

Moderátor: Julesak
To by som bol skôr za oprášenie toho projektu T - 54... Rusi už prehlásili že cca 2x zmenšený PAK FA bude základom koncepcie útočného bezpilotného lietadla a práce na prototype už značne pokročili... Použitie tej istej technológie na ďalšom type výrazne zvyšuje riziko vyzradenia prísne utajovaných technológií... Bezpilotnik je "spotrebné" lietadlo ktoré náročky nepoužije aktuálne hi-tech, Rusi už na MiG - 25 ukázali že vedia dosiahnuť požadovaný účel aj "primitívnymi" technológiami (žiaruvzdorná oceľ miesto titanu). Strategický bombardér je iná káva. A ako som v závere príspevku naznačil na koncepciu PAK DA nie je v Rusku jednotný názor. "Opozícia" vedená bývalým podpredsedom vlády pre vývoj obranných a kozmických technológií, Dmitrijom Rogozinom trvá na futuristickom hypersoniku ako ukazuje obrázok na začiatku tohto vlákna od Reborna. Ak sa bude naďalej pokračovať vo vývoji á la podzvukový stealth vízie Tu-404, tak už podľa naznačených parametrov primárne nie je určený proti USA, skôr by som si vedel predstaviť jeho využitie v budúcej "Vojne o Arktídu".arten:
..- náhrada bombardérov stredného doletu za použitia dostupných technológii.
Čo je T-54? Predchodca T-60? Z toho projektu myslím majú kabínu Su-34. Ale to bol koncept povedzme 4 generácie. Chce to niečo nové. Iste najlepší by bol hyperzvuk, ale zatiaľ je myslím využitie PAK-FA ako základu pre konštrukciu najlepšie riešenie.absik píše: To by som bol skôr za oprášenie toho projektu T - 54...
Toto neberiem. Podľa tejto logiky by sa vôbec nezavádzali nové technológie...absik píše: Použitie tej istej technológie na ďalšom type výrazne zvyšuje riziko vyzradenia prísne utajovaných technológií...
Ale veď TU-22M, alebo aj stredný bombardér o akom píšem zvláda Arktídu úplne v pohode.absik píše:Ak sa bude naďalej pokračovať vo vývoji á la podzvukový stealth vízie Tu-404, tak už podľa naznačených parametrov primárne nie je určený proti USA, skôr by som si vedel predstaviť jeho využitie v budúcej "Vojne o Arktídu".
Nuž hej, pokiaľ by lode NATO, predovšetkým nórske nemali systém AEGIS.Ale veď TU-22M, alebo aj stredný bombardér o akom píšem zvláda Arktídu úplne v pohode.
Nešlo o hádku len o nepochopenie...Ešte k tomu Izdelie 54 - niečo som našiel. Ale to mal byť skôr bombardér kategórie Su-34, nie bombardér stredného dosahu...
rabo píše:Pri lepšej výzbroji si ho viem predstaviť aj ako významnú náhradu Tu-22M3. Nemá nosnosť a ani dosah tohto lietadla, ale novšie zbrane a možnosť tankovania za letu, prípadne novšie motory by vedeli tieto vlastnosti čiastočne eliminovať.
by chcelo nejké zdroje. Nehádam sa, len čo som našiel tak je akčný rádius Su-34 okolo 1000-1100km, 1500 - 1800 znie fantasticky a 2500 ako Tu-22M znie pri jeho veľkosti ako úplné sci-fi.absik píše:teraz dodávané Su-34 majú pohon mierne upravenými motormi 117S(poháňajú Su-35S a prvé prototypy T-50) a ich akčný rádius podľa výzbrojného variantu je 1500 - 1800 km.
No ak má ten, zatiaľ len tušený, T-54 taký rádius, tak je to presne lietadlo o ktorom hovorím. Ale čo zatiaľ k nemu je , tak je naozaj niekde v hmotnostnej kategórii Su-34...absik píše:T-54 s rádiusom cca 3500 km, bude skôr dopĺňať Su-34 v ich úlohách ako ich nahrádzať.
Tak to je pri polovičnej veľkosti asi naozaj sci-fi.rabo píše: Veľkosť Tu-22M3, ničivosť Tu-160 / samozrejme pri novom type munície / a jeho dosah.
2410Km u Tu-22M3 je pri podzvukovom lete a zmiešanom profile letu, pri lete podzvukovo pri zemi je 1500-1650km. Aj mne príde zvýšenie dosahu o 50 až 150% dosť veľa. Určite však nové motory ten dolet o niečo zvýšia. A potrebuje mať až taký dolet ? Bolo by to samozrejme super, ale ... Aj z kratším doletom to bude stroj so značnou bojovou hodnotou a schopnosťou Tu-22M3 relevantne suplovať. Je menší, modernejší ...a schopný sa čiastočne aj sám brániť.znie fantasticky a 2500 ako Tu-22M znie pri jeho veľkosti ako úplné sci-fi
Tankery sú od toho, aby umožňovali dopĺňať palivo tam kde ho nikto iný neposkytne. Nemusia čakať na priateľský stačí, že vlastný im ho doplní tých xxxx km od cieľa a pri ceste naspäť.Ešte - veľmi nemôžeme operovať s tankovaním za letu. Nad EU, alebo Čínou nebudú čakať kamarátske tankery a tam ako som písal vidím 90% operačných úloh, alebo rizík ak chcete, pre budúce stredné bombardéry.
Už B-2 je o cca 100 ton ľahšia a to je z 80. rokov. Možno sa mýlim, ale nový bombardér určite nebude hmotnostne na úrovni B-1, alebo Tu-160, ale skôr k tej Tu-22. Predsa len sme technologicky nikde inde a už ani potreba niesť 40 t výzbroje nebude až taká nutná.Tak to je pri polovičnej veľkosti asi naozaj sci-fi.
Ani ne. NK-321 už dnes nejsou žádným zázrakem co se týče efektivnosti a tahu. Tu-160 je tak kvůli nim jedna obří palivová nádrž. Dnešní moderní proudové motory dávají až o 35% nižšší specifickou spotřebu. Taky se po PAK-DA určitě nebude požadovat reálný půlzeměkoulový dolet. Mnohem efektivnější je po cestě dočerpat za letu, než vydržet 15000km od letiště k letišti.Tak to je pri polovičnej veľkosti asi naozaj sci-fi.