cover72 píše:k42, ještě jsi neodpověděl Skeletovi na otázku, jak zdůvodňuješ svou teorii o sestřelu MH17 kanonem.
Zopakuji ti ji tedy: tvrdíš, že ukrajinský pilot Su-25 vystoupal do téměř 10km a sestřelil Boeing 777 proto, že si jej spletl s prezidentským letounem Vladimira Putina?
"Bezpochyby"?
Odpověděl.
Že nepodložené spekulace nechávám na jiných.
Vycházím z reálných důkazů, což jsou bohužel jen fotografie. A na nich vidím, co vidím. Nejdále na tenký led jsem se pustil s tím, že z dat - distribuce zásahů na boku pilotní kabiny - mi vychází dvě izolované oblasti poškození - dva střední body zásahu jako na terči na střelnici. A hustota zásahů kolem středních bodů zásahů má výrazně radiální distribuci, jako při palbě z hlavně. V tomto případě to vychází na palbu ze dvou hlavní.
Tím se dostávám poprvé na tenký led, když přímo ukazuji na GŠ-30-2 a tím na hypotetickou Su-25.
Otvory jsou většinou kulaté a opět je většina kolem 30 mm průměru. Je to na tom jasně vidět, lépe možná z druhé strany, ale i tak. Rozhodně to nejsou otvory nepravidelných tvarů jako při zásahu plochými fragmenty střepinové hlavice. Zde se dopouštím spekulace, že kulatý otvor o průměru kolem 30 mm asi vyrobila nějaká kulatá věc s průměrem 30 mm, což mohla být střela z kanonu. No a jelikož nevybuchla - to by roztrhlo nebo více poškodilo trup, byla to zřejmě střela protipancéřová, případně nějaká kombinovaná, která explodovala později. Proto to bezpochyby - ve smyslu, že nebyla tříštivá s okamžitým detonátorem, tak jsem to myslel. Ale uznávám, že slovo "bezpochyby" do dedukcí nepatří. Opravil bych to na "pravděpodobně".
Poškození letounu, co je patrné z dosud nalezených trosek, je izolováno na několik oblastí - levý bok kabiny pilotů, maličko strop kabiny a šrám na levém křídle. Jelikož hlavice Buku vybuchuje dokola rakety v pásu s úhlem kolem 30-60°, pokud by měly střepiny trefit bok kabiny pilotů, byly by se stejnou hustotou všude v pásu zásahu. Pokud by byl rovnoběžný s trupem, tak na více částech letounu, pokud by byl v úhlu, tak by musely být stopy třeba i výše na kabině a tak dále. Jak jsem již napsal - nemohly by mít dvě oblasti zásahu boku pilotní kabiny, oddělené, každou s radiální distribucí zásahů.
No a co s těmi ostatními zásahy mimo bok kabiny pilotů - několik spekulací:
- strop kabiny - jsou průstřely zevnitř nebo zvenčí ? Není to poznat, nesehnal jsem fotku toho plechu ze stropu v dost velkém rozlišení. Je tam několik děr, vypadají na pohled menší než 30 mm a ne tolik kruhové. Pokud to byl průstřel zevnitř kabiny, dá se to přisoudit střepině z protipancéřového granátu 30 mm nebo odražené střele.
- šrám na křídle - mohl vzniknout během pádu srážkou s něčím hranatým, opět je to v příliš malém rozlišení, aby z toho šlo něco poznat. Divoká spekulace by bylo přisoudit to "škrábnutí" protipapancéřovou (protože nevybuchla hned) střelou.
Neviděl jsem nikde na fotkách i pravý bok kabiny - v případě použití protipancéřové munice by na něm mělo být vidět poškození (i kdyby to byla munice co vybuchuje zpožděně, střepiny by měly proniknout zevnitř).