ja osobne si ve volnem case hraju se studenstkou verzi softimage XSI
ale teda po necem vice CAD-like se poohlizim. Tzn. lepsi prace se solids a NURBS , proste neco vice matematicky / inzenyrsky presneho aby. XSI je zalozene hlavne na polygon-mesh a SubDivision modelovani, ktere je sice rychle snadne a celkem hezky to vypada na prvni pohle ale pro nejake technike konstrukce maji dost neprijemne vlastnosti:
napr. kdyz vymodeluju trup lodi / letadla jako subdivision a chci neke na oblem povrchu ustrihnout (napr. vystrihnout okynka, rozdelit trup na poloviny, rozclenit kridlo na plechy) tak se mi tim okraje pokrivy (protoze se mi zmenily okrajove podminky pro interpolaci). Solids a NURBS systemy tenhle problem nemaji.
docela schopne vypada tohle
http://brlcad.org/gallery/main.php
ale prace je stim hrozna
no a jinak to rhinoceros, ale k tomu nemam studenskou licenci