Pani, spravil som si mensi prieskum crash siteov. Jednoznacne najvyssi rozptyl trosiek a ludi po okoli mal Let 93 (9/11). Ludske ostatky nasli na rozlohe 28ha
niektore kusy lietadla boli vo vzdialenosti 13km od dopadu. Lietadlo malo podla tvdeni dopadnut vcelku. Vychadzam z wiki lebo spravu NTSB som nenasiel, ale len 9/11 commission report, ktory nedokazem citat (prilis vela dristov).
Dalsi pad co stoji za zmienku je korejsky Let 801, ktory sa rozplasol na rozlohe 2100 stop dlhom a 400 stop sirokom.
Zrejme je bezne ak sa lietadlo, ktore ma vysoku rychlost rozprskne na velku plochu. Myslim, ze z toho ako su distribuovane trosky letu MH17 sa neda jasne vyvodit, ze by sa dezintegrovalo este vo vzduchu.
Kyberneticky utok ste podla mna vylucili dost lahkovazne. Nezabudajte, ze v marci sa stalo nieco co sa este nikdy nestalo a ani sa to nevysvetlilo. Nevidim ziadny problem aby nejaky pracovnik, technik, ktory pripaja povedzme notebook k lietadlu kvoli diagnostike a tak podobne (predstavujem si, ze to funguje podobne ako pri autach), jednoducho umyselne alebo nevedomky nahra do systemu lietadla skodlivy kod. Ten sa potom aktivuje nad urcenou polohou lietadla a prevezme kontrolu nad nim.
Vsak si zoberme priklad iranskych centrifug. Stuxnet tam priniesli zrejme samotny zamestnanci nevedomky na usb klucoch, ten sa rozsiril na PLCcka a tam dokazal menit frekvencie otacania centrifug a tak ich poskodit.
Preto by som stale tuto teoriu uplne nezavrhoval.