Naopak, často by se hodilo, kdyby to byla kratší doba (např. v řádu týdnů). Např.: Plánuješ operaci. Třeba vylodění. Nakladeš miny u pob., třeba v Normandii, ale nenakladeš je u Calais. Proč je jasné - aby si Němci mysleli, že plánuješ invazi tam. No, a za pár týdnů, až miny doslouží...kenavf píše:Tá "plánovaná" životnosť míny v rádoch mesiacov,nie je to trocha málo.Odhadoval by som to skôr na niekoľko rokov.Často sa písavalo,že loď po WWII narazila na starú mínu.To bola v míne nejaká dodatočná zátka s definovanou rýchlosťou prehrdzavenia?Predpokladám že nešlo o prehrdzavenie tela míny.

Ty miny, které byly potkávány až po několika letech, jsou právě ty, u kterých došlo k utržení řetězu. Ty pak driftují, a mohou se dostat i někam, kde jsou podmínky lepší (voda méně "vodivá"), takže pak se ty měsíce dostanou třeba i ke dvacítce - čili ke dvoum letům.
Ono to vypadá, že řád měsíců je málo. Ale je to takřka rok. A uvaž, např. třeba za WWII, kdy docházelo k minování např. okolo Itálie, a kdy pak byly započaty operace vedoucí k vylodění. Tam se pak vyloženě hodí, aby např. po půl roce byly ty miny, které do té doby škodily protivníkovi, pro spojence neškodné.
PS: Prorzení: Tipl bych si, že jednoduše udělali víčko z kovu s jinou vodivostí (nebo třeba jen závity, těsnění...), tím vznikl článek, a víčko se rozpustilo. Na pod. principu fungují "ztrátové" nýty na lodích. Přinde mi to jako nejjednodušší způsob. Zkusím pohledat.