Kerbal Space Program
Moderátor: jarl
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
Páni, narazil niekto na plugin, ktorý by umožňoval regulovať výkon (krútiaci moment) silových zotrvačníkov? Čiže TORQUE u "Reaction Whell"?


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Kerbal Space Program
Já ne. Ale měl bych dotaz: Proč?
Obvykle totiž má každý opačný problém - na velké rakety nestačí výkon Rea. Wheel na koncovém stupni (na kabině nebo tělese družice), a musí se přidat pár kusů např. na nádrže prvního stupně.
Na "command modulu" co já používám jako standartní operační prvek (vypadá jako Apollo, má vše co potřebuju na cesty kamkoli (po připojení toho co v něm není
), kabinu pro 3 Kerbíky, střední a velký dock apod.) mám navíc ještě ten "advanced", kromě toho co je v kabině, aby to "utočilo" i stanici když je třeba.
Obvykle totiž má každý opačný problém - na velké rakety nestačí výkon Rea. Wheel na koncovém stupni (na kabině nebo tělese družice), a musí se přidat pár kusů např. na nádrže prvního stupně.
Na "command modulu" co já používám jako standartní operační prvek (vypadá jako Apollo, má vše co potřebuju na cesty kamkoli (po připojení toho co v něm není

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
Práve kvôli prerábkam môjho pluginu - máme tam dosť veľa dielov typu servisný a "command" modul, ktoré sa líšia hlavne výkonom silových zotrvačníkov. Tie tvoria niekedy dosť podstatnú časť hmoty modulu a zaberajú obvykle podstatnú časť jeho objemu - mám vytvorený určitý systém, ktorý mi umožňuje prepočítať objem, hmotnosť, výkony a cenu modulu podľa "obsahu" - teda podľa toho, aké prvky obsahuje.
Kód: Vybrat vše
//RESOURCEs and MODULEs ---------------------------------------------------
// 100 "fuel unit" = F45 + O55; = M 93,75; = Xe 4250
// battery can store 1000 ElectricCharge in mass 0,05t; volume 40 "fuel unit", price 1000
// OX-STAT solar panel -> version for service module: mass 0,005 unit per one 100% panel, price 50 K per one 100% panel
// RTG generator: per one module -> 10 fuel unit, mass 0.15, price 3500 K, output 1,5 electric charge per sec, (need 1 build-in CoolingPanelA1 per 1 unit in SM model)
// module Reaction Wheel1: per 1 unit of torque = 1 fuel unit of volume, 0.01 mass unit, price 10 K, need 0,005 ElectricCharge or
// module Reaction Wheel2Mini: per 1 unit of torque = 0.25 fuel unit of volume, 0.015 mass unit, price 25 K, need 0,01 ElectricCharge (miniaturized for small volume container)
// module SAS1: mass 0,05 unit, size 40 fuel unit, 500 K ; or
// module SAS2Mini: mass 0,025 unit, size 10 fuel unit, 1250 K (miniturized, for small volume container)
// module Command1: mass 0,05 unit, size 40 fuel unit, price 500 K, energy consumption 0,05 or
// module Command2Mini: mass 0,025 unit, size 10 fuel unit, price 1250 K, energy consumption 0,05 (miniturized, for small volume container)
// penalty: price +250K for +1 fuel unit over limit, mass +0,05 for 1 fuel unit over limit, max penalty 5 fuel unit
// container -> max 240 fuel unit, mass 0,15 price 250 ?K
//________________________________________________________________________________________
// module SAS -> 40 fuel unit, mass 0,05 price 500 K
// Reaction Wheel: 3x20=60 torque -> 60 fuel unit, mass 0,60 price 600 K consumption 0,3
// Battery: 1000 unit -> 40 fuel unit, mass 0,05 price 1000 K
// solar panel: 20x1 -> 0 fuel unit, mass 0,10 price 1000 K chargeRate 3
// fuel: F45 + O55 -> 0 fuel unit
// monopropellant: M90 -> 96 fuel unit
//________________________________________________________________________________________
// total: 236 fuel unit, mass 0.95 price 3350 K


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
Takže predbežná verzia pre použitie s TweakScale
https://www.dropbox.com/s/z1q1fcj5r5boh ... 06D-TS.rar
Pre správnu funkciu je potrebný plugin TweakScale
http://forum.kerbalspaceprogram.com/thr ... -10-56-UTC
https://www.dropbox.com/s/obfs1a7z8gjix ... e_1.19.zip
https://www.dropbox.com/s/z1q1fcj5r5boh ... 06D-TS.rar
Pre správnu funkciu je potrebný plugin TweakScale
http://forum.kerbalspaceprogram.com/thr ... -10-56-UTC
https://www.dropbox.com/s/obfs1a7z8gjix ... e_1.19.zip


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
Alchy: staženo
Barrymore: pěkná lodička...
Barrymore: pěkná lodička...



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Re: Kerbal Space Program
Aha, pravda, to jsem si neuvědomil, že ty to dáváš i do nádrží apod. To je tím že tvůj mod nepoužívám
No, nepoužívám skoro nic - když mi ten MechJeb nefunguje (nepomohlo nejen "čisté" novorozbalení, ale dokonce ani přeinstal celého Kerbalu).
Ale zkusím jej - někdy

Ale zkusím jej - někdy

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
Nie je to "do nádrží". Ako základ sú síce použité nádrže, ale keď sa pozrieš na kopapakov "Test pokusného motoru" na predošlej strane, tak v "strede" zostavy má umiestnený môj "command module" s priemerom 1,25 metra. Taký modul obsahuje "všetko nevyhnutné" pre samostanú jednotku, schopnú fungovať ako "aktívny objekt" - zotrvačníky, modul SAS, modul command, solídne akumulátory, slnečné panely, nejaké to palivo pre korekčné motory, niekedy i pre normálne motory. "Servisný modul" je podobný, ale neobsahuje modul command, energetický modul vyzerá tiež podobne, ale obsahuje len slnečné panely, prípadne RTG články a chladiče, a vysoko výkonné batérie (od cca 2500 jednotiek až do >60 000).


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
Uvoľnený update - KSP v0.23.5.464 (~125M)
Alebo tu už bol?
Alebo tu už bol?


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
Tak to nevím. Nějaké novinky?



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Re: Kerbal Space Program
Stala se mi taková nemilá věc: Zadokoval jsem k sobě loď a modul a když je rozpojím, loď začne sama od sebe pomalu rotovat. Otáčení se nedá vůbec zastavit, ani ručně, ani pomocí mechjebu. Nepomůže ani zapnout manévrovací trysky, ty jedou naplno, ale loď se pořád točí. Nevíte někdo co s tím? Něco jsem si tam zmáčknul a nevím o tom? Nebo je to bug?
Je jedno, jestli loď ovládám z kabiny, nebo z dokovacího portu, dělá to pořád.
Je jedno, jestli loď ovládám z kabiny, nebo z dokovacího portu, dělá to pořád.
"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
-Helena de Farkas
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
Zkus Alt + X je to vyrušení trimu, možná ho máš zapnutý...



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Re: Kerbal Space Program
Bohužel nic nepomáhá. Manévrovací trysky umí hýbat lodí dopředu a dozadu, ale rotaci neumí zastavit...
"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
-Helena de Farkas
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
neprepol si sa do "režimu dokovania"?


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Kerbal Space Program
Díky za podněty, zítra to zkusím, už mi s tím došla trpělivost a mám teď jinou práci. Jestli je to tím režimem dokování, tak jsem pěknej trouba.
"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
-Helena de Farkas
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kerbal Space Program
Napadá ma ešte jedno trochu riskantné riešenie - vypnúť "všetko" - motory, RSC, stabilizáciu - a na chvíľu zapnúť časovú kompresiu ( < ; > ) na prípustné maximum alebo aspoň nad 50.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
jíra: občas se zadaří , já včera zkoušel úplně novou raketu, první dva stupně řazené kolem třetího s postupným odhozením a přečerpáváním paliva vyšímu stupni. Vše šlapalo výborně, Alchyho novè nádrže i výkonější separátory, ale těsně před odhozením dvou bloků druhého stupně došlo jednomu z nich palivo. Nemám to nijak pevné, takže výsledné síly roztrhaly raketu. Po druhé to málem dopadlo úplně stejně, jenže tentokrát už jsem dokázal přečerpat chybějcí palivo a raketa to vydržela. Konstrukce je přitom v pořádku, ve změti palivových hadic žádná závada...
Nakonec jsem chybu našek, mám tam totiž mód, který při manévru snižuje výkon motoru uvnitř "zatáčky" (nebo tak nějak). Asi to docela usnadňuje manévry, jenže když ten manévr trvá déle (jako při startu...) a nejsou vzájemně propojené boční bloky, tak jednomu dojde palivo o fous dřív.
Nakonec jsem chybu našek, mám tam totiž mód, který při manévru snižuje výkon motoru uvnitř "zatáčky" (nebo tak nějak). Asi to docela usnadňuje manévry, jenže když ten manévr trvá déle (jako při startu...) a nejsou vzájemně propojené boční bloky, tak jednomu dojde palivo o fous dřív.



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Re: Kerbal Space Program
Takže jsem to dneska na chvíli zapnul. Když jsem se přepnul na loď, tak hra spadla. Podruhé už jsem se přepnul na loď úspěšně a rotace někam zmizela. Takže zřejmě (doufám) šlo jen o nějaký bug a pomohlo vypnout a zase zapnout (respektive jiné postupy jsem nezkoušel, když rotace zmizela).
Takhle vypadá ta loď a modul. je to zároveň teaser na další díl příběhu: http://kerbalskykosmickyprogram.blogspot.cz/

Ještě mě napadlo, že když loď není 100 % "stock", mohlo by jít o nějaké problémy s modem, mám tam FASA.
Takhle vypadá ta loď a modul. je to zároveň teaser na další díl příběhu: http://kerbalskykosmickyprogram.blogspot.cz/

Ještě mě napadlo, že když loď není 100 % "stock", mohlo by jít o nějaké problémy s modem, mám tam FASA.
"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
-Helena de Farkas
Re: Kerbal Space Program
Mnohem lépe než v reálu
mám nastaveno na nulu.

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: Kerbal Space Program
Hele, hodit to na nulu jsem ještě nezkoušel, hlavně kvůli obavě, že mi budou odhozené stupně mizet ještě dřív, než se vzdálí z dohledu. To by mě vážně naštvalo, vždycky totiž sleduju jak odpadávají 
edit: jíra - se tak dívám na tu tvou loď a přemýšlím, proč vždycky uplácám obrovskou obludnost...


edit: jíra - se tak dívám na tu tvou loď a přemýšlím, proč vždycky uplácám obrovskou obludnost...




"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"