Mil Mi-28 Havoc
Moderátor: Julesak
Re: Mil Mi-28 Havoc
Pri príležitosti 75. výročia vzniku podniku Rostvertol v Rostove na Done sa konala podniková letecká show na ktorej boli predstavené prvé 2 vrtuľníky Mi-28 NE - vývoznej verzie pre koncového odberateľa Iraku. Irak si v rokoch 2012 - 2013 objednal cez neznámeho prostredníka 28 vrtuľníkov Mi-35 a 15 Mi-28N(E).
Predstavené 28-čky nemali nadrotorový radar NO 25E a oproti ruskej "stepnej" kamufláži mali jasnejšie sfarbenie, tónované do žlta(Desert Yellow).Spodná hranica kamufláže je oproti ruskému deleniu kamuflážnych polí minimalizovaná a oproti ruskému štandartu (bazaltová šedá) v odtieni pastelová modrá (pribl. odtieň RAL 5024). Vrtuľníky neniesli žiadne poznávacie znaky št. príslušnosti.
Irak sa tak stáva prvým zahraničným zákazníkom pre typ Mi-28 N.
http://vpk.name/news/112873_mi28ne_dlya_iraka.html
Odkaz (nielen) pre raba: mediálny hovorca Rostvertoletu oznámil že sa začne sériová výroba modernizovaného vrtuľníka Mi-28 N pre ruskú armádu.
Verzia Mi-28 NE teraz neznamená - Nočnoj Eksportnyj ale anglickú skratku Night Educator (nočný učebný). Oproti Mi-28 N starších sérií má znovu montované zdvojené riadenie a okrem výučbových úloh si aj zachováva plné bojové schopnosti.
http://vpk.name/news/112875_seriinyii_v ... ossii.html
Predstavené 28-čky nemali nadrotorový radar NO 25E a oproti ruskej "stepnej" kamufláži mali jasnejšie sfarbenie, tónované do žlta(Desert Yellow).Spodná hranica kamufláže je oproti ruskému deleniu kamuflážnych polí minimalizovaná a oproti ruskému štandartu (bazaltová šedá) v odtieni pastelová modrá (pribl. odtieň RAL 5024). Vrtuľníky neniesli žiadne poznávacie znaky št. príslušnosti.
Irak sa tak stáva prvým zahraničným zákazníkom pre typ Mi-28 N.
http://vpk.name/news/112873_mi28ne_dlya_iraka.html
Odkaz (nielen) pre raba: mediálny hovorca Rostvertoletu oznámil že sa začne sériová výroba modernizovaného vrtuľníka Mi-28 N pre ruskú armádu.
Verzia Mi-28 NE teraz neznamená - Nočnoj Eksportnyj ale anglickú skratku Night Educator (nočný učebný). Oproti Mi-28 N starších sérií má znovu montované zdvojené riadenie a okrem výučbových úloh si aj zachováva plné bojové schopnosti.
http://vpk.name/news/112875_seriinyii_v ... ossii.html
- skflanker_
- rotmistr
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28/7/2014, 20:51
Re: Mil Mi-28 Havoc
Výroba Mi-24/35/28, Rostov na Done, RU, 36 minút
zaujímavé zábery z výroby niektorých komponentov
zaujímavé zábery z výroby niektorých komponentov
Re: Mil Mi-28 Havoc
Je vidět , že rusům ty vrtulníky vydělávají peknej balík jsou vybavení nejnovejšími CNC stroji MAZAK a to je v průmyslu kuwa drahá značka cena začínají u horizontálních fréz na cca 10 milionech ( korun ) a tam jich mají plnou halu
kamarád dělá pro škodovku formy a na tuto frézu šetřil 2 roky
kamarád dělá pro škodovku formy a na tuto frézu šetřil 2 roky

Re: Mil Mi-28 Havoc
No to si ešte nevidel závody Suchoja v Achtubinsku a Komsomoľsku. Jeden brnenský veletrh za druhým...
Re: Mil Mi-28 Havoc
Detailní fotografie Mi-28N z výstavy Helirussia 2014: http://techtraveling.ru/inscale/nochnoj-oxotnik-mi-28n/
Re: Mil Mi-28 Havoc
V rámci náhrad stopnutého dovozu motorov z UA, Petrohradský závod Klimova dodá v tomto roku pre ruský vrtuľníkový priemysel 226 motorov - 65 VK-2500 a 161 TV3-117, určených predovšetkým pre vrtuľníky Mi-28N/NE a Ka-52. Všetky motory Vk-2500 sú vyrobené čiste z ruských dielcov a v r.2015 chce Klimov dodať už 120 motorov tohto typu. Od r.2018 tento závod bude schopný dodávať až 500 motorov z bývalej produkcie Motor-Sič(UA).
http://vpk.name/news/118882_odk_stremit ... eniyu.html
http://vpk.name/news/118882_odk_stremit ... eniyu.html
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


Re: Mil Mi-28 Havoc
Niečo doplním info z 12. 2. 2013
Nové motory pro ruské bitevní vrtulníky
OAO Klimov
Rusko pri Petrohrade postavilo vlastnú továreň na výrobu motorov do všetkých typov v Rusku vyrábaných vrtulníkov zn. Klimov. Sú novej konštrukcie, o 20% výkonejšie, úspornejšie a sú plne použiteľné miesto ukrajinských. Teraz už dávajú na výber u nových strojov vyrobených na export medzi motormi vyrobenými buď na UA alebo v Rusku. Továreň bola postavená preto, lebo dodávky motorov z UA boli nepravidelné a neboli dodržované dodacie lehoty. Rusko preto prišlo o nejaké zakázky, prípadne platilo penále za oneskorené dodávky vyrobených nových strojov.
Mám dojem, že Rusko teraz odoberá nové vojenské vrtulníky už len z vlastnými motormi.
Ďalej:
Ruská zpravodajská agentura RIA Novosti s odvoláním na místopředsedu vlády Ruské federace Dmitrije Rogozina přinesla zprávu podle níž ruský výrobce motorů OAO Klimov zahájil zkoušky pokročilé pohonné jednotky VK-2500 určené zejména pro bitevní vrtulníky. Podle Rogozina nový turbohřídelový motor neobsahuje žádné dovážené součástky.
Motor bude dle OAO Klimov vyráběn ve třech variantách, VK-2500-I o maximálním vzletovém výkonu 2000 shp, VK-2500-II o výkonu 2200 shp a VK-2500-III o výkonu 2400 shp. Jen v letošním roce má být dodáno 50 jednotek pro stroje Ka-52 Alligator a Mi-28 Havoc. od roku 2015 pak má být dodáváno 400 motorů ročně, tedy jimi bude moci být vybaveno na 200 vrtulníků.
Rozdílné varianty mají pohánět nejen nové vrtulníky Mi-28N a Ka-50/52, ale je s nimi počítáno i pro zástavbu do starších strojů jakými jsou například typy Mi-28, Mi-24/35, Mi-8MT/17, Mi-14, Ka-27/28
Nové motory pro ruské bitevní vrtulníky
OAO Klimov
Rusko pri Petrohrade postavilo vlastnú továreň na výrobu motorov do všetkých typov v Rusku vyrábaných vrtulníkov zn. Klimov. Sú novej konštrukcie, o 20% výkonejšie, úspornejšie a sú plne použiteľné miesto ukrajinských. Teraz už dávajú na výber u nových strojov vyrobených na export medzi motormi vyrobenými buď na UA alebo v Rusku. Továreň bola postavená preto, lebo dodávky motorov z UA boli nepravidelné a neboli dodržované dodacie lehoty. Rusko preto prišlo o nejaké zakázky, prípadne platilo penále za oneskorené dodávky vyrobených nových strojov.
Mám dojem, že Rusko teraz odoberá nové vojenské vrtulníky už len z vlastnými motormi.
Ďalej:
Ruská zpravodajská agentura RIA Novosti s odvoláním na místopředsedu vlády Ruské federace Dmitrije Rogozina přinesla zprávu podle níž ruský výrobce motorů OAO Klimov zahájil zkoušky pokročilé pohonné jednotky VK-2500 určené zejména pro bitevní vrtulníky. Podle Rogozina nový turbohřídelový motor neobsahuje žádné dovážené součástky.
Motor bude dle OAO Klimov vyráběn ve třech variantách, VK-2500-I o maximálním vzletovém výkonu 2000 shp, VK-2500-II o výkonu 2200 shp a VK-2500-III o výkonu 2400 shp. Jen v letošním roce má být dodáno 50 jednotek pro stroje Ka-52 Alligator a Mi-28 Havoc. od roku 2015 pak má být dodáváno 400 motorů ročně, tedy jimi bude moci být vybaveno na 200 vrtulníků.
Rozdílné varianty mají pohánět nejen nové vrtulníky Mi-28N a Ka-50/52, ale je s nimi počítáno i pro zástavbu do starších strojů jakými jsou například typy Mi-28, Mi-24/35, Mi-8MT/17, Mi-14, Ka-27/28
- skflanker_
- rotmistr
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28/7/2014, 20:51
Re: Mil Mi-28 Havoc
14.11.2014 - zdroj http://function.mil.ru/news_page/countr ... d=11999972
Около 10 ударных вертолетов Ми-28Н «Ночной охотник» Западного военного округа (ЗВО) отработали задачи по перехвату низколетящих, малоразмерных и низкоскоростных воздушных целей в сложных метеоусловиях.
Летчики бригады армейской авиации ЗВО выполнили визуальный поиск неопознанных целей, совершающих полет на высоте ниже 50 м со скоростью менее 200 км/час, их сопровождение и принуждение к посадке.
Asi nacvičovali stíhanie / likvidovanie bezpilotných prostriedkov - dronovAsi 10 bojových vrtuľníkov Mi-28N Západného vojenského okruhu splnili úlohu zachytenia nízkoletiacich, malorozmerných a pomalyletiacich vzdušných cieľov za nepriaznivých poveternostných podmienok.
Piloti vykonali vizuálnu kontrolu neidentifikovaných cieľov letiacich vo výške pod 50 m a do rýchlosti 200 km/h, ich doprovod a prinútenia k pristátiu / donútenia pristáť.
Re: Mil Mi-28 Havoc
skflnker: To spíš malé civilní letouny... Drony jsou poměrně dost velké a neni důvod je "nutit přistát"...

"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Mil Mi-28 Havoc
I je. Za elektronicky funkčného drona si tvorcovia systémov ako Kolčuga síce koleno vŕtať nenechajú, ale inak dajú, čo si povieš.
A tiež - v dnešnej dobe sa taký dron "donútený na pristátie" dá nádherne využiť aj propagandisticky.
A tiež - v dnešnej dobe sa taký dron "donútený na pristátie" dá nádherne využiť aj propagandisticky.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Mil Mi-28 Havoc
Alchymista: 50 metrů nad zemí, 200 km/h, jakej dron a co by při téhle výšce a rychlosti dělal? Je to od začátku očividně myšleno jako cvičení nebránícího se letounu s cílem ho donutit přistát, rychlost odpovídá malému vrtulovému letounu, výška zase tomu, že by chtěl někdo nepozorovaně proklouznout ven nebo dovnitř...

"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
Re: Mil Mi-28 Havoc
Co se stane s dronem, který někdo donutí přistát? Zabaví vám ho (pokud tam nemá co dělat) a možná ještě rozmontují, když ho na něm bude dotyčné cosi zajímat. Vzhledem k tomu, že nemůžete hrozit pilotovi, tak jediná možnost, jak dron dostat dolů, je poslat ho k zemi násilím (ať už tak, že ho zničím a nebo poškodím/ovlivním tak, že spadne). Takže o něj přijdu tak jako tak, přičemž když se nepodvolím, je tu vždy šance, že s dronem dokážu zdrhnout.



U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Re: Mil Mi-28 Havoc
Šmarjá Jozef, ten blbeček v kabině při testech je kdo? Konstruktér pasivní ochrany?Lord píše:Zkoušení odolnosti skla Mi-28
Udělals dobře, přežiješ. Neudělals ... Tvoje chyba



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Mil Mi-28 Havoc
Taky jsem si říkal, zda tam fakt je, nebo to je jen nahraný
Takhle se zkouší holt v Rusku, naturelně.






- kozlustechnykus
- poručík
- Příspěvky: 769
- Registrován: 9/3/2014, 20:24
Re: Mil Mi-28 Havoc
To zadrzeni dronu: Kdyz uz neco nekam poslu takhle spionovat, tak v tom je nejakej kondenzator, kterej pri povelu/ztrate spojeni usmazi dulezitou elektorniku, nebo trocha trhaviny, ne?
„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
Michal Jankovec clen rady CT
Re: Mil Mi-28 Havoc
Raz dávali v TV americký dokument o nepriestrelných vestách,keď chceli predviesť reportérovi funkčnosť ich vesty,tak si zavolali šéfa kvality,ten si musel vestu obliecť a potom ju na ňom otestovali(výstrel z pištole).Skeptik píše:Šmarjá Jozef, ten blbeček v kabině při testech je kdo? Konstruktér pasivní ochrany?Lord píše:Zkoušení odolnosti skla Mi-28
Udělals dobře, přežiješ. Neudělals ... Tvoje chyba

Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Mil Mi-28 Havoc
Nuz v ZSSR nemali ISO certifikaty, audity, prirucku kvalitu, maticu zodpovednosti a ine srandicky. Tam zrejme konstrukter musel presvedcit o kvalite svojej prace takto.
Inak v elektrotechnike je nieco podobne aj u nas. Po odpojeni a bezpecnom zaisteni casti elektroinstalacie na ktorej sa ma pracovat, veduci prace zhromazdi vsetkych pracovnikov a presvedci ich o beznapatovom stave priamym dotykom na zivu cast. Az potom moze vydat pokyn k zacatiu prace. Je to asi najlepsia politika kvality/bezpecnosti prace.
Inak v elektrotechnike je nieco podobne aj u nas. Po odpojeni a bezpecnom zaisteni casti elektroinstalacie na ktorej sa ma pracovat, veduci prace zhromazdi vsetkych pracovnikov a presvedci ich o beznapatovom stave priamym dotykom na zivu cast. Az potom moze vydat pokyn k zacatiu prace. Je to asi najlepsia politika kvality/bezpecnosti prace.
Re: Mil Mi-28 Havoc
Nedělej z těch Rusů pitomce, to víš že tam mají normy, kvalitáře, bezpečnostní směrnice atd.atd. akorát tam nemají ten byrokratický hnůj ze Západu.nine_mike píše:Nuz v ZSSR nemali ISO certifikaty, audity, prirucku kvalitu, maticu zodpovednosti a ine srandicky. Tam zrejme konstrukter musel presvedcit o kvalite svojej prace takto.
Inak v elektrotechnike je nieco podobne aj u nas. Po odpojeni a bezpecnom zaisteni casti elektroinstalacie na ktorej sa ma pracovat, veduci prace zhromazdi vsetkych pracovnikov a presvedci ich o beznapatovom stave priamym dotykom na zivu cast. Az potom moze vydat pokyn k zacatiu prace. Je to asi najlepsia politika kvality/bezpecnosti prace.