Pád letu MH17 na Ukrajině

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Zamčeno
Uživatelský avatar
josefg
poručík
poručík
Příspěvky: 713
Registrován: 16/5/2009, 16:04

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od josefg »

danoxx píše: Otazka je odkial by mali funkcneho BUK-a ? UA strana sa viac krat vyjadrila, ze opolcenci funkcneho BUK-a nemaju a ak by dosiel z RF tak zrejme aj z obsluhou.

Nehledě na to, co by tam dělal, změnit poměr sil na to jeden odpalovák se 4 raketami nedokáže. Sestřelit přelétávající letadlo v deseti kilometrech je zbytečné, případně kontraproduktivní (jako se i stalo) protože samotný přelet ve velké výšce nic neřeší a pokus o přistání velkého letadla se dá řešit přenosnými komplety. to jsme i viděli, kdyby do PVO vzbouřenců chtěli Rusi zasáhnout spíš by jim poslali větší množství přenosných PL systémů než jeden osamělý BUK. Účinné jsou a blbě se dokazují. Jenom taková myšlenka, kdyby tam byl BUK s ruskou osádkou a chytili je vyloučit se to nedalo, co by asi říkali? Vojáci i Kreml, To mi nesedí.
Osobně nejsem příznivcem jedné ani druhé strany (RU UKR), ale vysoko u mne vede myšlenka, že to UKR sundali sami a spíš schválně než omylem. A jejich neustálé lhaní, tomu důvěryhodnost nepřidá.
Obrázek

read between lines, read between lies
petrp
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 197
Registrován: 11/9/2014, 07:43

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od petrp »

madrabbit píše:Proč se všude propírá, že BUK, S-125, ..., musel obsluhovat profík a opolčenci by to nezvládli? To nikdo z "nových" republik nesloužil u PVO. Jak rychle dojde k "rozpadu" znalostí, resp. kolik let po odchodu ze služby by daná osoba byla schopna zasáhnout MH17 - tedy relativně snadný cíl.
Na to ti můžu snadno odpovědět. Po roce až dvou, kdy nebudeš cvičit, budeš tápat, neříkám že to nedáš, ale bude to mnohem těžší. Zachytit cíl a navést raketu už je jen to poslední co musíš zvládnout. Hlavní je ten komplex (myslím tím S-125) umět zapnout a nastavit. Není to systém typu vystřel a zapomeň. A to se bavíme o komplexu, který je sestaven a zapojen. Jen zapojení kabeláže je pro cvičenou obsluhu práce na dost dlouhou dobu...

Pro představu, jak to vypadá v kabině řízení (UNK) v původní verzi (protože pochybuju, ža tam mají modernizované verze):

http://www.youtube.com/watch?v=nCHW5TgG0Pc[
Naposledy upravil(a) petrp dne 15/9/2014, 13:00, celkem upraveno 1 x.
martanus
četař
četař
Příspěvky: 74
Registrován: 15/7/2014, 18:14

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od martanus »

V zprávě v mám v popisu Způsobu rozpadu chybu. Zde jsem to opravil. Ale ne už v PDF.

Místo
4) Letadlo se ocitlo vychýlené doprava s odkrytým předkem. Odpor vzduchu na přední části způsobil
utržení přední částí před křídly a tato síla odporu vzduchu vymrštila přední část doprava
k Petropavlivce.
mělo být

4) Letadlo se ocitlo vychýlené doleva s odkrytým předkem. Odpor vzduchu na přední části způsobil
utržení přední částí před křídly a tato síla odporu vzduchu vymrštila přední část doleva
k Petropavlivce.
petrp píše:Ještě jedna připomínka k fotkám okolí levého okna, tohle je okolí okna vpravo po směru letu...

Obrázek

odpovídá to této úvaze

Obrázek

a pak bych pochopil i nerozbité přístroje glaskokpitu...
Ten obrázek jsem kresli já. A je na něm dvakrát to stejné okno jen jinde umístěné. To byl jeden z impulzů, proč jsem začal mapovat dopady fragmentů. Toto okno Obr. 15. patří na levou stranu kokpitu a nejspíš bylo v centru pole fragmentů.

U vašeho obrázku by musela rakety vybuchnout těsně před kokpitem. 1 z kokpitu by nic nezůstalo. 2 byly by stopy po fragmentech i na pravé straně kokpitu.

Alchymista píše:Výbuch nálože o hmotnosti 37 kg predstavuje ani nie 2,5% kinetickej energie lietadla. Navyše je v danom momente ešte stabilizované smerovkou a kýlom a stabilizátorom a výškovkami na zhruba rovnakej páke. To za prvé.
A za druhé - štrukturálna pevnosť draku lietadla neumožňuje efektívny prenos energie z výbuchu na celú hmotu lietadla, konštrukcia sa jednoducho zbortí alebo rozpadne. Znovu - lietadlo nie je koľajnica.
Způsob rozpadu bude obsahovat předběžná zpráva III :wink:. Ve této správě to je jen nástin pro diskuzi. Jde o dynamickou věc a nejdříve to musím pořádně znalizovat a seznámit s programem Blender, abych to mohl zobrazit. zobrazit. Letadlo má nějakou strukturární pevnost, jinak by jej každý střih větru roztrhl. A navíc jde celkem o snadnou fyzikální úlohu. Jde o páku (houpačku) ve 3D. Problémem je, že neznám učinky rakety V-V. Sílu a tlak jakým by mohla síla výbuchu na letadlo působit. Pokusím se to, ale někde vyštrachat a pak to spočítat.
Logika vás dostane z bodu A do bodu B. Fantazie vás dostane kamkoli.
Každý člověk dělá chyby, ale jen hlupák u nich zůstává.
Uživatelský avatar
josefg
poručík
poručík
Příspěvky: 713
Registrován: 16/5/2009, 16:04

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od josefg »

ptám se jen jako amatér, co dvě rakety za sebou? stejně říkáte, že je to standartní postup, tak co se nad tím nezamyslet. První letadlo poškodí na přídi, a druhá se zpožděním víc na levé straně?
Obrázek

read between lines, read between lies
petrp
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 197
Registrován: 11/9/2014, 07:43

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od petrp »

RIA Novosti - 10.9.2014
Volný překlad několika částí článku:
http://ria.ru/mh17/20140910/1023539819.html

Генерал: в телах пилотов Boeing могли найти осколки ракеты от "Бука"
Generál: V tělech pilotů Boeningu mohli najít fragmenty rakety BUK.
=====
Сбить самолет мог высотный истребитель типа МиГ-29 или Су-27, но его на тот момент в том районе не было, заявил эксперт.
Sestřelit letadlo mohl výškový stíhač typu MIG-29 nebo SU-27, ale takový se v tom čase a dané oblasti nevyskytoval.
=====
По словам экспертов, военная техника, использующаяся украинской армией, досталась ей со времен Советского Союза и ее применение в ходе войсковых операций вполне может привести к повтору трагедии с российским пассажирским самолетом, сбитым Украиной в небе над Черным морем в 2001 году.
Dle expertů, vojenská technika, kterou disponuje UA armáda je z časů doby SSSR. Její použití v době vojenských operací může vést k opakování tragédie s ruským dopravním letadlem sestřeleným Ukrajinou nad Černým mořem v roce 2001.
Naposledy upravil(a) petrp dne 15/9/2014, 12:40, celkem upraveno 1 x.
petrp
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 197
Registrován: 11/9/2014, 07:43

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od petrp »

josefg píše:ptám se jen jako amatér, co dvě rakety za sebou? stejně říkáte, že je to standartní postup, tak co se nad tím nezamyslet. První letadlo poškodí na přídi, a druhá se zpožděním víc na levé straně?
Vyloučit se to nedá, je to možné, můžou jich použít kolik je právě k dispozici. Když už jsme v těch počtech na jedno nabití:

BUK - 4ks na každou rampu
KUB - 3ks na každou rampu
S125 - 4ks na každou rampu (lze pálit i salvou), max 16 ks
S75 - 1ks na každou rampu, ale ten si dovolím vyloučit, veze sebou 200kg nálož, to by ten Boening asi vypadal úplně jinak..

Opakovaní střelby by si zcela jistě někdo všiml, to je slušný rachot, slyšitelný velmi daleko. Pokud by jich šlo více za sebou, někdo by to určitě zaregistroval. Na netu se potulují videa z dopadu letadla na zem, určitě by někdo stihl alespoň stopu po raketě natočit nebo vyfotit. Otázkou zůstává, jestli někdo takový byl a nebyl umlčen...
lubko
Příspěvky: 0
Registrován: 10/9/2014, 14:57

Síla výbuchu

Příspěvek od lubko »

martanus píše: ... Problémem je, že neznám učinky rakety V-V. Sílu a tlak jakým by mohla síla výbuchu na letadlo působit. Pokusím se to, ale někde vyštrachat a pak to spočítat.
Orientačně jsem to počítal a vyšlo mi při 36 kg trhaviny, cca dvojnásobné brizanci než TNT a kolmé vzdálenosti 10 m od letounu že to je jako bys na několik milisekund "zapnul" na zasažené ploše tíhové zrychlení cca 1g ve směru od výbuchu ...
Nahoře je řídký vzduch a většina tlakové síly výbuchu jde mimo letadlo. Podle mne to s cca 200(?) tunovým letadlem hne jen málo.
QVAK
praporčík
praporčík
Příspěvky: 384
Registrován: 31/10/2009, 10:02
Bydliště: Praha

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od QVAK »

- Mám po prostudování snímku účinnosti na cíl hlavice rakety BUK jež zde byl před pár dny vložen (TU 104) stále pochybnosti zda rozsah poškození B 777 který je řádově menší odpovídá nasazení této nebo obdobné zbraně. Na fotu byl TU 104 totálně rozštotován trup mezi přechodem křídlo-trup a ocasními plochami. To je řádově > 10 m spíše několik desítek metrů letadla. Tomu se rozsah poškození fragmenty u B 777 se ani velmi vzdáleně nepřiblížil.

- Stále nebyla objasněna reakce Air India v daném prostoru a čase. Pro takový manévr dopraváku musí existovat velmi závažný důvod jinak si piloti již doživotně nezalétají.
ppppp
Příspěvky: 0
Registrován: 12/8/2014, 12:27

Re: Síla výbuchu

Příspěvek od ppppp »

lubko píše:Orientačně jsem to počítal a vyšlo mi při 36 kg trhaviny, cca dvojnásobné brizanci než TNT a kolmé vzdálenosti 10 m od letounu že to je jako bys na několik milisekund "zapnul" na zasažené ploše tíhové zrychlení cca 1g ve směru od výbuchu ...
Nahoře je řídký vzduch a většina tlakové síly výbuchu jde mimo letadlo. Podle mne to s cca 200(?) tunovým letadlem hne jen málo.
Nevím, jak jste postupoval, ale tuhle energii by bylo treba odhadnout pres čelo dejmetomu kulové vlnoplochy, kterým prochází neco jako p*dV. Rídký vzduch zase zvýší rychlosti, objem a hmotnost spalin rakety zustává stejná, a proto i energie účinku. Také čím kratší impuls, tím vetší silový účinek pri stejné energii výkmitu, toto sotva bude v jednotkách g, na orientační výpočet je nutné mít zkušenost, co prevládá.
kil
Příspěvky: 0
Registrován: 17/7/2014, 14:03

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od kil »

martanus píše:Předběžná zpráva o pádu MH17 na Ukrajině od Martanuse II :wink:
...
1) Průnik fragmentů nejspíš na druhé straně letounu zničil/ vyrval plechy. Podobně jako zde:
...
2) Kinetická energie fragmentů a síla výbuchu způsobily, že došlo k vychýlení letadla doprava a dolů. Toto vychýlení způsobilo otočení letadla tak, že se kabina proraženým otvorem natočila proti původnímu směru letu. Do letadla se vhrnul vzduch a způsobil přetlak v kabině. Tento přetlak vyrval okna a přetrhly se okenní sloupky. Autopilot zareagoval a snažil se vyrovnat let letounu. Poslal proto letoun doleva a nahoru a nejspíš zesílil tah motorů, protože asi poklesla rychlost.
3) Tlak vzduchu urval podlahu kokpitu spolu s předním podvozkem. A poslal ji k Rozsypne.
4) Letadlo se ocitlo vychýlené doleva s odkrytým předkem. Odpor vzduchu na přední části způsobil utržení přední částí před křídly a tato síla odporu vzduchu vymrštila přední část doleva k Petropavlivce.
5) Zbytek letounu pokračoval, ale už bez řídící jednotky ve svém pohybu a nakonec dopadl u Hrabové.
...
Rozpad letounu proběhl velmi rychle. Při letu z 10000 m se jednotlivé části postupně rozpadaly.
Jak sem uvedl Podle zjištěných informací je nepravděpodobné, že by MH17 sestřelila raketa BUK. Tomu neodpovídá poškození.
To muselo dát práci. A podle svých "fyzikálních pocitů" doplním:
ad 1) Pokud se na druhou stranu dostaly. Schytal to kokpit/přední část, kde je plno bloků přístrojů, svazků drátů.
ad 2) Vychýlení doprava (oproti výchozímu stavu) sice trochu způsobily, ale podle mě prakticky nepodstatně (není to rozhodující faktor ve srovnání s jinými působícími silami). Autopilot na nic nezareagoval, protože už ani nemohl. I kdyby mohl zareagovat, tak ta jeho reakce by se nestačila mechanicky(směrovka, tah motoru) projevit natož něco změnit.
ad 3) Tlak vzduchu tuto část urval. Tlak vzduchu (tedy odpor) jí v pádu postupně bránil a zároveň zpomaloval rychlost v původním směru (na samém počátku zpomalení kolem 4,5G podle údajů m63 z jeho výpočtu v excelu, ale Cx=1) a zároveň jí tlak vzduchu (vítr) vychyloval (ne příliš významně) k severoseverozápadu. Převládající směr/účinek větru podle mě vyjadřuje rozmístění trosek (zřejmě nejméně aerodynamických) v a nad Petropavlivkou. Směr přibližně koresponduje i se známým směrem větru z letové hladiny F320.
ad 4) Letadlo se neocitlo významně vychýlené doleva (možná se ocitlo vychýlené spíš bezvýznamně doprava - viz bod 2). Významný je tam ale odpor vzduchu (větší poškození levé strany, její menší aerodynamika) složený s větrem z jihu (tedy zepředu zprava), který působil na takové ploše tou rozhodující silou, která tlačila přední část více doleva než doprava.
ad 5) Tohle odlamování doleva natočilo zbytek letounu také doleva, než se odlom dokončil. Odlamovaná mnohem lehčí část působila jako kdyby se dalo kormidlo před loď. Zbytek letounu pak pokračoval vychýlený doleva (oproti původnímu kurzu) směrem k Hrabove.

Ale já tam nic proti fragmentům z hlavic SA-3 nebo BUK (nebo jiných) nevidím. Naopak je to podle mě ve schodě s touto hypotézou a zprávou vyšetřovatelů. Pokud jde o rozsah poškození, tak ve 3D prostoru jde vždycky nějak poskládat síla hlavice, vzdálenost výbuchu a směr příletu, aby rozpínající se prstenec střepin odpovídal poškození. To je zbytečné řešit, protože jasných důkazů v podobě střepin musí být v troskách spousta.
Naposledy upravil(a) kil dne 15/9/2014, 13:54, celkem upraveno 2 x.
martanus
četař
četař
Příspěvky: 74
Registrován: 15/7/2014, 18:14

Re: Síla výbuchu

Příspěvek od martanus »

lubko píše:
martanus píše: ... Problémem je, že neznám učinky rakety V-V. Sílu a tlak jakým by mohla síla výbuchu na letadlo působit. Pokusím se to, ale někde vyštrachat a pak to spočítat.
Orientačně jsem to počítal a vyšlo mi při 36 kg trhaviny, cca dvojnásobné brizanci než TNT a kolmé vzdálenosti 10 m od letounu že to je jako bys na několik milisekund "zapnul" na zasažené ploše tíhové zrychlení cca 1g ve směru od výbuchu ...
Nahoře je řídký vzduch a většina tlakové síly výbuchu jde mimo letadlo. Podle mne to s cca 200(?) tunovým letadlem hne jen málo.
nejsem odborník na balistiku. Jak dlouho mohl trvat účinek výbuchu. A jaká byla výsledná síla na letadlo.
Ale mám za to, že i malé natočení letadla leticího 250ms-1 tak, že do zničených ploch na kokpitu se dostal tlak vzduchu a ten letadlo ještě více vytočil doprava. Tak vznikl přetlak v kabině který vyrazil zbylé okna. Podobně jako kdyby v autě najednou někdo vyrazil přední sklo. Autopilot zareagoval. Poslal letadlo doleva a nahoru . Ale na pravo dole podkokpitem byla ještě vetší díra vznikla deformovanými fragmenty. Natočením této díry do směru letu. Vzrostl tlak a letadlo se rozpadlo. Na začátku obratu autopilotem doleva odpadla podlaha kokpitu. Ještě nemám úplně ujasněné. A pořeboval bych pár výpočtů a dat. Nejspíš napíšu do Boeingu. :wink:
Logika vás dostane z bodu A do bodu B. Fantazie vás dostane kamkoli.
Každý člověk dělá chyby, ale jen hlupák u nich zůstává.
m63
vojín
vojín
Příspěvky: 15
Registrován: 28/7/2014, 01:59

Re: Síla výbuchu

Příspěvek od m63 »

martanus píše:...zasažené ploše tíhové zrychlení cca 1g ve směru od výbuchu ...
Teď o víkendu, byl tuším na National Geographic dokument o "Rail Gun", některé věci okolo toho najdeš i na netu. Jde o elektromagnetickou střelu letící M8, ta ač nemá žadnou výbušnou směs, tak za sebou zavalovala vzduch. Pokud by měl BUK letět ve vstřícném směru, byli bychom na M4, což si myslím že je "divočina", s ohledem na nalezené následky.
lubko
Příspěvky: 0
Registrován: 10/9/2014, 14:57

Účinky výbuchu

Příspěvek od lubko »

Síly od vzduchu hnaného raketou se taktéž projeví na straně odkud přilétla. (Teoreticky by pokud letěla přímo proti čumáku tak účinek by se rovnal mírnému zbrždění, něco jako silnější protivítr :) Ale to asi není náš případ). Každopádně bude působit téměř stejným směrem jako ten výbuch. V této souvislosti mne napadlo možné vysvětlení stočení centrální části včetně křídel a ocasu doleva. V okamžiku kdy by střela vybuchla výškově někde na úrovni vrchu trupu poblíž levé strany kopkitu, mohla tlaková vlna následně "šikmo" zasáhnout plochu levého křídla, mírně ji potlačit dolů a zároveň "vymetením" vzduchu zrušit vztlak na levém křídle, které by se tímto ve výsledku propadlo dolů. To by způsobilo levou zatáčku celého toho zbytku. Nebo si to špatně vysvětluju?
Pokud je autopilot umístěn někde poblíž kopkitu, tak ho nejspíš fragmenty vyřadily stejně jak black boxy a neměl šanci reagovat.
Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3062
Registrován: 19/7/2014, 19:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Aaron Goldstein »

petrp píše: Vyloučit se to nedá, je to možné, můžou jich použít kolik je právě k dispozici. Když už jsme v těch počtech na jedno nabití:

BUK - 4ks na každou rampu
KUB - 3ks na každou rampu
S125 - 4ks na každou rampu (lze pálit i salvou), max 16 ks
S75 - 1ks na každou rampu, ale ten si dovolím vyloučit, veze sebou 200kg nálož, to by ten Boening asi vypadal úplně jinak..

Opakovaní střelby by si zcela jistě někdo všiml, to je slušný rachot, slyšitelný velmi daleko. Pokud by jich šlo více za sebou, někdo by to určitě zaregistroval. Na netu se potulují videa z dopadu letadla na zem, určitě by někdo stihl alespoň stopu po raketě natočit nebo vyfotit. Otázkou zůstává, jestli někdo takový byl a nebyl umlčen...
Dovolím si doplnit..
U S125 je i varianta rampy se dvěma raketama...
Obrázek

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
petrp
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 197
Registrován: 11/9/2014, 07:43

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od petrp »

Aaron Goldstein píše: Dovolím si doplnit..
U S125 je i varianta rampy se dvěma raketama...
Ano, to je pravda, u BUKu mám pocit taky, ale už se nepoužívá... :-)
Uživatelský avatar
josefg
poručík
poručík
Příspěvky: 713
Registrován: 16/5/2009, 16:04

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od josefg »

petrp píše: Opakovaní střelby by si zcela jistě někdo všiml, to je slušný rachot, slyšitelný velmi daleko. Pokud by jich šlo více za sebou, někdo by to určitě zaregistroval. Na netu se potulují videa z dopadu letadla na zem, určitě by někdo stihl alespoň stopu po raketě natočit nebo vyfotit. Otázkou zůstává, jestli někdo takový byl a nebyl umlčen...
Nechci se vnucovat, ale tím se dostáváme zase na začátek, oni nejsou svědci ani na ten jeden start rakety
Obrázek

read between lines, read between lies
petrp
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 197
Registrován: 11/9/2014, 07:43

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od petrp »

Přesně tak, to není vnucování, ale prostý fakt. Před pár příspěvkama jsem to podotýkal - všechny teorie naráží na to, co stále nevíme. CO to letadlo sestřelilo. Proto jsem rád, že si s tím martanus dává takovou práci, rozsah poškození už bude alespoň něco vypovídat. Je s podivem, že se o to nikdo nepokouší v reálu na skutečných troskách. Stát se to někde jinde a někomu jinému, už je vše sesbíráno v hangáru a lepí to dohromady. Ale tady zjevně platí jiná pravidla hry.
Jak už tady bylo řečeno, proč nikdo z okolních letů nic neviděl? Letoun letící 50km za MH-17 by stopu rakety před sebou MUSEL vidět, i kdyby byla oblačnost. Byl totiž nad ní.

Takhle nějak vyapadá stopa rakety ve velké výšce:
Obrázek

PS: jak vypadá start BUKu a podobných střel není třeba připomínat. Nad absencí kouřových stop nejen od rakety, ale i při pádu letadla se pozastavují i jinde:
http://aun-tv.com/was-mh17-shot-down-wh ... ile-trail/
danoxx
Příspěvky: 0
Registrován: 12/8/2014, 07:12

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od danoxx »

QVAK píše:- Mám po prostudování snímku účinnosti na cíl hlavice rakety BUK jež zde byl před pár dny vložen (TU 104) stále pochybnosti zda rozsah poškození B 777 který je řádově menší odpovídá nasazení této nebo obdobné zbraně. Na fotu byl TU 104 totálně rozštotován trup mezi přechodem křídlo-trup a ocasními plochami. To je řádově > 10 m spíše několik desítek metrů letadla. Tomu se rozsah poškození fragmenty u B 777 se ani velmi vzdáleně nepřiblížil.

- Stále nebyla objasněna reakce Air India v daném prostoru a čase. Pro takový manévr dopraváku musí existovat velmi závažný důvod jinak si piloti již doživotně nezalétají.
Ok aka bola reakcia Air India ? O tom som nic nepocul zatial.
petrp
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 197
Registrován: 11/9/2014, 07:43

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od petrp »

danoxx píše:
QVAK píše:Stále nebyla objasněna reakce Air India v daném prostoru a čase. Pro takový manévr dopraváku musí existovat velmi závažný důvod jinak si piloti již doživotně nezalétají.
Ok aka bola reakcia Air India ? O tom som nic nepocul zatial.
Škoda mluvit - posádka ani 126 cestujících zřejmě nic nevidělo, ministr se vyjádřil, že tam vlastně ani nebyli...
http://www.firstpost.com/world/an-air-i ... 24417.html
http://www.birminghammail.co.uk/news/mi ... ir-7451974
atd... Stačí do google zadat "MH-17+Air India"...
Uživatelský avatar
herr.meloun
Příspěvky: 4
Registrován: 19/7/2014, 13:09

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od herr.meloun »

ale ta fotka stopy rakety existuje, byla na twitteru asi dvě hodiny po nehodě...je to zahrabaný i někde v tomhle vlákně
http://ukraineatwar.blogspot.cz/2014/07 ... photo.html
Zamčeno

Zpět na „Aktuality“