50km - těžké protiletadlové (pozemní) případně těžké letecké
30km - lehké/střední protiletadlové
10km - přenosné PLŘS
Já Vás chápu, jak to myslíte, jen jak sem psal se mě to zdá nerealizovatelné v hmotnosti kategorii střel AIM-120/R-77 a podobných, kde jsou dost krytickými faktory dosah/rychlost na trase,v jiné váhové kategorii to rusové používají u nových proti-lodních a proti-pozemních střel KLUBu 3M-54TE kde je většinu trasy pohání malý proudový motor cca 220m/s a v konečné fázi útoku druhý raketový stupeň a zvedá rychlost na 700m/s, ale tam si tu rychlost můžete dovolit.kenavf píše:Dosah by sa mohol zväčšiť.Keď urýchliš raketu jedným veľkým impulzom,tak sa dosiahne vyššiu maximálnu rýchlosť ale zase bude mať väčší aerodynamický odpor(rastie so štvorcom rýchlosti).Keby sa využil najprv impulz napríklad s polovicou energie a potom po určitej dobe(po poklese rýchlosti rakety) by sa spotreboval zvyšok paliva,tak by raketa možno doletela ďalej.Je otázne aký by to malo vplyv na celkový dolet,celkovú dobu letu,priemernú rýchlosť rakety.
Tyhle senzory nejsou pravděpodobně určeny pro sledováni letadel, ale vyloženě je to zaměřeno na varovný systém ochrany před útočícími raketami, a pokrytí celého okolí letadla, co se dá o tom tedy zjistit. Oprava, ještě jsem se koukl na stránky výrobce, a už ty senzory na MiGu-35 provádí automatické sledování vzdušných cílů a raket, takže je to asi reálné. To co má MiG-35 jsou 6x IR senzory, ne UV! jak sem to pochopil ze stránek výrobcekopapaka píše:Takový blbý dotaz - na jakou vzdálenost ty senzory dokážou sledovat letadlo..?mepu píše:Je zajímavé, že na MiGu-35 jsou tyto senzory schopny sledovat střely na vzdálenostech:
50km - těžké protiletadlové (pozemní) případně těžké letecké
30km - lehké/střední protiletadlové
10km - přenosné PLŘS
Pravdepodobne nie, alebo nie "na významnú vzdialenosť" - trik s UV sledovacím systémom je okrem iného zejme v tom, že charakteristické spektrum "plameňa" (spalín) raketového motoru je v UV oblasti odlišné od spektra prúdového motoru i od typických spektier klamných cieľov a iných podobných aktivít - vlastných i protivníkových. Takže riadená raketa má v sledovanej UV oblasti charakteristický prejav, ktorým sa výrazne odlišuje od "pozadia" i od rôznych "rušení" a to umožňuje jej relatívne jednoduchú detekciu na značnú vzdialenosť.kopapaka píše: Takový blbý dotaz - na jakou vzdálenost ty senzory dokážou sledovat letadlo..?
Tak podle mého skromného odhadu to musí stačit, protože je to evidentně konstruované pro zarušení naváděcích hlavic s aktivním radarem, a ty taky nemají kdoví jaký výkony.Alchymista píše:mepu - ten rušič vyzerá zaujímavo. Výkon dva watty a doba činnosti ~6 sekúnd sa zdá trochu málo, ale asi stačí. Priemer bude tesne pod 50mm, pretože nábojnica na snímke zodpovedá nábojnici zariadenia KDS - náboju PPI-50/PRP-50 a tie majú priemer 50mm.
Pokiaľ viem o restart motora sa hovorilo u manévrujúcich striel krátkeho dosahu ktoré sú však spravidla navádzané vychyľovanou IR matricou(v koncovej fáze majú zvýšené energetické straty vďaka vysokému preťaženiu).Rozhodně by to chtělo "vylepšit" o aktivní působení proti naváděcí hlavici nebo raketě jako takové. Co bylo v LaK, tak se uvažuje o restartovatelném motoru (perspektivní protiletadlové střely) - právě jako protiopatření před ztrátou energie při závěrečném útoku na aktivně manévrující cíl.
Dobre myslené ale podobné problémy ako spom. vyššie: ťah vďaka dvojnásobnému objemu komory by bol výrazne menší a nižšia tuhosť trupu - už terajších cca 1:26 je dosť kritická hodnota pre priečnu stabilitu. ďalší problém je že delený valec tuhého paliva by potreboval nehorľavú zátku ktorú pred reštartom potrebuješ odstrániť( zrno horí odpredu dozadu a spaliny postupujú cez stredový kanál do trysky).Dosah by sa mohol zväčšiť.Keď urýchliš raketu jedným veľkým impulzom,tak sa dosiahne vyššiu maximálnu rýchlosť ale zase bude mať väčší aerodynamický odpor(rastie so štvorcom rýchlosti).Keby sa využil najprv impulz napríklad s polovicou energie a potom po určitej dobe(po poklese rýchlosti rakety) by sa spotreboval zvyšok paliva,tak by raketa možno doletela ďalej.Je otázne aký by to malo vplyv na celkový dolet,celkovú dobu letu,priemernú rýchlosť rakety.