Čínský letecký průmysl
Čínský letecký průmysl
Čína se v roce 2014 stala největší ekonomikou světa, a přestože to tak z pohledu evropského pozorovatele nevypadá, zejména v rozvojových zemích létají stovky tam vyrobených letounů. A zdejší letecký průmysl rozhodně nelze nechat bez povšimnutí...
Velmi podrobný rozbor stávající situace leteckého průmyslu (civilního i vojenského) v současnosti:
http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=4399&kategorie=3
Další zdroje informací:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_I ... n_of_China
http://byznys.ihned.cz/c1-62920040-cinu ... ky-prumysl
Velmi podrobný rozbor stávající situace leteckého průmyslu (civilního i vojenského) v současnosti:
http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=4399&kategorie=3
Další zdroje informací:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_I ... n_of_China
http://byznys.ihned.cz/c1-62920040-cinu ... ky-prumysl
Re: Čínský letecký průmysl
no pořád mají co dohánět..
ARJ21 dostal čínskou certifikaci před několika dny, ovšem se zpožděním bůh ví kolika let..na to, že je to pořád trochu lepší DC-9 nic moc...certifikaci FAA, JAA tenthle typ asi nedostane nikdy...jestli tyto certifikace dostane C919 je otázka, zřejmě ano, ale jednoduché to nebude
http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/6269445/
ARJ21 dostal čínskou certifikaci před několika dny, ovšem se zpožděním bůh ví kolika let..na to, že je to pořád trochu lepší DC-9 nic moc...certifikaci FAA, JAA tenthle typ asi nedostane nikdy...jestli tyto certifikace dostane C919 je otázka, zřejmě ano, ale jednoduché to nebude
http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/6269445/
Re: Čínský letecký průmysl
Ale vo vojenských sa im darí celkom dobre, napr. vo svojich Stealth stíhačkách počtom prototypov už doťahujú PAK FA: kým v rokoch 2009-2010 mali 2 prototypy (b.č. 2001 a 2002), v minulom roku k nim priradili ďalšie - už modernizované lietajúce prototypy J-20 s b.č.2011, 2012, 2013 a 2015.
čína napriek skorším vyjadreniam že svoje ľahké JF-17 bude len vyvážať, sľúbila Pakistancom že zavedie tieto lietadlá (pod označením FC-1) aj do svojho letectva, aby sa tak spolupodielala na vysokých vývojových nákladoch. Navyše má pre ne sľúbené z Ruska motory RD-93MA ktoré navyšujú výkony o 12 % bez ďalších úprav lietadla či motora (prenastavením prevádzkových režimov u ruského dodávateľa).
http://vpk.name/news/124409_v_2014_godu ... a_j20.html
http://vpk.name/news/124222_rossiya_pre ... d93ma.html
čína napriek skorším vyjadreniam že svoje ľahké JF-17 bude len vyvážať, sľúbila Pakistancom že zavedie tieto lietadlá (pod označením FC-1) aj do svojho letectva, aby sa tak spolupodielala na vysokých vývojových nákladoch. Navyše má pre ne sľúbené z Ruska motory RD-93MA ktoré navyšujú výkony o 12 % bez ďalších úprav lietadla či motora (prenastavením prevádzkových režimov u ruského dodávateľa).
http://vpk.name/news/124409_v_2014_godu ... a_j20.html
http://vpk.name/news/124222_rossiya_pre ... d93ma.html
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


Re: Čínský letecký průmysl
Zavedení JF-17 do letectva ČLR nevěřím. Jedna věc je politická proklamace (a o ní mluví jen Pákistánci), druhou realita. Čína by totiž zavedením tohoto typu nic nezískala, jen by se jí zvýšily logistické náklady. A to v době, kdy zalétává prototypy analogu F-35? Takováto prohlášení beru spíše v rámci podpory možného exportu tohoto letounu.



Re: Čínský letecký průmysl
Kapacity ve výrobě hliníku a titanu a šíře + technické a průmyslové kapacity předurčují Čínu k rychlému "kvapíku" v této oblasti. Vojenský tlak USA v Asii je požene od výroby titanových pánví k výrobnímu uragánu v oblasti letectví....kwaak píše:no pořád mají co dohánět..

Srp a kladivo je historicky nejdéle , nejvíce používaný a nejproduktivnější nástroj zajištující obživu a příbytky pro lidi.
Bohužel na meče a zbraně pro ovládnutí ostatních lidí se spotřebovalo více železa.
Re: Čínský letecký průmysl
umět vyrábět hliník je jedna věc a vyrobit z něj letadlo druhá...v oblasti civiliního letectví čína významným hráčem ještě minimálně 10-15 let nebude..co se týče vojenských strojů, to si netroufám posoudit
Re: Čínský letecký průmysl
Ja to vidím 50:50 - môže ísť o "hubatou" podporu (čínski obchodníci už druhé stor. neberú sľub ako záväzok cti a nielen oni..) ale zase ten ruský prísľub o navýšení motor. výkonu ich prinajmenšom núti zamyslieť sa... Už len prevádzkové náklady ich môžu doviesť k zavedeniu tejto triedy pre hliadkovacie a záchytné úlohy..skelet:
Zavedení JF-17 do letectva ČLR nevěřím. Jedna věc je politická proklamace (a o ní mluví jen Pákistánci), druhou realita. Čína by totiž zavedením tohoto typu nic nezískala, jen by se jí zvýšily logistické náklady.... Takováto prohlášení beru spíše v rámci podpory možného exportu tohoto letounu.
Kalič: výroba čín. titánu nie je seriózny výrobok. Všetky dôležité Ti dielce si objednávajú zákazkovou výrobou v Rusku...
kwaak: čo nevedia s titánom to neznamená že nevedia valcovať dural a tepelne spracovávať na odstr. pnutí. Rusko sa plánuje s nimi podeliť vo vývoji a výrobe civilných (komerčných) lietadiel, to ale predpokladá určitý techn. stupeň vyspelosti protistrany - v tomto prípade Číny.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


Re: Čínský letecký průmysl
Na zamyšlení v tom nic nevidím, vzhledem k mocenským ambicím ČLR by bylo zavedení JF-17 krokem mimo. Linky na J-10 jedou a víc na své sousedy nepotřebují, a určitě na ně nepotřebují "mobilizační" stíhačku.



Re: Čínský letecký průmysl
zatím je hlavní partner při vývoji C919 kanadský Bombardier, motory budou americko-francouzské CFM LEAP...uvažovat komkoliv za horizont C919 je zatím naprosto předčasné...obecně mi spolupráce s Ruskem na civilních letadlech nepřijde jako extra nápada, tady má západ jednoznačně navrch... (srovnání C919 a ruského MC-21 bude ovšem zajímavá záležitost)absik píše:
Kalič: výroba čín. titánu nie je seriózny výrobok. Všetky dôležité Ti dielce si objednávajú zákazkovou výrobou v Rusku...
kwaak: čo nevedia s titánom to neznamená že nevedia valcovať dural a tepelne spracovávať na odstr. pnutí. Rusko sa plánuje s nimi podeliť vo vývoji a výrobe civilných (komerčných) lietadiel, to ale predpokladá určitý techn. stupeň vyspelosti protistrany - v tomto prípade Číny.
Re: Čínský letecký průmysl
skelet presvedčil si ma, na J-10 som zabudol.. Tak by tie JF-17 mohli vyrobiť akože pre seba.. a potom odpredať napr. Alžírsku alebo Nigérii ktoré majú o 17-tku veľký záujem. Len tam by asi nedodali RD-93MA ale len pôvodné R-33..
kwaak: nemyslel som konkr. stroj, narážam na správu z rusk. voj. priemyslu ktorý oznámil prostredníctvom tlač. kanc. vpk name, o novej fáze vzájomnej spolupráce.. A myslím že MS-21 sa tam ani nespomenula, tie kompozity Rusi do sveta nepustia.
kwaak: nemyslel som konkr. stroj, narážam na správu z rusk. voj. priemyslu ktorý oznámil prostredníctvom tlač. kanc. vpk name, o novej fáze vzájomnej spolupráce.. A myslím že MS-21 sa tam ani nespomenula, tie kompozity Rusi do sveta nepustia.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


Re: Čínský letecký průmysl
No linky na J-10 nejedou.. Minulý rok sa skončila výroba J-10A a J-10B nemôže nabehnúť na plné počty lebo RF začala regulovať motory pre ne - AL-31F. Naproti tomu "menej populárne" RD-33, v dohľadnom čase RD-93MA , Rusko regulovať nikdy nebude pokiaľ bude za ne dostávať platby v dolároch.skelet:
Na zamyšlení v tom nic nevidím, vzhledem k mocenským ambicím ČLR by bylo zavedení JF-17 krokem mimo. Linky na J-10 jedou a víc na své sousedy nepotřebují, a určitě na ně nepotřebují "mobilizační" stíhačku.
http://vpk.name/news/124681_kitai_ne_mo ... telei.html
A tak pre zavedenie FC-1, povedané termínom z Hviezdnych vojen, svitá "The New Hope". Splnili by tak sľub Pakistancom a mali by na čom lietať kondičné lety, pokiaľ nevyliečia ten svoj domáci motor WS-10 z detských nemocí a môžu tak robiť 10B v dostatočných počtoch... Zatiaľ sa za ne "potia" Su-30MKI pobrežného letectva.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


Re: Čínský letecký průmysl
Jak víš, že je nebude regulovat? Nebude je regulovat čistě jen kvůli tomu, že na nich nejede čínské letectvo?
Na kondiční lety má ČLR v záloze levnější JL-9 a L-15.

Na kondiční lety má ČLR v záloze levnější JL-9 a L-15.



Re: Čínský letecký průmysl
Nie, nebudú ich regulovať, Rusom je srdečne jedno komu predajú motory z MiG-ov pretože o ich 29-ny nie je nejaký záujem. Ale zrejme došlo aj k pokroku v jednaniach o dodávkach AL-31 F, pretože Čína dnes oznámila začatie sériovej výroby J-10B. Takže "ačkoli nerad
zase Ti dávám za pravdu". (Škoda, mne je FC-1 celkom sympatický).
Dokonca čínski predstavitelia leteckých síl vyzdvihli kvality ruských motorov nad všetkým z domácej produkcie a do budúcna ich považujú ako jedinú alternatívu pre stroje J-10B a ďalej upresnili že výroba verzie J-10A pre vlastnú potrebu je ukončená. Vojenské letectvo Číny disponuje asi 400 strojmi typu J-10.
http://vpk.name/news/124788_kitai_nacha ... _j10b.html

Dokonca čínski predstavitelia leteckých síl vyzdvihli kvality ruských motorov nad všetkým z domácej produkcie a do budúcna ich považujú ako jedinú alternatívu pre stroje J-10B a ďalej upresnili že výroba verzie J-10A pre vlastnú potrebu je ukončená. Vojenské letectvo Číny disponuje asi 400 strojmi typu J-10.
http://vpk.name/news/124788_kitai_nacha ... _j10b.html
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


-
- štábní praporčík
- Příspěvky: 578
- Registrován: 6/9/2012, 22:33
Re: Čínský letecký průmysl
Ozbrojený dron čínské výroby havaroval v Nigérii. Fotky z místa havárie připomínají typ CH-3 vyzbrojený dvěma laserově naváděnými raketami AR-1.

https://medium.com/war-is-boring/whose- ... c55bdf3476


https://medium.com/war-is-boring/whose- ... c55bdf3476

Re: Čínský letecký průmysl
Že by si ČLR začalo hrát na afrického četníka? To se humanisti definitivně zblázní.



-
- štábní praporčík
- Příspěvky: 578
- Registrován: 6/9/2012, 22:33
- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
Re: Čínský letecký průmysl
Je ta raketa na obrazku vpravo obracena zadkem k smeru letu?
Da se to na dronu takhle pouzit?
Da se to na dronu takhle pouzit?


Pink Floyd-On The Turning Away
- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Čínský letecký průmysl
Tiež nie - na "lavej" strane je zavesené "niečo iné", "vpravo" je raketa zavesená na závesník cez odpalovacie zariadenie/adaptér, vlavo priamo na závesník


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова