Tmavomodrý svět
Moderátor: jarl
- Radola Gajda
- Poddůstojník v záloze
- Příspěvky: 407
- Registrován: 10/10/2004, 14:29
- Bydliště: ČR
Tento případ je dokonce historicky doložen, ale musel bych chvilku pátrat kdo a kdy to bylo.Lord píše:Marný by nebylo ani zda je možné realizovat aby v letadlu letěli dva lidé .... viz záchrana po sestřelení .......
To Radola: krom přísahy ČSR skládali též přísahu králi Anglie a ta snad prvorepubliková nebyla

Národu, který si neváží svých hrdinů hrozí, že nebude žádné mít, až je bude potřebovat.
- Radola Gajda
- Poddůstojník v záloze
- Příspěvky: 407
- Registrován: 10/10/2004, 14:29
- Bydliště: ČR
To Radola: schválně jsem použil slovíčko kromě protože jsem chtěl připomenout to že ti kteří byli ve svazku naší armády již před Mnichovem skládali přísahu králi (naší vlasti už jednou přísahali), ale je možné že si někdo vymyslel i ipřísahu tak říkajíc navíc tedy novo přísahu Republice Československé.
Národu, který si neváží svých hrdinů hrozí, že nebude žádné mít, až je bude potřebovat.
- Radola Gajda
- Poddůstojník v záloze
- Příspěvky: 407
- Registrován: 10/10/2004, 14:29
- Bydliště: ČR
Add. Dva lidé v kabině: U spitfira to možné bylo. U Fw190 také, u Me109 už si ale nejsem jistý, tam ta kabina byla zatraceně malá. Šlo to třeba u P-51 ,tam snad byla i možnost posunout přepážku a udělat z toho nouzově dvoumístný letoun(ale jak přesně to vypadalo, to nevím). Že došlo k případům, kdy byl takto setřelený pilot zachráněn, je pravda.
Add: Zapíchnutí letadla křídlem do vody:Tak nízko a v takové rychlosti je to dřív, jak na nový boty!Stačí vteřinová nepozornost, pohled jinam, nebo silnější poryv větru a je to! Zkušenej pilot by se hlavně tak nízko nepouštěl, pokud by k tomu neměl zatraceně pádnej důvod.
Jinak, pokud to někoho z vás zajímá a chtěl by vidět jak vypadá kokpit Spitfira, tak jeho přesná kopie, ta která "hrála" v Tmavomodrém světě je k vidění v baru Wings Club v Praze kousek od náměstí Jiřího z Poděbrad(Horní část náměstí za kostelem, druhá ulice od Vinohradské, rovnoběžná s ní směrem k Floře, dům má výrazně modře natřené přízemí). Ten kokpit je nainstalován tak, aby si jej člověk mohl bezproblémů z blízka prohlédnout, chybí v něm ale jeden ovládací prvek, schválně, pokud tam půjdete, jestli poznáte, který to je
Je tam k vidění plno dalších zajímavejch věcí ohledně letadel, tak že pro zájemce to určitě stojí za návštěvu! Pivko tam maj dobrý, ale jídlo celkem drahý, nechat tam sedm stovek není nic těžkého 
Add: Zapíchnutí letadla křídlem do vody:Tak nízko a v takové rychlosti je to dřív, jak na nový boty!Stačí vteřinová nepozornost, pohled jinam, nebo silnější poryv větru a je to! Zkušenej pilot by se hlavně tak nízko nepouštěl, pokud by k tomu neměl zatraceně pádnej důvod.
Jinak, pokud to někoho z vás zajímá a chtěl by vidět jak vypadá kokpit Spitfira, tak jeho přesná kopie, ta která "hrála" v Tmavomodrém světě je k vidění v baru Wings Club v Praze kousek od náměstí Jiřího z Poděbrad(Horní část náměstí za kostelem, druhá ulice od Vinohradské, rovnoběžná s ní směrem k Floře, dům má výrazně modře natřené přízemí). Ten kokpit je nainstalován tak, aby si jej člověk mohl bezproblémů z blízka prohlédnout, chybí v něm ale jeden ovládací prvek, schválně, pokud tam půjdete, jestli poznáte, který to je


Hartmann zminuje, ze do 109tky bral 2 dalsi lidi, podminkou byla mensi postava, protoze je bral do trupu, odkud odmontovali radio a pancir, do kabiny se vesel jenom 1 clovek a to jeste nesmel bejt moc velikej, mezek je opravdu hodne tesny letadlo... o 190tce nic nevim, ale imho taky maximlane 2, ze je vozili podveseny misto kanonu, tomu neverim, imho blabol az na pudu, ale cetl jsem to uz na vic mistech, nejen tady od Cometa 8)
To, jak zavadil kridlem o vodu- mne tam napadly 2 verze proc, prvni, ze pres clun nevidel a byla to nehoda, druha, ze to udelal schvalne a zapichnul to s ledalem blizko Slamy, proto, aby clun neuplaval, pri tech vlnach by ho totiz uz zrejme nechytil, takze je mozny, ze slo o sebeobetovani... ale jak je to mysleny opravu, to vi asi jenom pan S.
Jinak ten film neni spatnej, ale na mne je tam moc lasky, ja jednoznacne v tomhle preferuju starickou Bitvu o Britanii (TM ma v sobe nektery nepouzity zabery z tohodle filmu). Asi nejzajimavejsi mi prislo, kdyz jsem si prehodil zvuk (DVD) na stopu, kde Sverak komentuje, co se tam delo a jak ten film nataceli, to mi prislo daleko hezci a zajimavejsi. Treba to, ze zabery, kdy opravdovy letadla supluji modely, vypadaji vic realisticky, nez ty skutecny...
To, jak zavadil kridlem o vodu- mne tam napadly 2 verze proc, prvni, ze pres clun nevidel a byla to nehoda, druha, ze to udelal schvalne a zapichnul to s ledalem blizko Slamy, proto, aby clun neuplaval, pri tech vlnach by ho totiz uz zrejme nechytil, takze je mozny, ze slo o sebeobetovani... ale jak je to mysleny opravu, to vi asi jenom pan S.
Jinak ten film neni spatnej, ale na mne je tam moc lasky, ja jednoznacne v tomhle preferuju starickou Bitvu o Britanii (TM ma v sobe nektery nepouzity zabery z tohodle filmu). Asi nejzajimavejsi mi prislo, kdyz jsem si prehodil zvuk (DVD) na stopu, kde Sverak komentuje, co se tam delo a jak ten film nataceli, to mi prislo daleko hezci a zajimavejsi. Treba to, ze zabery, kdy opravdovy letadla supluji modely, vypadaji vic realisticky, nez ty skutecny...
válka je vůl
Skúšal som na simulátore letieť nad rozbúreným morom/Me 109G/.Náhly poryv vetra,či vyššia vlna prekvapia a môžu byť osudným pri lete nad samou hladinou,kvôli momentu prekvapenia pobrežnej obrany.A prípad double sa stal,aspoň tak píše Fajtl v knihe "Boje a návraty".Ide o por.Strnada a serž.Kuneša pri návrate z rubarbu v oblasti Arrasu.
- Jekatěrina Dolgoruká
- vojín
- Příspěvky: 12
- Registrován: 24/7/2009, 01:54
Pro mě osobně tento film byl hluboké zklamaní. Staršímu filmu Nebeští jezdci to nesahá ani po paty. Já do kina chodím málo ale u této věci jsem měl problém v polovině neodejít pryč.


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
- Jekatěrina Dolgoruká
- vojín
- Příspěvky: 12
- Registrován: 24/7/2009, 01:54