Představuji lehký obrněný transportér - OT-2015 - jehož primární úlohou je v případě mobilizace dislokovat neprofesionální vojáky(záložáky, dobrovolníky)a jejich výzbroj a výstroj do výchozích bojových postavení.
(Další využití já osobně vidím v zajištění rychlých přesunů vojáků z jednoho bojiště na druhé, které umožní pružné vedení boje.)
Jako takový má být OT-2015 především levný, ale zároveň i rychlý a to na silnici i v terénu schopný přepravit co nejvíc vojáků (popř. výzbroje a výstroje a jiného materiálu) a svým pancéřováním jim zajistit základní ochranu proti útočným puškám a lehkým kulometům. Pro zlevnění výroby by bylo vhodné použít v maximální míře již vyvinuté a používané skupiny, aniž by to mělo nepříznivý vliv na užitné vlastnosti OT.
Též by měl disponovat palebnou silou dostatečnou např. pro odražení útoku nepřátelských výsadkových a diverzních sil.(předpokládá se působení převážně mimo první linii boje )
Zkrátka se jedná o takový novodobý OT-64.
Toť základní požadavky jež formulovali Sklelet a Knezdub. Jak jsem návrh pojal a rozpracoval ukazuje obrázek níže.
Na podvozku Tatry 815-7 ( viz.proč Tatra? ) je postavena jednoduchá, ale přesto promyšlená a efektivní pancéřová nástavba.V ní sedí až osmnáctičlenný výsadek a střelec. Díky svému tvaru by měla poskytovat relativně dobrou ochranu proti minám, pěchotním zbraním a lehkým fragmentům(optimálně Stanag level 2).Tvar nástavby současně umožňuje aby všechny nápravy byly řiditelné, všechny kola jsou pneumaticky odpružené, takže je možná plynulá regulace světlé/celkové výšky vozidla a to i za jízdy. Samozřejmostí je i ovládání tlaku v pneumatikách, též plynula a za jízdy.
Dalším prostředekem pro ochranu výsadku (resp.osádky) a vozidla je dálkově ovládaná věž Samson Dual s automatickým 40mm granátometem a těžkým 12,7mm kulometem. Výsadek se též může bránit sám palbou skrz střílny v bocích korby.
Senzorové vybavení též korepsponduje s požadavkem co nejnižší ceny – střelec i velitel mají k dispozici zesilovač zbytkového jasu třetí generace.
Díky možnostem stavebnicového provedení podvozku Tatra bude možno vyrábět i lehčí verze OT, jak 4x4, tak 6x6 (v provedení náprav 1+2, 2+1 nebo 1+1+1). Současně by bylo možné použít tuto koncepci pro stavbu účelových nástaveb (raketomety, kolové samohybné dělostřelectvo, muniční a zásobovací vozidla, ženijní speciály atd) s použitím některých komponentů, nevyráběných sériově, hlavně kabiny.
Proč Tatra?
- Knezdub a Skelet také navrhli využít za základ OT-2015 podvozek Tatry 815-7-a mě osobně to přijde jako logický nápad. Tatrovácký podvozek totiž nabízí zejména vynikající průchodnost terénem – neb poskytuje v oblasti teréních civilních nákladních aut jako jediný nezávislé zavěšení a odpružení kol. Zároveň splňuje základní kritérium nízké ceny-nejedná se o vojenský speciál. Kombinace těchto vlastností z něj dělá mimo jiné ideální platformu pro levný OT.
- Podvozky Tatra jsou v AČR již provozovány a je předpoklad, že postupnou obměnou vozového parku bude zaveden model T 815-7, takže bude společná součástková základna pro zjednodušení logistiky oprav