WC a doprovodni stihaci
Moderátor: Pátrač
WC a doprovodni stihaci
Zdravim,
vrta mi v hlave otazka biologickej potreby pocas dlhohodinovych dialkovych naletov.
V bombarderoch si to predstavit viem (Nebesti jezdci napriklad) ale co chudaci v sprievodnych Mustangoch ?
10 hodinove doprovodne lety ... co jedli? co pili? a co s tym ked to na nich prislo?
Verim tomu ze americania mali vypracovane smernice, co pred takym dlhym letom pit a jest (a co pocas neho). Nestretli ste sa s niecim takym ?
Dakujem
vrta mi v hlave otazka biologickej potreby pocas dlhohodinovych dialkovych naletov.
V bombarderoch si to predstavit viem (Nebesti jezdci napriklad) ale co chudaci v sprievodnych Mustangoch ?
10 hodinove doprovodne lety ... co jedli? co pili? a co s tym ked to na nich prislo?
Verim tomu ze americania mali vypracovane smernice, co pred takym dlhym letom pit a jest (a co pocas neho). Nestretli ste sa s niecim takym ?
Dakujem
Re: WC a doprovodni stihaci
Let Mustangu většinou netrval déle než 4 hodiny, to se dá vydržet.

James Bond je pohádka, Vašek Hruška je realita.
Re: WC a doprovodni stihaci
Ted si na ten curaci vlas da trubicku a curani to odsaje. Maji to i kosmonauti. Urcite i drive meli neco jako je bazant co davaji v nemocnici.
Re: WC a doprovodni stihaci
Předstartovní strava pilotů Luftwaffe je rozepsána zde
http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=194&t=3849
http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=194&t=3849



Re: WC a doprovodni stihaci
Podla mna toto nie je pravda, odkial mas tuto informaciu?Trabant píše:Let Mustangu většinou netrval déle než 4 hodiny, to se dá vydržet.
Re: WC a doprovodni stihaci
No já mám takový tušení, že dost možná měli pleny ne?

"Slepému neukážeš, hluchému nepovíš, debilovi nedokážeš..."
- Anonym -
Historie bude mít právo nárokovat si místo mezi znalostmi opravdu hodnými úsilí pouze tehdy, pokud nám místo pouhého výčtu postrádajícího souvislosti a prakticky i omezení umožní racionální řazení a postupnou srozumitelnost.
Marc Bloch, 1942
Re: WC a doprovodni stihaci
Cestovní rychlost 580 km/h, dolet s přídavnými nádržemi 3700 km. To vychází na 5 hodin a asi 20 minut, pokud nemusel bojovat ( v boji to víc žralo + musel odhodit přídavné nádrže ).sego13 píše:Podla mna toto nie je pravda, odkial mas tuto informaciu?Trabant píše:Let Mustangu většinou netrval déle než 4 hodiny, to se dá vydržet.

James Bond je pohádka, Vašek Hruška je realita.
Re: WC a doprovodni stihaci
Nechcem sa hadat ale sprevadzanie bombarderov urcite neprebiehalo v rychlosti 580 km/hTrabant píše: Cestovní rychlost 580 km/h, dolet s přídavnými nádržemi 3700 km. To vychází na 5 hodin a asi 20 minut, pokud nemusel bojovat ( v boji to víc žralo + musel odhodit přídavné nádrže ).
Re: WC a doprovodni stihaci
Malou potřebu vykonávat určitě museli, s velkou potřebou se nepočítá v letadle při takto krátkých misích 6-7 hodin.. I my co létáme bezmála sedm hodin v kuse nepotřebujeme na velkou, ale vykonáváme malou potřebu do pytlíků, nebo do flašky. Předpokládám že podobným způsobem to vykonávali i piloti stíhaček pokud jejich mise byla časově delší. Nemyslím si , že by si čůrali do kombinéz, proto ho prostě vytáhli ven a vyčůrali se do nějaké nádoby, kterou vyhodili, nebo vylili z okénka pokud nebyl vývod z letadla, proto také měli kombinézy zip kterým si ho pilot mohl vytáhnout. V pozdějších dobách byl vývod přímo v kombinéze a na něho takový balonek.
Nehledejte v tom nějaký problém :-)
Ženy používají při dlouhých letech buď takovou mušličku, kterou si na ní dají, nebo pleny.
Když na ně přišla neočekaně v letadle velká, prostě to drželi tak dlouho jak to šlo a když už to nešlo, pustili to do trenek. Docela to ani necítíte.
Po přistání zarolujete někam dál od budovy a necháte si přinést nové prádlo a kýbl vody.
Mezi piloty je to normální , pokud se to stane 
Nehledejte v tom nějaký problém :-)
Ženy používají při dlouhých letech buď takovou mušličku, kterou si na ní dají, nebo pleny.
Když na ně přišla neočekaně v letadle velká, prostě to drželi tak dlouho jak to šlo a když už to nešlo, pustili to do trenek. Docela to ani necítíte.
Po přistání zarolujete někam dál od budovy a necháte si přinést nové prádlo a kýbl vody.


Naposledy upravil(a) 1stCLJan dne 9/12/2014, 17:25, celkem upraveno 1 x.
Re: WC a doprovodni stihaci
Myslel som skor "malu" potrebu ako "velku" 
A celkom si mi ju zodpovedal, dik

A celkom si mi ju zodpovedal, dik

- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: WC a doprovodni stihaci
Znám plachtaře, který se hanebně pochcal, znám spoustu těch, kteří se sami poblili a znám i takové, kteří zechcali kokpit při neúspěšném pokusu o trefení flašky v termickém počasí...ale neznám jediného, který by se posral1stCLJan píše: Po přistání zarolujete někam dál od budovy a necháte si přinést nové prádlo a kýbl vody.Mezi piloty je to normální , pokud se to stane



Jestli se nepletu, tak snad minimálně jeden z dvojice P47/P38 měly čůrací kanál s nějakou násadkou. Pokud tě zajímají detaily, napiš Farkymu, nebo Saburovi, oba jsou experti na Amerikány.
Re: WC a doprovodni stihaci
Mohl bych jmenovat jednoho od nás z letiště FučiHans S. píše:Znám plachtaře, který se hanebně pochcal, znám spoustu těch, kteří se sami poblili a znám i takové, kteří zechcali kokpit při neúspěšném pokusu o trefení flašky v termickém počasí...ale neznám jediného, který by se posral1stCLJan píše: Po přistání zarolujete někam dál od budovy a necháte si přinést nové prádlo a kýbl vody.Mezi piloty je to normální , pokud se to stane
. To snad normální slušný člověk raději sedne do pole, ne?
Já se před letem raději vždy dojdu vykakat
.
Jestli se nepletu, tak snad minimálně jeden z dvojice P47/P38 měly čůrací kanál s nějakou násadkou. Pokud tě zajímají detaily, napiš Farkymu, nebo Saburovi, oba jsou experti na Amerikány.


A jinak když jsem půjčil letadlo kámošovi, tak se netrefil do pytlíku a pochcal mi celou palubku, nateklo to do displeje navigace a ta přestala fungovat.
Taky jsem měl jednu příhodu, když jsem okýnkem vyléval naplněnou flašku , tak mi to vzal vír a všechno mi to chrstlo zpět do kabiny na ksicht

Re: WC a doprovodni stihaci
V prakticky všech amerických letadlech za WWII na to konstruktéři mysleli, takže tam byla hadice (uchycená pod sedačkou) do které se potřeba vykonávala. Následně to šlo trubičkou pryč z éra. Buffalo, Wildcat, Hellcat, Corsair, P-38, P-39, P-40, P-47, P-51 - všechny tyto stíhačky to měly. A měly to i třeba Dauntlessy nebo Avengery. Nazývalo se to velmi trefně "relief tube", čili "ulevovací trubka".


Re: WC a doprovodni stihaci
Bombardéry většinou vyrazily dřív a stíhačky je pak dohnaly.sego13 píše:Nechcem sa hadat ale sprevadzanie bombarderov urcite neprebiehalo v rychlosti 580 km/hTrabant píše: Cestovní rychlost 580 km/h, dolet s přídavnými nádržemi 3700 km. To vychází na 5 hodin a asi 20 minut, pokud nemusel bojovat ( v boji to víc žralo + musel odhodit přídavné nádrže ).

James Bond je pohádka, Vašek Hruška je realita.
Re: WC a doprovodni stihaci
Někde jsem četl, že v případě posádek Ju-87 vlivem velkého přetížení při střemhlavém bombardování docházelo k takovým nepříjemným (kakacím a zvracecím) událostem celkem často....brrr
Re: WC a doprovodni stihaci
Doprovodné lety z Iwo nad Japonsko trvaly běžně 8 hodin, došlo i na 9ti hodinové...Trabant píše:Bombardéry většinou vyrazily dřív a stíhačky je pak dohnaly.sego13 píše:Nechcem sa hadat ale sprevadzanie bombarderov urcite neprebiehalo v rychlosti 580 km/hTrabant píše: Cestovní rychlost 580 km/h, dolet s přídavnými nádržemi 3700 km. To vychází na 5 hodin a asi 20 minut, pokud nemusel bojovat ( v boji to víc žralo + musel odhodit přídavné nádrže ).
Samotný let tam trval kolem tří hodin (a další tři pro let zpět) a cestovní rychlost byla kolem 220MPH a ta byla diktovaná navigační B-29.
I nad Evropou byly doprovodné stíhačky ve vzduchu 7 a více hodin i když to bylo spíše méně obvyklé..
Tvé úvahy nejsou přesné.
