Messerschmitt Bf 109
Moderátor: Hans S.
To Bruno: Výjimečnost spočívala právě v tom, že byl první, někdy existujou i jiný priority než fakta a statistiky. Předtav si jakej pocit museli mít jejich piloti. Cítili se jako orli hájící svůj Vaterland, kt. mají ve svých rukou něco fakt výjimečnýho. O to víc asi bolelo, když je sundali z nebe nad letištěm a o to víc, ale byl silnější jejich pocit, když někoho sundali oni, v jinym letadle by to byl sice úspěch, ale teď mohli mít pocit, že je to právě tim co držej v rukou.
Bull-dogg
Me 262 byl vyjímečný třeba tím, že ho "sedlali" skutečná letecká esa - a to bylo někdy víc, než masovost stíhačů na straně spojenců.
A jen tak na okraj - P-51 jim až tak moc neškodily, spíše je měli v "merku" Hawkery Typhoony a Tempesty, i když při volném stíhání byly Mustangy velmi nebezpečným protivníkem, neboť přestala platit přísná doktrína hlídat úzkostlivě B-17 a B-24 a naopak přijímat boj v prostoru kdekoliv nad územím, nad kterým přelétaly bombardovací svazy.
A jen tak na okraj - P-51 jim až tak moc neškodily, spíše je měli v "merku" Hawkery Typhoony a Tempesty, i když při volném stíhání byly Mustangy velmi nebezpečným protivníkem, neboť přestala platit přísná doktrína hlídat úzkostlivě B-17 a B-24 a naopak přijímat boj v prostoru kdekoliv nad územím, nad kterým přelétaly bombardovací svazy.
Zdar Melkore... koukám, že mi tu roste zdravá znalostní konkurence :-) Tak s hodnostmi to je až na jednu vyjímku naprostá pravda.
A jedna z mnoha odlišných věcí byla, že útok proti bombardérům nepřicházel ze zadní polosféry, ale čelně... s dokonalou přesností a dravostí..... to je typické jen pro Me 262
A jedna z mnoha odlišných věcí byla, že útok proti bombardérům nepřicházel ze zadní polosféry, ale čelně... s dokonalou přesností a dravostí..... to je typické jen pro Me 262
No neřekl bych, že je to typické jen pro Me-262, tahle taktika se používala hlavně ze začátku americké bombardovací ofenzívy, kdy byly bombardéry zepředu ještě málo chráněny, ostatně major Eder, pilot s největším počtem sestřelených čtyřmotorových bombardérů používal právě tuto taktiku, Fw-190 s dvěma kulomety a čtyřmi kanóny dokázal v kabině udělat pořádnou paseku, stačilo, aby pilota zasáhla jedna střela a byl odepsanej.
Takže v krátkosti shrnuto - první proudový letoun, který měl a byl v počátku vybaven záďovým kolem. Díky konstrukčním změnám a hlavně díky obrovským problémům při startu byla koncepce změněna na příďový podvozek.
Za další - první proudový letoun, který byl vybaven neřízenými a chystán pro nasazení s řízenými střelami X-4.
Ve verzi Me 262B-1 jako první proudový noční stíhač.....
Ve speciální verzi jako první proudový letoun s kanonovou výzbrojí viz foto....

Za další - první proudový letoun, který byl vybaven neřízenými a chystán pro nasazení s řízenými střelami X-4.
Ve verzi Me 262B-1 jako první proudový noční stíhač.....
Ve speciální verzi jako první proudový letoun s kanonovou výzbrojí viz foto....
