Je tohle valec z leteckeho motoru?



Moderátor: Pátrač
Je tohle valec z leteckeho motoru ?
JJ, ale podle toho rozvodu, by šlo pátrat dál. Rozvod SV měl stojaté ventily v bloku motoru a neumožňoval dosažení vyššího stupně komprese, takže motor nebyl schopen dosáhnout vyššího výkonu.knezdub píše:Tatra to s největší pravděpodobností nebude, protože vzduchem chlazené motory neměly rozvod SV.
Stačí dať do googlu "malotraktor Slavnosti sněženek"Alfik píše:Mám za to že jde o válec z malotraktoru "prduch" (bohužel nemohu dodat foto, nepamatuji si označení typu a nemohu jej najít na webu - blbé vyhledávače mi vyhazují bambilion reklam místo toho co chci). K vidění např. ve filmu Slavnosti sněženek.
Ten byl SV, vzduchem chl., spouštěl se řemenem - vepředu měl spouštěcí viják.
To je taky možný, že to je něco takovéhoAlchymista píše:V minulosti sa používali na statkoch "stacionárne motory" - boli to často dieslové jednovalce so zotrvačníkom...
Ale to je dvoutakt...kenavf píše:Stačí dať do googlu "malotraktor Slavnosti sněženek"Alfik píše:Mám za to že jde o válec z malotraktoru "prduch" (bohužel nemohu dodat foto, nepamatuji si označení typu a nemohu jej najít na webu - blbé vyhledávače mi vyhazují bambilion reklam místo toho co chci). K vidění např. ve filmu Slavnosti sněženek.
Ten byl SV, vzduchem chl., spouštěl se řemenem - vepředu měl spouštěcí viják.a najde ti to Motorobot PF-62 .Ale podľa následujúceho videa sa oň nejedná.Tam je asi použitý nejaký "motorkový" motor.http://www.youtube.com/watch?v=zpE_0fII-MU Budeme musieť asi hladať ďalej. http://pf62.wz.cz/
Co pamatuji tak to byli většinou dlouhozdvihové, pomaloběžné jednoválce, vodníky s charakteristickým kotlíkovým chladičem s komínkem, tyčkovými rozvody (F, SV výjimečně OHV) a dominantními (většinou dvěma) setrvačníky umístěnými vně ložisek klikovky mezi kterými byl "utopen" válec. Zapalování magneto, startování klikou. Na stacionárech se vzduchové chlazení ani vodní lamelové chladiče nepoužívali protože díky rozměrům a umístění setrvačníků nebylo možno rozumně vyřešit pohon ventilátoru. On neměl ani vodní pumpu ale chlazení fungovalo samospádem.Lord píše:To je taky možný, že to je něco takovéhoAlchymista píše:V minulosti sa používali na statkoch "stacionárne motory" - boli to často dieslové jednovalce so zotrvačníkom...Další oblast pro pátrání ... kde ještě nebyl zaveden elektrický proud ?