
Moderní letecké střely vzduch-vzduch
No snad aspoň trochu umím anglicky, ale pro jistotu:
".....A typical CAW in 1990 was made of: two squadrons of F-14s, one of A-6s, one of A-7s, one of E-2Cs, one of S-3s, and several helicopter detachments. Today a CAW looks more like this: one squadron of F-14s, three of F/A-18, and the E-2Cs, S-3s and helicopters....."
a
"....Currently, all air wings include F-14 and F-18 fighters, S-3 attack planes, E-2 AWACS, EA-6 electronic warfare planes, and a combination of helicopters. ........... The Navy intends to fully convert the air wings to F-18C/D and F-18E/F fighters over the next few years followed by the introduction of the Joint Strike Fighter (JSF) as it becomes available. SV-22 Osprey aircraft are also slated for inclusion in the air wings..."
".....A typical CAW in 1990 was made of: two squadrons of F-14s, one of A-6s, one of A-7s, one of E-2Cs, one of S-3s, and several helicopter detachments. Today a CAW looks more like this: one squadron of F-14s, three of F/A-18, and the E-2Cs, S-3s and helicopters....."
a
"....Currently, all air wings include F-14 and F-18 fighters, S-3 attack planes, E-2 AWACS, EA-6 electronic warfare planes, and a combination of helicopters. ........... The Navy intends to fully convert the air wings to F-18C/D and F-18E/F fighters over the next few years followed by the introduction of the Joint Strike Fighter (JSF) as it becomes available. SV-22 Osprey aircraft are also slated for inclusion in the air wings..."
Národu, který si neváží svých hrdinů hrozí, že nebude žádné mít, až je bude potřebovat.
Ano ale jak starý je tenhle článek??
Já četl taky něco a to konkrétně:"Super Hornet který je používaný od roku 1996,uzavírá mezeru která vznikla vyřazením typu A-6 v US NAVY.To znamená že Super Hornet by měl být používán pro přepadová stíhací a stíhací-bombardovací akce."
a taky: "Po mnoha letech doprovázených krácením rozpočtů obrany a řadou nezdarů se v roce 1990 konečně objevil sice ve velmi malém počtu F-14D tomcat."
Takže ty Super Hornety/hornety byly plánovány asi jako celková "zásoba"
letadel pro většinu rolí ale Tomcat je tam pořád...
Používají je VF-1 a VF-14 což přímo ukazuje jejich prozatimní počet.
Já četl taky něco a to konkrétně:"Super Hornet který je používaný od roku 1996,uzavírá mezeru která vznikla vyřazením typu A-6 v US NAVY.To znamená že Super Hornet by měl být používán pro přepadová stíhací a stíhací-bombardovací akce."
a taky: "Po mnoha letech doprovázených krácením rozpočtů obrany a řadou nezdarů se v roce 1990 konečně objevil sice ve velmi malém počtu F-14D tomcat."
Takže ty Super Hornety/hornety byly plánovány asi jako celková "zásoba"

Používají je VF-1 a VF-14 což přímo ukazuje jejich prozatimní počet.
No ono k vyřazení F-14 dochází postupně jenom naše vláda si dovolí stáhnout letadla, které nemají odlétané hodiny - všichni ostatní čekají na to až se letadlo dolítá a pak jej teprve stáhnou. Ty články jsou z netových zdrojů, takže ti stáří těžko řeknu.
Národu, který si neváží svých hrdinů hrozí, že nebude žádné mít, až je bude potřebovat.
naše?
Já myslím že je to tím že staré F-14 A,nejsou tak technicky vyspělé jako třeba Hornety které jsou v určitých technických bodech lepší (v některých samo že ne, třeba současná zteč na počet cílů-Tomcat může útočit na víc letadel naráz)...ale to je zase něco mimo...
Jen že ty požadavky na stíhačku která brání svaz už jsou vyšší a proto přezbrojují na D.
Já myslím že je to tím že staré F-14 A,nejsou tak technicky vyspělé jako třeba Hornety které jsou v určitých technických bodech lepší (v některých samo že ne, třeba současná zteč na počet cílů-Tomcat může útočit na víc letadel naráz)...ale to je zase něco mimo...
Jen že ty požadavky na stíhačku která brání svaz už jsou vyšší a proto přezbrojují na D.
Jak přezbrojují - program F-14D byl snad uzavřen v roce 1992 ????? A tím vlastně ukončen celý vývoj typu F-14
Naposledy upravil(a) trimin dne 22/6/2005, 18:23, celkem upraveno 1 x.
Národu, který si neváží svých hrdinů hrozí, že nebude žádné mít, až je bude potřebovat.
No že přezbrojují z verze A částečně na verzi D! Nevím v kterém roce byl uzavřen,smlouva s námořnictvem byla uzavřena v r. 1990 a o vývoj se stará firma Grumman takže je to na ní jestli vyvýjí další typ nebo,o tom vůbec nic nevím jen je to myslím tak že někdo musí zadat požadavek/zakázku?? na novej stroj a oni podle toho začnou něco vymýšlet...
Ty počty před 5-ti lety nevím,to bylo ještě hodně jiných letadel na L.L¨. než je teď ale ty dfnešní počty nevím přesně,co vím určitě tak jsou přibližně 2 letky F-18,ale nechci kecat, zítra to budud vědět přesně
Ty počty před 5-ti lety nevím,to bylo ještě hodně jiných letadel na L.L¨. než je teď ale ty dfnešní počty nevím přesně,co vím určitě tak jsou přibližně 2 letky F-18,ale nechci kecat, zítra to budud vědět přesně

No zkus si přečíst tohle
http://encycl.opentopia.com/term/F-14_Tomcat nebo v češtině http://www.lietadla.com/lietadla/usa/f-14.htm
http://encycl.opentopia.com/term/F-14_Tomcat nebo v češtině http://www.lietadla.com/lietadla/usa/f-14.htm
Národu, který si neváží svých hrdinů hrozí, že nebude žádné mít, až je bude potřebovat.
Dobře...
Ty počty letadel co byly v době kdy ještě byly ve výzbroji A-6 intruder byly takový (asi):
Na lodi bývá normálně 85 letadel (základní počet kterej by neměl být ani zvýšen:z důvodu přesáhnutí kapacity, a ani snížen z důvodu akceschopnosti...)
F-18---na lodi bývá 1 palubní křídlo které má průměrně 40 Hornetů rozdělených do 3 až 4 letek..
F-14---palubní křídlo má průměrně od 15 do 20ti F-14 ve 2 letkách
A-6---na lodi bývá 1 letka za 14 letadly Intruder (tento typ začíná být nahrazen F/A-18 Hornet,nebo SuperHornetem jako útočnými letadly)
Zbytek letadel tvoří vrtulníky (SeaKing,SeaHawk aj.)S-3 Viking - protiponorkový boj;
EA-6B - jako tankovací letadla - nyní nahrazována tankovací verzí Vikingu,
E-6 Prowler jako letadlo pro radio-elektronický boj,
a další transportní a podpůrná letadla
--------celkem 85
)
před těma 5ti rokama nevím pže to tam byly ještě i jiná letadla jako třeba A-7 Corsair II.
Ty počty letadel co byly v době kdy ještě byly ve výzbroji A-6 intruder byly takový (asi):
Na lodi bývá normálně 85 letadel (základní počet kterej by neměl být ani zvýšen:z důvodu přesáhnutí kapacity, a ani snížen z důvodu akceschopnosti...)
F-18---na lodi bývá 1 palubní křídlo které má průměrně 40 Hornetů rozdělených do 3 až 4 letek..
F-14---palubní křídlo má průměrně od 15 do 20ti F-14 ve 2 letkách
A-6---na lodi bývá 1 letka za 14 letadly Intruder (tento typ začíná být nahrazen F/A-18 Hornet,nebo SuperHornetem jako útočnými letadly)
Zbytek letadel tvoří vrtulníky (SeaKing,SeaHawk aj.)S-3 Viking - protiponorkový boj;
EA-6B - jako tankovací letadla - nyní nahrazována tankovací verzí Vikingu,
E-6 Prowler jako letadlo pro radio-elektronický boj,
a další transportní a podpůrná letadla
--------celkem 85

před těma 5ti rokama nevím pže to tam byly ještě i jiná letadla jako třeba A-7 Corsair II.
- skflanker_
- rotmistr
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28/7/2014, 20:51
Re: Moderní letecké střely vzduch-vzduch
AIM-9X Block II má dokázať po výstrele urobiť otočku a do 10 míl od odpálenia doletieť k cieľu v zadnej polosfére
http://www.seapowermagazine.org/sas/sto ... issle.html
To znamená že AIM-9X Block II dokaže byť navedená aj keď IR hlavica nevidí cieľ - cez datalink
Predpoklad zavedenia do výzbroje marec 2015 ( R-73M to mala už od zavedenia do výzbroje v roku 1994)
http://www.seapowermagazine.org/sas/sto ... issle.html
To znamená že AIM-9X Block II dokaže byť navedená aj keď IR hlavica nevidí cieľ - cez datalink
Predpoklad zavedenia do výzbroje marec 2015 ( R-73M to mala už od zavedenia do výzbroje v roku 1994)
Re: Moderní letecké střely vzduch-vzduch
Jenže na té R-73M to bylo bez datalinku, takže se piloti báli to používat 
Jak to jeden pilot vystihl, "je to jako strčit bulldoga do pytle, pořádně s ním zatřást, nakopat ho a pak ten pytel otevřít."

Jak to jeden pilot vystihl, "je to jako strčit bulldoga do pytle, pořádně s ním zatřást, nakopat ho a pak ten pytel otevřít."
- skflanker_
- rotmistr
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28/7/2014, 20:51
Re: Moderní letecké střely vzduch-vzduch
Súhlasím - veď až neskôr do lietadiel rodiny Su-27/30/35 a MiG-35 začali montovať radar/optiku aj zadnej polosféry. Inak to nik nepotreboval - až teraz F-35 vidí za seba, takže majú čas.