

Moderátor: Zemakt
Dneska se používají místo tyristorů IGBT tranzistory. Tyristory jsou pomalu na ústupu. Ty se zatím používají u stejnosměrných regulátorů. DC motor je taky dalekoko dražší než asynchranní AC motor.Lord píše:já jsem to taky studoval a vím, že otáčky asynchronního motoru jdou řídit buď proudem nebo frekvencí, ovšem při odporové regulaci vznikají ztráty, což není ekonomické, takže souhlas je lepší to řídit frekvencí ... používají se výkonové tyrystory.
A nepreviezli ho v častiach na normálnych vlakoch? Ja si teda neviem predstaviť, že by len kvôli tomu stavali dvojkoľajnú trať. Ešte nepredstaviteľnejšie však pre mňa je, že by tú trať potom demontovali. Nie som až taký veľký znalec železníc, no podľa mňa veľa dvojkoľajných ťahov medzi Východným Pruskom a Stredozemným morom ani dodnes vpodstate nie je. Poliaci asi nemajú smerom na východ nič a Maďari tuším tiež nie, takže mi zostáva Košicko-Bohumínska trať, lenže tá sa stala dvojkoľajkou až kedysi neskôr za komunizmu.Lord píše:Nejzajímavější podle mě bylo jak to dělo Němci to Sevastopolu dopravili? Jak známo dělo muselo jet až z Německa na Krym a to po dvoukolejné trati, zda někde existovala, plus jiný rozchod v Evropě a Rusku, nebo Němci pro něj postavili speciální trať netuším.
Němci postavili na Východě tisíce kilometrů železničních tratí, jak známo ruské tratě za mnoho nestály a při té zátěži za chvíli kolabovaly, bylo to velké úsilí, ale také to byla velká válka.Daemon píše:A nepreviezli ho v častiach na normálnych vlakoch? Ja si teda neviem predstaviť, že by len kvôli tomu stavali dvojkoľajnú trať. Ešte nepredstaviteľnejšie však pre mňa je, že by tú trať potom demontovali. Nie som až taký veľký znalec železníc, no podľa mňa veľa dvojkoľajných ťahov medzi Východným Pruskom a Stredozemným morom ani dodnes vpodstate nie je. Poliaci asi nemajú smerom na východ nič a Maďari tuším tiež nie, takže mi zostáva Košicko-Bohumínska trať, lenže tá sa stala dvojkoľajkou až kedysi neskôr za komunizmu.Lord píše:Nejzajímavější podle mě bylo jak to dělo Němci to Sevastopolu dopravili? Jak známo dělo muselo jet až z Německa na Krym a to po dvoukolejné trati, zda někde existovala, plus jiný rozchod v Evropě a Rusku, nebo Němci pro něj postavili speciální trať netuším.
Teď ti nerozumím, jasně že nestavěli asi celou železnici až z Německa, někde tratě byly, a některé úseky museli možná překlenout. Dále dvoukolejné tratě byly třeba primárně kvůli zásobování fronty.Atlantis píše:Probůh. Ale němečtí inženýři nebyli žádní volové a v hledání praktických a použitelných řešení byli mistři. Tak proč by navrhovali dělo u kterého byla možnost přepravy na tisíce km. tak, aby muselo samo o sobě jezdit po speciálních tratích? To nedává smysl. 95% bitev ve kterých by mohlo dojít uplatnění by skončilo dříve, než by se tam dostalo. Navíc v článku na palbě: http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1388 není o něčem takovém ani zmínka. Mám pocit, že tam sám autor spíš prezentuje myšlenku klasických vlaků.
Celé se mi to opravdu nějak nezdá.
Daemone, můžeš sem hodit ty odkazy? Nebo spíš do příslušného článku? Tam by si to pravděpodobně zasloužilo rozvinout. Dík.
Čo sa týka vojenských objednávok Nemecka, môj názor je taký, že v NSDAP a Wehrmachte bola obrovská lobby, ktorá viacmenej Hitlera a spol podporavala a práve jej sa vojny asi najviac hodila. To bol pravý dôvod celej tragédie 2. sv. vojny. A zrušenie objednávky druhého gigantického dela už Krupp Hitlerovi iste nejako vyhovoril. Zatiaľ som sa nedostal k presným číslam o cene Dory a Gustava, ale isté je, že pre mnohých - a to nielen v Nemecku - bola 2. sv. vojna možnosťou úžasne sa nabaliť. Rádovo by som to prirovnal asi tak k porevolučným privatizáciám v našich krajináchLord píše:[ výroba dalšího děla pokračovala i po dobytí Francie, ale výzkum a příprava výroby už asi jela, a stornovat to?