PAK FA (Su-57)

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od absik »

Dobrá otázka, tá prvá bola dotiahnutá do programu NCADE ale sériová výroba sa nerozbehla kvôli cene: NCADE cca 1 mil.dolárov - AIM-120 od 520 - 650000 dolárov (podľa verzie).
http://www.f-16.net/attachments/ncade_141.jpg
Druhý program (náhrada AIM-154) mal označenie ACIMD (Advanced Common Intercept Missile Development) a skončil v návrhoch YAIM-152A (viz. http://en.wikipedia.org/wiki/AIM-152_AAAM ) a v prototype ACIMD s ramjetom: http://www.designation-systems.net/dusrm/m-152.html
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Alchymista »

NCADE sa nerozbehla nielen kvôli cene - fakt si niekto myslel, že sa s nejakým lietadlom dokáže dostať k štartujúcim strategickým raketám dosť blízko, aby mohol NCADE proti nim reálne použiť?
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od arten »

Alchymista píše:NCADE sa nerozbehla nielen kvôli cene - fakt si niekto myslel, že sa s nejakým lietadlom dokáže dostať k štartujúcim strategickým raketám dosť blízko, aby mohol NCADE proti nim reálne použiť?
Toto je of topic, ale zaujíma ma. Či by napr. HALE drony hliadkujúce pozdĺž hraníc Iráku a Turecka s Iránom boli schopné efektívne podobnými strelami zostreľovať štartujúce Iránske strat. rakety. Zatiaľ z toho čo viem, si myslím, že by to fungovať mohlo...
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od absik »

arten:
...HALE drony hliadkujúce pozdĺž hraníc Iráku a Turecka s Iránom boli schopné efektívne podobnými strelami zostreľovať štartujúce Iránske strat. rakety. Zatiaľ z toho čo viem, si myslím, že by to fungovať mohlo...
Zase je to o am. filozofii využiť technol. nadvlády v ideálnych podmienkach. Čiže teoreticky áno, prakticky nie. NCADE má podobné TTD ako AMRAAM, t.j. dosah v dialke 100 km, výškový +- 30 km. Výhodou je kvapalný motor 2. stupňa ktorý pracuje viac ako 25 sec. a v celej fáze letu udržuje dynamický mierne rastúci potenciál - čo v praxi znamená rýchlosť tvrdenej bojovej hlavice cca 2500 m/sec. v cieli. Prierazná energia je dosť vysoká na zničenie balistickej rakety aj pri priamom zásahu jej bojovej hlavice i keď IR navádzanie skôr bude preferovať spaľovaciu komoru a výstupné trysky.
No podstata problému spočíva v tom ako "slnečný" dron dostať nepozorovane pri výške letu 20 km pod vzdialenosť 100 km od rozmiestnenia balist. rakiet a zabezpečiť aby vektor dráhy NCADE bol v čase odpalu smerovaný na predpokl. dráhu štartujúcejho SCUD-u zo stranovou odchýľkou cca +- 45 st. Preto sa pri návrhu rátalo s využitím agilného potenciálu F-15 ako nosiča: totiž celý program vznikol ako reakcia na hlášky pilotov F-15 a F-16 že počas operácie Púštna búrka často pri nálete sledovali štart rakiet SCUD ale nemali vhodnú zbraň ktorou by mohli zasiahnuť. Tak celý (pomerne nákladný) program vznikol pre "strýčka Náhodu".
[i]v rámci OT doporučujem pre pochopenie amerického prístupu k veci:[/i] http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=5&t ... 71#p157771 str.165 - americkí astronauti
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Skeptik »

absik píše:Zase je to o am. filozofii využiť technol. nadvlády v ideálnych podmienkach. Čiže teoreticky áno, prakticky nie. NCADE má podobné TTD ako AMRAAM, t.j. dosah v dialke 100 km, výškový +- 30 km. Výhodou je kvapalný motor 2. stupňa ktorý pracuje viac ako 25 sec. a v celej fáze letu udržuje dynamický mierne rastúci potenciál - čo v praxi znamená rýchlosť tvrdenej bojovej hlavice cca 2500 m/sec. v cieli. Prierazná energia je dosť vysoká na zničenie balistickej rakety aj pri priamom zásahu jej bojovej hlavice i keď IR navádzanie skôr bude preferovať spaľovaciu komoru a výstupné trysky.
Ještě bych doporučil zaměřit pozornost na takovou drobnost, jako je reakční doba :)
Detekce startu balistické rakety ... x sekund
Reakční doba operátora ... x sekund
Rozhodovací doba operátora "co udělat" ... x sekund
Natočení dronu do směru startu rakety ... x sekund
Zachycení cíle protistřelou a její odpal ... x sekund
Letová doba ... x sekund

a kde za tu dobu bude balistická raketa a jakou bude mít rychlost ????
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od absik »

Vďaka skeptik-u, nechcel som sa tak rozpisovať myslím že sa dalo domyslieť že je to možné len teoreticky a len proti takt. balist. strelám(spom. SCUD). U tých je šanca že do necelej minúty budú v max. operačnej výške NCADE a je to fakt možné pri šťastnej zhode okolností že zrovna oproti poletí nejaká F-15E a operátor na palube ktorý sa rozhodne okamžite a stihne zadať súradnice inerciálneho bodu kedy bude už IR hlavica v dosahu...

Ale späť k vláknu - dnes tesne poobede bol neoficiálne jeden z prototypov T-50 (podľa vybavenia odhadujem 4-tý, alebo skôr piaty-má už plné vybavenie a "sériovú" kamufláž) odovzdaný do stavu VVS, presnejšie do stavu 929. GLIC(štátneho leteckého skúšobného centra) pamiatky Čkalova v Achtubinsku.
Ostatné 4 lietajúce prototypy pokračujú v letových skúškach v Žukovskom(Podmoskovská oblasť) a úplne prvé 2 vyrobené (nelietajúce) prototypy zostávajú v Komsomoľsku na Amure - jeden predstavuje výrobný technol. vzor a druhý sa podrobuje statickým záťažovým testom.

http://ria.ru/defense_safety/20140221/996236585.html
Uživatelský avatar
mepu
praporčík
praporčík
Příspěvky: 304
Registrován: 22/8/2008, 22:01
Bydliště: Brno

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od mepu »

absik píše:Vďaka skeptik-u, nechcel som sa tak rozpisovať myslím že sa dalo domyslieť že je to možné len teoreticky a len proti takt. balist. strelám(spom. SCUD). U tých je šanca že do necelej minúty budú v max. operačnej výške NCADE a je to fakt možné pri šťastnej zhode okolností že zrovna oproti poletí nejaká F-15E a operátor na palube ktorý sa rozhodne okamžite a stihne zadať súradnice inerciálneho bodu kedy bude už IR hlavica v dosahu...

Ale späť k vláknu - dnes tesne poobede bol neoficiálne jeden z prototypov T-50 (podľa vybavenia odhadujem 4-tý, alebo skôr piaty-má už plné vybavenie a "sériovú" kamufláž) odovzdaný do stavu VVS, presnejšie do stavu 929. GLIC(štátneho leteckého skúšobného centra) pamiatky Čkalova v Achtubinsku.
Ostatné 4 lietajúce prototypy pokračujú v letových skúškach v Žukovskom(Podmoskovská oblasť) a úplne prvé 2 vyrobené (nelietajúce) prototypy zostávajú v Komsomoľsku na Amure - jeden predstavuje výrobný technol. vzor a druhý sa podrobuje statickým záťažovým testom.

http://ria.ru/defense_safety/20140221/996236585.html
Neví někdo přesně jaký prototyp šel do 929.GLIC ? Na netu sem našel zmínku o T-50-2 ale to se mě moc nezdá :)
Obrázek
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od absik »

Tiež sa mi to nezdá ale tu je to:
Компания «Сухой» совершила перегон Т-50-2 в Ахтубинск для участия в программе государственных совместных испытаниях
http://sukhoi.org/news/company/?id=5385

Asi im stačí bez radarov, zato má najviac pasívnej optoelektroniky... Možno 50-6 je na spadnutie, ak bude na úrovni 50-5, môže hneď po zálete ísť do Achtubinska.
Uživatelský avatar
mepu
praporčík
praporčík
Příspěvky: 304
Registrován: 22/8/2008, 22:01
Bydliště: Brno

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od mepu »

Nové video s hodně informacemi o aktivních fázovaných anténách Irbis-E, Zhuk-AE, i pro PAK-FA.
http://youtu.be/kfaV2Wo8HLw?t=17m27s
Obrázek
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od absik »

Odkaz na dobrý článok o ruských materiáloch na dielektrické kryty antén, vývoji keramickej ochrany pre "Buran", špeciálne sklo s tepelnou odolnosťou 800 st., napr. pre kryty opt.čidiel či čelných štítkov lietadliel. Nahradenie americkej technológie odlievania keramických skiel ktorú využívala Ukrajina a po rozpade obranného priemyslu ZSSR vynájdenie unikátnej technológie "studeného" liatia v krátkom čase. Okrajovo aj o znižovaní permitivity krytov RL a priamoúmernom vplyve na potrebný príkon RL.... (napr. ak je výkon nekrytého RL povedzne 1,aby sme ho dosiahli pod keramickým krytom, musíme dať danému RL 12x väčší príkon, znížením permitivity na polovicu stačí aj polovičný príkon na jednotku výkonu- čiže 6x...)

http://vpk.name/news/16021_ot_burana_do ... ossii.html
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od absik »

V súvislosti so zbrojárskou výstavou FIDAE Santiago 2014 v Chile, riaditeľ výzbrojnej služby pre MO RF A. Fomin opäť ponúkol spoluprácu Brazílii na výrobe stíhača 5. generácie na báze T-50, tentokrát formou vytvorenia spoločného podniku.
V Brazílii nedávno prebiehal tender na dodávku 36 ťažkých stíhačov za 4 miliardy dolárov, no ruský Su-35 sa nedostal ani do užšieho výberu, kde postúpili Superhornet a Rafale. Brazília sa napokon rozhodla pre 3-tieho v poradí, stredný stíhač 4,5-tej generácie JAS-39 GripenNG.

http://vpk.name/news/107372_Rossiya_pre ... eniya.html
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od absik »

Podľa gen. riaditeľa NIIP m. Tichomirova, prof. Ing. J. Belyja doktora vied, štátne skúšky T-50 by už mali prebiehať v tomto aj minul. mesiaci, ako boli pôvodne naplánované. T-50 by tak mohol skrátiť časový sklz vo vývoji. Podľa jeho slov, ku skráteniu skúšok veľmi napomohli prototypy 50-3 a 50-4 na ktoré zrejme boli dodatočne namontované bočné a slotové L- radary, všetky typu AESA. Všetky čelné radary boli ujednotené na jedno prevedenie - 1526 T/R modulov uložených na nano-heteroštruktuálnej platforme GaAs, tak ako boli pôvodne predstavené na vystavenom prototype radaru na MAKS 2009. V súčasnosti NIIP Tichomirova dokončuje 2 sady radarov a optoelektr.čidiel pre 6-ty a 7-my liet. prototyp, ktoré by sa do skúšok mali zapojiť v priebehu tohto roku. Od konca r.2014 by pre skúšky bolo pripravených 5 rovnocenných prototypov.
NIIP Tichomirova nerobí "len" najnovšie radary AESA technológie ale zapája aj prístroje z kooperácie KRET a má hlavný dozor nad zosúladením komplexu sústav RL, opto čidiel a iných senzorov rozmiestnených po celom priestore povrchovej obšívky. Pracovníci závodu preto hovoria o "inteligentnej koži" (Умная обшивка) pre Suchoj T-50.
Hoci práce na sústave "očí" pre T-50 tvoria hlavnú a najdôležitejšiu úlohu, NIIP Tichomirova paralelne pracuje na 3 dôležitých úloháCh:
* RL systém riadenia "BARS - M" pre Su-30SM, úloha ukončená koncom r.2013
* RL systém "Zaslon-AM" pre MiG-31BM, štátne skúšky ukončené a výrobná dokumentácia odovzdaná výrobnému závodu, práce budú ešte pokračovať 3-4 roky
* Rl "Irbis" pre Su-35S, štátne skúšky ukončené, systémy sú sériove montované už v zavádzaných strojoch, skúšky budú pokračovať s cieľom dotiahnuť "spoluprácu" zo všetkými novými typmi zavádz. výzbroje.
* Rl sústava PVO určenia pre nový chystaný systém pozemných vojsk "BUK-M3". Väčšina údajov o systéme je utajovaných, hovorí sa o PVO systéme stredného dosahu(rádovo do 50 km v diaľke), s rokom zavedenia 2015. Spolupráca prebieha medzi materským závodom RL systémov pozemného určenia v Uljanovsku a koncernom Almaz-Antěj.
* Rl systém riadenia paľby pre ľahké útočné lietadlo Jak-130D
* perspektívny systém pre bombardéry Tupolev diaľkového letectva.

70% zákaziek je vojenského charakteru, pre civilný sektor je to napr. kompletný bezpečnostný a navigačný systém vlakov Moskovského metra.
NIIP Tichomirova vyvážasvoju produkciu do viac ako 40-tich štátov sveta.


[http://vpk.name/news/108050_umnaya_obsh ... fa.htmlurl]http://vpk.name/news/106288_niip_im_tih ... prele.html[/url]
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od absik »

Podľa M. Pogosjana, gen. riaditeľa OAK, v závode v Komsomoľsku na Amure je už rozvinutá výrobná linka pre sériovú výrobu T-50 ktorá oficiálne začne v r.2016. Taktiež boli navýšené výrobné kapacity v kovoobrábaní, modernizácia galvanického nanášania kovov a v povrchovej úprave pre nanášanie RAM.
Súbežne sa rozvíja aj celá obslužná infraštruktúra pre sériovú výrobnú linku.
M. Pogosjan ocenil aj veľký objem prác ktoré sa vykonali na skúšobnom polygóne pre T-50, predovšetkým v detekcii súčasných nízkozistiteľných cieľov.

http://vpk.name/news/108292_Proizvodstv ... osyan.html

Nateraz by mala byť ukončená 1. etapa štátnych overovacích skúšok, ak by štátne skúšky prebehli podľa plánu, zostal by istý čas pre neoficiálny rozbeh nultej overovacej série. V štátnych skúškach by mali byť zapojené 3-tí, 4-tí a 5-ty prototyp, 2-hý prototyp T-50 ktorý bol oficiálne prevzatý do stavu VVS by mal slúžiť pre výcvik skúšobných preberacích letcov.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od absik »

Výskumný a výrobný podnik - NPP "Zvězda" v Tomlinsku ohlásil vývoj novej integrovanej (nemýliť s výrazom - integrálnej) ochrannej prilby pre pilotov T-50(PAK FA). V prípade PAK FA sa jedná už o 2. generáciu prilby, prvá generácia prilby bola predstavená v r.2010(viz moje staršie príspevky na palba.cz a valka.cz) a spájala v sebe prehľadový display a prilbový strelecký zameriavač, pričom funkcia pre nočné videnie sa doteraz vyvíjala oddelene. V novej prilbe by mali byť tieto funkcie pospájané (obdobne ako napr. franc. amer. pilotné prilby) a navyše by mohla slúžiť ako scaner fyziologického stavu pilota, obdobne ako u vyvíjanej prilby USA pre pilotov lietadiel 5. generácie.

http://vpk.name/news/109299_Letchiki_is ... lemom.html

Ruské pilotné prilby majú oproti ostatným vyššie požiadavky na bezpečnosť a "bezprostrednosť" nosenia(ergonómiu) pretože sa skúšajú pri vyššom preťažení a prudkých zmenách vektora preťaženia pri figúrach supermanévrovateľnosti.
Cicero
svobodník
svobodník
Příspěvky: 33
Registrován: 5/1/2012, 06:11
Bydliště: Morava

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Cicero »

Letouny Suchoj T-50 (PAK FA) již brzy dostanou nový systém radiolektronického boje, uvedl to Alexandr Logvinov - generální ředitel společnosti "Signal", která bude systém dodávat. Jedná se o informaci starou již něký ten den, která by zde neměla chybět. Než přijde absik s "geniálním" odkazem na "vpk.name", zde jsou nějaké záchytné zdroje:

http://www.militarybox.cz/news/system-r ... choj-t-50/

http://ria.ru/defense_safety/20140424/1005305871.html
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od absik »

vznešený
Cicero:
..Jedná se o informaci starou již něký ten den, která by zde neměla chybět. Než přijde absik s "geniálním" odkazem na "vpk.name",...
Absikovi táto informácia neunikla :shock: ale nedáva sem odkazy o ktorých je tak málo informácií... :?: Tak sa pozrime čo udáva ten "strašný" vpk:
Jedná sa o dôležitý výstražný systém a systém REB "Himalaya" ktorého prvé (predsériové) kusy sa chystá vyrobiť závod"Signal" v Stavropoli. Riadna sériová produkcia sa začne v r.2016 spolu zo sériou T-50.... A tá "něký(nejaký) ten den" stará informácia bola oficiálne zverejnená pre novinárov vo štvrtok(24.4.2014) gen. riaditeľom "Signalu" Alexandrom Logvinovom.

http://vpk.name/news/109271_noveishii_r ... entov.html

na margo vpk name: je to oficiálny netový "hovorca" VPK - vojensko-priemyslového komplexu RF. od neho dostáva/preberá informácie aj ITAR-TASS a RIA Novosti(rubrika"bezopasnosť"). Takže nemáte tie informácie okamžite "utrom" ako prehľad pre prezidenta Putina ale aspoň tie isté a s toho istého zdroja. Ak o nich nepíšem tak len pre: nemám k nim sprievodný fascikel "zaprisčeno, toľka dľa vnutrennoj nuždy" a sú počas dňa priebežne dopĺňané, denne ich vyjde priemerne 40 a niektoré sú dopĺňané aj niekoľko dní, prípadne vznikne "nová" informácia z informácie. Admini by ma riadne hnali z tej kopy príspevkov....
Naposledy upravil(a) absik dne 24/5/2014, 21:08, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
mepu
praporčík
praporčík
Příspěvky: 304
Registrován: 22/8/2008, 22:01
Bydliště: Brno

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od mepu »

Krasavec a testy podvěsů s externí výzbrojí ;)
Obrázek
Obrázek
více fotek > https://vk.com/pakfa?w=wall-14964099_11704
Obrázek
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 564
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Xawi3r »

...3 a 4 nyní testují externí výzbroj, zatímco "pětka" zdá se něco jiného...

http://russianplanes.net/id136786
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Hektor »

A čo to testuje tá 055? Ja nevidím nič podozrivé :-(
Inak tie externé podvesi, nečakal som že neičo také bude T-50 mať ale každopádne je to pre neho veľké +
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 564
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Xawi3r »

Hektor píše:A čo to testuje tá 055? Ja nevidím nič podozrivé :-(
Inak tie externé podvesi, nečakal som že neičo také bude T-50 mať ale každopádne je to pre neho veľké +
To nemělo žádný hlubší podtext :) Jen, že se po nějaké době opět dostalo do vzduchu... A ta fotka prostě stojí za vidění :up:
Odpovědět

Zpět na „Letadla“