Junkers Ju 88G-6
Moderátor: Hans S.
Junkers Ju 88G-6
*** Diskuse byla uzamčena. Aktualizovaná verze článku je k dispozici ZDE ***
Junkers Ju 88G-6
Noční stíhací letoun
Motory:
V gondolách Junkersu Ju 88G-6 pracovaly dva řadové motory Junkers Jumo 213A s výkonem 1286 kW (1750 k). Na pravé straně krytu motoru se naházel vstup vzduchu do kompresoru.
Výzbroj:
Ju 88G byl vyzbrojen čtyřmi kanony MG 151/20 ráže 20mm uloženými v podtrupové gondole, dvěma šikmo kupředu vzhůru zaměřenými knony MG 151 v instalaci Schränge Musik a jedním obraným kulometem MG 131 ráže 13mm pohyblivě uloženým v zadní části kabiny. Každý kanon mohl čerpat ze zásoby 200 kusů nábojů, střelec kulometu měl k dispozici 500 nábojů.
Radar:
Ju 88G-6 byl vybaven radiolokátorem FuG 220d Lichtenstein SN-2D, schopnýmvyhledávat cíl před letounem a současně hlídat zdaní polosféru. Dipˇopy hlavná antény zvané Hirschgeweih(jelení parohy) byly někdy nakloněny a tím se předcházelo interferenci signálu. Britské rušení radarů Freya postihlo i přístroje ředy FuG 220.
Kabina:
I když noční stíhací Ju 88 nesly původně tři členy osádky, typová řada G si vzhledem k nárustu přístrojového vybavení vyžádala rozšíření o jednoho muže-operátora. Osádka byla chráněna pancéřováním, zahrnující i neprůstřelné sklo. Na vrcholu krytu kabiny byla nainstalována anténa systému FuG 350 Naxos Z, navádějícího letoun na vysílání britského radaru H2S.
Junkers Ju 88G
Junkers Ju 88G-6
Noční stíhací letoun
Motory:
V gondolách Junkersu Ju 88G-6 pracovaly dva řadové motory Junkers Jumo 213A s výkonem 1286 kW (1750 k). Na pravé straně krytu motoru se naházel vstup vzduchu do kompresoru.
Výzbroj:
Ju 88G byl vyzbrojen čtyřmi kanony MG 151/20 ráže 20mm uloženými v podtrupové gondole, dvěma šikmo kupředu vzhůru zaměřenými knony MG 151 v instalaci Schränge Musik a jedním obraným kulometem MG 131 ráže 13mm pohyblivě uloženým v zadní části kabiny. Každý kanon mohl čerpat ze zásoby 200 kusů nábojů, střelec kulometu měl k dispozici 500 nábojů.
Radar:
Ju 88G-6 byl vybaven radiolokátorem FuG 220d Lichtenstein SN-2D, schopnýmvyhledávat cíl před letounem a současně hlídat zdaní polosféru. Dipˇopy hlavná antény zvané Hirschgeweih(jelení parohy) byly někdy nakloněny a tím se předcházelo interferenci signálu. Britské rušení radarů Freya postihlo i přístroje ředy FuG 220.
Kabina:
I když noční stíhací Ju 88 nesly původně tři členy osádky, typová řada G si vzhledem k nárustu přístrojového vybavení vyžádala rozšíření o jednoho muže-operátora. Osádka byla chráněna pancéřováním, zahrnující i neprůstřelné sklo. Na vrcholu krytu kabiny byla nainstalována anténa systému FuG 350 Naxos Z, navádějícího letoun na vysílání britského radaru H2S.
Junkers Ju 88G
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Těch He 219 Uhu se vyrobilo na tehdejší situaci docela dost, jenom to bylo přes nepřízeň "osudu" některých mocipánů, kteří preferovali Junkerse před ladnými a dokonalými tvary Heinkelu. He 219 měl dětské nemoci s výkonem motorů, ale podařilo se je překonat.
Také s výzbrojí se dost pokustonovalo - ostatně v čem Němci nedělali mnoho projektů...
Také s výzbrojí se dost pokustonovalo - ostatně v čem Němci nedělali mnoho projektů...
No to s tím He 219 je trochu jinak.... projekt na dvoumotorák byl vypsán na začátku války, pak se vše stornovalo a nakonec to byl Heinkel, který "ze šuplíku" vytáhl původní projekt, upravil ho a vznikla dost nebezpečná varianta nočního stíhače.
Čili zrod tohoto letounu byl spíše znouzectnost (dost zjednodušuji) a díky časovému tlaku se podařil uvést v život i přes nepřízeň osudu.
Čili zrod tohoto letounu byl spíše znouzectnost (dost zjednodušuji) a díky časovému tlaku se podařil uvést v život i přes nepřízeň osudu.
Beaufighter nebyl náhrada Mosquita, Mosquito nenahrazovalo Bristola, každý měl svou roli...
A P-61 dostaly přídomek od Němců........? tipněte si ..........
Faktem je, že byly nasazovány v Pacifiku a první zaznamenané vítězství je 6.7. 1944 (jinde uváděno 30.6. 1944). V Evropě nasazeny od 3.7. 1944 jako noční stíhači a první uspěch zaznamenán 16.7. 1944
A P-61 dostaly přídomek od Němců........? tipněte si ..........
Faktem je, že byly nasazovány v Pacifiku a první zaznamenané vítězství je 6.7. 1944 (jinde uváděno 30.6. 1944). V Evropě nasazeny od 3.7. 1944 jako noční stíhači a první uspěch zaznamenán 16.7. 1944