Pokud vím tak, kalibrace na civilní let není vyjímečná. Manévrovat může, palivo stačí na max 15 sec.martanus píše:A je důvod odklánět letadla nad oblastí. Kde se kalibruje PVO.
Pád letu MH17 na Ukrajině
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Naposledy upravil(a) m63 dne 18/9/2014, 13:43, celkem upraveno 1 x.
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
MOhl to být důvod poslat MH17 mimo obvyklou trasu.m63 píše:Pokud vím tak, kalibrace na civilní let není vyjímečná.martanus píše:A je důvod odklánět letadla nad oblastí. Kde se kalibruje PVO.
Logika vás dostane z bodu A do bodu B. Fantazie vás dostane kamkoli.
Každý člověk dělá chyby, ale jen hlupák u nich zůstává.
Každý člověk dělá chyby, ale jen hlupák u nich zůstává.
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
To si myslím, by bylo odvážné tvrzení - nepředpokládám. Letů je tam k dispozici dostatek v dané chvíli.martanus píše:...Mohl to být důvod poslat MH17 mimo obvyklou trasu...
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
myslis poslat mimo dosah PVO koli prebiehajucej kalibracii alebo poslat ho do dosahu PVO aby bolo na com kalibrovat?martanus píše:MOhl to být důvod poslat MH17 mimo obvyklou trasu.m63 píše:Pokud vím tak, kalibrace na civilní let není vyjímečná.martanus píše:A je důvod odklánět letadla nad oblastí. Kde se kalibruje PVO.
Ak verzia 2, potom naco tam bolo to domnele SU25? A zaroven to ale znamena priamu spolupracu dispecera civilneych letov s vojenskym velenim v oblasti, co mi pride napravdepodobne (navyse by to tak-ci tak prenasalo znacnu cast vini na civilny dispecing).
PS: otazka (kym dostanem opravneneho banana za predchadzajuci prispevok) - co sa deje s raketou (BUK-u) po strate ciela? Hlada si sama vlastny alebo rovno sviecka hore a autodestrukcia?
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Co o tom vím ( ze studia - nesloužil jsme u BUKu ), tak raketa není autonomní systém - tedy nevyhledává. O autonomii není nikde v dokumentaci, kterou mám k dispozici zmínka.Tomas SK píše: - co sa deje s raketou (BUK-u) po strate ciela? Hlada si sama vlastny alebo rovno sviecka hore a autodestrukcia?
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Buk, pokiaľ viem, žiadne "manévrovacie" trysky nemá, je riadený aerodynamicky, kormidlami.
"Časovú autodeštrukciu" majú asi všetky protilietadlové riadené strely, pozemné i letecké - má to okrem iného zabrániť pádu riadenej rakety na vlastné územie. Je ale dlhá - dlhšia ako predpokladaná maximálna doba riadeného letu, takže u Buku to bude o kus viac ako jedna minúta. Dá sa tiež vypnúť alebo odpojiť.
Po strate cieľa by mala byť sviečka a autodeštrukcia - hľadanie cieľa môže byť nebezpečné pre vlastné lietadlá v priestore, samotná raketa asi IFF nemá.
ako píše m63 - sledovanie "vedenie" civilného lietadla je u PVO celkom bežná prax, známy rozprával, že podobne "viedli" ako nízkoletiace ciele vrtuľníky aj rýchlejšie vlaky alebo autá na diaľnici (tuším hovoril, že to bralo aj pozemné ciele nad 70km/h). Ostatne, takéto cvičné "vedenie" civilného lietadla má zrejme na svedomí aj zostrel ruského Tu-154 ukrajinskou S-200.
"Časovú autodeštrukciu" majú asi všetky protilietadlové riadené strely, pozemné i letecké - má to okrem iného zabrániť pádu riadenej rakety na vlastné územie. Je ale dlhá - dlhšia ako predpokladaná maximálna doba riadeného letu, takže u Buku to bude o kus viac ako jedna minúta. Dá sa tiež vypnúť alebo odpojiť.
Po strate cieľa by mala byť sviečka a autodeštrukcia - hľadanie cieľa môže byť nebezpečné pre vlastné lietadlá v priestore, samotná raketa asi IFF nemá.
ako píše m63 - sledovanie "vedenie" civilného lietadla je u PVO celkom bežná prax, známy rozprával, že podobne "viedli" ako nízkoletiace ciele vrtuľníky aj rýchlejšie vlaky alebo autá na diaľnici (tuším hovoril, že to bralo aj pozemné ciele nad 70km/h). Ostatne, takéto cvičné "vedenie" civilného lietadla má zrejme na svedomí aj zostrel ruského Tu-154 ukrajinskou S-200.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
To je nesmysl. Z předběžné zprávy jasně vyplynulo, že MH17 se od plánované trasy odchýlil o maximálně 3,6 mil a to na vlastní žádost, kvůli počasí. Změna trasy požadovaná ruským ATC v Rostovu prostřednictním Dnipro ATC se už neuskutečnila, neb v tu chvíli už změnil "obvyklou" trasu MH17 někdo jiný.martanus píše: MOhl to být důvod poslat MH17 mimo obvyklou trasu.
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Vedeni civilniho letadla = trenink osadky k zamerovaniAlchymista píše:Buk, pokiaľ viem, žiadne "manévrovacie" trysky nemá, je riadený aerodynamicky, kormidlami.
"Časovú autodeštrukciu" majú asi všetky protilietadlové riadené strely, pozemné i letecké - má to okrem iného zabrániť pádu riadenej rakety na vlastné územie. Je ale dlhá - dlhšia ako predpokladaná maximálna doba riadeného letu, takže u Buku to bude o kus viac ako jedna minúta. Dá sa tiež vypnúť alebo odpojiť.
Po strate cieľa by mala byť sviečka a autodeštrukcia - hľadanie cieľa môže byť nebezpečné pre vlastné lietadlá v priestore, samotná raketa asi IFF nemá.
ako píše m63 - sledovanie "vedenie" civilného lietadla je u PVO celkom bežná prax, známy rozprával, že podobne "viedli" ako nízkoletiace ciele vrtuľníky aj rýchlejšie vlaky alebo autá na diaľnici (tuším hovoril, že to bralo aj pozemné ciele nad 70km/h). Ostatne, takéto cvičné "vedenie" civilného lietadla má zrejme na svedomí aj zostrel ruského Tu-154 ukrajinskou S-200.
Osádku KUBu tvoři čtyři osoby - velitel, řidič a dva operátoři. Rozvinutí prostředku trvá kolem 7 minut, následné svinutí pak zabere minut 5.
Rozumi se ze 7 minut a muze to palit? Nejaka kalibrace podle letadla snad ani nemuze byt. Co kdyz prvni letadlo bude utocici nepritel?
Nekde jsem nasel ze zamereni a odpaleni je v desitkach vterin.
Od BUKu jsem cas rozvinuti nenasel.
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Kedze PVO su skor na okraji mojeho zaujmu, moze niekto vysvetli co sa vlastne pod tym "kalibrace" mysli?
Ja som mal za to, ze si radar na novom mieste očekuje okolie a zaise ako pozadie a dalej ho nezobrazuje - priklad - vo vyhlade ma kopec na ktorom je plechova stodola miestneho JZD ktora stale vracia odraz naspat a radar ju vyhodnocuje ako velky objekt s nulovou rychlostou a nejakou vyskou nad obzorom, system si tieto "staticke" odrazy ulozi ako "pozadie" a dalej ich filtruje aby operator videl "co tam nepatri".
To co poznam z vlastnej praxe, podobne prebieha kalibracia detktorov (napr. gama ziarenia) ked sa najprv niekolko hodin maria bez vzorkyv a spektrum uklada ako "pozadie" a po vlozeni vzorky sa meria znova a vysledok sa sproste vypocita ako vzorka-pozadie (v meranom spektre, samozrejme). Aspon ja som si to predstavoval takto ale asi ide pri PVO o nieco ine.
Ja som mal za to, ze si radar na novom mieste očekuje okolie a zaise ako pozadie a dalej ho nezobrazuje - priklad - vo vyhlade ma kopec na ktorom je plechova stodola miestneho JZD ktora stale vracia odraz naspat a radar ju vyhodnocuje ako velky objekt s nulovou rychlostou a nejakou vyskou nad obzorom, system si tieto "staticke" odrazy ulozi ako "pozadie" a dalej ich filtruje aby operator videl "co tam nepatri".
To co poznam z vlastnej praxe, podobne prebieha kalibracia detktorov (napr. gama ziarenia) ked sa najprv niekolko hodin maria bez vzorkyv a spektrum uklada ako "pozadie" a po vlozeni vzorky sa meria znova a vysledok sa sproste vypocita ako vzorka-pozadie (v meranom spektre, samozrejme). Aspon ja som si to predstavoval takto ale asi ide pri PVO o nieco ine.
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Pletou se tu jablka s hruškama "kalibrace radaru" určitě není běžná praxe před vedením střelby, samozřejmě se občas prověřuje celý systém prostředku, baterie, atd, nejen samotný radar (kalibrace, česky řečeno "zkouška přesnosti", vím že cíl je tam a tam a kalibruji prostředek XY který mě ukazuje že je tam a tam, a buď to sedí nebo ne), to se dělá jak u naváděcího, tak přehledového radaru, ale jednou za čas, pokud možno pravidelně, ne při každém rozvinutí, většinou je součásti baterie PVO prostředků ještě vůz sloužící ke kalibraci systémů - nejen radarů - musí se toho prověřit a zkalibrovat, diagnostikovat (popř. opravit) daleko více. Jestli radar vidí nějakou kovovou stodolu na kopci nebo ne je irelevantní, elektronika (BUK-M1 už je celkem moderní systém oproti předchůdcům) si odfiltruje stodolu protože bude mít rychlost 0 z kmitočtu dopplerova posuvu (rychlost objektu), o tohle se operátor start vůbec nemusí, ta filtrace cílů prostřednictvím jejich rychlosti není žádná novinka, je záměrná a většinou je to nastavena na desítky, stovky km/h (to lze nastavit většinou) právě proto aby se odfiltrovala většina falešných cílů, přírodní zdroje a další + odrazy od země (u leteckých radarů) atd. - to má dnes každý radar.

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Jde o přesnou orientaci systému, zkalibrování měření azimutu, výškového úhlu a dálky. Provádí se po každém přesunu komplexu do nového palebného postavení...Tomas SK píše:Kedze PVO su skor na okraji mojeho zaujmu, moze niekto vysvetli co sa vlastne pod tym "kalibrace" mysli?
Naposledy upravil(a) petrp dne 18/9/2014, 15:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Orientaci sytému na co, vůči čemu ? A co když nebudu mít kalibrační cíl po přesunu? to je pak baterie neprovozuschopná?petrp píše:Jde o přesnou orientaci systému, zkalibrování měření azimutu, výškového úhlu a dálky. Prování se po každém přesunu komplexu do nového palebného postavení...Tomas SK píše:Kedze PVO su skor na okraji mojeho zaujmu, moze niekto vysvetli co sa vlastne pod tym "kalibrace" mysli?

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Už jsem to psal níže, pánové čtěte :-) Orientace se dělá na známý bod v terénu, který se dá radiolokačně zaměřit a je známá jeho přesná poloha vůči komplexu...mepu píše:Orientaci sytému na co, vůči čemu ? A co když nebudu mít kalibrační cíl po přesunu? to je pak baterie neprovozuschopná?petrp píše:Jde o přesnou orientaci systému, zkalibrování měření azimutu, výškového úhlu a dálky. Prování se po každém přesunu komplexu do nového palebného postavení...Tomas SK píše:Kedze PVO su skor na okraji mojeho zaujmu, moze niekto vysvetli co sa vlastne pod tym "kalibrace" mysli?
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
A nebo si vezmu GPS/GLONASS - myslím pro určení přesné polohy prostředku ;)

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
OK, ale přesná poloha je jedna věc a přesně zkalibrovaný radar v prostoru druhá, včetně DÁLKYmepu píše:A nebo si vezmu GPS/GLONASS - myslím pro určení přesné polohy prostředku ;)

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Dobrá, ale pořád k tomu nepotřebujeme letadlo, to už je spíš pokročilejší diagnostika.petrp píše:OK, ale přesná poloha je jedna věc a přesně zkalibrovaný radar v prostoru druhá, včetně DÁLKYmepu píše:A nebo si vezmu GPS/GLONASS - myslím pro určení přesné polohy prostředku ;)

- jarl
- 3. Generálmajor
- Příspěvky: 4273
- Registrován: 19/2/2009, 15:45
- Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Téma jsem očistil od politického balastu a upozorňuji uživatele, že tokud se tu bude něco podobného opatovat, může se klidně stát, že vlákno až do Skeletova návratu zamknu!


Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Kalibraci systému bych přirovnal k zaměření dělostřelecké baterie pomocí směrníku hlavního směru nebo čtení. Bez přesné orientace systému se mu nedá velet ani přenášet žádné informace z vyššího stupně i když je sám systém střelbyschopný. Jedná se o to aby dané prvky (informace) všichni vyhodnotili shodně a rozuměli jim (např. azimuty cílů).
To nestačí ještě musí být zaměřen Hlavní směr od kterého se odečítají azimuty. Většinou se přepočítává zaměření předem definovaného bodu (např. tovární komín) HS na magnetický sever (není nezbytnou podmínkou).mepu píše:A nebo si vezmu GPS/GLONASS - myslím pro určení přesné polohy prostředku ;)
Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Ok, tak už víme co je kalibrace v "běžném provozu" a teď "kalibrace s letícím cílem", hlubší diagnostika/kalibrace? nebo je to nesmysl, ve smyslu běžné kalibrace radaru po přesunu.

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině
Minimálně 2K12 KUB pokud jen vím útočil shora. Důvody byly rozepsané, dalším důvodem je to, že západní piloti, zvyklí na postřelování ze systémů S-75 a S-125, považovali nahoru letící rakety 3M9 za "minuté" a ignorovali je... Načež je ony 3M9 nečekaně napadly seshora.petrp píše:Nejsem úplně znalec Buku, ale pořád tu propagujete, že Buk útočí SHORA. Proč by to dělal? K tomu není důvod. Žádný jiný komplex který znám, shora neútočí...
Další:
ad kalibrace) ta se skutečně musela provádět po přesunu do nové palebné pozice, což potvrzuje např. i pplk. Carl Loveland, velící 1. průzkumné skvadrony USAF ve strukturách 2. ATAF, jejíž RF-4C měly systémem TEREC zjišťovat právě přesuny velkých vojenských jednotek k invazním postavením. BUK byl totiž nástupce KUBu a to byl plukovní systém PVO -- nejezdil s tanky do útoku, ale kryl velení pluku a jednotky z dálky --, a právě kalibrací po přesunu pluku do nového postavení se prozradil.
ad záměna MH17 za Su-25 při kalibraci) Dále,
ad "proč Su-25 a ne MiG-29") již od 80. let mají USA i Rusko technologii NCTR, kdy radary pracující v centimetrovém pásmu rozpoznají charakteristiky odrazu podle knihovny cílů a takto identifikují typovou řadu cíle. Uměly to již radary kanadských CF-18. Dá se předpokládat, že Rusové tuto technologií mají, že ji mají operačně nasazenou na radarech v okolí hranic a že identifikace nízkoletícího cíle jako "pravděpodobně Su-25" si nevycucali z prstu, ale pochází právě z vojenského radaru s NCTR, obrazové výstupy z něhož -- narozdíl od výstupů z civilních radarů ŘLP -- z logických neuveřejnili.
A to nemluvím o to, že pokud měli své spottery, kteří "domů" hlásili, co právě odlétá a jakým směrem, Srbové v roce 1999 u Aviana v Itálii, Rusové mají tím spíše své spottery u leteckých základen UKRA.
ad GPS) znovu připoménám, že podle ruského úřadu pro civilní letectví byla GPS/GLONASS nad Ukrajinou buď rušena, nebo vypadávala a proto byl vydán zákaz ji používat jako primární navigační pomůcku
A konečně, m63 si své fantasmagorie o Su-25, která ve svíčce vyšplhá 5km vysoko, tam dožene stejně rychle letící B777, poletí k němu z boku v úhlu 90° a přitom nasází desítky ran z kanonu v kruhovém obrazci s rozptylem pod 2 metry vezme ze striktních Aktualit do Hospody, nebo zase dostane ban. Má poslední milost.