Suchoj Su-25 Frogfoot
Moderátor: Julesak
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Samozrejme, a rýchlostne sú na tom všetky projekty skôr ešte horšie, s nákladom skôr tak do 550-650 km/h. Ale nie sú na tom zasa oveľa horšie ako Su-25, A-10, a v podstate aj všetky vrtuľníky...
Ono celý "projekt LVŠ" mal byť realizovaný za "veľmi špecifických" podmienok po jadrovej vojne - pretože v okruhu mnoho sto (skôr pár tisíc) kilometrov by sa asi nenašiel nikto, kto by bol schopný Vulkan aspoň opraviť - nie to ešte vyrobiť.
Ono celý "projekt LVŠ" mal byť realizovaný za "veľmi špecifických" podmienok po jadrovej vojne - pretože v okruhu mnoho sto (skôr pár tisíc) kilometrov by sa asi nenašiel nikto, kto by bol schopný Vulkan aspoň opraviť - nie to ešte vyrobiť.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
No ja nevim jak vy, ale ja tam vidim Il 28. Viz posledni foto




"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Myslíš toto?

Krídlo je trochu podobné, ale to je tak všetko. Tu má krídlo až záporný uhol šípovitosti, u Il-28 je tuším priamy.
Krídlo je trochu podobné, ale to je tak všetko. Tu má krídlo až záporný uhol šípovitosti, u Il-28 je tuším priamy.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Což navozuje otázku, kde brali takovou jistotu, že oni by za těchto podmínek byli sami schopni vyrábět i takto "jednoduchá" letadla?Alchymista píše:Ono celý "projekt LVŠ" mal byť realizovaný za "veľmi špecifických" podmienok po jadrovej vojne - pretože v okruhu mnoho sto (skôr pár tisíc) kilometrov by sa asi nenašiel nikto, kto by bol schopný Vulkan aspoň opraviť - nie to ešte vyrobiť.



U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Či ich optimizmus bol alebo nebol oprávnený je samozrejme otázka - a to otázka skôr na nejakú strategickú rozohru podobnú miestnej sérii o "válce která nebyla". V prospech optimizmu hrá obrovský rozloha ZSSR a relatívne rozptýlenie priemyslu na jeho obrovskej ploche - a možno aj skúsenosti Nemecka s výrobou zbraní na konci vojny. Cieľom bolo zrejme pripraviť nejaké plány pre priemysel, ktorý by sa mohol ocitnúť v situácii "s výrobnými prostriedkami a materiálom ale bez konštrukčných kancelárií".


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Jo jo, přímo mne to bouchlo do očí.Myslíš toto?
Samozřejmě, nicméně jako laikovi mi přijdou všechny uvedené studie více či méně složitější než samotný Su 25. Hrábě jsou vrcholem jednoduchosti a účelnosti. Využití některých konstrukčních prvků nevidím vůbec, snad "směrovka s výškovkou" u některé ze studií? Možná měli na mysli jednotlivé systémy? De facto jsou to uplně nové konstrukce, navíc ještě poměrně futuristické. Nevím, nevím. Já bych volil očesaný trup Su 25 s dawngrade technikou a třeba i pevným podvozkem. To by se dalo zmáknout i v nějakém kolchozu,....možnáČi ich optimizmus bol alebo nebol oprávnený je samozrejme otázka



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Myslím, že hlavným cieľom u väčšiny návrhov nebola ani tak "jednoduchšia" výroba, ako inštalácia turbohriadeľových motorov, ktoré sú podstatne úspornejšie ako reaktívne - hodinová merná spotreba je zhruba sedminová. Samozrejme, výkony, predovšetkým rýchlosti, zámenou motorov za turbohriadeľové klesnú - ale dolet sa mal predĺžiť.
Lenže pohon vrtuľami vyžaduje inú konštrukciu krídla i chvostových plôch než u stroja s reaktívnymi motormi - sú inak namáhané. Treba tiež mať na pamäti, že toto nie sú nejaké improvizované lietajúce stroje postavené z trosiek, ale naopak plne profesionálne konštrukcie, ktoré mali byť "normálne" vyrábané.
Pozri si tabuľku na danej stránke
Lenže pohon vrtuľami vyžaduje inú konštrukciu krídla i chvostových plôch než u stroja s reaktívnymi motormi - sú inak namáhané. Treba tiež mať na pamäti, že toto nie sú nejaké improvizované lietajúce stroje postavené z trosiek, ale naopak plne profesionálne konštrukcie, ktoré mali byť "normálne" vyrábané.
Pozri si tabuľku na danej stránke


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Ale jo, nic pro ti, máš pravdu. Ale, potom mi to trochu uniká zadání vs. realita. Chci stavět stroj snadno vyrobitelný, de facto na koleni, nejlépe v jednotlivých konstrukčních celcích, kdy se to pak někde na letišti dá dohromady (tak chápu zadání já), a nebo jinak,..viz návrhy. Spotřeba? Nevím nevím, tu bych zas tak asi neřešil. Zda-li je náročnější vyrobit "vícepalivový" motor z hrábí, nebo "vrtulníkový" motor, to netuším. Nicméně u "turba" je vrtule na víc a nemusela by být.
Zde bude asi "kámen úrazu", zdali turbomotor nebo maximum dílů Su 25, jak říkal Cupo, rusky už nevládnu, bohužel...Myslím, že hlavným cieľom u väčšiny návrhov nebola ani tak "jednoduchšia" výroba, ako inštalácia turbohriadeľových motorov


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Na tému variácie Su-25 je tam ešte jeden príspevok, mohol by niekto kto vie po rusky zhrnúť o čo ide?
http://pkk-avia.livejournal.com/58714.html
Mne osobne sa tie ,vrtulové, šturmoviky docela pozdávajú, kedže:
1, sú 2-miestne
2, ten pohon je úspornejší a má nižšie infračervené vyžarovanie
Otázka je či by sa to dalo spraviť tak, aby lietadlo dalo aspon 700km/h pri zemi.
(prípadne, ťažký anachronizmus, pridal by som jeden pohyblivý 23mm do chvosta)
http://pkk-avia.livejournal.com/58714.html
Mne osobne sa tie ,vrtulové, šturmoviky docela pozdávajú, kedže:
1, sú 2-miestne
2, ten pohon je úspornejší a má nižšie infračervené vyžarovanie
Otázka je či by sa to dalo spraviť tak, aby lietadlo dalo aspon 700km/h pri zemi.
(prípadne, ťažký anachronizmus, pridal by som jeden pohyblivý 23mm do chvosta)
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
U toho "vítězného" návrhu mám celkem pochyby o letuschopnosti. Spíše mi to připomíná návrhy různých sci-fi/alternativních komiksů. Viz to rozsáhlé uvažování nad koncepcí Kachna, kopie Pilatusu PC-9, kopie amerického trupu A-6 Intruder s turbopropy... To si podle mého názoru jen hráli letečtí modeláři a pak se o tom udělala legenda.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Super stručne lebo ide o rozsiahly článok o ťažkom nástupcovi Su-25(vzletová hmotnosť 30 ton). Celý projekt vznikal od r.1984 v OKB Suchoja ako tretí do trojice štátneho výskumného perspektívneho leteckého komplexu, vtedy ešte označovaný ako "stíhač 90"(neskorší program PAK FA, viz. MiG 1.44 a Suchoj S-37), tzv. "bombardér 90"(neskorší PAK DA, viz. papierový prototyp T-54) a "šturmovik 90".cupo84:
Na tému variácie Su-25 je tam ešte jeden príspevok, mohol by niekto kto vie po rusky zhrnúť o čo ide?
http://pkk-avia.livejournal.com/58714.html
Šturmovik 90: Bolo rozpracovaných viacero projektov spoločnej aer.dyn. koncepcie s označením T 12-1 až T 12-6 s rôznym určením: od ťažkého "prízemného" šturmovika s nosnosťou výzbroje cez 9 ton(s využitím prízemného efektu) po špeciálny stíhač pre malé výšky. Šturmoviky mali projektovanú maximálku okolo 800 km/hod., pričom stíhač mal možnosť nadzvukovej rýchlosti v prízemnej výške a bez forsáže!
Boli rozvinuté rôzne varianty, So zameriavačom Škval (ako klasický predok Su-25), s palubným radarom s prepínaním nad/pod horizontom, zo sklopnými krídlami(úzke hangáry a pre lietadlové lode).
Motor: Pohon všetkých variantov mal zabezpečiť dvojmotorový "klenot - špeciál" zo spoločným ventilátorom(turbofan)/(kompresor nízkeho tlaku 1-ho stupňa) ktorý pokračoval do klasického dvojprúdového motora. Za 1. stupňom bola "odbočka" pre paralelný jednoprúdový motor ktorý pri väčšom tlakovaní (na úkor 1-ho, dvojprúdového motora) mohol pracovať v nadzvukovom režime pri vysokej rýchlosti výstupných plynov. Výstupná tryska mala byť plochá s využitím ejektorového Bernoulliho princípu prisávania dodatočného studeného vzduchu tak, aby ochladené výstupné plyny nemali úbytok ťahu. Daný motorový špeciál bol údajne vyrobený a odskúšaný na pozemnom stende, vykazoval ťah 18500 až 23 000 kg a niesol označenie R-79.
Spoločná aerodyn.koncepcia: Kombinácia dvojtrupého lietadla a lietajúceho krídla s miernym negatívnym šípom nábežnej hrany, bez klasických chvostových plôch ale s motýlkovými V plochami ako mala "nevidimka" Su-25(projekt ASTRA). Predné časti tvorili 2 upravené trupy zo Su-25, spoločná nábežná hrana medzi trupmi obsahovala podľa jedn. návrhov rôzne tvarovaný spoločný vstup vzduchu s prisávacími štrbinami. Celá koncepcia bola vlastne "nevidimka" s nízkym RCS a termickým vyžarovaním.
Odporúčam pozrieť originál - veľa vizuál. pohľadov v PC grafike a schéma dvoj-motora v priloženej diskusii. Veľmi inšpiratívny článok, iste by si zaslúžil doslovný preklad a vloženie dostupných obrázkov.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Zdravím!
Čo si myslíte že je za súčasnou vysokou stratovosťou Su-25 na Ukrajine?
Po Afganistane by som čakal že budú SU-25 upravené tak aby boli odolné voči MANPADom.
Ako by ani nenosili fléry (viz 2 Mi-24 za deň v Slavjansku)
Čo si myslíte že je za súčasnou vysokou stratovosťou Su-25 na Ukrajine?
Po Afganistane by som čakal že budú SU-25 upravené tak aby boli odolné voči MANPADom.
Ako by ani nenosili fléry (viz 2 Mi-24 za deň v Slavjansku)
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Aj boli - titánová platňa medzi motory. Potom údajne v Afgane ani jeden Su-25 nebol stratený po zásahu MANPADom.Hektor píše:Zdravím!
Čo si myslíte že je za súčasnou vysokou stratovosťou Su-25 na Ukrajine?
Po Afganistane by som čakal že budú SU-25 upravené tak aby boli odolné voči MANPADom.
Ako by ani nenosili fléry (viz 2 Mi-24 za deň v Slavjansku)
Tu ma napadá niekoľko možnosti - Su-25 ktoré má UA letectvo túto úpravu nepodstúpili, alebo opolčenci používajú modernejšie MANPADy ktoré túto úpravu dokážu prekonať (nepravdepodobné podľa mňa), alebo sú ukrajinské Su-25 v tak zlom stave že nezvládnu zásah, ktorý by pri poriadnej údržbe ustáli.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Separatisté mají Igly-S (viz fotky mepu), které klamné cíle odfiltrují a mají a dvakrát větší hlavici, než Strela-2, která se původně používala v Afghanistánu.
Ale hlavně je all-aspect, takže se nenavádí na motory, ale střed trupu, což nejspíš nerozdýchají ani Hrábě.
Ale hlavně je all-aspect, takže se nenavádí na motory, ale střed trupu, což nejspíš nerozdýchají ani Hrábě.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Starušký SU-25 nemá šancu proti novým "ihlám", ale aby sme boli spravodliví, tak proti ním by malo málo ktoré lietadlo / vrtuľník / BPL šancu s letovou rýchlosťou pod 500m/s a výškou letu pod 3,5Km v oblasti nasadenia týchto systémov.
- skflanker_
- rotmistr
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28/7/2014, 20:51
Suchoj Su-25 BM
Rozloženie antén a senzorov na Su-25BM

Zdroj http://charly015.blogspot.ru/ ktorý použil foto http://russianplanes.net/id106003

Zdroj http://charly015.blogspot.ru/ ktorý použil foto http://russianplanes.net/id106003
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
110 je veľmi slušné číslo a ide o značne relevantný stroj na podporu pozemného vojska.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Modernizácia SM-3 je určená pre tie prvé stroje t.j. jednomiestne a nižšie sady SME -1, SME-2 si môže dať urobiť hocktorý štát ktorý má Su-25 v aktívnej službe a má patričné aktíva (money). Rusko má doteraz urobených vyše 30 ks SM-3, ročná kapacita je 20 - 25 strojov.
Avšak nosný typ bude Su - 25 TM urobený na základe cvično - bojových 25 UB, ak sa dobre pamätám tých by malo byť okolo 200, pričom cca tretina má byť z novovýroby. Ešte mi nedá nespomenúť že na báze TM vznikli ďalšie 2 zaujímavé prototypy - Su- 25 D(ďalnyj) a Su - 25 I (istrebiteľ). Ako písmená naznačujú, prvý by mal mať operačný dolet (nie preletovú vzdialenosť!) cca 3000 km s presnou výzbrojou, miesto pre dodatočné nádrže vzniklo prekrytím trupu na mieste 2. pilota. Druhý by mal byť výkonný podzvukový stíhač určený proti "bezpilotnikom" (dronom), krídlatým strelám, vrtuľníkom a inej hávedi.
Kanón GŠ 30-2 má byť nahradený vysokokadenčným dvojkanónom ráže 23 - 25 mm v podtrupovej gondole, dopredu miesto Škvalu príde nový výkonný 3 - pásmový optosenzor (svetelné spektrum ultra, viditeľné, infra) a po bokoch RL AESA s bočným vyžarovaním. Videl som zatiaľ len nákresy, či sa to dostalo ďalej z papiera - neviem zistiť.
Skúsim nájsť URL a obrázky sem
Avšak nosný typ bude Su - 25 TM urobený na základe cvično - bojových 25 UB, ak sa dobre pamätám tých by malo byť okolo 200, pričom cca tretina má byť z novovýroby. Ešte mi nedá nespomenúť že na báze TM vznikli ďalšie 2 zaujímavé prototypy - Su- 25 D(ďalnyj) a Su - 25 I (istrebiteľ). Ako písmená naznačujú, prvý by mal mať operačný dolet (nie preletovú vzdialenosť!) cca 3000 km s presnou výzbrojou, miesto pre dodatočné nádrže vzniklo prekrytím trupu na mieste 2. pilota. Druhý by mal byť výkonný podzvukový stíhač určený proti "bezpilotnikom" (dronom), krídlatým strelám, vrtuľníkom a inej hávedi.
Kanón GŠ 30-2 má byť nahradený vysokokadenčným dvojkanónom ráže 23 - 25 mm v podtrupovej gondole, dopredu miesto Škvalu príde nový výkonný 3 - pásmový optosenzor (svetelné spektrum ultra, viditeľné, infra) a po bokoch RL AESA s bočným vyžarovaním. Videl som zatiaľ len nákresy, či sa to dostalo ďalej z papiera - neviem zistiť.
Skúsim nájsť URL a obrázky sem