
Bf 109 - článek
Moderátor: Hans S.
Co se týče monstra He 111 Z,tak byly uvahy ho využit jako strateg.bombarder,ale měli v tomto případě trochu rozum,bo by to bylo srovnatelne se Stirlingy(nízky dostup a malá rychlost) Jinak před válkou měli ve vývoji mimo jiné Ju 89,Do 19.Akorát mi vrtá v hlavě proč kdýž He 177 nepoužili Ju 290.Sice plánovali,ale to už bylo v té době po funuse. Jinak He 177 zmr.... hlavně požadavek na střemhlavé bombardovani.Kdyby pořádně vyžešili ty motory tak by nedělaly tolik problému,i když u čtyřmotoráku v případě odolnosti proti zasahum to bylo nešťastné řešení,bo v případě dobrého zásahu byla celá tato pohonná jednotka vyřazená. Ale k hlavnímu tématu. Vývoj Bf 109 měl dle plánu končit verzi F která měla také ze všech 109 nejlepší vlastnosti a byla pomyslným vrcholem této konstrukce.U G a výše už šlo to dobré diky přirustajicí váze dolu.Avia s-99 byla na urovní verze E,ale s mnohem horšími vlastnostmi,a sundanej Egyptský Spitfajr byla Mk V,nebo dle některých zdrojů Mk.IX. to jen pro zajimavost.
A dle jednoho zdroje je větší poloměr zatáčky u Bf109 než měly Spitfiry mýtus,z toho důvodu že Luftvaffe praktikovala spíše taktiku udeř a zmiz než dogfiše.

ale nemuzes napsat, ze sla s kvalitou dolu, kvalita se totiz posunula v prubehu valky do jiny roviny, kazdymu uz bylo jedno, jak letadlo manevruje, slo jen o rychlost, rychlost, rychlost...a tam se mezci drzeli skvele az do poslednich verzi...ano, eFkovy verze asi nejlepe sloucily skvelou rychlost a menevrovaci schopnosti....ale zivot neceka...J.T.C píše: Vývoj Bf 109 měl dle plánu končit verzi F která měla také ze všech 109 nejlepší vlastnosti a byla pomyslným vrcholem této konstrukce.U G a výše už šlo to dobré diky přirustajicí váze dolu.
e? coto?J.T.C píše:Avia s-99 byla na urovní verze E,ale s mnohem horšími vlastnostmi
jenom hodim vodkaz---> http://palba.cz/viewtopic.php?t=1207J.T.C píše:A dle jednoho zdroje je větší poloměr zatáčky u Bf109 než měly Spitfiry mýtus,z toho důvodu že Luftvaffe praktikovala spíše taktiku udeř a zmiz než dogfiše.
válka je vůl
Aha,sorry za překlep nějak mi tam utekla 1 takže oprava Avia S-199.e? coto?
Netvrdím,že už nebyly v rukou ostřílených pilotu rovnocenné mnohdy lepším strojum na straně spojencu.Myslel jsem to jen z konstrukčního hlediska.A u hlavně pozdějších verzi G a K už je to znatelně znát,že je to výráběno jen aby pokryli pořadavky fronty na maso,než kvuli jejich výkonum.A v manevrovem souboji ti rychlost,která není o mnoho vyšší než protivnika moc nepomůže,takže se stáva vyšší obratnost v této rychlosti výhodou.
Naposledy upravil(a) J.T.C dne 21/3/2006, 10:50, celkem upraveno 1 x.
- Atlantis
- nadporučík
- Příspěvky: 819
- Registrován: 7/4/2005, 15:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jen podotknu k tomu obrázku Mistelu 2 že není úplně košer. Tz lepší letové vlastnosti M2 byly způsobéné mj. i tím, že vodící Fw 190 byl mnohem blíže Ju-88 (tedy mnohem kratší vzpěry). Ohledně toho naszení, tak vím, že v průběhu bitvy o Berlín útočilo na mosty na Odře cca 10 strojů mistel-bez úspěchu (Letecká válka 1939-1945). Jak je to s nasazením...mám právě půjčené knížky, podívám se.
budu se opakovat z drivejska... kdyz mas rychlost, urcujes si podmiky boje, kdyz mas rychlost, muzes kdykoliv boj prijmout ci odmitnout, kdyz mas rychlost, jsi proste pan... ovladatelnost a manevrovaci schopnosti Zera jsou jiste fajn, ale kdyz se zamyslis...v jaky dobe a proti jakym souperum byla Zera na vrcholu? F4F3-F4F4...tot v podstate vse, proti temto letadlum si piloti Zer mohli dovolit temer cokoliv, protoze az na max.dive speed meli ve vsem o poznani lepsi parametry, co ale bylo nejhlavnejsi-japici meli vetsi rychlost, v pozdejsi dobe uz ne a proto to dopadlo tak, jak to dopadlo...J.T.C píše:Aha,sorry za překlep nějak mi tam utekla 1 takže oprava Avia S-199.e? coto?
Netvrdím,že už nebyly v rukou ostřílených pilotu rovnocenné mnohdy lepším strojum na straně spojencu.Myslel jsem to jen z konstrukčního hlediska.A u hlavně pozdějších verzi G a K už je to znatelně znát,že je to výráběno jen aby pokryli pořadavky fronty na maso,než kvuli jejich výkonum.A v manevrovem souboji ti rychlost,která není o mnoho vyšší než protivnika moc nepomůže,takže se stáva vyšší obratnost v této rychlosti výhodou.
ad 109tky... konkretne verze G2 byla jedna z nejlepsich, pokud nesouhlasis, zkus mi to vyvratit konkretnima argumentama :O)
K-verze byla krasnou a v podstate dokonallu ukazkou zachytny stihacky- senzacni stoupavost, velka palebna sila, vysoka rychlost... ze manevrovala jako ledoborec??? no a?
válka je vůl
Psal jsem přeci že pozdější verze,takže abych konkrétnějši G-6,atd.Navic kdyby jsi pozorně čet ,tak jsem psal že v případě shodných rychlosti s protivníkem je přeci jen manevrováni výhodou,bo když letíš skoro jako prkno tak.....a v té době už si Luftwaffe rozhodně neurčovala kde udeří. Nemám nic proti 109 vždyť G-10 je dle mě nejkrásnější,a spíše nechápu co se může libit na Spitfiru,ale buďme realisti. G-2.Je logicke že byla rychlejši než F,ale už tam byl nárust sily na řízeni,navic hmotnost nebyla oproti F o moc vyšší. Hmotnost F-4: 2020kg, G-6 2268kgad 109tky... konkretne verze G2 byla jedna z nejlepsich, pokud nesouhlasis, zkus mi to vyvratit konkretnima argumentama :O)
K-verze byla krasnou a v podstate dokonallu ukazkou zachytny stihacky- senzacni stoupavost, velka palebna sila, vysoka rychlost... ze manevrovala jako ledoborec??? no a?
Těch 240 se nějak projevit muselo pří vyšším plošném zatížení.Hmotnosti jsou udávany jako prázdne letouny,na G-2 jsem ji nenašel,ale bude spíše blíže F-4,jenom těžší o rozdil váhy nového motoru.
Vím že nic nevím a to je vše co vím,
109 G2:
Weight (Empty), in kilograms 2 253
Weight (Loaded), in kilograms 3 099
dost peknej clanek--->
Messerschmitt 109 - myths, facts and the view from the cockpit
Weight (Empty), in kilograms 2 253
Weight (Loaded), in kilograms 3 099
dost peknej clanek--->
Messerschmitt 109 - myths, facts and the view from the cockpit
válka je vůl
1) Nemate nekdo rychlosti 109E4-7 Trop., tedy s filtrem? U Spitu zral vzduchovej filtr Volkes az kolem 40 km/h, jak na tom byli Mezci? Nemuzu nic poradnyho najit... :?
2) Nedavno jsem cetl, ze Emil mel problem s krehkosti horizontalniho stabilizatoru (tam co jsou ty vzpery), nezahlidli jste to nekde? Zatim jsem se s tim setkal jen v jedny knizce (Deighton)
2) Nedavno jsem cetl, ze Emil mel problem s krehkosti horizontalniho stabilizatoru (tam co jsou ty vzpery), nezahlidli jste to nekde? Zatim jsem se s tim setkal jen v jedny knizce (Deighton)
Tak sem googlil až sem vygooglil:fatale píše:1) Nemate nekdo rychlosti 109E4-7 Trop., tedy s filtrem? U Spitu zral vzduchovej filtr Volkes az kolem 40 km/h, jak na tom byli Mezci? Nemuzu nic poradnyho najit... :?
http://www.messerschmitt-bf109.de/
přepni vlevo na verzi E a pak se Ti vpravo nahoře objeví rozbalovací menu s verzemi éčka, u E-4/Trop uvádí rychlost 540 km/h a u E-4 575km/h.
Doufám, že umřu dřív, než vymře lidstvo.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
1) Nejvyšší rychlost u Bf 109 E-3 (výkonově by měl verzi E-4 odpovídat, případně být ještě trošičku rychlejší), kterou jsem našel je 555km/h - originální německý test. Tady.
Německý protiprachový filtr znamenal už i při zběžném a laickém prohlédnutí mnohem menší zásah do původní konstrukce, než britský Vokes. Nicméně nenašel jsem žádný skutečný test tohoto letadla s pouštním filtrem.
2) Cožpak Emil
. Tam to bylo dobré, ten měl vzpěry..horší to bylo u Friedrichů - tam byla záď přepracována a vzpěry odebrány, po několika smrtelných nehodách byl celý ocas vyztužen. V souvislosti s Bf 109 E jsem nic o problémech s pevnsotí ocasu nečetl.
Německý protiprachový filtr znamenal už i při zběžném a laickém prohlédnutí mnohem menší zásah do původní konstrukce, než britský Vokes. Nicméně nenašel jsem žádný skutečný test tohoto letadla s pouštním filtrem.
2) Cožpak Emil


Údaje o maximální rychlosti se zdroj od zdroje od sebe poněkud liší, ale nejčastěji uváděná hodnota pro verzi Bf 109E-4 kolísá zhruba od 547 do 555 km/h ve výšce 4 270 m. Pokud vezmeme pokles rychlosti užitím tropického filtru zhruba o 35 km/h, což se jeví dost pravděpodobné, tak nám vychází, opět dle různých pramenů, rozmezí 512 - 520 km/h pro verzi Bf 109E-4 Trop.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Důvody pro pokles rychlosti v případě použití Trop filtru jsou 3:
1) výrazný nárůst hmotnosti
2) nárůst čelního odporu
3) nedostatek vzduchu pro motor (to je asi spíše teoretické..)
Zatímco u filtru Vokes je především bod dva zcela nepřehlédnutelný, tak co jsem koukal na nákresy lapače vzduchu u Trip varianty Emilu, tak to byl jen velmi jednoduchý decentní filtr, který se na zhoršení čelního odporu zřejmě nijak výrazně nepodepsal. Otázka je nárůst hmotnosti..ale ani tak bych neočekával u Messerschmittu tak výraznou ztrátu rychlosti, jako u Spitfiru - odhadl bych tak do 10km/h. Pokud chcete, tak můžu dodat nějaké nákresy zařízení od Bf 109.
1) výrazný nárůst hmotnosti
2) nárůst čelního odporu
3) nedostatek vzduchu pro motor (to je asi spíše teoretické..)
Zatímco u filtru Vokes je především bod dva zcela nepřehlédnutelný, tak co jsem koukal na nákresy lapače vzduchu u Trip varianty Emilu, tak to byl jen velmi jednoduchý decentní filtr, který se na zhoršení čelního odporu zřejmě nijak výrazně nepodepsal. Otázka je nárůst hmotnosti..ale ani tak bych neočekával u Messerschmittu tak výraznou ztrátu rychlosti, jako u Spitfiru - odhadl bych tak do 10km/h. Pokud chcete, tak můžu dodat nějaké nákresy zařízení od Bf 109.
