

http://www.militarybox.cz/news/rusna-na ... -albatros/
Moderátor: Julesak
urcite? ja mel zato ze ciste z aerodynamického hlediska je to "nejlepsi reseni" z více faktorů, problém je ale celkové namáhání takových kridel (aeroelasticity) tedy nejvetsi zapor.kenavf píše:Dopredná šípovitosť?Pokial viem tak na SU-47 vyhodnotili že u doprednej šípovitosti prevládajú zápory nad kladmi. http://cs.wikipedia.org/wiki/Suchoj_Su-47
Kráter veľký,ale z lietadla nezostalo skoro nič.Xawi3r píše:..
Solidní kráter!!!
Ve výzbroji ruského letectva se nachází 25 strojů An-124 Ruslan, z toho 14 letadel je v aktivní službě. Současné plány počítají s modernizací 20 letadel, včetně letadel uložených v rezervě. Podle Sergeje Dementijeva, ředitele společnosti Aviastar-P, ruské letectvo mezi roky 2014 až 2016 převezme 5 dalších modernizovaných letadel An-124-100M.
Strategickou vzdušnou dopravu zajišťuje v ruském letectvu také 99 letounů Iljušin Il-76MD (dalších 39 objednáno) a také šest letounů An-22.
http://www.armadninoviny.cz/rusko-moder ... uslan.html
Místo nákupu nových strojů se Rusové v roce 2012 rozhodli modernizovat 20 původních An-124 ve výzbroji ruského letectva na standard An-124-100M. Ostatně jiné možnosti nejsou, protože dodávky nových letadel z ukrajinského Antonova nejsou po ruské anexi Krymu možné.
Hlavním cílem modernizace An-124-100M je výměna aviatických a navigačních systémů. Letoun získal také nový povětrnostní radar. Modernější aviatické vybavení umožnilo snížit počet členů posádka ze šesti osob na čtyři.
Původní modernizace počítala také se západním vybavením, konkrétně značky Honeywell. Otázka je, jak se současné sankce uvalené Západem na Rusko promítnou do modernizace letounů a zda modernizované stroje obdrží západní vybavení.
Repasovaná a modernizována byla i přední a zadní nákladní rampa, podvozek, hydraulika nebo kabeláž letadla. Nový brzdný systém zkrátil délku přistávací dráhy o 30 %. Úpravy zvýšily především životnost a spolehlivost stroje. Dolet a nosnost však zůstala stejná.
Nákladní prostor letounu má délku 36,5 m, šířku 6,4 m a výšku 4,4 m. An-124-100 i modernizovaný An-124-100M je schopny přepravit 120 tun nákladu až na vzdálenost 4500 km. Menší hmotnost nákladu výrazně prodlužuje dolet – 90 tun je možno přepravit na vzdálenost 7100 km.
mepu píše:V Kolomně u Moskvy bylo otevřeno první centrum ministerstva obrany pro bezpilotní letouny
Nevím kde jsem nedávno zachytil, že se mají začít intenzivně testovat dva velké domácí bezpilotní bojové stroje, Skat od MiGu byl zrušen.Wladimir píše:mepu nevies nahodou ci a kedy RF planuje zaviest do armady aj nejake utocne drony ?? stale vsade ukazuju len tie mensie prieskumne a o utocnych je malo info. Ak by niekto vedel tak hodte sem info a zdroje. dik
http://www.literarky.cz/politika/svet/1 ... ovalo-letaPodle ruských vojenských stratégů přinesl ukrajinský konflikt mnohá poučení v rozvoji ruské armády. Dochází k zásadní změně v iluzích jak západních, tak ruských vojenských expertů v tom, že v mírové době lze přežít s existencí kompaktní armády s malou zálohou. Ruští vojenští analytici tvrdí, že se bohužel musí zachovat i pro lokální konflikt poměrně značné množství vojenské techniky a lidských sil. „Větší skladování byť starší techniky vyjde levněji, než horečné přezbrojování moderními zbraněmi. Na druhé straně konflikt na Ukrajině ukázal velkou zranitelnost vojenské techniky moderními zbraněmi. Ztráty ukrajinských obrněných vozidel (zejména tanků), letadel, vrtulníků jsou zcela mimo naši předvídatelnost. Rebelové s relativně malým počtem protiletadlových střel (především přenosných) byli schopni doslova paralyzovat činnost ukrajinských leteckých sil,“ tvrdí Michail Barbanov z Centra analýz strategie a technologie.
Reálně bylo na straně Ruska nasazeno značné množství PLŘS všech typů. Pravda ovšem je, že hlavní prim zde hrály přenosné komplety. Ale to je běžné, už ve Vietnamu bylo velké nasycení těmito prostředky v řadách Severovietnamské armády v poslední fázy války přispěly ke značnému omezení vrtulníkových operací nebo k zvětšení ztrát. Přesně totéž se stalo i na Ukrajině, kde ale ukrajinské armádě komplikoval život nedostatečný počet vrtulníků a obraných prostředků.martanus píše:Rebelové s relativně malým počtem protiletadlových střel (především přenosných) byli schopni doslova paralyzovat činnost ukrajinských leteckých sil
Co to zase meleš? Jakýho Ruska? Rusko s někym válčí? Dělá ti problém napsat - Reálně bylo na straně povstalců(separatistů, opolčenců...)?Dzin píše:Reálně bylo na straně Ruska...martanus píše:Rebelové s relativně malým počtem protiletadlových střel (především přenosných) byli schopni doslova paralyzovat činnost ukrajinských leteckých sil